sábado, 31 de enero de 2009


Podéis descargaros nuestro cartel con una resolución adecuada para imprimirlo (y si queréis difundirlo libremente) en los siguientes enlaces:

CARTEL EN CASTELLANO

CARTEL EN CATALÁN

Podeu descarregar-vos el nostre cartell amb una resolució adequada per a imprimir-lo (i si voleu difondre'l lliurement) en els següents enllaços:

CARTELL EN CASTELLÀ

CARTELL EN CATALÀ

Sobre el peligro de los campos electromagnéticos generados por líneas de alta tensión


Aquellos que obtienen grandes beneficios económicos con sus instalaciones eléctricas (como es el caso de Red Eléctrica Española) consideran injustificadas las advertencias sobre los peligros para la salud derivados de la influencia de los campos electromagnéticos, que pueden ser enormes en casos de líneas de altísima tensión (400 Kv). Lógicamente, tener en cuenta su opinión sería tanto como consultar a una empresa tabacalera sobre los peligros derivados de fumar tabaco.
No resulta difícil, sin embargo, obtener información contrastada y solvente acerca de los peligros para la salud de las líneas de alta tensión, antenas de telefonía móvil o subestaciones eléctricas, cuya influencia negativa en la salud de aquellos que viven en sus proximidades cuenta actualmente con numerosas pruebas, basadas en estudios científicos, lo que ha llevado a que sean cada vez más las sentencias judiciales contra instalaciones generadoras de campos electromagnéticos apoyándose en el principio de precaución (el mismo que lleva a las autoridades a prohibir fumar en espacios públicos y advertir a quienes voluntariamente desean fumar de los peligros a los que se exponen).
Quien quiera informarse y comprobar que carteles como el de la entrada anterior no son simple alarmismo, puede acudir a la web de la Coordinadora contra líneas de alta tensión e instalaciones de transformación (donde se recoge una gran cantidad de información). También le sugerimos que visite los enlaces de este blog y, en especial, el del blog dedicado a la Subestación eléctrica proyectada en Mérida, que recoge numerosos estudios, entre ellos un enlace a un análisis crítico muy interesante sobre el Informe de la Organización Mundial de la Salud acerca del peligro de los campos electromagnéticos.
Desde aquí, no sólo luchamos por evitar la amenaza para la salud de los habitantes de La Ribagorza y el Pallars Jussà que supone el proyecto de autopista eléctrica entre Monzón e Isona (especialmente para lugares como Cofita, Pueyo de Marguillén, la Puebla del Mon o Aler, entre otros), sino que, como proponemos en nuestro Manifiesto de Tremp, apostamos por una nueva cultura de la energía, que, entre otras cosas tendría que llevar a nuestros gobernantes y representantes políticos a la modificación de la legislación española, enormemente permisiva con respecto a la cercanía de las líneas de alta tensión a las viviendas y la población.

Aquells que obtenen grans beneficis econòmics amb les seves instal·lacions elèctriques (com és el cas de Red Eléctrica de España) consideren injustificades els advertiments sobre els perills per a la salut derivats de la influència dels camps electromagnètics, que poden ser enormes en casos de línies d'altíssima tensió (400 Kv). Lògicament, tenir en compte la seva opinió seria tant com consultar a una empresa tabacalera sobre els perills derivats de fumar tabac.
No resulta difícil, no obstant això, obtenir informació contrastada i solvent sobre els perills per a la salut de les línies d'alta tensió, antenes de telefonia mòbil o subestacions elèctriques, la influència negativa de les quals en la salut d'aquells que viuen en les seves proximitats conta actualment amb nombroses proves, basades en estudis científics, el que ha dut que siguin cada vegada més les sentències judicials contra instal·lacions generadores de camps electromagnètics recolzant-se en el principi de precaució (el mateix que duu a les autoritats a prohibir fumar en espais públics i advertir a qui voluntàriament desitgen fumar dels perills als quals s'exposen).
Qui vulgui informar-se i comprovar que cartells com el de l'entrada anterior no són simple alarmisme, pot acudir a la web de la
Coordinadora contra línies d'alta tensió i instal·lacions de transformació (on es recull una gran quantitat d'informació). També li vam suggerir que visiti els enllaços d'aquest blog i, especialment, el del blog dedicat a la Subestació elèctrica projectada a Mèrida, que recull nombrosos estudis, entre ells un enllaç a una anàlisi crítica molt interessant sobre el l'Informe de l'Organització Mundial de la Salut sobre perill dels camps electromagnètics. Des d'aquí, no només lluitem per evitar l'amenaça per a la salut dels habitants de La Ribargorça i el Pallars Jussà que suposa el projecte d'autopista elèctrica entre Montsó i Isona (especialment per a llocs com Cofita, Pueio de Marguillén, la Puebla del Mon o Aler, entre altres), sinó que, com proposem en el nostre Manifest de Tremp, vam apostar per una nova cultura de l'energia, que, entre altres coses hauria de dur als nostres governants i representants polítics a la modificació de la legislació espanyola, enormement permissiva pel que fa a la proximitat de les línies d'alta tensió als habitatges i la població.

Material gráfico para una campaña informativa


Como decíamos en anteriores entradas, en el momento en que nos encontramos con respecto al proyecto de Red Eléctrica de España de establecer una autopista eléctrica entre Peñalba-Monzón e Isona, se hace necesaria y urgente una campaña de información y sensibilización de la población que podría resultar afectada en La Ribagorza y el Pallars Jussà.
Esta campaña es más necesaria aún, si cabe, tras las maniobras políticas que, a nuestro juicio, tratan de minimizar la sensación de peligro y amenaza para la población. Por ello, y porque nuestra estructura de plataforma ciudadana así lo aconseja, se está creando un material gráfico, en castellano y catalán, que puede descargarse de la sección de archivos de nuestro grupo de google y con el que cada una de las entidades que conforman nuestra plataforma, o cualquier persona individualmente, puede iniciar esta campaña en el pueblo o zona en que se encuentre.
Si alguien, por cierto, quiere colaborar con más material gráfico (folletos, pegatinas, carteles, ideas...), le estaremos muy agradecidos.

Com dèiem en anteriors entrades, en el moment que ens trobem pel que fa al projecte de Red Eléctrica de España d'establir una autopista elèctrica entri Peñalba-Montsó i Isona, es fa necessària i urgent una campanya d'informació i sensibilització de la població que podria resultar afectada en La Ribargorça i el Pallars Jussà.
Aquesta campanya és més necessària encara, si cap, després de les maniobres polítiques que, al nostre judici, tracten de minimitzar la sensació de perill i amenaça per a la població. Per això, i perquè la nostra estructura de plataforma ciutadana així ho aconsella, s'està creant un material gràfic, en castellà i català, que pot descarregar-se de la secció d'arxius del nostre grup de google i amb el qual cadascuna de les entitats que conformen la nostra plataforma, o qualsevol persona individualment, pot iniciar aquesta campanya en el poble o zona que es trobi.
Si algú, per cert, vol col·laborar amb més material gràfic (fullets, adhesius, cartells, idees...), li estarem molt agraïts.

viernes, 30 de enero de 2009

El Frente Institucional se reúne de nuevo en Benabarre

Tal como informa hoy el Diario del Alto Aragón, la Comisión del Frente Institucional al que criticábamos abiertamente en una anterior entrada, se reunía ayer en Benabarre con la intención de planificar nuevas acciones contra la Autopista Eléctrica Monzón-Isona y unificar las alegaciones (SIC) que desde los municipios afectados se han presentado contra el proyecto de REDESA.
Nosotros, como reiterábamos en anteriores entradas, no somos un grupo político ni defendemos estrategias políticas (por más que algunos partidos políticos, plenamente coherentes con sus principios, se hayan adherido a nuestra Plataforma). Somos un movimiento ciudadano o vecinal integrado por gentes que habitan este territorio, cuyo futuro está en entredicho de salir adelante los objetivos de REDESA. Por eso, porque nos asiste la fuerza moral de no defender sino lo que es nuestro (nuestra propia salud incluso), no entendemos con claridad por qué aquellos que en su momento nos informaron mal y tarde de la amenaza que se cernía sobre nuestras cabezas, se reúnen ahora, sin contar con nosotros, diciendo que se oponen al proyecto de Autopista Eléctrica al tiempo que algunos de sus miembros dan por hecho que ésta es necesaria e inevitable y se preparan ya para negociar alternativas y compensaciones en la fase de consultas, esto es, cuando ni siquiera se ha abierto el plazo para presentar alegaciones (lo correcto ahora sería hablar de recomendaciones o algo similar).
Creemos que lo que deben hacer nuestros ayuntamientos es defendernos, pero con los datos que tenemos, que ponen en entredicho incluso el ofrecimiento que en su día hizo la Diputación de Huesca de colaborar con ellos a la hora de redactar las respuestas a esta fase de consultas, no podemos confíar en sus declaraciones, de manera que la unificación de alegaciones (SIC), a la que alude el Diario del Alto Aragón, nos preocupa muy seriamente.
Ojalá nos equivocásemos, pues lo único que realmente queremos es que, sin alternativa ni compensación alguna, se elimine el proyecto de REDESA de unir Monzón e Isona con una línea de altísima tensión (400 Kv) tan dañina como innecesaria e injustificable. Esperemos que ésta, nuestra primera y principal "alegación", no desaparezca o quede desvirtuada por arte y magia de la unificación que están preparando los alcaldes en las reuniones de las que nos enteramos por la prensa.

Tal com informa avui el Diario del Alto Aragón, la Comissió del Front Institucional al que criticàvem obertament en una anterior entrada, es reunia ahir a Benavarri amb la intenció de planificar noves accions contra l'Autopista Elèctrica Montsó-Isona i unificar les al·legacions (SIC) que des dels municipis afectats s'han presentat contra el projecte de REDESA. Nosaltres, com reiteràvem en anteriors entrades, no som un grup polític ni defensem estratègies polítiques (per més que alguns partits polítics, plenament coherents amb els seus principis, s'hagin adherit a la nostra Plataforma). Som un moviment ciutadà o veïnal integrat per gents que habiten aquest territori, el futur del qual està en dubte de sortir endavant els objectius de REDESA. Per això, perquè ens assisteix la força moral de no defensar sinó el que és nostre (la nostra pròpia salut fins i tot), no entenem amb claredat per quina aquells que en el seu moment ens van informar malament i tarda de l'amenaça que es cernía sobre els nostres caps, es reuneixen ara, sense contar amb nosaltres, dient que s'oposen al projecte d'Autopista Elèctrica al mateix temps que alguns dels seus membres donen per fet que aquesta és necessària i inevitable i es preparen ja per a negociar alternatives i compensacions en la fase de consultes, això és, quan ni tan sols s'ha obert el termini per a presentar al·legacions (el correcte ara seria parlar de recomanacions o alguna cosa similar).
Creiem que el que han de fer els nostres ajuntaments és defensar-nos, però amb les dades que tenim, que posen en dubte fins i tot l'oferiment que en el seu moment va fer la Diputació d'Osca de col·laborar amb ells a l'hora de redactar les respostes a aquesta fase de consultes, no podem confíar en les seves declaracions, de manera que la unificació d'al·legacions (SIC), a la qual al·ludeix el
Diario del Alto Aragón, ens preocupa molt seriosament.
Tant de bo ens equivoquéssim, doncs l'única cosa que realment volem és que, sense alternativa ni compensació alguna, s'elimini el projecte de REDESA d'unir Montsó i Isona amb una línia d'altíssima tensió (400 Kv) tan nociva com innecessària i injustificable. Esperem que aquesta, la nostra primera i principal "al·legació", no desaparegui o quedi desvirtuada per art i màgia de la unificació que estan preparant els alcaldes en les reunions de les quals ens assabentem per la premsa.

jueves, 29 de enero de 2009

Definitivamente, para llorar. Acerca de las declaraciones de Graciano Torre aprovechando las consecuencias del temporal

A través de nuestros compañeros de Salvemos la Montaña Leonesa, nos hemos enterado de las declaraciones del Consejero de Industria y Empleo del Principado de Asturias, Graciano Torre, que ha asegurado que los apagones en el occidente sur asturiano, motivados por el reciente temporal, se deben a la existencia de una única línea eléctrica que envía "el sistema al garete" cuando falla.
En fin, ya vemos que las consignas son siempre las mismas (recordad lo que decíamos ayer acerca de las declaraciones a El País, en el mismo sentido del Sr. Atienza). Esta vez no nos quedan ganas ni para comentar lo que nos parece, simplemente, una forma de sacar provecho de la catástrofe en beneficio propio al tiempo que se ocultan las profundas deficiencias por mala gestión de la red de transporte eléctrico.
Si tenéis humor para leer más sobre lo dicho por este señor, aquí tenéis el enlace a soitu.es.

A través dels nostres companys de Salvemos la Montaña Leonesa, ens hem assabentat de les declaracions del Conseller d'Indústria i Ocupació del Principat d'Astúries, Graciano Torre, que ha assegurat que les apagades en l'occident sud asturià, motivats pel recent temporal, es deuen a l'existència d'una única línia elèctrica que envia "el sistema al garete" quan falla.
En fi, ja veiem que les consignes són sempre les mateixes (recordeu el que dèiem ahir sobre les declaracions a
El País, en el mateix sentit del Sr. Atienza). Aquesta vegada no ens queden ganes ni per a comentar el que ens sembla, simplement, una forma de treure profit de la catàstrofe en benefici propi al mateix temps que s'oculten les profundes deficiències per dolenta gestió de la xarxa de transport elèctric.
Si teniu humor per a llegir més sobre el que s'ha dit per aquest senyor, aquí teniu l'enllaç a soitu.es.

¿Para reír o para llorar?

Desde luego hay cosas que superan nuestro sentido del humor. Gracias a nuestra compañera Montse, hemos conocido el poema con el que REDESA promovía hace unos años el consumo responsable y, como reza el título de esta entrada, no hemos sabido si reír o llorar; si convocar al señor presidente de esta empresa, Luis Atienza (a quienes algunos blogs y webs atribuyen la autoría de estos versos), al recital de poesía en el que estamos pensando (y del que algo os adelantábamos en una anterior entrada) o recomendarle a él y a Red Eléctrica de España que se apliquen ellos mismos esta folklórica apuesta por el ahorro energético y supriman sin más su proyecto de Autopista Eléctrica entre Monzón e Isona por innecesaria y, por tanto, antieconómica (sí, sí, ya sabemos que lo que es antieconómico para los contribuyentes, no lo es para los que explotan nuestros recursos).
Casi mejor lo segundo porque, a lo peor, declinaba nuestra invitación al recital.
En fin, os dejamos con el texto íntegro para que os apliquéis el cuento:

Baja el aire de una vez,
es un consejo de Red.
Sube que sube que sube,
trepa, que trepa, que trepa,
la demanda de energía
nos ha llegado a la chepa.
Mes a mes y poco a poco
subimos todos los picos
que en esto de la energía
somos unos nuevos ricos.
Y aunque se está moderando
la intensidad del consumo
gastamos con alegría
gas, carbón y otros insumos.
Llegamos este mes
al dos coma dos por ciento
y en lo que llevamos de año
cuatro con siete de aumento.
Es buena cosa que crezca
la demanda de energía
porque nos quiere decir
que va bien la economía,
pero, caramba, señores,
un poquito de atención,
que este incremento tan alto
no es de cantar alirón.
Y ahora que vienen
estos meses de calor,
este estío tan sabroso
ese tiempo agotador.
Nunca hizo falta en España
calentamiento global
para asarse en el verano
y al sol pasarlo muy mal.
Pero el calor hoy en día parece,
no sé por qué,
más caliente que hace años
y abriga más que el muaré.
El caso es que el calor llega
puntual y precisa
y combatirla es tarea
que mejor no se improvisa.
Resulta fácil, entonces,
poner el aire a lo bestia
sin pensar que las anginas
causan alguna molestia.
Para ir al cine de noche
es mejor ser esquimal
y en los centros comerciales
el biruji es anormal.
Este planeta que estalla
con tanto y tanto calor,
venga a gastar energía
con vigor atronador,
Y aunque Vd. pueda pagarla,
como decía el anuncio,
España consume en humo
el dislate que aquí enuncio.
¿Es que no hay un termostato
en nuestro patrio solar?
¿Es que hay que morir de frío?
¿No se puede regular?
Vive bien, vive más sano
pon el aire con cabeza
y pide en el restaurante
“baja el aire con presteza”.
Escucha mi humilde ripio
no se trata de un arcano:
usa el aire con mesura,
mucho frío es inhumano.

Per descomptat hi ha coses que superen el nostre sentit de l'humor. Gràcies a la nostra companya Montse, hem conegut el poema amb el qual REDESA promovia fa uns anys el consum responsable i, com resa el títol d'aquesta entrada, no hem sabut si riure o plorar; si convocar al senyor president d'aquesta empresa, Luis Atienza (a qui alguns blogs i webs atribuïxen l'autoria d'aquests versos), al recital de poesia en el qual estem pensant (i del que alguna cosa us avançàvem en una anterior entrada) o recomanar-li a ell i a Red Eléctrica de España que s'apliquin ells mateixos aquesta folklòrica aposta per l'estalvi energètic i suprimeixin sense més el seu projecte d'Autopista Elèctrica entre Montsó i Isona per innecessària i, per tant, antieconómica (sí, sí, ja sabem que el que és antieconómico per als contribuents, no ho és per als quals exploten els nostres recursos).
Gairebé millor el segon perquè, al pitjor, declinava la nostra invitació al recital.
En fi, us deixem amb el text íntegre perquè us apliqueu el conte:
(veure el text en castellà dalt)

De l’especulació a la crisi?... actuem plegats contra la destrucció del territori!! (Manifestación en Barcelona, 22 de marzo)

Nuestros compañeros de IPCENA nos avisan de la convocatoria para el próximo 22 de marzo en Barcelona de una manifestación que bajo el lema "De l’especulació a la crisi?... actuem plegats contra la destrucció del territori!!" pretende reunir al máximo número de colectivos en contra de la política ambiental del Govern de la Generalitat de Catalunya.
Éstas son las propuestas y la información que recogen nuestros compañeros en su web y que, evidentemente, asumimos plenamente, convocándoos desde aquí para que sumemos nuestras fuerzas a las del resto de movimientos allí presentes y hagamos sentir nuestra protesta contra la Autopista Eléctrica Monzón-Isona en Barcelona y ante uno de los gobiernos de los dos territorios afectados por esta grave amenaza medioambiental:

De la especulación a la crisis?...
Actuemos juntos contra la destrucción 
del territorio!
El día 22 de marzo saldremos a la calle para hacer frente a la política 
ambiental del gobierno de la Generalitat.

¿Qué proponemos?

Organizar una amplia respuesta popular contra la política ambiental del 
Gobierno de la Generalitat coorganizada por los colectivos y plataformas de 
defensa ambiental que están haciendo frente a las agresiones al medio y las 
personas en todo el territorio catalán.

¿Por qué?

La política de sumisión del gobierno ante los intereses especulativos y de 
los poderes financieros ocasiona un gran número de conflictos (trasvases de 
aguas ante la sequía; líneas eléctricas de Muy Alta Tensión; quema de 
residuos en cementeras, nuevos vertederos, nuevos ecoparques o plantas de 
trasvase y nuevas instalaciones de incineración; encubrimiento del riesgo 
nuclear; urbanización especulativa; destrucción de espacios 
agroforestales; masificación eólica...).

¿Desea sumarse a la propuesta?

Envíe un correo electrónico a correu@ecologistes.cat con una o dos fotos y 
un resumen de unas 10 líneas que explique qué defiende su entidad o plataforma y a ser posible una dirección de web.

Entra en el BLOG de la 
convocatoria

Agenda:
*Sábado 31 de enero, 16h.Próximo encuentro de colectivos interesados en participar y organizar la 
manifestación del 22 de marzo.

Sala de actos de Ca n'Ametller
Jacint Verdaguer 95 bis

Molins de Rei.


Els nostres companys de IPCENA ens avisen de la convocatòria per al pròxim 22 de març a Barcelona d'una manifestació que sota el lema "De l'especulació a la crisi?... actuem plegats contra la destrucció del territori!!" pretén reunir al màxim nombre de col·lectius en contra de la política ambiental del Govern de la Generalitat de Catalunya.
Aquestes són les propostes i la informació que recullen els nostres companys en la seva web i que, evidentment, vam assumir plenament, convocant-vos des d'aquí perquè sumem les nostres forces a les de la resta de moviments allí presents i fem sentir la nostra protesta contra l'Autopista Elèctrica Montsó-Isona a Barcelona i davant un dels governs dels dos territoris afectats per aquesta greu amenaça mediambiental:

De l’especulació a la crisi?…
actuem plegats contra la destrucció del territori!!
El dia 22 de març sortirem al carrer per fer front a la política ambiental del govern de la Generalitat.

Què proposem?
Organitzar una àmplia resposta popular contra la política ambiental del Govern de la Generalitat coorganitzada pels col·lectius i plataformes de defensa ambiental que estan fent front a les agressions al medi i les persones arreu del territori català.

Perquè?
La política de submissió del govern davant dels interessos especulatius i dels poders financers ocasiona un gran nombre de conflictes (transvasaments d’aigües davant la sequera; línies elèctriques de Molt Alta Tensió; crema de residus en cimenteres, nous abocadors, nous ecoparcs o plantes de trasvassament i noves instal·lacions d’incineració; encobriment del risc nuclears; urbanització especulativa; destrucció d’espais agroforestals; massificació eòlica;…).

Voleu sumar-vos a la proposta?
Envieu un correu electrònic a correu@ecologistes.cat amb una o dues fotos i un resum d’unes 10 línies que expliqui què defensa la vostra entitat o plataforma i a ser possible una adreça de web.

Entra al BLOG de la convocatòria

Agenda:

*Dissabte 31 de gener 16h. Propera trobada de col·lectius interessats en participar i organitzar la manifestació del 22 de març.

Sala d’actes de Ca n’Ametller
Jacint Verdaguer 95 bis
Molins de Rei

"Buena chen", concierto en defensa del valle de Castanesa (Zaragoza, 7 de febrero)

Algunos de nuestros compañeros nos han informado de la organización de un concierto que, bajo el título "Buena chen" se está organizando para el próximo día 7 de febrero en Zaragoza. En principio, este concierto se ha planificado con el fin de el valle de Castanesa, amenazado por las obras de ampliación de Cerler (tal como se detalla más abajo), otra grave amenaza medioambiental para La Ribagorza, que exige la solidaridad de nuestra Plataforma. Esta misma solidaridad ha llevado a los organizadores del concierto a ofrecernos un espacio para que podamos hacer presente en él nuestra lucha contra la autopista eléctrica entre Monzón e Isona.
Desde aquí nuestro agradecimiento y todo nuestro apoyo.
A continuación tenéis el cartel del concierto y la información detallada que nos han mandado sus organizadores:
Desde hace meses la Plataforma en Defensa de las Montañas y RAPSOLO-Violadores del Verso venimos trabajando en una idea que está generando mucha ilusión: la realización de un concierto anual en apoyo a causas justas y luchadoras.
Esta iniciativa la hemos bautizado bajo el lema "Buena Gente-Bona Gent-Buena Chen"...., que representa la idea del trabajo desinteresado de buena gente para buenas gentes que lo necesitan.
La primera edición de este concierto, en el que actuarán los grupos gratuitamente, tendrá lugar el sábado 7 de febrero, en la sala multiusos de Zaragoza, a partir de las 9.00 de la noche y con el siguiente cartel (pendiente de incorporaciones de última hora)...

El objetivo del concierto, en esta primera edición, es apoyar la lucha en defensa del valle pirenaico (virgen) de Castanesa (Ribagorza oriental), amenazado por la construcción de una gigantesca urbanización de hasta 4.000 viviendas.
Si compartes la inquietud de músicos y defensores de nuestra montaña, puedes participar como voluntario o voluntaria dirigiéndote a este mismo correo o al teléfono 679213259 (José Luis el Negro). Podrás colaborar en la campaña de propaganda del concierto o en la organización del propio acto.
El cuartel general de la iniciativa se encuentra en el Bar Entalto de Zaragoza, c/ Mayor nº 50 (La Magdalena). Allí puedes recoger folletos, carteles, comprar camisetas del concierto, etc.
Alguns dels nostres companys ens han informat de l'organització d'un concert que, sota el títol "Bona chen" s'està organitzant per al pròxim dia 7 de febrer a Saragossa. En principi, aquest concert s'ha planificat amb la finalitat de la vall de Castanesa, amenaçat per les obres d'ampliació de Cerler (tal com es detalla més baix), altra greu amenaça mediambiental per a La Ribargorça, que exigeix la solidaritat de la nostra Plataforma. Aquesta mateixa solidaritat ha dut als organitzadors del concert a oferir-nos un espai perquè puguem fer present en ell la nostra lluita contra l'autopista elèctrica entre Montsó i Isona.
Des d'aquí el nostre agraïment i tot el nostre suport.
A continuació teniu la informació detallada que ens han manat els seus organitzadors:

Des de fa mesos la Plataforma en Defensa de las Montañas i RAPSOLO-Violadores del Verso venim treballant en una idea que està generant molta il·lusió: la realització d'un concert anual en suport a causes justes i lluitadores. Aquesta iniciativa l'hem batejat sota el lema "Buena Gente-Bona Gent-Buena Chen"...., que representa la idea del treball desinteressat de bona gent per a bones gents que ho necessiten. La primera edició d'aquest concert, en el qual actuaran els grups gratuïtament, tindrà lloc el dissabte 7 de febrer, en la sala multiusos de Saragossa, a partir de les 9.00 de la nit i amb el següent cartell (pendent d'incorporacions d'última hora)...
L'objectiu del concert, en aquesta primera edició, és donar suport la lluita en defensa de la vall pirinenca (verge) de Castanesa (Ribargorça oriental), amenaçat per la construcció d'una gegantesca urbanització de fins a 4.000 habitatges. Si comparteixes la inquietud de músics i defensors de la nostra muntanya, pots participar com voluntari o voluntària dirigint-te a aquest mateix correu o al telèfon 679213259 (
José Luis el Negro). Podràs col·laborar en la campanya de propaganda del concert o en l'organització del propi acte.
La caserna general de la iniciativa es troba en el Bar Entalto de Saragossa, c/ Major nº 50 (La Magdalena). Allí pots recollir fullets, cartells, comprar samarretes del concert, etc.

Sobre las adhesiones a nuestra Plataforma

La urgencia con la que en su día nos vimos obligados a movilizarnos contra el proyecto de REDESA de reaprovechar las antiguas infraestructuras de la línea Aragón-Cazaril para su nuevo proyecto de autopista eléctrica entre Peñalba-Monzón e Isona, hizo que los miembros fundacionales de esta Plataforma fueran sólo aquellos que pudimos enterarnos (por el boca a boca y algunos blogs) de esta nueva amenaza contra las tierras del Alto Aragón y el Pallars Jussà.
Ahora, justo cuando empezamos realmente a organizarnos (y cuando algunos tratan ya de desarticular nuestro movimiento ciudadano con "frentes institucionales") nos encontramos con muchas asociaciones, partidos políticos y personas, que desean sumar sus fuerzas a las nuestras para luchar contra la línea de altísima tensión que pone en peligro el futuro de nuestros pueblos.
Como no podía ser de otro modo, estamos encantados por ello y deseando reflejar en éste, nuestro medio de comunicación básico, estas adhesiones que día a día nos hacen más fuertes. Os informábamos ya, hace unos días, de la adhesión del Ayuntamiento de Fonz (que acogió nuestra última reunión). En esa misma ocasión se sumaron a nuestro grupo de google un buen número de jóvenes de Fonz, que ayer mismo nos confirmaban la adhesión (y las enormes dosis de entusiasmo y energía) de su asociación "Senderos legendarios" y, como habréis visto por la anterior entrada, Izquierda Unida acaba también de confirmarnos su deseo de unirse a nuestra Plataforma al mismo tiempo que interpela al Gobierno Central gracias a su representación en el Congreso de los Diputados.
A todos aquellos que, igualmente, deseéis uniros a nuestra lucha, os rogamos que os pongáis en contacto con nosotros a través de nuestro mail noalamatmonzonisona@gmail.com o que solicitéis acceso como miembros a nuestro grupo de google, a través del cual estaréis informados de manera continua de nuestros debates y movilizaciones.

La urgència amb la qual en el seu moment ens vam veure obligats a mobilitzar-nos contra el projecte de REDESA de reaprovechar les antigues infraestructures de la línia Aragó-Cazaril para el seu nou projecte d'autopista elèctrica entri Peñalba-Montsó i Isona, va fer que els membres fundacionals d'aquesta Plataforma fossin només aquells que vam poder assabentar-nos (pel boca a boca i alguns blogs) d'aquesta nova amenaça contra les terres de l'Alt Aragó i el Pallars Jussà.
Ara, just quan vam començar realment a organitzar-nos (i quan alguns tracten ja de desarticular el nostre moviment ciutadà amb "fronts institucionals") ens trobem amb moltes associacions, partits polítics i persones, que desitgen sumar les seves forces a les nostres per a lluitar contra la línia d'altíssima tensió que posa en perill el futur dels nostres pobles.
Com no podia ser d'una altra manera, estem encantats per això i desitjant reflectir en aquest, el nostre mitjà de comunicació bàsic, aquestes adhesions que dia a dia ens fan més forts. Us informàvem ja, fa uns dies, de l'adhesió de l'Ajuntament de Fonz (que va acollir la nostra última reunió). En aquesta mateixa ocasió es van sumar al nostre grup de google un bon nombre de joves de Fonz, que ahir mateix ens confirmaven l'adhesió (i les enormes dosis d'entusiasme i energia) de la seva associació "Senderes llegendaris" i, com haureu vist per l'anterior entrada,
Izquierda Unida acaba també de confirmar-nos el seu desig d'unir-se a la nostra Plataforma al mateix temps que interpel·la al Govern Central gràcies a la seva representació en el Congrés dels Diputats.
A tots aquells que, igualment, desitgeu unir-vos a la nostra lluita, us vam pregar que us poseu en contacte amb nosaltres a través del nostre mail noalamatmonzonisona@gmail.com o que sol·liciteu accés com membres al nostre grup de google, a través del com estareu informats de manera contínua dels nostres debats i mobilitzacions.

Izquierda Unida se adhiere a nuestra Plataforma (más sobre la pregunta parlamentaria de IU en el Congreso)

Miguel Aso, Concejal de IU en el Ayuntamiento de Monzón y Coordinador Intercomarcal de IU Altoaragón, nos ha confirmado el deseo de Izquierda Unida de adherirse a nuestra Plataforma, noticia que nos llena de alegría en la medida en que refuerza nuestro movimiento de oposición ciudadana a la autopista eléctrica entre Monzón e Isona.
Igualmente, a través del blog de Miguel Aso, hemos sabido algunos detalles más acerca de la pregunta al Gobierno Central sobre la autopista eléctrica Peñalba-Monzón-Isona, que, a propuesta suya, en calidad de Coordinador Intercomarcal de IU, ha sido ya registrada en el Congreso de los Diputados. Su contenido es el siguiente:
ANTECEDENTES:

En los últimos meses se ha producido un debate y primeros pasos de movilizaciones por la posible puesta en marcha de una línea de alta tensión de Peñalba (Huesca) - Monzón (Huesca) a Isona (Lleida). El proyecto que esta en las primeras fases de estudio utiliza infraestructuras de una antigüa línea de alta tensión denominada Aragón-Cazaril, la cual tuvo gran rechazo social y finalmente fue parada.
En el caso que nos ocupa un grupo de representantes institucionales y sociales, han empezado a articulares en torno a plataformas con la intención de parar este proyecto dadas las afecciones medioambientales que este tipo de infraestructuras tienen sobre el territorio.

Por todo ello se pregunta:

¿Qué opinión tiene el Gobierno sobre la puesta en marcha de esta infraestructura?
¿Cuál es la finalidad de este proyecto que jusitifique plenamente la necesidad de crear esta línea eléctrica?
¿Qué valoración hace el gobierno sobre las afecciones medioambientales y sociales de este proyecto de línea eléctrica?
¿Puede servir esta línea eléctrica para traer a España electricidad procedente de energía nuclear francesa

Miguel Aso, Regidor d'IU en l'Ajuntament de Montsó i Coordinador Intercomarcal d'IU Altoaragón, ens ha confirmat el desig d'Izquierda Unida d'adherir-se a la nostra Plataforma, notícia que ens ompli d'alegria en la mesura que reforça el nostre moviment d'oposició ciutadana a l'autopista elèctrica entre Montsó i Isona.
Igualment, a través del blog de Miguel Aso, hem sabut alguns detalls més sobre la pregunta al Govern Central sobre l'autopista elèctrica Peñalba-Montsó-Isona, que, a proposta seva, en qualitat de Coordinador Intercomarcal d'IU, ha estat ja registrada en el Congrés dels Diputats. El seu contingut és el següent:
ANTECEDENTS:
En els últims mesos s'ha produït un debat i primers passos de mobilitzacions per la possible engegada d'una línia d'alta tensió de Peñalba (Osca) - Montsó (Osca) a Isona (Lleida). El projecte que aquesta en les primeres fases d'estudi utilitza infraestructures d'una antigüa línia d'alta tensió denominada Aragó-Cazaril, la qual va tenir gran rebuig social i finalment va ser parada.
En el cas que ens ocupa un grup de representants institucionals i socials, han començat a articulessis entorn de plataformes amb la intenció de parar aquest projecte donades les afeccions mediambientals que aquest tipus d'infraestructures tenen sobre el territori. Per tot això es pregunta:

Quina opinió té el Govern sobre l'engegada d'aquesta infraestructura?
Quin és la finalitat d'aquest projecte que jusitifique plenament la necessitat de crear aquesta línia elèctrica?
Quina valoració fa el govern sobre les afeccions mediambientals i socials d'aquest projecte de línia elèctrica?
Pot servir aquesta línia elèctrica per a portar a Espanya electricitat procedent d'energia nuclear francesa?

Izquierda Unida lleva al Congreso de los Diputados la autopista eléctrica Monzón-Isona

Tal como informa Europa Press, Izquierda Unida preguntará en el Congreso de los Diputados al Gobierno Central sobre el proyecto de REDESA de autopista eléctrica entre Peñalba-Monzón e Isona.
Desde este blog nos felicitamos por la noticia (que podéis ver ampliada en el siguiente enlace), así como por el apoyo de IU a nuestra lucha.
Por supuesto, os informaremos de la respuesta del Gobierno en cuanto tengamos noticia de ello.

Tal com informa EuropaPress, Izquierda Unida preguntarà en el Congrés dels Diputats al Govern Central sobre el projecte de REDESA d'autopista elèctrica entri Peñalba-Montsó i Isona.
Des d'aquest blog ens felicitem per la notícia (que podeu veure ampliada en el següent enllaç), així com pel suport d'IU a la nostra lluita.
Per descomptat, us informarem de la resposta del Govern quan tinguem notícia d'això.

La Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica tiene prevista la realización de charlas informativas en los pueblos afectados

Al hilo de la anterior entrada, que nos ofrecía una muestra del camino que debemos seguir en este momento en que algunos tratan de desautorizarnos (nos referimos, claro, a concienciar e informar a nuestra población de lo que se nos viene encima), os anunciamos que, en la pasada reunión de Fonz, se propuso la realización de charlas informativas para llevar a nuestros pueblos la realidad del proyecto de autopista eléctrica entre Monzón e Isona y los peligros para la salud, el medioambiente y el patrimonio de esta monstruosa instalación eléctrica. Aunque aún no tenemos información de fechas ni lugares, sí podemos adelantaros que se está estudiando un ciclo de charlas con citas en Benabarre, Aler, Torres del Obispo, Pueyo de Marguillén y Graus, tras el cual se está también preparando, para esta primavera, una fiesta popular en Pueyo de Marguillén (de la que también avisa el blog de este lugar del municipio de Graus) en la que se quiere realizar un recital de poesía y una acción poética a modo de protesta contra las torres ya instaladas en la cercanía de este pueblo.
Por supuesto, en su momento, os avisaremos desde este blog y os informaremos con detalle de estas actividades.

AL fil de l'anterior entrada, que ens oferia una mostra del camí que hem de seguir en aquest moment que alguns tracten de desautoritzar-nos (ens referim, clar, a conscienciar i informar a la nostra població del que se'ns ve damunt), us vam anunciar que, en la passada reunió de Fonz, es va proposar la realització de xerrades informatives per a dur als nostres pobles la realitat del projecte d'autopista elèctrica entre Montsó i Isona i els perills per a la salut, el medioambiente i el patrimoni d'aquesta monstruosa instal·lació elèctrica. Malgrat que encara no tenim informació de dates ni llocs, sí podem avançar-vos que s'està estudiant un cicle de xerrades amb cites a Benavarri, Aler, Torres del Bisbe, Pueio de Marguillén i Graus, després del qual s'està també preparant, per a aquesta primavera, una festa popular en Pueio de Marguillén (de la qual també avisa el blog d'aquest lloc del municipi de Graus) en la qual es vol realitzar un recital de poesia i una acció poètica a manera de protesta contra les torres ja instal·lades en la proximitat d'aquest poble.
Per descomptat, en el seu moment, us avisarem des d'aquest blog i us informarem amb detall d'aquestes activitats.

La oposición ciudadana a la autopista eléctrica entre Monzón e Isona empieza a hacerse visible


Esta mañana aparecía en el parque de la balsa, en Pueyo de Marguillén (en la carretera de Graus a Benabarre) la pancarta que podéis ver en las fotos, que da cuenta de la inequívoca postura en contra de la autopista eléctrica (sin alternativas ni compensaciones) de la población de esta tierra.
Nuestra enhorabuena por esta acción que busca hacer visible nuestro conflicto y la oposición popular en contra del proyecto de REDESA de atravesar de punta a punta la Ribagorza y buena parte del Pallars con una línea de altísima tensión que pone en peligro la salud de nuestras gentes y el futuro de nuestros pueblos.
Por cierto, si alguien tiene fotos de más pancartas, carteles, movilizaciones, etc., que nos las envíe, que las publicaremos en este blog para darles la máxima difusión.


Aquest matí apareixia en el parc de la bassa, en Pueio de Marguillén (en la carretera de Graus a Benavarri) la pancarta que podeu veure en les fotos, que adóna de la inequívoca postura en contra de l'autopista elèctrica (sense alternatives ni compensacions) de la població d'aquesta terra.
La nostra enhorabona per aquesta acció que busca fer visible el nostre conflicte i l'oposició popular en contra del projecte de REDESA de travessar de punta a punta la Ribargorça i bona part del Pallars amb una línia d'altíssima tensió que posa en perill la salut de les nostres gents i el futur dels nostres pobles.
Per cert, si algú té fotos de més pancartes, cartells, mobilitzacions, etc., que ens les enviï, que les publicarem en aquest blog per a donar-los la màxima difusió.

miércoles, 28 de enero de 2009

Acerca de las declaraciones del Sr. Atienza tratando de sacar partido de los desastres causados por el reciente temporal

Nuestro compañero José Ramón nos ha mandado un texto referido a las recientes declaraciones del señor Atienza, Presidente de REDESA, en las que aprovechaba el reciente temporal que ha azotado España para tratar de justificar (aprovechando el desastre y hasta las tragedias personales) la necesidad de los proyectos de autopistas eléctricas que quiere llevar a cabo la empresa que dirige. Dado lo acertado del análisis de José Ramón (cuyo texto, en principio, era una aportación a un debate abierto en nuestro grupo de google acerca de la correcta denominación de este tipo de líneas de transporte eléctrico —MAT para unos, autopistas eléctricas para otros—) lo reproducimos aquí literalmente:

"Pues sí, el Sr. Atienza, de profesión presidente de Red Eléctrica de España y exministro, se ha definido en El País (27/1/08, pág. 18) por el nombre de la cosa, aprovechando que la "ciclogénesis explosiva" pasa por Sant Boi de Llobregat originando la muerte de cuatro niños.
En el artículo "Red contra el viento" afirma: "Veinte líneas de transporte, las autopistas eléctricas de muy alta tensión, se han visto afectadas por lo que los técnicos llaman ciclogénesis explosiva...".
Al margen de la broma sobre el nombre de la cosa, la definición del presidente de REDESA indica que las movilizaciones contra la autopista eléctrica en Aragón y el Pallars, así como contra la línea de muy alta tensión en Girona, han alcanzado a la cúpula dirigente de la empresa
propietaria del transporte eléctrico de alta tensión. Pero también me quiero referir a la desvergüenza y oportunismo de aprovechar apagones, provocados por la descapitalización de las empresas eléctricas y la sustitución de trabajadores de mantenimiento experimentados y estables por otros dependientes de empresas subcontratadas, eventuales y sin experiencia, y,
ahora, por las fuertes tormentas que han afectado a Cataluña para justificar el "mallado" del territorio.
Comparar el efecto ciclogenético sobre un habitáculo abierto en el que al entrar el viento aumenta su velocidad hasta cuatro veces más el efecto succión sobre la techumbre, con el efecto de ese mismo fenómeno sobre una torre compuesta de estructuras de acero independientes es una prueba más de la falta de argumentos para justificar las autopistas eléctricas.
Pero es que si tanto afecta el mal tiempo a las LAT sólo tienen que soterrarlas y no les afectará ni el viento, ni las heladas, ni la lluvia.
Y sin cobrar por la idea, Sr. Atienza".

El nostre company José Ramón ens ha manat un text referit a les recents declaracions del senyor Atienza, President de REDESA, en les quals aprofitava el recent temporal que ha assotat Espanya per a tractar de justificar (aprofitant el desastre i fins a les tragèdies personals) la necessitat dels projectes d'autopistes elèctriques que vol portar a terme l'empresa que dirigeix. Dau l'encertat de l'anàlisi de José Ramón (el text de la qual, en principi, era una aportació a un debat obert en el nostre grup de google sobre la correcta denominació d'aquest tipus de línies de transport elèctric —MAT per a uns, autopistes elèctriques per a uns altres—) ho reproduïm aquí literalment:

"Doncs si, el Sr. Atienza, de professió president de
Red Eléctrica de España i exministre, s'ha definit en El País (27/1/08, pàg. 18) pel nom de la cosa, aprofitant que la "ciclogénesis explosiva" passa per Sant Boi de Llobregat originant la mort de quatre nens.
En l'article "
Red contra el viento" afirma: "Vint línies de transport, les autopistes elèctriques de molt alta tensió, s'han vist afectades pel que els tècnics criden ciclogénesis explosiva...".
Al marge de la broma sobre el nom de la cosa, la definició del president de REDESA indica que les mobilitzacions contra l'autopista elèctrica a Aragó i el Pallars, així com contra la línia de molt alta tensió a Girona, han arribat a a la cúpula dirigent de l'empresa propietària del transport elèctric d'alta tensió.
Però també em vull referir a la desvergüenza i oportunisme d'aprofitar apagades, provocats per la descapitalització de les empreses elèctriques i la substitució de treballadors de manteniment experimentats i estables per altres dependents d'empreses subcontratadas, eventuals i sense experiència, i, ara, per les fortes tempestes que han afectat a Catalunya per a justificar el "mallado" del territori.
Comparar l'efecte ciclogenético sobre un habitacle obert en el qual a l'entrar el vent augmenta la seva velocitat fins a quatre vegades més l'efecte succió sobre la techumbre, amb l'efecte d'aquest mateix fenomen sobre una torre composta d'estructures d'acer independents és una prova més de la falta d'arguments per a justificar les autopistes elèctriques.
Però és que si tant afecta el mal temps a les LAT només han de soterrarlas i no els afectarà ni el vent, ni les gelades, ni la pluja.
I sense cobrar per la idea, Sr. Atienza".

martes, 27 de enero de 2009

Información referente a nuestra lucha contra la autopista eléctrica recogida en el blog "Pirinegros"

Algunas personas y organizaciones que se están adhiriendo en estos momentos a nuestra Plataforma, nos están transmitiendo que nuestro blog (de muy reciente creación) no contiene (y es cierto) información relativa a todos los pasos previos que llevaron a la creación de ésta en la reunión de Tremp del pasado 13 de diciembre.
Esta información (junto con una gran cantidad de documentación) aparece en gran parte de los enlaces contenidos en esta bitácora, pero para facilitaros de manera más ordenada que sigáis paso a paso el origen de nuestra lucha y accedáis a la documentación fundamental, os remitimos al siguiente enlace en el que se recoge todo lo publicado en relación con este asunto en el blog http://pirinegros.blogspot.com.


Algunes persones i organitzacions que s'estan adherint en aquests moments a la nostra Plataforma, ens estan transmetent que el nostre blog (de molt recent creació) no conté (i és cert) informació relativa a tots els passos previs que van dur a la creació d'aquesta en la reunió de Tremp del passat 13 de desembre.
Aquesta informació (juntament amb una gran quantitat de documentació) apareix en gran part dels enllaços continguts en aquesta bitácora, però per a facilitar-vos de manera més ordenada que seguiu pas a pas l'origen de la nostra lluita i accediu a la documentació fonamental, us remetem al següent enllaç en el qual es recull tot el publicat en relació amb aquest assumpte en el blog http://pirinegros.blogspot.com.

La caída de dos torres de alta tensión provoca un incendio forestal en La Nucia (Alicante) y obliga a desalojar a unas 15.000 personas

Los argumentos y razones con los que la Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica fundamenta su oposición a la construcción de la autopista eléctrica entre Monzón e Isona no son meras conjeturas ni llamadas de alarma. La prueba de ello la tenemos, por desgracia, en la noticia que ocupaba estos días de terrible temporal muchos de los informativos nacionales. La caída de dos torres de alta tensión en La Nucia (Alicante) provocaba un incendio forestal de grandes dimensiones que afectaba a cinco poblaciones de la zona, exigiendo el desalojo de unos 15.ooo vecinos y destruyendo algunos de sus hogares.
No es, por supuesto, el único incendio forestal originado en torres de alta tensión; al contrario, basta con echar una ojeada en la hemeroteca para descubrir el gran número de siniestros de estas características que se originan año tras año. ¿Estamos dispuestos a someter a nuestros montes, nuestros pueblos y nuestras gentes a semejante riesgo? ¿Se puede compensar este riesgo de algún modo? ¿Se podría compensar realmente a nuestra tierra y a nuestras gentes si llegase a ocurrirnos una desgracia semejante? ¿Ha sido castigada la empresa responsable de estos siniestros de una manera semejante al castigo que, justamente, sufren los pirómanos cuando son puestos ante la justicia?
De nuevo un caso que debo servirnos para espabilar, aunque sea en cabeza ajena.
Os dejamos con un enlace a un vídeo que recoge la noticia y añadimos aquí uno de los muchos que pueden hallarse en youtube con imágenes de esta catástrofe.
Desde aquí nuestro apoyo y solidaridad para los afectados.

http://es.noticias.yahoo.com/18/20090124/video/ves-incendio-en-la-nucia-alicante-238f6cf.html




Els arguments i raons amb els quals la Plataforma unitària contra l'autopista elèctrica fonamenta la seva oposició a la construcció de l'autopista elèctrica entre Montsó i Isona no són meres conjectures ni cridades d'alarma. La prova d'això la tenim, per desgràcia, en la notícia que ocupava aquests dies de terrible temporal molts dels informatius nacionals. La caiguda de dues torres d'alta tensió a La Nucia (Alacant) provocava un incendi forestal de grans dimensions que afectava a cinc poblacions de la zona, exigint el desallotjament d'uns 15.ooo veïns i destruint alguns de les seves llars.
No és, per descomptat, l'únic incendi forestal originat en torres d'alta tensió; al contrari, n'hi ha prou amb fer una ullada en l'hemeroteca per a descobrir el gran nombre de sinistres d'aquestes característiques que s'originen any rere any. Estem disposats a sotmetre a les nostres forests, els nostres pobles i les nostres gents a semblant risc? Es pot compensar aquest risc d'alguna manera? Es podria compensar realment a la nostra terra i a les nostres gents si arribés a ocórrer-nos una desgràcia semblant? Ha estat castigada l'empresa responsable d'aquests sinistres d'una manera semblant al càstig que, justament, sofrixen els piròmans quan són posats davant la justícia?
De nou un cas que he de servir-nos per a deixondir, encara que sigui al capdavant aliena. Us deixem amb un enllaç a un vídeo que recull la notícia i vam afegir aquí un dels molts que poden trobar-se en youtube amb imatges d'aquesta catàstrofe.
Des d'aquí el nostre suport i solidaritat per als afectats.


http://es.noticias.yahoo.com/18/20090124/video/ves-incendio-en-la-nucia-alicante-238f6cf.html

domingo, 25 de enero de 2009

EL PSOE de Aragón trata de desarticular el movimiento de oposición a la autopista eléctrica con un “frente institucional ante la línea Monzón-Isona"

Este pasado jueves 22 de enero, con una reunión en Puente de Montañana, de la que informan el Diario del Alto Aragón y Europa Press, se constituyó el autodenominado "Frente institucional ante la línea Monzón-Isona" del que forman parte (al menos como participantes en esta reunión a la que, por cierto, no fue invitado el Ayuntamiento de Fonz, el único adherido por ahora a nuestra Plataforma) los alcaldes de Graus, Benabarre, Castigaleu, Viacamp, Tolva, Puente de Montañana, Tremp, Castell de Mur, Isona, el Presidente de la Diputación de Lleida, dos diputados más de este misma institución y el alcalde de Tamarite, en su calidad de Diputado provincial de Huesca.
Según la información recogida en prensa (puesto que los miembros de esta Plataforma tampoco fuimos invitados a la reunión y no tenemos conocimiento directo de lo que allí se trató) en la citada reunión de Puente de Montañana se pretendía crear un frente común institucional para transmitir un mensaje único a Red Eléctrica de España, autoproclamándose, pues, el citado "frente", con absoluta ignorancia de nuestra Plataforma ciudadana, como único interlocutor válido con REDESA. En la reunión también se creó una comisión integrada, por la parte aragonesa, por los alcaldes de Graus y Benabarre y el citado Diputado Provincial de Huesca, y por la catalana, por el alcalde de Tremp, el presidente del Consell Comarcal, un Diputado Provincial de Lleida y un técnico. Esta comisión parece que pretende reunirse esta próxima semana en Huesca para plantear una postura común y empezar a coordinar las acciones a realizar, que, por lo que parece, atendiendo a las declaraciones del alcalde de Benabarre y la alcaldesa de Graus, se centran en sentarse a negociar con REDESA con la intención de aprovechar los corredores actualmente trazados y "minimizar las afecciones medioambientales" (SIC).
Tras conocer por la prensa la noticia, Eduardo Pueyo, uno de nuestros portavoces (aprovechando la rueda de prensa que este pasado viernes 23 daba junto con el portavoz de CHA en Monzón, Joaquín Palacín acerca de la moción contra la autopista eléctrica, que este último ha presentado en el Ayuntamiento de Monzón) criticó duramente en nombre de nuestra Plataforma (y no de CHA, como ha informado la CADENA SER) este denominado "frente institucional" que, según sus palabras (recogidas también en el Diario del Alto Aragón), "más parece una Contraplataforma", añadiendo que es "preocupante" que a la citada reunión del "frente institucional" sólo acudieran alcaldes del PSOE y quejándose de que, siendo Fonz la localidad por la que, independientemente de cualquiera de las alternativas planteadas por REDESA, pasaría con total seguridad la autopista eléctrica, su alcalde (en este caso del PAR) no fuera invitado, como ocurrió, igualmente, con la alcaldesa de Alcolea.
Desde este blog, suscribimos plenamente, como no puede ser de otra manera, las palabras de nuestro portavoz, destacando que, pese al discurso de oposición a la línea de este frente institucional, su propia creación en este momento, de espaldas a nuestro movimiento ciudadando de oposición a la autopista eléctrica, así como su composición, prácticamente monocolor (por la parte aragonesa todos los miembros son del PSOE salvo un representante del PP, que, probablemente, sirva a los efectos de evitar la imagen de que se trata de un frente creado al servicio de los intereses de un partido político), pone de manifiesto que se trata de una maniobra política para desarticular esta Plataforma, hurtándole la representación de los afectados, y erigiéndose como su interlocutor ante REDESA mediante una instrumentalización de las instituciones locales y provinciales (que son representación de los ciudadanos y no de los partidos políticos).
Nuestra crítica, que pudiera parecer excesiva ante las declaraciones de este "frente" de oponerse a la línea de alta tensión entre Monzón e Isona (al menos según la prensa aragonesa, pues el Presidente de la Diputación de Lleida, tal como recoge La Mañana. Diari de Ponent, considera necesaria la línea), se basan en los hechos y no en las palabras:
  • El hecho de que un Ayuntamiento como el de Fonz, que se ha opuesto de manera frontal al proyecto de REDESA y se ha adherido a nuestra Plataforma (a través de una moción en la que el PSOE se abstuvo y el PP se opuso) no haya sido llamado a formar parte de este llamado "frente institucional".
  • La posición a favor de la línea de alta tensión del Gobierno de Aragón (del PSOE), de la que informábamos recientemente.
  • La historia de maniobras similares en anteriores luchas, en las que se crearon frentes similares para desarticular y desacreditar la oposición ciudadana, esto es, traicionando y vendiendo a la sociedad civil, en lugar de representarla en tanto que representantes electos antes que miembros de un determinado partido político.
  • La historia de otros movimientos de oposición contra otros proyectos de REDESA (como el que actualmente sigue amenazando la montaña leonesa) en el que los medios de comunicación de masas y los partidos políticos mayoritarios (y con ellos las instituciones que gobiernan) han desarrollado una estrategia tan idéntica de desautorización de los movimientos de oposición a los planes de REDESA que parecería que hubiera sido diseñada de antemano para todo el territorio nacional.
  • El hecho de que en el momento en que se tuvo noticia del proyecto de autopista eléctrica entre Monzón e Isona, del que estuvieron informados todos los ayuntamientos de este llamado "frente institucional", no se difundiese inmediatamente la información entre la población directamente afectada (caso que podemos atestiguar, por ejemplo, para Graus), teniendo que enterarse ésta por el boca a boca o blogs, como Pirinegros, que al destapar la noticia y favorecer la refundación de esta Plataforma obligaron a posicionarse a los ayuntamientos y a informar a los ciudadanos a los que representan.
  • El hecho, en fin, de que, pese a proclamar su posición en contra de la línea de alta tensión, todas las noticias de que disponemos acerca de este "frente institucional" apunten a que sus verdaderas intenciones son negociar alternativas y compensaciones con REDESA, o, dicho de otro modo, indicarles por dónde va a pasar definitivamente la autopista eléctrica y qué les van a dar a cambio.
Así las cosas, ante lo que no puede ser definido sino como una rendición (los miembros de este frente se presentan como gente "realista" que da por hecho que es imposible frenar la línea) y como una traición (como representantes institucionales deberían apoyar a sus representados que, inequívocamente, han expresado ya ante estos mismos ayuntamientos su oposición a la línea de alta tensión SIN ALTERNATIVAS), desde la Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica sólo nos queda plantear a aquellos que se han autoproclamado negociadores y únicos interlocutores las siguientes cuestiones para que, cuando pidan compensaciones y alternativas, calculen bien las cuentas:
  • ¿En qué precio valoran la afeccción a nuestros recursos naturales?
  • ¿En qué precio tasan el impacto ambiental?
  • ¿Cuánto vale un cáncer?
  • ¿Cuánto vale un caso de leucemia infantil?
  • ¿Han valorado el precio de nuestros bosques y nuestras propiedades, pensando en un posible incendio forestal?
  • Hay diferencias de precio en estas cuestiones entre un trazado u otro?
  • ...
En fin, ya lo decíamos en anteriores entradas, que había datos que apuntaban a que el Gobierno de Aragón y la Diputación de Huesca, pese a sus declaraciones iniciales de oposición a la línea de alta tensión entre Monzón e Isona, estaban en realidad a favor de este proyecto. Nos lo confirmó ya la respuesta del Consejero de Industria. Nos lo confirman ahora sus maniobras políticas.
¿O es que se han creído que somos tontos?

Aquest passat dijous 22 de gener, amb una reunió a Pont de Montanyana, de la qual informen al Diario del Alto Aragón i Europa Press, es va constituir el autodenominat "Front institucional davant la línia Montsó-Isona" del qual formen part (almenys com participants en aquesta reunió a la qual, per cert, no va ser convidat l'Ajuntament de Fonz, l'únic adherit per ara a la nostra Plataforma) els alcaldes de Graus, Benavarri, Castigaleu, Viacamp, Tolva, Pont de Montanyana, Tremp, Castell de Mur, Isona, el President de la Diputació de Lleida, dos diputats més d'aquest mateixa institució i l'alcalde de Tamarit, en la seva qualitat de diputat provincial d'Osca.
Segons la informació recollida en premsa (ja que els membres d'aquesta Plataforma tampoc vam ser convidats a la reunió i no tenim coneixement directe del que allà es va tractar) en l'esmentada reunió de Pont de Montanyana es pretenia crear un front comú institucional per transmetre un missatge únic a Red Eléctrica de España, autoproclamat, doncs, el citat "front", amb absoluta ignorància de la nostra Plataforma ciutadana, com a únic interlocutor vàlid amb REDESA. En la reunió també es va crear una comissió integrada, per la part aragonesa, pels alcaldes de Graus i Benavarri i el citat Diputat Provincial d'Osca, i per la catalana, per l'alcalde de Tremp, el president del Consell Comarcal, un Diputat Provincial de Lleida i un tècnic. Aquesta comissió sembla que pretén reunir aquesta setmana que ve a Osca per plantejar una posició comuna i començar a coordinar les accions a realitzar, que, pel que sembla, atenent a les declaracions de l'alcalde de Benavarri i l'alcaldessa de Graus, se centren en seure a negociar amb REDESA amb la intenció d'aprofitar els corredors actualment traçats i "minimitzar les afeccions mediambientals" (SIC).
Després de conèixer per la premsa la notícia, Eduardo Pueyo, un dels nostres portaveus (aprofitant la roda de premsa que aquest passat divendres 23 donava juntament amb el portaveu de CHA a Monzón, Joaquín Palacín sobre la moció contra l'autopista elèctrica, que aquest últim ha presentat a l'Ajuntament de Montsó) va criticar durament en nom de la nostra Plataforma (i no de CHA, com ha informat la CADENA SER) aquest anomenat "front institucional" que, segons les seves paraules (recollides també en el Diario del Alto Aragón), "més sembla una Contraplataforma", afegint que és "preocupant" que a l'esmentada reunió del "front institucional" només van acudir alcaldes del PSOE i queixant-se de que, essent Fonz la localitat per la qual, independentment de qualsevol de les alternatives plantejades per REDESA, passaria amb total seguretat l'autopista elèctrica, el seu alcalde (en aquest cas del PAR) no fos convidat, com va passar, igualment, amb l'alcaldessa de Alcolea.
Des d'aquest blog, subscrivim plenament, com no pot ser d'altra manera, les paraules del nostre portaveu, destacant que, malgrat el discurs d'oposició a la línia d'aquest front institucional, la seva pròpia creació en aquest moment, d'esquena al nostre moviment ciudadan d'oposició a l'autopista elèctrica, així com la seva composició, pràcticament monocolor (per la part aragonesa tots els membres són del PSOE excepte un representant del PP, que, probablement, serveixi als efectes d'evitar la imatge que es tracta d'un front creat al servei dels interessos d'un partit polític), posa de manifest que es tracta d'una maniobra política per desarticular aquesta Plataforma, furt la representació dels afectats, i erigint-se com el seu interlocutor davant REDESA mitjançant una instrumentalització de les institucions locals i provincials (que són representació dels ciutadans i no dels partits polítics).
La nostra crítica, que podria semblar excessiva davant les declaracions d'aquest "front" d'oposar-se a la línia d'alta tensió entre Montsó i Isona (almenys segons la premsa aragonesa, ja que el President de la Diputació de Lleida, tal com recull La Mañana. Diari de Ponent, considera necessària la línia), es basen en els fets i no en les paraules:
  • El fet que un Ajuntament com el de Fonz, que s'ha oposat de manera frontal al projecte de REDESA i s'ha adherit a la nostra Plataforma (a través d'una moció en la qual el PSOE es va abstenir i el PP es va oposar) no hagi estat cridat a formar part d'aquest anomenat "front institucional".
  • La posició a favor de la línia d'alta tensió del Govern d'Aragó (del PSOE), de la qual informàvem recentment.
  • La història de maniobres similars en anteriors lluites, en les quals es van crear fronts similars per desarticular i desacreditar l'oposició ciutadana, això és, traint i venent a la societat civil, en lloc de representar en tant que representants electes abans que membres d'un determinat partit polític.
  • La història d'altres moviments d'oposició contra altres projectes de xarxes (com el que actualment segueix amenaçant la muntanya lleonesa) en el qual els mitjans de comunicació de masses i els partits polítics majoritaris (i amb ells les institucions que governen) han desenvolupat una estratègia tan idèntica de desautorització dels moviments d'oposició als plans de xarxes que semblaria que hagués estat dissenyada per endavant per tot el territori nacional.
  • El fet que en el moment en què es va tenir notícia del projecte d'autopista elèctrica entre Montsó i Isona, del qual van estar informats tots els ajuntaments d'aquest anomenat "front institucional", no es difonen immediatament la informació entre la població directament afectada (cas que podem testimoniar, per exemple, per Graus), havent de assabentar aquesta pel boca a boca o blogs, com Pirinegros, que al destapar la notícia i afavorir la refundació d'aquesta Plataforma van obligar a posicionar als ajuntaments ia informar els ciutadans als quals representen.
  • El fet, en fi, que, tot i proclamar la seva posició en contra de la línia d'alta tensió, totes les notícies de què disposem sobre aquest "front institucional" apuntin a que les seves veritables intencions són negociar alternatives i compensacions amb REDESA, o, dit d'una altra manera, indicar per on va passar definitivament l'autopista elèctrica i què els van donar a canvi.
Així les coses, davant el que no pot ser definit sinó com una rendició (els membres d'aquest front es presenten com gent "realista" que dóna per fet que és impossible frenar la línia) i com una traïció (com a representants institucionals haurien de donar suport a seus representats que, inequívocament, han expressat ja davant aquests mateixos ajuntaments la seva oposició a la línia d'alta tensió SENSE ALTERNATIVES), des de la Plataforma unitària contra l'autopista elèctrica només ens queda plantejar a aquells que s'han autoproclamat negociadors i únics interlocutors les següents qüestions perquè, quan demanin compensacions i alternatives, calculin bé els comptes:
  • En quin preu valoren la afeccción als nostres recursos naturals?
  • En quin preu taxen l'impacte ambiental?
  • Quant val un càncer?
  • Quant val un cas de leucèmia infantil?
  • Han valorat el preu dels nostres boscos i les nostres propietats, pensant en un possible incendi forestal?
  • Hi ha diferències de preu en aquestes qüestions entre un traçat o un altre?
  • ...
En fi, ja ho dèiem en anteriors entrades, que havia dades que apuntaven a que el Govern d'Aragó i la Diputació d'Osca, malgrat les seves declaracions inicials d'oposició a la línia d'alta tensió entre Montsó i Isona, estaven en realitat a favor d'aquest projecte. Ens ho va confirmar ia la resposta del conseller d'Indústria. Ens ho confirmen ara les seves maniobres polítiques.
O és que s'han cregut que som tontos?

El portavoz de CHA en la Cortes de Aragón critica al Gobierno de Aragón por amparar la autopista eléctrica entre Monzón e Isona

En línea con lo que comentábamos en las anteriores entradas, Bizén Fuster, portavoz de CHA en las Cortes de Aragón, acusó en rueda de prensa, el pasado 21 de enero, al Gobierno de Aragón de "amparar" una línea de "muy alta tensión", que con su trazado reedita dos anteriores, la Aragón-Cazaril y la Graus-Sallente, desechadas por sus afecciones medioambientales y para la salud de las personas. Bizén Fuster indicó, igualmente, que el Gobierno de Aragón, al dar el visto bueno a esta línea (Peñalba-Monzón-Isona) "contraviene" su posición histórica y los acuerdos unánimes de la Cámara de rechazo a las líneas de alta tensión ya descartadas.

En línia amb el que comentàvem en les anteriors entrades, Bizen Fuster, portaveu de CHA a les Corts d'Aragó, va acusar en roda de premsa, el passat 21 de gener, el Govern d'Aragó de "emparar" una línia de "molt alta tensió", que amb el seu traçat reedita dos anteriors, l'Aragó-Cazaril i la Graus-Sallente, rebutjades per les seves afeccions mediambientals i per a la salut de les persones. Bizen Fuster va indicar, igualment, que el Govern d'Aragó, al donar el vistiplau a aquesta línia (Peñalba-Montsó-Isona) "contravé" la seva posició històrica i els acords unànimes de la Cambra de rebuig a les línies d'alta tensió ja descartades.