viernes, 8 de mayo de 2015

Reunión conjunta de nuestra plataforma y afectados por el proyecto de interconexión eléctrica Sabiñánigo-Marsillon: Huesca, local de Ecologistas en Acción, viernes 15 de mayo, 19:30 horas

Como recordaréis, el martes pasado os adelantábamos que la reunión que acordamos realizar este mes con nuestros compañeros de la zona de Sabiñánigo, para dar un impulso a la plataforma en dicho territorio y reforzar nuestros lazos de coordinación, tendría lugar casi con toda seguridad el próximo viernes 15 de mayo.
Hoy os confirmamos ya definitivamente el dato y lanzamos esta convocatoria, de especial importancia (por lo que rogamos la máxima asistencia), que tendrá lugar, como os decimos, el viernes 15 de mayo a las 19:30 horas en Huesca, en la sede de nuestros compañeros de Ecologistas en Acción (Plaza San Pedro 5, 1º C).
Durante estos días iremos dando forma definitiva al acto y os informaremos del orden del día.

Aprovechamos para informar públicamente de que, en relación con el cuestionario que remitimos a las candidaturas a las Cortes de Aragón por la provincia de Huesca para las Elecciones Autonómicas (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2015/05/cuestionario-de-la-plataforma-unitaria.html), solo hemos recibido hasta el momento las respuestas de CHA, IU, EQUO (partidos adheridos a nuestra plataforma), PODEMOS (cuyo Círculo de la Baja Ribagorza también se ha adherido a nuestra organización) y COMPROMISO POR ARAGÓN. Por ello, aunque no hemos recibido (salvo de PACMA) ni siquiera acuse de recibo del mensaje de correo electrónico en el que les remitíamos dicho cuestionario, hemos considerado oportuno prorrogar la fecha límite de recepción de las respuestas hasta el próximo lunes 11 de mayo y hacemos desde aquí un llamamiento al resto de formaciones políticas para que nos ofrezcan la información que les solicitábamos pues es nuestro deseo ofrecer a los votantes la información más completa posible sobre la postura y propuestas de todos los partidos políticos en relación con nuestro conflicto. Por ello también, por si hubiera habido un problema con el correo electrónico al que remitimos nuestro cuestionario, informamos de que este puede solicitarse al correo bozalongo arroba hotmail punto com (correo personal del compañero encargado de este tema).
Igualmente, aprovechamos para ofreceros la respuesta que recibió una pregunta parlamentaria de nuestros compañeros de Izquierda Unida en relación con las interconexiones eléctricas por el Pirineo aragonés. Es una información antigua (la pregunta es anterior al acuerdo entre Francia y España que dio vía libre al proyecto Sabiñánigo-Marsillon, aunque la respuesta es algo posterior), pero nos ha parecido muy elocuente (y muy preocupante) el hecho de que no se haga mención alguna a ningún proyecto concreto de interconexión, al tiempo que se señala en dicha respuesta que el proyecto Peñalba-Arnero-Isona, aunque ya no figura en los mapas de planificación de la red eléctrica, sí se encuentra en un anexo para su posible realización después del año 2020.


Por último, os sugerimos de nuevo que nos sigáis de cerca en nuestro perfil de Facebook (https://www.facebook.com/groups/59814656994/), en el que recogemos casi a diario todas las noticias que nos llegan sobre nuestro conflicto y sobre la política energética y la energía en términos generales.



Com recordareu, el dimarts passat us avançàvem que la reunió que vam acordar realitzar aquest mes amb els nostres companys de la zona de Sabiñánigo, per donar un impuls a la plataforma en aquest territori i reforçar els nostres llaços de coordinació, tindria lloc gairebé amb tota seguretat divendres que ve 15 de maig.
Avui us confirmem ja definitivament la dada i llancem aquesta convocatòria, d'especial importància (pel que preguem la màxima assistència), que tindrà lloc, com us diem, el divendres 15 de maig a les 19:30 hores a Osca, a la seu dels nostres companys d'Ecologistes en Acció (Plaça San Pedro 5, 1º C).
Durant aquests dies anirem donant forma definitiva a l'acte i us informarem de l'ordre del dia.

Aprofitem per informar públicament que, en relació amb el qüestionari que vam remetre a les candidatures a les Corts d'Aragó per la província d'Osca per a les Eleccions Autonòmiques (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2015/05/cuestionario-de-la-plataforma-unitaria.html), solament hem rebut fins al moment les respostes de CHA, IU, EQUO (partits adherits a la nostra plataforma), PODEMOS (el Cercle de la qual de la Baixa Ribargorça també s'ha adherit a la nostra organització) i COMPROMISO POR ARAGÓN. Per això, encara que no hem rebut (salvo de PACMA) ni tan sols justificant de recepció del missatge de correu electrònic en el qual els remetíem aquest qüestionari, hem considerat oportú prorrogar la data límit de recepció de les respostes fins a dilluns que ve 11 de maig i fem des d'aquí una crida a la resta de formacions polítiques perquè ens ofereixin la informació que els sol·licitàvem doncs és el nostre desig oferir als votants la informació més completa possible sobre la postura i propostes de tots els partits polítics en relació amb el nostre conflicte. Per això també, per si hi hagués hagut un problema amb el correu electrònic al que vam remetre el nostre qüestionari, informem que aquest pot sol·licitar-se al correu bozalongo arrova hotmail punt com (correu personal del company encarregat d'aquest tema).
Igualment, aprofitem per oferir-vos la resposta que va rebre una pregunta parlamentària dels nostres companys d'Izquierda Unida en relació amb les interconnexions elèctriques pel Pirineu aragonès. És una informació antiga (la pregunta és anterior a l'acord entre França i Espanya que va donar via lliure al projecte Sabiñánigo-Marsillon, encara que la resposta és una mica posterior), però ens ha semblat molt eloqüent (i molt preocupant) el fet que no es faci esment a cap projecte concret d'interconnexió, al mateix temps que s'assenyala en aquesta resposta que el projecte Peñalba-Arnero-Isona, encara que ja no figura en els mapes de planificació de la xarxa elèctrica, sí es troba en un annex per a la seva possible realització després de l'any 2020 (veure més amunt).

Finalment, us suggerim de nou que ens seguiu d'a prop en el nostre perfil de Facebook (https://www.facebook.com/groups/59814656994/), en el qual recollim gairebé diàriament totes les notícies que ens arriben sobre el nostre conflicte i sobre la política energètica i l'energia en termes generals.

Acta de la reunión de ayer jueves 7 de mayo de nuestros compañeros y compañeras del Pallars


Como recordaréis, ayer se reunían en Tremp nuestros compañeras y compañeros del Pallars. A continuación os dejamos con el acta de dicha reunión:

ACTA DE LA REUNIÓN DEL 7 DE MAYO
  • 5 asistentes. Se remarca la necesidad de recuperar colaboradores y activistas.
  • En información se explican las actividades de la Plataforma en Aragón a raíz de las noticias de una nueva interconexión con Francia por Sabiñánigo, aprovechando El PLAN JUNCKER, así como los contactos con colectivos de Navarra, Euskadi, Occitania y Catalunya Nord.
  • En propuestas, se acuerda organizar un acto de presentación de La Cooperativa “SOM ENERGIA” durante el mes de junio, así como recabar información de la Línea de Alta Tensión que cruza Tremp y que pasa cerca del Hospital y muy cerca de las casas del barrio del Porvenir y la carretera que va a Isona. El compañero Lluís se ofrece a colaborar en el seguimiento y coordinación.
  • En relación a esta línea en breve haremos una visita a afectados por esta para conocer de primera mano sus inquietudes.
  • La próxima reunión se hará el viernes 12 de junio a las 19:30 horas en el mismo sitio [Centre Cívic Tarraquet de Tremp]. 

Com recordareu, ahir es reunien a Tremp nostres companyes i companys del Pallars. A continuació us deixem amb l'acta d'aquesta reunió:

ACTA DE LA REUNIÓ DEL 7 DE MAIG
  • 5 assistents. Es remarca la necessitat de recuperar col·laboradors i activistes. 
  • En informació s'expliquen les activitats de la Plataforma a Aragó arran de les notícies d'una nova interconnexió amb França per Sabiñánigo, aprofitant El PLA JUNCKER, així com els contactes amb col·lectius de Navarra, Euskadi, Occitània i Catalunya Nord.
  • En propostes, s'acorda organitzar un acte de presentació de la Cooperativa “SOM ENERGIA” durant el mes de juny, així com recaptar informació de la Línia d'Alta Tensió que creua Tremp i que passa prop de l'Hospital i molt prop de les cases del barri del Porvenir i la carretera que va a Isona. El company Lluís s'ofereix a col·laborar en el seguiment i coordinació.
  • En relació a aquesta línia en breu farem una visita a afectats per aquesta per conèixer de primera mà les seves inquietuds. 
  • La propera reunió es farà el divendres 12 de juny a les 19:30 hores en el mateix lloc [Centre Cívic Tarraquet de Tremp].

jueves, 7 de mayo de 2015

Cuestionario de la Plataforma Unitaria contra la Autopista Eléctrica para las Elecciones Autonómicas 2015

Como os decíamos ayer, hemos acabado de remitir a los partidos políticos que han presentado candidaturas a las Cortes de Aragón por la provincia de Huesca para estas Elecciones Autonómicas el cuestionario que, como recordaréis, acordamos elaborar con el fin de conocer su postura ante las interconexiones eléctricas con Francia, los proyectos de autopistas eléctricas Sabiñánigo-Marsillón, Monzón-Cazaril (Aragón-Cazaril) y Peñalba-Arnero-Isona y el escandaloso asunto del mantenimiento en pie hasta el presente de las torres que Red Eléctrica de España instaló en los años 90 del pasado siglo para el citado proyecto de interconexión eléctrica Aragón-Cazaril.
A fecha de hoy hemos recibido ya varias respuestas, con las cuales, sumadas a las que esperamos recibir del resto de partidos que aún no nos han respondido, elaboraremos, como os prometimos, un informe, que esperamos tener realizado la próxima semana. Deseamos que dicho informe sirva para que los afectados por los citados proyectos y todos aquellos que se oponen a la política energética que padecemos y que da sustento a los proyectos de interconexión eléctrica (y entendemos que también todos los que aman el Alto Aragón y desean para él un desarrollo armónico y sostenible) puedan ejercer su derecho al voto con responsabilidad. Pero, como también os hemos dicho en otras ocasiones, os pedimos que, actuando con total libertad, juicio crítico y bien prevenidos ante los medios de comunicación (que, en muchas, demasiadas, ocasiones solo actúan como voceros de los intereses de las grandes empresas energéticas), juzguéis a cada cual más por sus hechos que por sus palabras (para lo cual podéis navegar en este blog a través de la etiqueta "política", lo que os permitirá recordar lo que cada cual hizo en su momento).
Como en ocasiones anteriores, no pediremos pues el voto para una formación política en particular, pues, obviamente, son varias las que nos han apoyado en todo momento y forman parte de nuestra plataforma. Sin embargo, sí que os pedimos y os pediremos en todo momento que os toméis muy en serio el peso de vuestro voto en estas ya inminentes elecciones autonómicas pues estamos ante el umbral de un momento histórico. Tenemos ahora al fin la posibilidad (merced a los avances tecnológicos de estos últimos años, algunos muy recientes) de lograr un cambio decisivo (y urgente y necesario) en la cultura o modelo energético vigente; un cambio que nos permita librarnos de la dura hipoteca que pesa sobre nuestras posibilidades de futuro desde que Red Eléctrica de España y quienes le sirven pusieron sus ojos en nuestra tierra; pero, también y sobre todo, un cambio que permita hacer realidad el derecho humano a la energía (tan esencial como el derecho al agua o a una alimentación y servicios de salud dignos) y a la soberanía energética de los territorios y de las personas. Pues, si algo hemos aprendido en estos largos años de lucha, es que nuestro conflicto no es más que la manifestación o la consecuencia de una política energética errónea (o quizá sería mejor decir espuria), la misma que ha servido para saquear a la ciudadanía y reducir a miles de familias a la pobreza energética. Ahora sabemos que nuestra lucha es algo más que la justa reivindicación de vida y de futuro para nuestros pueblos y que una nueva cultura de la energía, totalmente contraria al modelo caduco que promueve la concentración y centralización de su producción y transporte con grandes líneas internacionales, es el paso necesario para un cambio social de un calado tan grande como el que han promovido en los últimos años las nuevas tecnologías de la información y la comunicación.
No os dejéis pues engañar por la falacia de que en estas elecciones cuentan más las personas que los partidos, pues esas personas (independientemente de su calidad humana) se han puesto al servicio de unas siglas, algunas de las cuales, como ya se ha demostrado hasta la saciedad, no tienen ningún proyecto de futuro para nosotros y solo aspiran a coger el mejor puesto para entrar en las tristemente famosas puertas giratorias.
Es pues la hora de la memoria y de la justicia, la que podremos ejercer en breve poniendo a cada cual en el puesto que merece. Si nos inhibimos, si olvidamos, si nos dejamos engañar por la estrategia del miedo y la mentira, apuntalaremos una vez más el edificio ruinoso de este Estado para el que, como tantas veces hemos podido comprobar, solo somos meros consumidores o, lo que espeor, un molesto estorbo para sus lucrativos planes a expensas de nuestros pueblos y nuestro futuro.
Pensemos pues con altura de miras y teniendo siempre en mente el futuro de nuestros hijos y descendientes, no sea que acabemos lamentando una vez más nuestra suerte, pues podrán decirnos entonces, con toda justicia, que tenemos lo que nos merecemos.

A continuación os dejamos con la carta / cuestionario que hemos remitido a los partidos políticos y que resume el ideario que nos comprometimos a defender hace ya cerca de siete años, bajo una intensísima nevada en Tremp (haced click en las imágenes para ampliarlas):




Com us dèiem ahir, hem acabat de remetre als partits polítics que han presentat candidatures a les Corts d'Aragó per la província d'Osca per a aquestes Eleccions Autonòmiques el qüestionari que, com recordareu, vam acordar elaborar amb la finalitat de conèixer la seva postura davant les interconnexions elèctriques amb França, els projectes d'autopistes elèctriques Sabiñánigo-Marsillón, Montsó-Cazaril (Aragón-Cazaril) i Peñalba-Arnero-Isona i l'escandalós assumpte del manteniment en peus fins al present de les torres que Red Eléctrica de España va instal·lar en els anys 90 del passat segle per al citat projecte d'interconnexió elèctrica Aragón-Cazaril.
A data d'avui hem rebut ja diverses respostes, amb les quals, sumades a les que esperem rebre de la resta de partits que encara no ens han respost, elaborarem, com us vam prometre, un informe, que esperem tenir realitzat la setmana vinent. Desitgem que aquest informe serveixi perquè els afectats pels citats projectes i tots aquells que s'oposen a la política energètica que patim i que dóna sustento als projectes d'interconnexió elèctrica (i entenem que també tots els que estimen l'Alt Aragó i desitgen per a ell un desenvolupament harmònic i sostenible) puguin exercir el seu dret al vot amb responsabilitat. Però, com també us hem dit en altres ocasions, us demanem que, actuant amb total llibertat, judici crític i ben previnguts davant uns mitjans de comunicació (que, en moltes, massa, ocasions solament actuen com portaveus dels interessos de les grans empreses energètiques), jutgeu a cadascú més pels seus fets que per les seves paraules (per a això podeu navegar en aquest blog a través de l'etiqueta "política", la qual cosa us permetrà recordar el que cadascú va fer al seu moment).
Com en ocasions anteriors, no demanarem doncs el vot per a una formació política en particular, doncs, òbviament, són diverses les que ens han recolzat en tot moment i formen part de la nostra plataforma. No obstant això, sí que us demanem i us demanarem a tot moment que us prengueu molt de debò el pes del vostre vot en aquestes ja imminents eleccions autonòmiques doncs estem davant el llindar d'un moment històric. Tenim ara per fi la possibilitat (gràcies als avanços tecnològics d'aquests últims anys, alguns molt recents) d'aconseguir un canvi decisiu (i urgent i necessari) en la cultura o model energètic vigent; un canvi que ens permeti lliurar-nos de la dura hipoteca que pesa sobre les nostres possibilitats de futur des que Red Eléctrica de España i els qui li serveixen van posar els seus ulls a la nostra terra; però, també i sobretot, un canvi que permeti fer realitat el dret humà a l'energia (tan essencial com el dret a l'aigua o a una alimentació i serveis de salut dignes) i a la sobirania energètica dels territoris i de les persones. Doncs, si alguna cosa hem après en aquests llargs anys de lluita, és que el nostre conflicte no és més que la manifestació o la conseqüència d'una política energètica errònia (o potser seria millor dir espúria), la mateixa que ha servit per saquejar a la ciutadania i reduir a milers de famílies a la pobresa energètica. Ara sabem que la nostra lluita és una mica més que la justa reivindicació de vida i de futur per als nostres pobles i que una nova cultura de l'energia, totalment contraria al model caduc que promou la concentració i centralització de la seva producció i transport amb grans línies internacionals, és el pas per a un canvi social d'un calat tan gran com el que han promogut en els últims anys les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
No us deixeu doncs enganyar per la fal·làcia que en aquestes eleccions valen més les persones que els partits, doncs aquestes persones (independentment de la seva qualitat humana) s'han posat al servei d'unes sigles, algunes de les quals, com ja s'ha demostrat fins a la sacietat, no tenen cap projecte de futur per a nosaltres i solament aspiren a agafar el millor lloc per entrar en les tristament famoses portes giratòries.
És doncs l'hora de la memòria i de la justícia, la que podrem exercir en breu posant a cadascú en el lloc que mereix. Si ens inhibim, si oblidem, si ens deixem enganyar per l'estratègia de la por i la mentida, apuntalarem una vegada més l'edifici ruïnós d'aquest Estat pel qual, com a tantes vegades hem pogut comprovar, solament som mers consumidors o una molèstia per als seus lucratius plans a costa dels nostres pobles i el nostre futur.
Pensem doncs amb altura de mires i tenint sempre en ment el futur dels nostres fills i descendents no sigui que acabem lamentant una vegada més nostra sort, doncs podran dir-nos llavors, amb tota justícia, que tenim el que ens mereixem.

A continuació us deixem amb la carta / qüestionari que hem remès als partits polítics i que resumeix l'ideari que ens vam comprometre a defensar fa ja prop de set anys, sota una intensíssima nevada a Tremp (feu clic en les imatges para ampliar-les) (veure més amunt).

miércoles, 6 de mayo de 2015

Testing de fotografía de naturaleza en Graus: sábado 9 de mayo (quedada a las 10 h ante el Espacio Pirineos)

Haced click en la imagen para ampliarla.
Como os decíamos ayer, os recordamos la convocatoria de testing de fotografía de naturaleza que tenemos este fin de semana, concretamente el sábado 9 de mayo, en el Sendero Ornitológico de los Templarios, de Graus, una magnífica ocasión para conocer la excepcional biodiversidad del entorno de esta localidad así como para apreciar la gran labor que se está llevando a cabo desde el Punto BV Espacio Pirineos de Graus (creado por convenio entre el Ayuntamiento y la Asociación Fotografía y Biodiversidad, que da soporte a la plataforma ciudadana Biodiversidad Virtual).
Para poder participar, solo hay que inscribirse (sin coste alguno) en la hoja que encontraréis en el blog de nuestros compañeros de Ecologistas en Acción, que colaboran en el evento, como nuestra propia plataforma (véase: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2015/04/testing-fotografico-en-graus.html).
Os recordamos, además, que nuestra colaboración con Biodiversidad Virtual ha sido extraordinariamente útil y fructífera para la defensa de nuestro patrimonio natural y para dotarnos de una enorme cantidad de datos con la que contrarrestar el ridículo EIA que presentó en su día Red Eléctrica de España para su proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona.
Os dejamos con unos enlaces para que comprobéis que esto que decidimos es cierto y os animamos, por ello mismo, a que colaboréis con nosotros en este nuevo testing. Sin duda, a la utilidad del trabajo que va a realizarse, se le unirá el placer de recorrer el Sendero Ornitológico de Los Templarios, una de las zonas más bellas del municipio de Graus.

La doncella de ondas rojas (Euphydryas aurinia), especie protegida y de gran valor medioambiental, fácil de ver en estos días en el entorno de Graus. Foto del Punto BV Espacio Pirineos de Graus de nuestro compañero Carlos González Sanz.

Com us dèiem ahir, us recordem la convocatòria de testing de fotografia de naturalesa que tenim aquest cap de setmana, concretament el dissabte 9 de maig, en la Sendera Ornitològica dels Templarios, de Graus, una magnífica ocasió per conèixer l'excepcional biodiversitat de l'entorn d'aquesta localitat així com per apreciar la gran labor que s'està duent a terme des del Punto BV Espacio Pirineos de Graus (creat per conveni entre l'Ajuntament i l'Asociación Fotografía y Biodiversidad, que dóna suport a plataforma ciudadana Biodiversidad Virtual).
Per poder participar, solament cal inscriure's (sense cost algun) en la fulla que trobareu en el blog dels nostres companys d'Ecologistes en Acció, que col·laboren en l'esdeveniment, com a nostra pròpia plataforma (vegeu: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2015/04/testing-fotografico-en-graus.html).
Us recordem, a més, que la nostra col·laboració amb Biodiversidad Virtual ha estat extraordinàriament útil i fructífera per a la defensa del nostre patrimoni natural i per dotar-nos d'una enorme quantitat de dades amb la qual contrarestar el ridícul EIA que va presentar en el seu moment Red Eléctrica de España per al seu projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona.
Us deixem amb uns enllaços perquè comproveu que això que decidim és cert i us animem, per això mateix, al fet que col·laboreu amb nosaltres en aquest nou
testing. Sens dubte, a la utilitat del treball que va a realitzar-se, se li unirà el plaure de recórrer la Sendera Ornitològica dels Templarios, una de les zones més belles del municipi de Graus.

martes, 5 de mayo de 2015

Reunión de la Plataforma Unitària contra l'Autopista Elèctrica en el Pallars: Tremp, Centre Cívic "Tarraquet", jueves 7 de mayo, 19:30 h.


Nuestros compañeros del Pallars han convocado para este próximo jueves 7 de mayo, a las 19:30 horas, en el Centre Cívic "Tarraquet" de Tremp una reunión, a la que se invita a participar a todas las gentes del Pallars, en la que se tratará de los siguientes temas:
  • Información última
  • Propuestas de seguimiento y coordinación
  • Por una nueva cultura de la energía
  • Coordinadora transpirenaica de afectados por las interconexiones eléctricas
  • Varios
Por el interés de estos asuntos, se ruega la máxima participación y colaboración.

En otro orden de cosas, os comentamos que en estos días estamos tratando de cerrar la fecha y hora de la reunión conjunta que, como os informábamos en anteriores posts, acordamos realizar este mes con nuestros compañeros de la zona de Sabiñánigo para dar un impulso a la plataforma en dicho territorio y reforzar nuestros lazos de coordinación. De momento parece ya casi confirmada la fecha del viernes 15 de mayo y, como decimos, el lugar, que será Huesca; pero informaremos con más detalle y seguridad en próximos días en cuanto cerremos definitivamente la convocatoria.
También os recordamos que el próximo sábado 9 de mayo tendrá lugar en Graus un nuevo testing del Punto BV Espacio Pirineos de Graus (más información en: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2015/04/testing-fotografico-en-graus.html). Igualmente, mañana os informaremos con más detalle sobre este interesante evento al que os invitamos a participar masivamente.
Por último, os comentamos que en estos días estamos realizando un importante trabajo de coordinación, gracias a la inestimable labor que está llevando a cabo Alfons Pérez, del Observatori del Deute en la Globalització (que como recordaréis nos visitó hace poco tiempo), para ir construyendo esa Coordinadora o Alianza Transpirenaica de afectados por los proyectos de interconexión energética de la que venimos hablando, con avances muy interesantes y significativos, de los que os informaremos en su momento, cuando vayan concretándose en hechos tangibles (sin duda será un punto central de nuestra próxima reunión conjunta en Huesca, junto con el proyecto de interconexión eléctrica Sabiñánigo-Marsillon, por supuesto).
En el marco de esta colaboración, nuestra plataforma ha apoyado en estos días la Proposta Energètica Municipalista de la Xarxa per la Sobirania Energètica (http://xse.cat/dona-suport-la-proposta-energetica-municipalista/), una interesantísima y muy bien elaborada propuesta que habría que estudiar también en Aragón ante las ya inminentes elecciones autonómicas y municipales. Y a propósito de estas, os comentamos que hoy mismo hemos concluido el envío de los cuestionarios que elaboramos para las candidaturas que se presentan a las Cortes de Aragón por la provincia de Huesca (igualmente, mañana ampliaremos esta información).
Como veis, se nos multiplica el trabajo, razón por la que no podemos informaros en este blog con la asiduidad que desearíamos. Por ello mismo, como os hemos recomendado otras veces, os sugerimos que nos sigáis de cerca en nuestro perfil de Facebook (https://www.facebook.com/groups/59814656994/), en el que recogemos casi a diario todas las noticias que nos llegan sobre nuestro conflicto y sobre la política energética y la energía en términos generales. Entre las más recientes y para acabar (por hoy) os informamos de que:

Els nostres companys del Pallars han convocat per a aquest proper dijous 7 de maig, a les 19:30 hores, en el Centre Cívic "Tarraquet" de Tremp una reunió, a la qual es convida a participar a totes les gents del Pallars, en la qual es tractarà dels següents temes:
  • Informació última 
  • Propostes de seguiment i coordinació
  • Per una nova cultura de l'energia
  • Coordinadora transpirinenca d'afectats per les interconnexions elèctriques
  • Varis
Per l'interès d'aquests assumptes, es prega la màxima participació i col·laboració.

En un altre ordre de coses, us comentem que en aquests dies estem tractant de tancar la data i hora de la reunió conjunta que, com us informàvem en anteriors posts, vam acordar realitzar aquest mes amb els nostres companys de la zona de Sabiñánigo per donar un impuls a la plataforma en aquest territori i reforçar els nostres llaços de coordinació. De moment sembla ja gairebé confirmada la data del divendres 15 de maig i, com diem, el lloc, que serà Osca; però informarem amb més detall i seguretat en propers dies quan tanquem definitivament la convocatòria.

També us recordem que dissabte que ve 9 de maig tindrà lloc en Graus un nou
testing del Punto BV Espacio Pirineos de Graus (més informació en: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2015/04/testing-fotografico-en-graus.html). Igualment, demà us informarem amb més detall sobre aquest interessant esdeveniment al que us convidem a participar massivament.
Finalment, us comentem que en aquests dies estem realitzant un important treball de coordinació, gràcies a la inestimable labor que està duent a terme Alfons Pérez, de l'
Observatori del Deute en la Globalització (que com recordareu ens va visitar fa poc temps), per anar construint aquesta Coordinadora o Aliança Transpirinenca d'afectats pels projectes d'interconnexió energètica de la qual venim parlant, amb avanços molt interessants i significatius, dels quals us informarem al seu moment, quan vagin concretant-se en fets tangibles (sens dubte serà un punt central de la nostra propera reunió conjunta a Osca, juntament amb el projecte d'interconnexió elèctrica Sabiñánigo-Marsillon, per descomptat).
En el marc d'aquesta col·laboració, la nostra plataforma ha recolzat en aquests dies la Proposta Energètica Municipalista de la Xarxa per la Sobirania Energètica (http://xse.cat/dona-suport-la-proposta-energetica-municipalista/), una interessantíssima i molt bé elaborada proposta que caldria estudiar també a Aragó davant les ja imminents eleccions autonòmiques i municipals. I a propòsit d'aquestes, us comentem que avui mateix hem conclòs l'enviament dels qüestionaris que vam elaborar per a les candidatures que es presenten a les Corts d'Aragó per la província d'Osca (igualment, demà ampliarem aquesta informació).
Com veieu, se'ns multiplica el treball, raó per la qual no podem informar-vos en aquest blog amb l'assiduïtat que desitjaríem. Per això mateix, com us hem recomanat altres vegades, us suggerim que ens seguiu d'a prop en el nostre perfil de Facebook (https://www.facebook.com/groups/59814656994/), en el qual recollim gairebé diàriament totes les notícies que ens arriben sobre el nostre conflicte i sobre la política energètica i l'energia en termes generals. Entre les més recents i per acabar (per avui) us informem que: