viernes, 30 de noviembre de 2012

Acuerdos alcanzados en las reuniones de trabajo sobre la Jornada Reivindicativa del 8 de diciembre en Arén en protesta por el proyecto de aumento de la capacidad de transporte de la línea de alta tensión Foradada del Toscar-La Pobla de Segur

Casas de Cornudella prácticamente sobrevoladas por los cables de la LAT Foradada del Toscar-La Pobla de Segur.
Tal como os anunciábamos en días pasados (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/reunion-de-trabajo-de-la-plataforma-en.html y http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/conclusiones-de-la-reunion-de-ayer.html), esta semana estaban convocadas sendas reuniones de trabajo —ayer jueves en Tremp y hoy en Arén— para ir ultimando la organización de los actos convocados el próximo 8 de diciembre en Arén en protesta por el proyecto de aumento de la capacidad de transporte de la línea de alta tensión Foradada del Toscar-La Pobla de Segur y los permisos concedidos para estudiar la posible extracción de gas mediante fractura hidráulica en varios municipios ribagorzanos.
A continuación os exponemos las conclusiones y acuerdos a los que se ha llegado en ambas reuniones, que van perfilando el programa definitivo de la citada Jornada Reivindicativa, sugiriéndoos que consultéis también el blog La Terreta Eléctrica (véase: http://laterretaelectrica.blogspot.com.es/2012/11/noticias-sobre-cartas-enviadas.html), de uno de nuestros compañeros, en el que se informa de que el ayuntamiento de Tremp ha enviado ya el EIA del proyecto de aumento de la capacidad de transporte de la línea de alta tensión Foradada del Toscar-La Pobla de Segur a las diferentes asociaciones de La Terreta pidiéndoles que entreguen alegaciones para que las incluya en las que va a realizar como institución y poniendo como plazo límite para hacérselas llegar el 10 de diciembre. También en este mismo blog se informa de que el día 8 se contará con un modelo sencillo de alegaciones para que pueda ser fácilmente firmado por todos aquellos que quieran apoyarlas y se añaden unas interesantes reflexiones acerca de la actitud del ayuntamiento de Tremp en todo este proceso y sobre el proceso de alegaciones.

Haced click en la imagen para ampliarla.

CONCLUSIONES DE LA REUNIÓN CELEBRADA AYER EN TREMP

Con una nutrida asistencia, se ha acordado:
  • Organizar una salida desde la Plaza Capdevila de Tremp el próximo 8 de diciembre a las 9:30 horas para participar en la Jornada organizada este día.
  • Difundir en días próximos carteles de la jornada (tenéis en este blog el modelo en catalán, que podéis descargar haciendo click en la imagen previamente), añadiendo la convocatoria de Tremp.
  • Ante las dificultades de organizar algún acto en La Pobla de Segur ese mismo día, aprovechando la Fira, se ha resuelto que más adelante se organizará allí un acto informativo, aunque no antes de las fiestas de fin de año, por lo que el mismo día 8 en Arén se concretará día, lugar y hora para esta acción.
CONCLUSIONES DE LA REUNIÓN DE HOY EN ARÉN

La reunión se ha ceñido exclusivamente a la organización de la Jornada del día 8, por lo que sólo han asistido las personas que están trabajando en ello. A continuación se exponen los asuntos ya resueltos (con respecto a lo que se informó tras la pasada reunión, véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/conclusiones-de-la-reunion-de-ayer.html), pero se advierte que quedan algunos pendientes (para los que se ruega a los compañeros/as de la Plataforma que echen una mano en su organización):

Puntos resueltos:
  • Comida popular. Se ha acordado ya el menú (paella vegetariana) y las personas que se responsabilizan de su organización. El precio simbólico (para recaudar algunos fondos en apoyo de los afectados) será de 2 € —o la voluntad si alguien quiere colaborar algo más—. Se acuerda no suministrar bebidas ya que hay dos bares-restaurante junto al espacio en el que se llevará a cabo.
  • Mesa informativa: se cuenta ya con infraestructura y una persona responsable.
  • Paneles informativos: se cuenta ya con materiales informativos sobre fauna de la zona, fracking, etc.
  • Se dispondrá del modelo de recogida de firmas contra el fracking elaborado por Ecologistas en Acción.
  • Se dispondrá de tela para que quienes quieran puedan elaborar pancartas reivindicativas.
  • En caso de inclemencias meteorológicas, se acuerda solucionarlo entre todos ese mismo día; se ha preferido arriesgarse para evitar alquilar el polideportivo de Arén y no entrar así en ningún tipo de conflicto político.
Por último, se acuerda que la próxima reunión de trabajo (para cerrar el programa definitivo) será este próximo JUEVES 6 DE DICIEMBRE A LAS 16 HORAS EN EL BAR ESCARLÀ DE ARÉN (se ruega colaboración para que en estos días se vayan solucionando los asuntos pendientes).


Feu clic en la imatge per ampliar-la.


Tal com us anunciàvem en dies passats (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/reunion-de-trabajo-de-la-plataforma-en.html i http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/conclusiones-de-la-reunion-de-ayer.html), aquesta setmana estaven convocades sengles reunions de treball —ahir dijous a Tremp i avui en Areny— per anar ultimant l'organització dels actes convocats el proper 8 de desembre en Areny en protesta pel projecte d'augment de la capacitat de transport de la línia d'alta tensió Foradada del Toscar-La Pobla de Segur i els permisos concedits per estudiar la possible extracció de gas mitjançant fractura hidràulica en diversos municipis ribagorçans.
A continuació us exposem les conclusions i acords als quals s'ha arribat en ambdues reunions, que van perfilant el programa definitiu de la citada Jornada Reivindicativa, suggerint-vos que consulteu també el blog La Terreta Elèctrica (vegeu: http://laterretaelectrica.blogspot.com.es/2012/11/noticias-sobre-cartas-enviadas.html), d'un dels nostres companys, en el qual s'informa que l'ajuntament de Tremp ha enviat ja l'EIA del projecte d'augment de la capacitat de transport de la línia d'alta tensió Foradada del Toscar-La Pobla de Segur a les diferents associacions de La Terreta demanant-los que lliurin al·legacions perquè les inclogui en les quals va a realitzar com a institució i posant com a termini límit per fer-les-hi arribar el 10 de desembre. També en aquest mateix blog s'informa que el dia 8 es comptarà amb un model senzill d'al·legacions perquè pugui ser fàcilment signat per tots aquells que vulguin recolzar-les i s'afegeixen unes interessants reflexions sobre l'actitud de l'ajuntament de Tremp en tot aquest procés i sobre el procés d'al·legacions. 

CONCLUSIONS DE LA REUNIÓ CELEBRADA AHIR A TREMP

Amb una nodrida assistència, s'ha acordat:
  • Organitzar una sortida des de la Plaza Capdevila de Tremp el proper 8 de desembre a les 9:30 hores per participar en la Jornada organitzada aquest dia. 
  • Difondre en dies propers cartells de la jornada (teniu en aquest blog el model en català, que podeu descarregar fent clic en la imatge prèviament), afegint la convocatòria de Tremp.
  • Davant les dificultats d'organitzar algun acte a La Pobla de Segur aquest mateix dia, aprofitant la Fira, s'ha resolt que més endavant s'organitzarà allí un acte informatiu, encara que no abans de les festes de finalització d'any, per la qual cosa el mateix dia 8 en Areny es concretarà dia, lloc i hora per a aquesta acció.
CONCLUSIONS DE LA REUNIÓ D'AVUI EN ARENY

La reunió s'ha cenyit exclusivament a l'organització de la Jornada del dia 8, per la qual cosa només han assistit les persones que estan treballant en això. A continuació s'exposen els assumptes ja resolts (pel que fa al que es va informar després de la passada reunió, vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/conclusiones-de-la-reunion-de-ayer.html), però s'adverteix que queden alguns pendents (pels quals es prega als companys/as de la Plataforma que tirin una mà en la seva organització): 

Punts resolts:

  • Menjar popular. S'ha acordat ja el menú (paella vegetariana) i les persones que es responsabilitzen de la seva organització. El preu simbòlic (per recaptar alguns fons en suport dels afectats) serà de 2 € —o la voluntat si algú vol col·laborar una mica més—. S'acorda no subministrar begudes ja que hi ha dos bars-restaurant al costat de l'espai en el qual es durà a terme. 
  • Taula informativa: es disposa ja amb infraestructura i una persona responsable.
  • Panells informatius: es disposa ja amb materials informatius sobre fauna de la zona, fracking, etc. 
  • Es disposarà del model de recollida de signatures contra el fracking elaborat per Ecologistas en Acción. 
  • Es disposarà de tela perquè els qui vulguin puguin elaborar pancartes reivindicatives.
  • En cas d'inclemències meteorològiques, s'acorda solucionar-ho entre tots aquest mateix dia; s'ha preferit arriscar-se per evitar llogar el poliesportiu d'Areny i no entrar així en cap tipus de conflicte polític.
Finalment, s'acorda que la propera reunió de treball (per tancar el programa definitiu) serà aquest proper DIJOUS 6 DE DESEMBRE A les 16 HORES EN EL BAR ESCARLÀ D'ARENY (es prega col·laboració perquè en aquests dies es vagin solucionant els assumptes pendents).

miércoles, 28 de noviembre de 2012

Nuestros compañeros de Izquierda Unida proponen una ley para prohibir el "fracking" en Aragón


Siguiendo con la campaña que ya iniciaron en las Cortes de Aragón con una batería de preguntas parlamentarias (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/10/izquierda-unida-presenta-una-bateria-de.html) y en la misma línea de las actuaciones que están llevando a cabo nuestros compañeros de Chunta Aragonesista, cuya iniciativa para declarar Aragón como territorio libre de fracking lograba hace unos días un rotundo éxito (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/aragon-primera-comunidad-autonoma-que.html), nuestros compañeros de Izquierda Unida Aragón han presentado para su debate y votación en las Cortes una Proposición de Ley contra la fractura hidráulica o fracking —con la intención de que quede prohibida en todo el territorio aragonés— a la que podéis acceder en el siguiente enlace: http://www.iuaragon.com/blog/2012/11/28/proponemos-una-ley-para-prohibir-el-fracking-en-todo-el-territorio-aragones/.
Esperemos que esta nueva iniciativa logre su objetivo (lo contrario no sería muy coherente con el posicionamiento unánime de las Cortes en contra de esta peligrosísima técnica de extracción de gas). Con ello se lograría además acabar con la enorme y proverbial inseguridad jurídica de nuestro país, en el que se multiplican las agresiones al territorio, impidiendo el desarrollo sostenible del mundo rural, cada vez más en el punto de mira de todo tipo de especuladores ansiosos de un beneficio rápido que significa la muerte para nuestros pueblos y nuestras gentes.
Al respecto, precisamente hoy, conocíamos la extensión del problema del fracking a nuestra vecina Cataluña (véase: http://www.ecologistasenaccion.org/article24565.html), lo que deja bien claro el enorme negocio que se esconde tras esta insensata técnica de extracción de gas, prohibida ya en algunos países de nuestro entorno debido a sus gravísimas afecciones para el medio ambiente (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/permisos-para-investigacion-y-sondeos.html). Igualmente, en estos días pudimos comprobar el poder de quienes están intentando promover esta técnica, exportada desde USA, y que lograron, pese a la enorme presión popular (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/pide-los-eurodiputados-que-voten-no-al.html), frenar la propuesta de una moratoria para el fracking en la Unión Europea, que se debatía en el Parlamento Europeo la semana pasada (véase: http://frackingezaraba.org/2012/11/el-parlamento-europeo-rechaza-prohibir-nuevos-permisos-para-el-fracking/). Y es que resulta cuando menos paradójico, aunque ciertamente significativo, que el Parlamento Europeo se niegue a aprobar dicha moratoria al tiempo que aprueba una resolución pidiendo a los estados que, dado el riesgo ambiental, actúen con cautela hasta que se realice un análisis exhaustivo sobre la necesidad o no de modificaciones legislativas en la materia (o dicho de otro modo: "tenemos claro que la técnica del fracking es terriblemente dañina para el medio ambiente y la salud de las personas, pero no podemos frenarlo"). ¿Es esta la Europa heredera de la Ilustración?
De todas maneras, como venimos viendo día a día en estos tiempos aciagos que nos ha tocado vivir, no cabe resignarse y caer en el derrotismo. Hace poco ni sabíamos la amenaza que se cernía sobre nuestras cabezas y ahora tenemos sobre la mesa el debate para su prohibición, lo que demuestra que la movilización y la oposición popular sí son útiles, aunque cueste un enorme esfuerzo personal luchar por la razón y la justicia. Por ello, para apoyar desde la sociedad civil la lucha contra el fracking en el terreno de la política, os animamos a que acudáis masivamente a la jornada reivindicativa convocada el próximo 8 de diciembre en Arén (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/conclusiones-de-la-reunion-de-ayer.html), en la que, como sabéis, se expresará alto y claro que esta tierra y sus gentes no quieren ni el "recrecimiento" de la LAT de Foradada del Toscar-La Pobla de Segur ni la amenaza del fracking pues, ante todo, nos negamos a sacrificar nuestro futuro y el de nuestros hijos para el obsceno beneficio de unos pocos que, seguramente, no sabrían ni ubicar en un mapa los pueblos y las comarcas que están dispuestos a arrasar y expoliar.



Seguint amb la campanya que ja van iniciar en les Corts d'Aragó amb una bateria de preguntes parlamentàries (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/10/izquierda-unida-presenta-una-bateria-de.html) i en la mateixa línia de les actuacions que estan duent a terme els nostres companys de Chunta Aragonesista, la iniciativa dels quals per declarar Aragó com a territori lliure de
fracking aconseguia fa uns dies un rotund èxit (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/aragon-primera-comunidad-autonoma-que.html), els nostres companys d'Izquierda Unida Aragón han presentat per al seu debat i votació en les Corts una Proposició de Llei contra la fractura hidràulica o fracking —amb la intenció que quedi prohibida en tot el territori aragonès— a la qual podeu accedir en el següent enllaç: http://www.iuaragon.com/blog/2012/11/28/proponemos-una-ley-para-prohibir-el-fracking-en-todo-el-territorio-aragones/.
Esperem que aquesta nova iniciativa aconsegueixi el seu objectiu (el contrari no seria molt coherent amb el posicionament unànime de les Corts en contra d'aquesta perillosíssima tècnica d'extracció de gas). Amb això s'aconseguiria a més acabar amb l'enorme i proverbial inseguretat jurídica del nostre país, en el qual es multipliquen les agressions al territori, impedint el desenvolupament sostenible del món rural, cada vegada més en el punt de mira de tot tipus d'especuladors ansiosos d'un benefici ràpid que significa la mort per als nostres pobles i les nostres gents.
Sobre aquest tema, precisament avui, coneixíem l'extensió del problema del fracking a la nostra veïna Catalunya (vegeu: http://www.ecologistasenaccion.org/article24565.html), el que deixa ben clar l'enorme negoci que s'amaga després d'aquesta insensata tècnica d'extracció de gas, prohibida ja en alguns països del nostre entorn a causa de les seves gravíssimes afeccions per al medi ambient (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/permisos-para-investigacion-y-sondeos.html). Igualment, en aquests dies vam poder comprovar el poder d'els qui estan intentant promoure aquesta tècnica, exportada des d'USA, i que van aconseguir, malgrat l'enorme pressió popular (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/pide-los-eurodiputados-que-voten-no-al.html), frenar la proposta d'una moratòria pel fracking a la Unió Europea, que es debatia al Parlament Europeu la setmana passada (vegeu: http://frackingezaraba.org/2012/11/el-parlamento-europeo-rechaza-prohibir-nuevos-permisos-para-el-fracking/). I és que resulta si més no paradoxal, encara que certament significatiu, que el Parlament Europeu es negui a aprovar aquesta moratòria al mateix temps que aprova una resolució demanant als estats que, a causa del risc ambiental, actuïn amb cautela fins que es realitzi una anàlisi exhaustiva sobre la necessitat o no de modificacions legislatives en la matèria (o dit d'una altra manera: "tenim clar que la tècnica del fracking és terriblement nociva per al medi ambient i la salut de les persones, però no podem frenar-ho"). És aquesta l'Europa hereva de la Il·lustració?
De tota manera, com venim veient dia a dia en aquests temps infausts que ens ha tocat viure, no cal resignar-se i caure en el derrotisme. Fa poc ni sabíem l'amenaça que planejava sobre els nostres caps i ara tenim sobre la taula el debat per a la seva prohibició, el que demostra que la mobilització i l'oposició popular sí són útils, encara que costi un enorme esforç personal lluitar per la raó i la justícia. Per això, per recolzar des de la societat civil la lluita contra el fracking en el terreny de la política, us animem al fet que acudiu massivament a la jornada reivindicativa convocada el proper 8 de desembre en Areny (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/conclusiones-de-la-reunion-de-ayer.html), en la qual, com sabeu, s'expressarà alt i clar que aquesta terra i les seves gents no volen ni el "recreixement" de la LAT de Foradada del Toscar-La Pobla de Segur ni l'amenaça del fracking doncs, abans de res, ens neguem a sacrificar el nostre futur i el dels nostres fills per a l'obscè benefici d'uns pocs que, segurament, no sabrien ni situar en un mapa els pobles i les comarques que estan disposats a arrasar i espoliar.

Cambio de ubicación de nuestra próxima reunión de coordinación: Graus, Espacio Pirineos, viernes 14 de diciembre, 19 horas





Com recordareu, en la nostra última reunió de coordinació Plataforma-Ajuntaments afectats (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/11/nuestra-plataforma-y-los-afectados-por.html) es va acordar que la nostra propera cita tindria lloc en Graus el divendres 14 de desembre a les 19 hores, indicant-se com a lloc de celebració de la reunió la Casa de Cultura. Doncs bé, la convacatòria segueix vigent quant a data, hora i població, però es durà a terme en l'Espacio Pirineos de Graus a causa de la impossibilitat de reservar per a aquest dia i hora la Casa de Cultura.

Queden encara un parell de setmanes per a aquesta cita, no obstant això, com sempre fem la recordarem en aquest mateix blog amb pocs dies d'antelació.