sábado, 9 de diciembre de 2017

Gran reunión pública contra el proyecto de interconexión eléctrica a través del Golfo de Bizkaia: Baiona (Francia), sábado 16 de diciembre, 20 horas

Con motivo de la celebración, el próximo martes 12 de diciembre, del 8º Día Europeo contra los Grandes Proyectos Inútiles e Impuestos (GPII), nuestros compañeros del Collectif des Associations de Défense de l'Environnement (CADE) han convocado el sábado 16 de diciembre a las 20 horas, en la Grande salle de la MVC du Polo Beyris de Baiona (Pays-Basque), una gran reunión pública sobre los GPII, cuyo tema central será el proyecto de interconexión eléctrica, mediante cable submarino, a través del Golfo de Bizkaia, que, como sabéis, se encuentra actualmente en fase de información y participación pública.
Os dejamos con el texto de la convocatoria, que tomamos de la web de CADE (http://www.cade-environnement.org/2017/12/06/journee-europeenne-des-gpii-grands-projets-inutiles-et-imposes/):

Journée européenne des GPII, Grands Projets Inutiles et Imposés

Lignes à Très Haute Tension sous l’océan et à travers le Pays Basque!
Le samedi 16 décembre nous tiendrons une réunion publique. Comme tous les ans début décembre elle sera mise sous l’égide de la journée européenne contre les Grands Projets Inutiles et Imposés. Attac et le Comité Local NDDL se joindront à notre appel.
Cette année nous présenterons le projet d’interconnexion entre la France et l’Espagne d’une ligne de Très Haute Tension partant des environs de la centrale nucléaire de Blaye, enterrée sur 80 km, puis passant dans l’océan jusqu’à Lemoniz près de Bilbao. Nous présenterons aussi les projets terrestres de même nature qui suivent et qui concernent aussi le Pays Basque et les Landes (voir notre article et argumentaire fourni pour la consultation en cours). A cette occasion nous demanderons également au comité local de Notre Dame des landes de faire le point (le rapport officiel sera tombé quelques jours avant).
Ce sera la dernière activité centrale du CADE de l’année 2017 qui aura été particulièrement riche. Merci à tous d’en assurer le succès, nous comptons sur vous.

Samedi 16 décembre à 20h – Grande salle de la MVC du Polo Beyris à Bayonne:Réunion Publique sur les GPII (Grands Projets Inutiles et Imposés)
Lignes à Très Haute Tension sous l’océan et à travers le Pays Basque!


http://guenesitsasokoordinadora.blogspot.com.es/p/gatika-francia.html (Haced click en la imagen para ampliarla).


Amb motiu de la celebració, el proper dimarts 12 de desembre, del 8è Dia Europeu contra els Grans Projectes Inútils i Impostos (GPII), els nostres companys del Collectif des Associations de Défense de l'Environnement (CADE) han convocat el dissabte 16 de desembre a les 20 hores, a la Grande salle de la MVC du Polo Beyris de Baiona (Pays-Basque), una gran reunió pública sobre els GPII, el tema central de la qual serà el projecte d'interconnexió elèctrica, mitjançant cable submarí, a través del golf de Biscaia, que, com sabeu, es troba actualment en fase d'informació i participació pública.
Us deixem amb el text de la convocatòria, que prenem del web de
CADE (http://www.cade-environnement.org/2017/12/06/journee-europeenne-des-gpii-grands-projets-inutiles-et-imposes/) (veure més amunt).


STOP TAP y Midcat: concentración en la sede de la UE en Barcelona, martes 12 de diciembre, 11 horas


Coincidiendo con el 8º Día Europeo contra los Grandes Proyectos Inútiles e Impuestos (GPII), que se celebrará el próximo martes 12 de diciembre, se ha convocado desde NO MÉS GAS una concentración en contra del TAP (el proyecto de gasoducto Trans-Adriatic Pipeline) y el MIDCAT / STEP (el proyecto de interconexión gasística con Francia a través del Pirineo). Tendrá lugar, como podéis ver en el evento creado en Facebook por nuestros compañeros de la Xarxa per la Sobirania Energètica (XSE), el martes 12 de diciembre a las 11 horas en la sede de la UE en Barcelona.
Os dejamos con el texto que explica los motivos para esta concentración:

El dimarts 12 de desembre el Banc Europeu d'Inversions (BEI) celebra la seva pròxima reunió en què ha de decidir si dóna suport financer a la construcció del gasoducte Trans-Adriatic Pipeline (TAP), mentre que el president francès Emmanuel Macron ha convocat una cimera mediambiental extraordinària per commemorar els dos anys de l'acord de París. Cal remarcar que la Comissió Europea (CE) és un dels organismes internacionals que dóna total suport al desenvolupament de les infraestructures gasístiques.
Tot i que el #TAP ens quedi lluny, en el territori català també estem lluitant contra un altre gasoducte, el #Midcat/STEP. Cal destacar que el passat dimecres 22 de novembre la setmana passada aquest va ser designat com a Projecte d'Interès Comú (PCI) per a la CE, per la qual cosa es beneficiarà de processos administratius i regulacions més laxes, a més de fons públics.
Per aquest motiu, des de la campanya internacional #MakeInvestmentsGreatAgain, ens sembla contradictori que es celebri una reunió de caps d'estat per buscar solució a l'escalfament global, mentre un banc públic europeu finança una infraestructura que repercutirà en la perpetuació d'un model energètic insostenible basat en els combustibles fòssils.
Convoquem des de 'No més Gas'; un grup local a Barcelona que s'oposa a la promoció del gas natural com el combustible de transició cap a les renovables, ja que les fuites produïdes en la seva extracció i transport contribueixen a l'escalfament global. A més, la inversió en noves infraestructures obstaculitza i retarda una transició completa cap a les energies renovables. Aquest grup també va sorgir com a extensió de la Plataforma Resposta al Midcat de Girona i té establertes aliances amb moviments territorials com és la Xarxa per la sobirania energètica i a nivell internacional amb 350. És un grup obert i en construcció al que esteu tots i totes invitades. 

Haced click en la imagen para ampliarla.


Coincidint amb el 8è Dia Europeu contra els Grans Projectes Inútils i Impostos (GPII), que se celebrarà el proper dimarts 12 de desembre, s'ha convocat des de NO MÉS GAS una concentració en contra del TAP (el projecte de gasoducte Trans-Adriatic Pipeline) i el Midcat / STEP (el projecte d'interconnexió gasística amb França a través dels Pirineus). Tindrà lloc, com podeu veure en l'esdeveniment creat al Facebook pels nostres companys de la Xarxa per la Sobirania Energètica (XSE), el dimarts 12 de desembre a les 11 hores a la seu de la UE a Barcelona.
Us deixem amb el text que explica els motius per a aquesta concentració (veure més amunt). 

domingo, 3 de diciembre de 2017

Arias Cañete continúa con el chantaje a Europa vinculando el apoyo del Gobierno a las renovables a la construcción de más interconexiones eléctricas


Leemos en El País: "Cañete ve 'necesaria' una cumbre con Francia para potenciar las interconexiones"(https://elpais.com/economia/2017/12/01/actualidad/1512124477_622297.html).

En el Fórum Europa de Madrid, que patrocina Red Eléctrica de España (!), Arias Cañete:
  1. Pidió una repetición de la cumbre España-Francia-Portugal + Comisión Europea (CE) y el BEI de Madrid de marzo de 2015 "para relanzar las interconexiones". Y esto a pesar del proceso en curso de participación publica del proyecto de cable submarino por el Golfo de Bizkaia, que finaliza este mes, y pese a que la CE ha otorgado recientemente la categoría de Proyecto de Interés Comunitario (PIC) a tres interconexiones eléctricas adicionales (Aragón-Os-Marsillon, Navarra-Cantegrit —Landas— y Galicia-Portugal) y dos gasísticas: STEP y Midcat.
  2. Se alineó con la posición, o mas bien chantaje, del ministro Nadal (aquello de que sin más interconexiones, el Gobierno no puede apoyar las renovables): "El comisario aseguró que 'mientras no se avance en esta materia, ninguna medida servirá para nada'". Esta insistencia revela que la preocupación del oligopolio y el Gobierno no son las necesidades energéticas de la ciudadanía, sino el deseo del lobby energético de contar con más líneas para poder comerciar con la desmesurada sobreproducción eléctrica en España.
  3. Alega que "la península se encuentra en una situación 'absolutamente crítica'", pero no aporta ni evidencias ni datos sobre tal situación. Por contra, nuestra Red de Apoyo Mutuo en respuesta a los Megaproyectos Energéticos y CADE estiman que existe una sobrecapacidad actual del 80% en interconexiones: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2017/10/argumentario-de-cade-contra-el-proyecto.html.
  4. Considera que "estas interconexiones garantizarán un mejor uso de las energías renovables en todo el continente y, en particular, en la Unión Europea". ¡Qué curioso!, estos supuestos beneficios, con los que se pretende justificar la subvención europea de 700 M€ (o un 40% del coste total) al cable del Golfo de Bizkaia, ¡fueron estimadas por ENTSOE!,  que está constituida y dirigida por Red Eléctrica de España y su homóloga francesa Réseau de Transport d'Electricité.



Llegim en
El País: "Cañete ve 'necesaria' una cumbre con Francia para potenciar las interconexiones"(https://elpais.com/economia/2017/12/01/actualidad/1512124477_622297.html).
 

En el Fórum Europa de Madrid, que patrocina Red Eléctrica de España (!), Arias Cañete:
  1. Va demanar una repetició del cim Espanya-França-Portugal + Comissió Europea (CE) i el BEI de Madrid de març de 2015 "per rellançar les interconnexions". I això malgrat el procés en curs de participació publica del projecte de cable submarí pel Golf de Bizkaia, que finalitza aquest mes, i malgrat que la CE ha atorgat recentment la categoria de Projecte d'Interès Comunitari (PIC) a tres interconnexions elèctriques addicionals (Aragón-Os-Marsillon, Navarra-Cantegrit —Landes— i Galícia-Portugal) i dues gasísticas: STEP i Midcat. 
  2. Es va alinear amb la posició, o mes bé xantatge, del ministre Nadal (allò que sense més interconnexions, el Govern no pot recolzar les renovables): "El comissari va assegurar que 'mentre no s'avanci en aquesta matèria, cap mesura servirà per res'". Aquesta insistència revela que la preocupació de l'oligopoli i el Govern no són les necessitats energètiques de la ciutadania, sinó el desig del lobby energètic de comptar amb més línies per poder comerciar amb la desmesurada sobreproducció elèctrica a Espanya. 
  3. Al·lega que "la península es troba en una situació 'absolutament crítica'", però no aporta ni evidències ni dades sobre tal situació. Per contra, la nostra Xarxa de Suport Mutu en resposta als Megaprojectes Energètics i CADE estimen que existeix una sobrecapacidad actual del 80% en interconnexions: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2017/10/argumentario-de-cade-contra-el-proyecto.html. 
  4. Considera que "aquestes interconnexions garantiran un millor ús de les energies renovables en tot el continent i, en particular, en la Unió Europea". Què curiós!, aquests suposats beneficis, amb els quals es pretén justificar la subvenció europea de 700 M€ (o un 40% del cost total) al cable del Golf de Bizkaia, van ser estimades per ENTSOE!, que està constituïda i dirigida per Red Eléctrica de España i la seva homòloga francesa Réseau de Transport d'Electricité.
 
Campaña contra el nombramiento de Cañete como Comisario de Energía. Ahora vamos pagando las consecuencias de su nombramiento.

Conclusiones y acuerdos de la asamblea de la Plataforma Unitaria contra la Autopista Eléctrica del pasado viernes 1 de diciembre


A continuación, recogemos los acuerdos alcanzados en nuestra asamblea del pasado viernes 1 de diciembre (algunos de los asuntos tratados no serán expuestos públicamente hasta que se concreten en acciones, de las que informaremos puntualmente):
  1. Sobre las acciones realizadas en días previos en la Pobla de Segur y Tremp, se valoró muy positivamente el resultado y, sobre todo, el hecho de movilizarnos contra conflictos locales y cercanos a la población (como los provocados por las líneas de alta tensión que atraviesan ambas poblaciones) pues permiten comprobar la forma de actuar prepotente y falta de toda sensibilidad de las grandes empresas del oligopolio energético. No hay apenas diferencias en su proceder en estos conflictos más locales y en los derivados de los grandes megaproyectos de autopistas eléctricas e interconexiones.
    1. En relación con este asunto, tal como os adelantábamos en la convocatoria de la asamblea, se consideró inadecuado convocar ahora una nueva charla informativa en Tremp, como hicimos tras la concentración en la Pobla de Segur, al estar a punto de comenzar la campaña electoral en Catalunya y acercarnos a fechas navideñas. Por tanto, haremos una pausa en el calendario de charlas informativas y nos concentraremos ahora en solicitar a los ayuntamientos afectados información precisa sobre los proyectos que nos amenazan y su estado (repotenciación de la LAT Foradada del Toscar-Pobla de Segur y Subestación Isona, dentro del proyecto de Autopista Eléctrica) para estudiar así posibles acciones legales ya que son muchas las dudas existentes sobre su estado y tramitación.
    2. En relación también con este asunto, se acordó crear grupos de trabajo conjuntos con los vecinos afectados para continuar con nuestras demandas de desmonte de las líneas de alta tensión que atraviesan la Pobla de Segur (línea de Miraltremp y Foradada del Toscar-Pobla de Segur) y Tremp (línea de la Pedrera).
  2. Se informó de las últimas noticias sobre los proyectos de interconexión con Francia y las acciones de nuestra Red de Apoyo Mutuo en respuesta a los Megaproyectos Energéticos (véanse los posts anteriores de este blog).
  3. Se consideró conveniente diversificar en un futuro la temática de las charlas informativas, para no abrumar al público con el cúmulo de información con el que contamos y favorecer así los coloquios posteriores.
  4. Se consideró necesario hacer reuniones de trabajo de nuestra plataforma en Aragón (como vienen haciendo los compañeros catalanes) para favorecer una mayor movilización y asistencia a las reuniones en el lado aragonés.
  5. Se acordó que nuestra próxima asamblea se lleve a cabo en Puente de Montañana el viernes 12 de enero a las 18 horas.

A continuació, recollim els acords aconseguits en la nostra assemblea del passat divendres 1 de desembre (alguns dels assumptes tractats no seran exposats públicament fins que es concretin en accions, de les quals informarem puntualment):
  1. Sobre les accions realitzades en dies previs a la Pobla de Segur i Tremp, es va valorar molt positivament el resultat i, sobretot, el fet de mobilitzar-nos contra conflictes locals i propers a la població (com els provocats per les línies d'alta tensió que travessen ambdues poblacions) doncs permeten comprovar la forma d'actuar prepotent i falta de tota sensibilitat de les grans empreses de l'oligopoli energètic. No hi ha amb prou feines diferències en la seva procedir en aquests conflictes més locals i en els derivats dels grans megaproyectos d'autopistes elèctriques i interconnexions. 
    1. En relació amb aquest assumpte, tal com us avançàvem en la convocatòria de l'assemblea, es va considerar inadequat convocar ara una nova xerrada informativa a Tremp, com vam fer després de la concentració a la Pobla de Segur, en ser a punt de començar la campanya electoral a Catalunya i acostar-nos a dates nadalenques. Per tant, farem una pausa al calendari de xerrades informatives i ens concentrarem ara a sol·licitar als ajuntaments afectats informació precisa sobre els projectes que ens amenacen i el seu estat (repotenciación de la LAT Foradada del Toscar-Pobla de Segur i Subestació Isona, dins del projecte d'Autopista Elèctrica) per estudiar així possibles accions legals ja que són moltes els dubtes existents sobre el seu estat i tramitació. 
    2. En relació també amb aquest assumpte, es va acordar crear grups de treball conjunts amb els veïns afectats per continuar amb les nostres demandes de desmunti de les línies d'alta tensió que travessen la Pobla de Segur (línia de Miraltremp i Foradada del Toscar-Pobla de Segur) i Tremp (línia de la Pedrera). 
  2. Es va informar de les últimes notícies sobre els projectes d'interconnexió amb França i les accions de la nostra Xarxa de Suport Mutu en resposta als Megaprojectes Energètics (veure els posts anteriors d'aquest blog). 
  3. Es va considerar convenient diversificar en un futur la temàtica de les xerrades informatives, per no aclaparar al públic amb el cúmul d'informació amb el qual comptem i afavorir així els col·loquis posteriors. 
  4. Es va considerar necessari fer reunions de treball de la nostra plataforma a Aragó (com vénen fent els companys catalans) per afavorir una major mobilització i assistència a les reunions en el costat aragonès. 
  5. Es va acordar que la nostra propera assemblea es dugui a terme a Pont de Montanyana el divendres 12 de gener a les 18 hores.

Se constituye en Gatika una Plataforma contra el proyecto de interconexión eléctrica por el Golfo de Bizkaia: moción institucional del Ayuntamiento de Gatika en contra del proyecto de interconexión y argumentario contra el proyecto en euskera


En el marco de la fase de exposición y participación pública del proyecto de interconexión eléctrica por cable submarino a través del Golfo de Bizkaia, de la que os venimos informando en anteriores posts, recibimos con alegría la noticia de la creación de una plataforma hermana en Gatika (Bizkaia), municipio del que partiría la Autopista Eléctrica (400 kV) que se pretende construir entre esta localidad y Cubnezais, en Francia.
Según nos informan nuestros nuevos compañeros de la Red de Apoyo Mutuo en respuesta a los Megaproyectos Energéticos, la plataforma se creó a raíz de la reunión pública que Red Eléctrica de España organizó en Gatika el pasado 24 de octubre, a la que asistió un gran número de vecinos, preocupados por las afecciones personales que les ocasionaría el citado proyecto. Tras esta, se hizo un llamamiento a la movilización de la ciudadanía y se convocó una reunión abierta al pueblo, que registró una notable participación. A partir de las conclusiones que se alcanzaron, se decidió la constitución de una plataforma con el único objetivo de parar el proyecto, para lo cual se estudiarían las posibles vías de trabajo (información, movilización, jurídica), se contactaría con otras plataformas envueltas en conflictos semejantes y se trataría de implicar a las instituciones, en especial los ayuntamientos de la zona. Además, se convocó una primera reunión, el pasado 13 de noviembre, para ir concretando funciones.
Un primer fruto de la oposición que está surgiendo desde la sociedad civil ha sido la moción institucional en contra del proyecto de interconexión que ha sido aprobada con el apoyo de todos los grupos políticos del Ayuntamiento de Gatika y que podéis consultar en la web de esta institución (http://www.gatika.net/es-ES/Medio-Ambiente/conex_electrica/Documents/2017.11.14_mozioa_udal.pdf), que la ha puesto a disposición de los vecinos para su firma, para lo cual la plataforma creada en Gatika está informando a estos puerta a puerta. Además, según nos comunican, la alcaldesa de esta localidad, Leixuri Arrizabalaga, tiene proyectado encontrarse con el alcalde de Cubnezais (en Aquitania), donde se situaría la otra estacion de conversión del proyecto de interconexión.
El texto en castellano de la citada moción es el siguiente:

El pleno municipal del ayuntamiento de Gatika, muestra su oposición al proyecto de interconexión occidental España-Francia por el Golfo de Bizkaia-Gascogne, por considerarlo:
  1. Innecesario, costoso y obsoleto, al ir en contra del nuevo modelo energético del siglo XXI. Existen alternativas vinculadas con un modelo más sostenible, local y centrado en las personas.
  2. Peligroso para la salud de las personas, debido a los campos electromagnéticos, el stress sonoro, la emisión de ozono troposférico, etc.
  3. Perjudicial para el medio ambiente, tanto en el entorno cercano, como comarcal y marino, al impactar en el terreno, la masa forestal, y la fauna local, alterando el paisaje y el medio marino.
  4. Contrario al modelo socioeconómico que queremos para Gatika, ya que supondrá una devaluación de la zona, y convertirá un municipio limpio y saludable, en un lugar degradado.
Para finalizar, os dejamos también con la traducción del argumentario elaborado para alegar contra el citado proyecto de interconexión (ver en castellano y francés) al euskera, que han realizado nuestros compañeros de la plataforma creada en Gatika.
Desde aquí nos congratulamos por la movilización social surgida en Gatika y ofrecemos todo nuestro apoyo y ánimo a nuestros compañeros y compañeras vizcaínas.


 

En el marc de la fase d'exposició i participació pública del projecte d'interconnexió elèctrica per cable submarí a través del Golf de Biscaia, de la qual us venim informant en anteriors posts, rebem amb alegria la notícia de la creació d'una plataforma germana a Gatika (Bizkaia), municipi del qual partiria l'Autopista Elèctrica (400 kV) que es pretén construir entre aquesta localitat i Cubnezais, a França.
Segons ens informen els nostres nous companys de la
Xarxa de Suport Mutu en resposta als Megaprojectes Energètics, la plataforma es va crear arran de la reunió pública que Red Eléctrica de España va organitzar a Gatika el passat 24 d'octubre, a la qual va assistir un gran nombre de veïns, preocupats per les afeccions personals que els ocasionaria l'esmentat projecte. Després d'aquesta, es va fer una crida a la mobilització de la ciutadania i es va convocar una reunió oberta al poble, que va registrar una notable participació. A partir de les conclusions que es van assolir, es va decidir la constitució d'una plataforma amb l'únic objectiu d'aturar el projecte i per a això s'estudiarien les possibles vies de treball (informació, mobilització, jurídica), es contactaria amb altres plataformes embolicades en conflictes semblants i es tractaria d'implicar les institucions, especialment els ajuntaments de la zona. A més, es va convocar una primera reunió, el passat 13 de novembre, per anar concretant funcions.
Un primer fruit de l'oposició que està sorgint des de la societat civil ha estat la moció institucional en contra del projecte d'interconnexió que ha estat aprovada amb el suport de tots els grups polítics de l'Ajuntament de Gatika i que podeu consultar a la web d'aquesta institució (
http://www.gatika.net/es-ES/Medio-Ambiente/conex_electrica/Documents/2017.11.14_mozioa_udal.pdf), que l'ha posat a disposició dels veïns per a la seva signatura (per a això la plataforma creada el Gatika està informant aquests porta a porta). A més, segons ens comuniquen, l'alcaldessa d'aquesta localitat, Leixuri Arrizabalaga, té projectat trobar-se amb l'alcalde de Cubnezais (a Aquitània), on es situaria l'altra estació de conversió del projecte d'interconnexió.
El text en català de l'esmentada moció és el següent:


El ple municipal de l'ajuntament de Gatika, mostra la seva oposició al projecte d'interconnexió occidental Espanya-França pel golf de Biscaia-Gascogne, per considerar-ho:
  1. Innecessari, costós i obsolet, en anar en contra del nou model energètic del segle XXI. Existeixen alternatives vinculades amb un model més sostenible, local i centrat en les persones. 
  2. Perillós per a la salut de les persones, a causa dels camps electromagnètics, l'estrès sonor, l'emissió d'ozó troposfèric, etc. 
  3. Perjudicial per al medi ambient, tant en l'entorn proper, com comarcal i marí, en impactar en el terreny, la massa forestal, i la fauna local, alterant el paisatge i el medi marí. 
  4. Contrari al model socioeconòmic que volem per a Gatika, ja que suposarà una devaluació de la zona, i convertirà un municipi net i saludable, en un lloc degradat.
Per finalitzar, us deixem també (veure més amunt) amb la traducció de l'argumentari elaborat per al·legar contra el citat projecte d'interconnexió (veure en castellà i francès) a l'euskera, que han realitzat els nostres companys de la plataforma creada el Gatika.
Des d'aquí ens congratulem per la mobilització social sorgida a Gatika i oferim tot el nostre suport i ànim als nostres companys i companyes biscaïnes.

Contundente y acertada intervención de la Diputada de Equo Rosa Martínez en la Comisión de Energía del Congreso sobre los proyectos de interconexión eléctrica con Francia

A continuación os dejamos con el vídeo de la comparecencia del Ministro Nadal ante la Comisión de Energía del Congreso, celebrada el pasado jueves 29 de noviembre, en la que la Diputada de Equo Rosa Martínez, que ya había presentado varias preguntas parlamentarias sobre los proyectos de interconexión eléctrica y, en particular, sobre el proyecto de interconexión por el Golfo de Bizkaia, volvió a interpelar, contundente y acertadamente, al citado ministro por su obsesión con los proyectos de interconexión eléctrica.
Rosa Martínez nos ha comunicado que va a pedir también la comparecencia de Red Electrica de España y de la CNMC y registrará nuevas preguntas a cuenta del monopolio ejercido por Red Eléctrica de España.
Desde aquí queremos mostrar una vez más nuestro agradecimiento a la Diputada de Equo Rosa Martínez por su labor parlamentaria y su apoyo.
En cuanto a su intervención, efectivamente, es cierto que no parece existir un estudio de coste-beneficio para el megaproyecto de cable submarino por el Golfo de Bizkaia. Al respecto, nuestra Red de Apoyo Mutuo en respuesta a los Megaproyectos Energéticos ha solicitado, a través de la página web existente para la Solicitud de documentos de la Comisión Europea, los dos estudios de viabilidad Additional studies for the new Atlantic electrical interconnection between Spain and France —(2.7-0001-FRES-S-M-16) financiadas a 50% (€6,250,000 ) por el EU Connecting Europe Facility for Energy (CEF-E)—. La Dirección General de Energía de la Comisión Europea (DG ENER) nos respondió ya previamente que la agencia Innovation and Networks Executive Agency (INEA) nos las entregaría dentro un plazo indeterminado.




Us deixem amb el vídeo de la compareixença del ministre Nadal davant la Comissió d'Energia del Congrés, celebrada el passat dijous 29 de novembre, en la qual la Diputada d'Equo Rosa Martínez, que ja havia presentat diverses preguntes parlamentàries sobre els projectes de interconnexió elèctrica i, en particular, sobre el projecte d'interconnexió pel Golf de Biscaia, va tornar a interpel·lar, contundent i encertadament, a l'esmentat ministre per la seva obsessió amb els projectes d'interconnexió elèctrica.
Rosa Martínez ens ha comunicat que demanarà també la compareixença de Red Eléctrica de España i de la CNMC i registrarà noves preguntes a compte del monopoli exercit per Red Eléctrica de España.
Des d'aquí volem mostrar un cop més el nostre agraïment a la Diputada d'Equo Rosa Martínez per la seva tasca parlamentària i el seu suport.
Quant a la seva intervenció, efectivament, és cert que no sembla existir un estudi de cost-benefici per al megaprojecte de cable submarí pel Golf de Biscaia. Referent a això, la nostra
Xarxa de Suport Mutu en resposta als Megaprojectes Energètics ha sol·licitat, a través de la pàgina web existent per a la Sol·licitud de documents de la Comissió Europea, els dos estudis de viabilitat Additional studies for the new Atlantic electrical interconnection between Spain and France —(2.7-0001-FRES-SM-16) finançades a 50% (€ 6.250.000) pel EU Connecting Europe Facility for Energy (CEF-E)—. La Direcció General d'Energia de la Comissió Europea (DG ENER) ens va respondre ja prèviament que l'agència Innovation and Networks Executive Agency (INEA) ens les lliuraria dins un termini indeterminat.