viernes, 13 de marzo de 2009

Manifestación en Barcelona contra la Política Ambiental de la Generalitat (Barcelona, 22 de marzo)

Os recordamos que el próximo 22 de marzo (tal como ya anunciamos en este blog) tendrá lugar una manifestación CONTRA LA POLÍTICA AMBIENTAL DE LA GENERALITAT, en la que nuestra Plataforma, a través de IPCENA, estará representada junto a gran número de colectivos que quieren expresar con este acto su rechazo a la destrucción del territorio.
Damos por descontado la presencia de nuestros compañeros catalanes en esta manifestación, pero estimamos oportuno hacer extensiva esta convocatoria a todos aquellos que tanto en La Ribagorza como en el Pallars estamos afectados por el proyecto de Red Eléctrica de España de establecer una autopista eléctrica entre Monzón e Isona. Aunque este proyecto no dependa de las administraciones autonómicas, es necesario dejar bien clara nuestra postura y el importante rechazo social a esta agresión ante una de las administraciones de los dos territorios afectados y unir nuestras fuerzas a las de aquellos colectivos afectados por problemas semejantes y que basan su oposición a la política ambiental de la Generalitat en los mismos principios que guían nuestra lucha contra la autopista eléctrica: la defensa de nuestro territorio, nuestro futuro y nuestra salud y la apuesta por una nueva cultura de la energía. Porque las políticas que ponen en peligro nuestros territorios, aragoneses o catalanes, no conocen fronteras administrativas y son fruto de una especulación y un mercantilismo para el que, como decíamos antes, somos sólo un estorbo en el camino.
Si queréis más información, podéis encontrarla en la web de IPCENA, que, como muestra el cartel, ha previsto un servicio de transporte para facilitar nuestra presencia en la capital catalana.
El 22 de marzo, todos a Barcelona

¡AUTOPISTA ELÉCTRICA NO!
¡PUEBLOS VIVOS!


Us recordem que el pròxim 22 de març (tal com ja anunciem en aquest blog) tindrà lloc una manifestació CONTRA LA POLÍTICA AMBIENTAL DE LA GENERALITAT, en la qual la nostra Plataforma, a través de IPCENA, estarà representada al costat de gran nombre de col·lectius que volen expressar amb aquest acte el seu rebuig a la destrucció del territori.
Donem per descomptat la presència dels nostres companys catalans en aquesta manifestació, però estimem oportú fer extensiva aquesta convocatòria a tots aquells que tant en La Ribargorça com en el Pallars estem afectats pel projecte de Red Eléctrica de España d'establir una autopista elèctrica entre Montsó i Isona. Encara que aquest projecte no depengui de les administracions autonòmiques, és necessari deixar bé clara la nostra postura i l'important rebuig social a aquesta agressió davant una de les administracions dels dos territoris afectats i unir les nostres forces a les d'aquells col·lectius afectats per problemes semblants i que basen la seva oposició a la política ambiental de la Generalitat en els mateixos principis que guien la nostra lluita contra l'autopista elèctrica: la defensa del nostre territori, el nostre futur i la nostra salut i l'aposta per una nova cultura de l'energia. Perquè les polítiques que posen en perill els nostres territoris, aragonesos o catalans, no coneixen fronteres administratives i són fruit d'una especulació i un mercantilismo per al qual, com dèiem abans, som només un entrebanc en el camí.
Si voleu més informació, podeu trobar-la en la web de IPCENA, que, com mostra el cartell, ha previst un servei de transport per a facilitar la nostra presència en la capital catalana.

El 22 de març, tots A Barcelona

AUTOPISTA ELÈCTRICA NO!
POBLES VIUS!

Autopista eléctrica, energía eólica y sostenibilidad

En la sección de opinión del Diari de Girona (en su edición del pasado miércoles 11 de marzo) se recoge un interesantísimo texto de Pasqual Aguilar, que realiza una lectura crítica del artículo de José Santamarta y Fernando Rodrigo "Evolución de gases de efecto invernadero en España (1990-2007)" (World Watch nº 29).
En su análisis de este estudio, tras destacar la seriedad y rigor del trabajo realizado por estos autores, Pasqual Aguilar, pone de manifiesto, sin embargo, la incoherencia (en el marco de una publicación que defiende una visión sostenible del planeta como es World Watch) de las afirmaciones de José Santamarta y Fernando Rodrigo acerca de la necesidad de reforzar las interconexiones eléctricas entre África y Europa para el aprovechamiento de la energía de origen eólico. Al hilo de esta crítica, Pasqual Aguilar demuestra además lo insidioso de la imagen que semejante idea implica, esto es, el hecho de que aquellos que se oponen a obras faraónicas como son las autopistas eléctricas (precisamente por su terrible impacto en el medio ambiente y en la salud de las personas) sean acusados de estar en contra de la implantación de la energía eólica y, con ello, de oponerse a las energías renovables.
En definitiva, recomendamos la lectura de este artículo pues pone al descubierto las falacias con las que Red Eléctrica de España y las administraciones públicas (recordemos las declaraciones a favor de la Autopista Eléctrica Monzón-Isona de los consejeros del Gobierno de Aragón) están defendiendo sus proyectos aquí y en muchos otros lugares de la Península, lavándoles la cara con una supuesta necesidad derivada de la implantación y canalización de la energía producida por los parques eólicos. Sus falsos argumentos esconden, en realidad, grandes intereses económicos nacidos de la explotación (monopolística) del transporte de energía en el marco de un mundo globalizado, en el que territorios como La Ribagorza o el Pallars (por no decir la Península Ibérica en su conjunto) están condenados, por lo que parece, a jugar el papel de simple servidumbre de paso para la energía eléctrica que, en un futuro próximo, fluirá del norte de África al corazón de la Europa industrializada. Y aquellos que, como ya estamos haciendo, reclamemos una nueva cultura de la energía (que pasa no sólo por la generalización de las energías renovables, sino también por un modelo más racional y equilibrado de distribución y transporte de la electricidad producida a partir de ellas) seremos acusados, en el colmo del cinismo (como también está ocurriendo ya en este momento), de oponernos a estas energías limpias.
Ya lo dijimos en otras ocasiones: sólo defendemos nuestra tierra, nuestra salud y nuestro futuro, pero tenemos la desgracia de estar en la mitad del camino de los planes mercantilistas de quienes quieren sacar la mayor tajada posible de las energías renovables.

En la secció d'opinió del Diari de Girona (en la seva edició del passat dimecres 11 de març) es recull un interesantísimo text de Pasqual Aguilar, que realitza una lectura crítica de l'article de José Santamarta i Fernando Rodrigo "Evolución de gases de efecto invernadero en España (1990-2007)" (World Watch nº 29).
En la seva anàlisi d'aquest estudi, després de destacar la serietat i rigor del treball realitzat per aquests autors, Pasqual Aguilar, posa de manifest, no obstant això, la incoherència (en el marc d'una publicació que defensa una visió sostenible del planeta com és
World Watch) de les afirmacions de José Santamarta i Fernando Rodrigo sobre la necessitat de reforçar les interconnexions elèctriques entre Àfrica i Europa per a l'aprofitament de l'energia d'origen eòlic. Al fil d'aquesta crítica, Pasqual Aguilar demostra a més el insidioso de la imatge que semblant idea implica, això és, el fet que aquells que s'oposen a obres faraónicas com són les autopistes elèctriques (precisament pel seu terrible impacte en el medi ambient i en la salut de les persones) siguin acusats d'estar en contra de la implantació de l'energia eòlica i, amb això, d'oposar-se a les energies renovables.
En definitiva, recomanem la lectura d'aquest article doncs posa al descobert les fal·làcies amb les quals Red Eléctrica de España i les administracions públiques (recordem les declaracions a favor de l'Autopista Elèctrica Montsó-Isona dels consellers del Govern d'Aragó) estan defensant els seus projectes aquí i en molts altres llocs de la Península, rentant-los la cara amb una suposada necessitat derivada de la implantació i canalització de l'energia produïda pels parcs eòlics. Els seus falsos arguments amaguen, en realitat, grans interessos econòmics nascuts de l'explotació (monopolística) del transport d'energia en el marc d'un món globalitzat, en el qual territoris com La Ribargorça o el Pallars (per no dir la Península Ibèrica en el seu conjunt) estan condemnats, pel que sembla, a jugar el paper de simple servitud de passada per a l'energia elèctrica que, en un futur pròxim, fluirà del nord d'Àfrica al cor de l'Europa industrialitzada. I aquells que, com ja estem fent, reclamem una nova cultura de l'energia (que passa no només per la generalització de les energies renovables, sinó també per un model més racional i equilibrat de distribució i transport de l'electricitat produïda a partir d'elles) serem acusats, en el súmmum del cinisme (com també està ocorrent ja en aquest moment), d'oposar-nos a aquestes energies netes.
Ja ho vam dir en altres ocasions: només defensem la nostra terra, la nostra salut i el nostre futur, però tenim la desgràcia d'estar en la meitat del camí dels plans mercantilistas de qui volen treure la major tallada possible de les energies renovables.

martes, 3 de marzo de 2009

Difusión de información y recogida de adhesiones en Graus

Añadido a lo que comentábamos ayer y para desánimo de aquellos que se esfuerzan en acallar nuestra voz, os informamos de que, desde hace ya unos días, existen en varios establecimientos comerciales de Graus folletos informativos acerca de nuestra Plataforma y del proyecto de autopista eléctrica Monzón-Isona, que contienen una hoja para adherirse a nuestro movimiento ciudadano, la cual puede ser depositada en los buzones que hemos dejado en esos mismos establecimientos.
Por lo que nos decían esta mañana, la iniciativa ha sido acogida de manera muy favorable (casi se han agotado ya los folletos) y, efectivamente, en la primera recogida de uno solo de los buzones a los que nos referíamos, nos hemos encontrado ya con 33 personas que nos han ofrecido su ayuda.
Cuando vayamos recogiendo más, prepararemos una lista de correos para informar a todas las personas que se nos han unido a título individual de una manera particular.
Por ahora, vaya desde aquí nuestro más sincero agradecimiento por un gesto que les honra como ciudadanos preocupados por el futuro de su tierra.

Afegit al que comentàvem ahir i per a descoratjament d'aquells que s'esforcen a fer callar la nostra veu, us vam informar que, des de fa ja uns dies, existeixen en diversos establiments comercials de Graus fullets informatius sobre la nostra Plataforma i del projecte d'autopista elèctrica Montsó-Isona, que contenen una fulla per a adherir-se al nostre moviment ciutadà, la qual pot ser dipositada en les bústies que hem deixat en aquests mateixos establiments.
Pel que ens deien aquest matí, la iniciativa ha estat acollida de manera molt favorable (gairebé s'han esgotat ja els fullets) i, efectivament, en la primera recollida d'un solament de les bústies als quals ens referíem, ens hem trobat ja amb 33 persones que ens han ofert la seva ajuda.
Quan anem recollint més, prepararem una llista de correus per a informar a totes les persones que se'ns han unit a títol individual d'una manera particular.
Ara com ara, vagi des d'aquí el nostre més sincer agraïment per un gest que els honra com ciutadans preocupats pel futur de la seva terra.

lunes, 2 de marzo de 2009

NO PODRÁN TAPARNOS LA BOCA

Al hilo de lo que comentábamos en la anterior entrada, los compañeros del Pallars nos han informado de que a ellos también les han quitado ya tres pancartas, lo que nos hace pensar que los autores de estos hechos son claramente personas que no desean que nuestra voz se haga pública. Difícil lo tienen (pues tendrían que encontrar también la manera de acallar nuestra voz en nuestros distintos blogs y foros de internet). De momento, para que sufran un poquito más (pues quien arranca una pancarta debe de ser alguien que internamente sufre mucho) ahí van unas fotos del mercadillo de los lunes de Tremp, donde nuestros compañeros están difundiendo nuestras opiniones y nuestras webs pese a los intentos, ya evidentes, de taparnos la boca.

Al fil del que comentàvem en l'anterior entrada, els companys del Pallars ens han informat que a ells també els han llevat ja tres pancartes, el que ens fa pensar que els autors d'aquests fets són clarament persones que no desitgen que la nostra veu es faci pública. Difícil ho tenen (doncs haurien de trobar també la manera de fer callar la nostra veu en els nostres distints blogs i fòrums d'internet). De moment, perquè sofreixin un poc més (doncs qui arrenca una pancarta deu ser algú que internament sofreix molt) aquí van unes fotos del mercadillo dels dilluns de Tremp, on els nostres companys estan difonent les nostres opinions i les nostres webs malgrat els intents, ja evidents, de tapar-nos la boca.


Desaparece la pancarta contra la autopista eléctrica de Pueyo de Marguillén


Tal como informa el blog de Pueyo de Marguillén, esta pasada noche ha desaparecido la pancarta que desde hace un mes proclamaba, a la vista de la carretera de Graus a Benabarre, la oposición de esta población al proyecto de autopista eléctrica entre Monzón e Isona. No se sabe si el hecho es obra de algún caprichoso, de una cuadrilla de vándalos (no sería el primer destrozo con nocturnidad en la zona) o de alguien al que le molestaba esta libre expresión de opinión.
Si se tratase del último caso, mucho nos tememos que al autor o autores de la desaparición (o, mejor dicho, robo) le van a faltar noches para taparnos la boca. Los habitantes de Pueyo avisan ya de que, en cuanto puedan, sustituirán la pancarta por una nueva y los compañeros del Pallars, tras lo acordado en las últimas reuniones se aprestan a llenar su comarca de pancartas.
Para compensar en la medida de lo posible la desaparición de la pancarta, hemos inaugurado al pie de la columna derecha del blog una galería fotográfica con todas nuestras pancartas. Mandadnos, por favor, vuestras fotos de pancartas, carteles, pintadas, etc. y las colgaremos en ella.
En fin, lo que el hecho deja bien claro es la poca cultura y educación democrática del país en el que vivimos.


Tal com informa el blog de Pueyo de Marguillén, aquesta passada nit ha desaparegut la pancarta que des de fa un mes proclamava, a la vista de la carretera de Graus a Benavarri, l'oposició d'aquesta població al projecte d'autopista elèctrica entre Montsó i Isona. No se sap si el fet és obra d'algun capritxós, d'una quadrilla de vándalos (no seria la primera destrossa amb nocturnidad en la zona) o d'algú al que li molestava aquesta lliure expressió d'opinió.
Si es tractés de l'últim cas, molt ens temem que a l'autor o autors de la desaparició (o, millor dita, robatori) li van a faltar nits per a tapar-nos la boca. Els habitants de Pueyo avisen ja que, quan puguin, substituiran la pancarta per una nova i els companys del Pallars, després de l'acordat en les últimes reunions s'afanyen a omplir la seva comarca de pancartes.
Per a compensar en la mesura del possible la desaparició de la pancarta, hem inaugurat al peu de la columna dreta del blog una galeria fotogràfica amb totes les nostres pancartes. Maneu-nos, per favor, les vostres fotos de pancartes, cartells, pintades, etc. i les penjarem en ella.

En fi, el que el fet deixa bé clar és la poca cultura i educació democràtica del país en el qual vivim.

sábado, 28 de febrero de 2009

Acerca de la reunión de ayer viernes en Tremp

Tal como os anunciábamos, ayer viernes 27 volvieron a reunirse en Tremp los compañeros del Pallars para seguir con la planificación de actividades dirigidas a la difusión de información y sensibilización de la población en relación con el peligro que supone la autopista eléctrica entre Peñalba e Isona proyectada por Red Eléctrica de España.
Entre otros acuerdos, se ha decidido la difusión de un texto informativo en formato de octavilla. Quienes estéis interesados en conocerlo o difundirlo, podéis solicitárnoslo a nuestro mail u obtenerlo a través de nuestro grupo de google.

Tal com us anunciàvem, ahir divendres 27 van tornar a reunir-se a Tremp els companys del Pallars para seguir amb la planificació d'activitats dirigides a la difusió d'informació i sensibilització de la població en relació amb el perill que suposa l'autopista elèctrica entri Peñalba i Isona projectada per Red Eléctrica de España.
Entre altres acords, s'ha decidit la difusió d'un text informatiu en format de octavilla. Qui estigueu interessats en conèixer-lo o difondre'l, podeu sol·licitar-nos-el al nostre mail o obtenir-lo a través del nostre grup de google.

miércoles, 25 de febrero de 2009

Repercusión en prensa de la moción en contra de la autopista eléctrica de las Cortes de Aragón

En la anterior entrada, al referirnos a la repercusión en prensa de la moción de las Cortes de Aragón contra la Autopista Eléctrica Peñalba-Isona, dirigíamos a los lectores mediante un enlace a la noticia publicada al respecto por el Diario del Alto Aragón. Para completar esta única referencia, os aportamos ahora la noticia que el pasado viernes publicó también Heraldo de Aragón, con un tratamiento mucho más profundo, que recoge, además, las opiniones de nuestro portavoz Eduardo Pueyo. Recomendamos también la lectura de los comentarios que se han recibido en la anterior entrada, entre ellos el del propio Eduardo, y que consideramos muy adecuados para entender correctamente el valor que, desde la Plataforma, damos al rechazo expresado por las Cortes al proyecto de Red Eléctrica de España.

En l'anterior entrada, al referir-nos a la repercussió en premsa de la moció de les Corts d'Aragó contra l'Autopista Elèctrica Peñalba-Isona, dirigíem als lectors mitjançant un enllaç a la notícia publicada referent a això pel Diario del Alto Aragón. Per a completar aquesta única referència, us vam aportar ara la notícia que divendres passat va publicar també Heraldo de Aragón, amb un tractament molt més extens, que recull, a més, les opinions del nostre portaveu Eduardo Pueyo. Recomanem també la lectura dels comentaris que s'han rebut en l'anterior entrada, entre ells el del propi Eduardo, i que considerem molt adequats per a entendre correctament el valor que, des de la Plataforma, donem al rebuig expressat per les Corts al projecte de Red Eléctrica de España.

martes, 24 de febrero de 2009

Nota de prensa acerca de la moción de las Cortes de Aragón en contra de la autopista eléctrica

Una de las viejas pilonas de REDESA aún en pie en las cercanías de Pueyo de Marguillén (Huesca)
Una de les velles pilones de REDESA encara en peus en les proximitats de Pueyo de Marguillén (Huesca)

Aunque en su momento recibimos con cierto entusiasmo, calificándola de buena noticia, la moción en contra de la autopista eléctrica entre Monzón e Isona aprobada por unanimidad por las Cortes de Aragón, tras conocer el texto íntegro de ésta (con la enmienda aceptada al PAR) y tras un debate interno (en el que también han pesado las repercusiones de la noticia en la prensa aragonesa) hemos decidido elaborar la siguiente nota de prensa en la que expresamos de una manera mucho más matizada nuestra opinión acerca de la moción y del tan traído "rechazo histórico" de las Cortes de Aragón ante los renovados intentos de atravesar nuestra tierra con una autopista eléctrica de 400 Kv.:
Ante la reciente aprobación de una moción institucional de las Cortes de Aragón en contra de la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona, desde la Plataforma Unitaria Contra la Autopista Eléctrica queremos matizar que ninguno de los varios pronunciamientos que en este sentido han realizado las Cortes aragonesas ha sido algo más que un brindis al sol.
En contra del pretendido "histórico rechazo" de las Cortes de Aragón a los sucesivos proyectos de Red Eléctrica de España de tender líneas de alta tensión por territorio aragonés, se alza la tozuda realidad. Ésa que nos recuerda que la línea Aragón-Cazaril ya estaba construida, aunque no cableada, desde Castelnou hasta Lierp, encima de Campo, antes de 1996. Las torres son bien visibles trece años después. Y ni el Gobierno de Aragón, que recurrió el proyecto anulado posteriormente por el Tribunal Supremo, ni las Cortes aragonesas hicieron nada para ejecutar la sentencia y derribar las pilonas.
Recordamos también que el tramo entre Castelnou y Peñalba lleva cableado desde 2003, sin que Gobierno y Cortes hicieran valer su "histórico rechazo". Ahora, en el colmo del cinismo, para conseguir la "unanimidad" se acepta una enmienda del PAR que desvincula "el actual proyecto Peñalba-Isona de los dos anteriores, anulados por sentencias del Tribunal Supremo (TS)" por lo que debemos entender que en "sede parlamentaria" se acepta "unánimente" la Aragón-Cazaril, construida ya y cableada entre Castelnou y Peñalba.
En cuanto al proyecto Peñalba-Isona, en contra del cual las Cortes de Aragón pese a su publicitada oposición tampoco movieron un dedo o un euro y del que afirman que nada tiene que ver con la Graus-Isona, se desestimó porque fue recurrido por dos entidades de la Plataforma y anulado por el Supremo. Desvincular la Peñalba-Isona de la Graus-Sallente, también significa aceptar que las alternativas A y B del proyecto actual nada tienen que ver con la Graus-Sallente, cuando la alternativa A reproduce exactamente el trazado propuesto entre Graus e Isona en el proyecto anulado por el Supremo y la alternativa B es una variante con pequeñas diferencias de la A.
Señores Diputados, ante este don tancredismo que practican en este asunto y que lo único que hace es confundir a los ciudadanos, desde la Plataforma desearíamos que se dediquen a "cosas serias" y que no pierdan su tiempo ni nuestro dinero rechazando proyectos a los que no piensan oponerse.

Encara que en el seu moment rebem amb cert entusiasme, qualificant-la de bona notícia, la moció en contra de l'autopista elèctrica entre Montsó i Isona aprovada per unanimitat per les Corts d'Aragó, després de conèixer el text íntegre d'aquesta (amb l'esmena acceptada al PAR) i després d'un debat intern (en el qual també han pesat les repercussions de la notícia en la premsa aragonesa) hem decidit elaborar la següent nota de premsa en la qual expressem d'una manera molt més matisada la nostra opinió sobre la moció i del tan portat "rebuig històric" de les Corts d'Aragó davant els renovats intents de travessar la nostra terra amb una autopista elèctrica de 400 Kv.:
Davant la recent aprovació d'una moció institucional de les Corts d'Aragó en contra de l'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona, des de la Plataforma Unitària Contra l'Autopista Elèctrica volem matisar que cap dels varis pronunciaments que en aquest sentit han realitzat les Corts aragoneses ha estat una mica més que un brindis al sol.
En contra del pretès "històric rebuig" de les Corts d'Aragó als successius projectes de Red Eléctrica de España de tendir línies d'alta tensió per territori aragonès, s'alça la tozuda realitat. Aquesta que ens recorda que la línia Aragó-Cazaril ja estava construïda, encara que no cablejada, des de Castelnou fins a Lierp, damunt de Camp, abans de 1996. Les torres són ben visibles tretze anys després. I ni el Govern d'Aragó, que va recórrer el projecte anul·lat posteriorment pel tribunal Suprem, ni les Corts aragoneses van fer gens per a executar la sentència i derrocar les pilones.
Recordem també que el tram entri Castelnou i Peñalba duu cablejat des de 2003, sense que Govern i Corts fessin valer la seva "històric rebuig". Ara, en el súmmum del cinisme, per a aconseguir la "unanimitat" s'accepta una esmena del PAR que desvincula "l'actual projecto Peñalba-Isona dels dos anteriors, anul·lats per sentències del Tribunal Suprem (TS)" pel que hem d'entendre que en "seu parlamentària" s'accepta "unánimente" l'Aragó-Cazaril, construïda ja i cablejada entri Castelnou i Peñalba.
Quant al projecto Peñalba-Isona, en contra del com les Corts d'Aragó malgrat la seva publicitada oposició tampoc van moure un dit o un euro i del que afirmen que gens té a veure amb la Graus-Isona, es va desestimar perquè va ser recorregut per dues entitats de la Plataforma i anul·lat pel suprem. Desvincular la Peñalba-Isona de la Graus-Sallente, també significa acceptar que les alternatives A i B del projecte actual gens tenen a veure amb la Graus-Sallente, quan l'alternativa A reproduïx exactament el traçat proposat entri Graus i Isona en el projecte anul·lat pel suprem i l'alternativa B és una variant amb petites diferències de la A.
Senyors Diputats, davant aquest don tancredismo que practiquen en aquest assumpte i que l'única cosa que fa és confondre als ciutadans, des de la Plataforma desitjaríem que es dediquin a "coses serioses" i que no perdin el seu temps ni els nostres diners rebutjant projectes als quals no pensen oposar-se.

lunes, 23 de febrero de 2009

13 penas de muerte para La Ribagorza y el Pallars


Para que pueda visualizarse mejor la amenaza que se cierne sobre nuestras cabezas, hemos creado el siguiente mapa en el que se pueden ver las alternativas planteadas por Red Eléctrica de España en su proyecto de autopista eléctrica entre Monzón y la nueva subestación de Isona.

Perquè pugui visualitzar-se millor l'amenaça que es cierne sobre els nostres caps, hem creat el següent mapa en el qual es poden veure les alternatives plantejades per Red Eléctrica de España en el seu projecte d'autopista elèctrica entre Montsó i la nova subestació d'Isona.



Acuerdos de la reunión en Tremp de este pasado viernes 20 de febrero

Tal como anunciábamos, en la reunión de los compañeros del Pallars de este pasado viernes día 20 se organizaron grupos de trabajo con el fin de sensibilizar a la población afectada de la zona y difundir información sobre el proyecto de Autopista Eléctrica entre Monzón e Isona, entre ellos, uno dedicado a crear una mesa informativa en el mercadillo de los lunes en Tremp.
Igualmente, con el fin de profundizar en la organización de nuestro movimiento ciudadano de oposición a la Autopista Eléctrica, se acordó una próxima reunión, de nuevo en el Centro Cívico "Tarraquet" de Tremp, para este próximo viernes 27 de febrero a las 19 horas.

Tal com anunciàvem, en la reunió dels companys del Pallars d'aquest passat divendres dia 20 es van organitzar grups de treball amb la finalitat de sensibilitzar a la població afectada de la zona i difondre informació sobre el projecte d'Autopista Elèctrica entre Montsó i Isona, entre ells, uneixo dedicat a crear una taula informativa en el mercadillo dels dilluns a Tremp. Igualment, amb la finalitat d'aprofundir en l'organització del nostre moviment ciutadà d'oposició a l'Autopista Elèctrica, es va acordar una pròxima reunió, de nou en el Centre Cívic "Tarraquet" de Tremp per a aquest pròxim divendres 27 de febrer a les 19 hores.

viernes, 20 de febrero de 2009

Texto íntegro de la moción en contra de la autopista eléctrica aprobada ayer por las Cortes de Aragón

Tal como prometíamos ayer, aquí va el texto íntegro (que nos han hecho llegar desde el Grupo parlamentario de CHA) de la moción que, de manera unánime, aprobaron ayer las Cortes de Aragón:

Moción dimanante de la Interpelación núm. 67/08 formulada por el Diputado D. Bizén Fuster Santaliestra del Grupo Parlamentario Chunta Aragonesista (CHA), aprobada por el pleno de las Cortes de Aragón, de forma unánime, en la sesión del 19 de febrero de 2009.


Las Cortes de Aragón, de acuerdo con los reiterados y unánimes pronunciamientos de la cámara contrarios a los proyectos de líneas eléctricas de Alta Tensión “Aragón-Cazaril” y “Graus-Sallente”, instan al Gobierno de Aragón a que, en coherencia con sus acuerdos y actuaciones anteriores, proceda a :
  1. Manifestar el desacuerdo con el Proyecto de Autopista Eléctrica (400 kilovoltios) Peñalba-Monzón-Isona, presentado por Red Eléctrica de España, S.A., por sus posibles afecciones medioambientales y sanitarias, y ante la falta de respaldo social producido.
  2. Respaldar, con carácter general, los proyectos o alternativas de conexiones eléctricas que sean sostenibles social y medioambientalmente, que no hipotequen el futuro sino que resulten beneficiosos para los territorios por los que discurren, que posibiliten el aumento del consumo de la energía producida con fuentes renovables y eficientes, y que den respuesta a las necesidades energéticas de las zonas afectadas y de Aragón.
Palacio de la Aljafería, a 19 de febrero de 2009


Tal com prometíem ahir, aquí va el text íntegre (que ens han fet arribar des del Grup parlamentari de CHA) de la moció que, de manera unànime, van aprovar ahir les Corts d'Aragó:

Moció dimanante de la Interpel·lació núm. 67/08 formulada pel diputat D. Bizén Fuster Santaliestra del Grup Parlamentari Chunta Aragonesista (CHA), aprovada pel ple de les Corts d'Aragó, de forma unànime, en la sessió del 19 de febrer de 2009.

Les Corts d'Aragó, d'acord amb els reiterats i unànimes pronunciaments de la càmera contraris als projectes de línies elèctriques d'Alta Tensió "Aragón-Cazaril" i "Graus-Sallente", insten al Govern d'Aragó que, en coherència amb els seus acords i actuacions anteriors, procedeixi a :
  1. Manifestar el desacord amb el Projecte d'Autopista Elèctrica (400 kilovoltios) Peñalba-Montsó-Isona, presentat per Red Eléctrica de España, S. A., per les seves possibles afeccions mediambientals i sanitàries, i davant la falta de respatller social produït.
  2. Protegir, amb caràcter general, els projectes o alternatives de connexions elèctriques que siguin sostenibles social i mediambientalment, que no hipotequin el futur sinó que resultin beneficiosos per als territoris pels quals discorren, que possibilitin l'augment del consum de l'energia produïda amb fonts renovables i eficients, i que donin resposta a les necessitats energètiques de les zones afectades i d'Aragó.
Palacio de la Aljafería, a 19 de febrer de 2009

jueves, 19 de febrero de 2009

LAS CORTES DE ARAGÓN APRUEBAN POR UNANIMIDAD LA MOCIÓN DE CHA CONTRA LA AUTOPISTA ELÉCTRICA

Nuestro compañero Eduardo acaba de transmitirnos la que parece la primera buena noticia en mucho tiempo con respecto al proyecto de Red Eléctrica de España de establecer una autopista eléctrica entre Monzón e Isona. Según nos comunica, las Cortes de Aragón, en la sesión plenaria de hoy jueves, se han opuesto por unanimidad al proyecto de la línea Monzón-Isona, aprobando así la moción que había presentado Chunta Aragonesista (de la que os informábamos hace un par de días) con la única modificación, por lo que nos comunica Eduardo, de una enmienda, propuesta por el PAR, que afecta a la redacción del primer punto de esta moción.
No conocemos aún el texto íntegro de la moción aprobada (tras la enmienda aceptada), pero lo publicaremos en cuanto lo tengamos en nuestras manos. De momento Eduardo nos comunica que la noticia, junto con sus valoraciones, saldrá publicada mañana en Heraldo de Aragón.
Nos alegra enormemente tener que desdecirnos de los malos presentimientos que expresábamos en la entrada a la que antes nos referíamos y que la cámara que representa al pueblo aragonés rechace unanimemente el atentado contra nuestros pueblos y nuestras gentes que supondría la autopista eléctrica. Ojalá esta moción sirva realmente para detener los planes de Red Eléctrica de España.

El nostre company Eduardo acaba de transmetre'ns la qual sembla la primera bona notícia en molt temps pel que fa al projecte de Red Eléctrica de España d'establir una autopista elèctrica entre Montsó i Isona. Segons ens comunica, les Corts d'Aragó, en la sessió plenària d'avui dijous, s'han oposat per unanimitat al projecte de la línia Montsó-Isona, aprovant així la moció que havia presentat Chunta Aragonesista (de la qual us informàvem fa un parell de dies) amb l'única modificació, pel que ens comunica Eduardo, d'una esmena, proposada pel PAR, que afecta a la redacció del primer punt d'aquesta moció.
No coneixem encara el text íntegre de la moció aprovada (després de l'esmena acceptada), però ho publicarem quan ho tinguem en les nostres mans. De moment Eduardo ens comunica que la notícia, juntament amb les seves valoracions, sortirà publicada demà en
Heraldo de Aragón.
Ens alegra enormement haver de desdir-nos dels dolents pressentiments que expressàvem en l'entrada a la qual abans ens referíem i que la càmera que representa al poble aragonès rebutgi unanimemente l'atemptat contra els nostres pobles i les nostres gents que suposaria l'autopista elèctrica. Tant de bo aquesta moció serveixi realment per a detenir els plans de Red Eléctrica de España.

Modificación en la redacción de nuestro Manifiesto Fundacional de Tremp

A raíz de los debates abiertos en nuestro grupo de google, hemos detectado un error en la redacción del punto 4º de nuestro Manifiesto fundacional de Tremp (13/XII/2008). Nos referimos al hecho de que la "moratoria nuclear" a la que aludimos en ese apartado del Manifiesto fue eliminada en la práctica con la liberalización del sector eléctrico que llevó a cabo el PP en 1997. Por ello, hemos modificado la letra de este punto, de manera que, sin afectar en lo esencial a lo que allí quería expresarse, se ciña a la realidad actual. Hay que decir, que en la reunión realizada en su día en Tremp se observó (como ya hemos apuntado en numerosas ocasiones) que el actual proyecto de Red Eléctrica de España de establecer una autopista eléctrica entre Monzón e Isona es poco más que un cambio de denominación (adornado con un discurso falaz que pretende justificar el proyecto) de los antiguos proyectos Aragón-Cazaril y Graus-Sallente, lo que nos llevó a proponer un texto para nuestro Manifiesto fundacional prácticamente idéntico al que en su día se elaboró cuando se inició la lucha contra este renovado intento de atravesar nuestra tierra con una autopista eléctrica, razón por la que siempre hemos hablado de "refundación" y no exactamente de "fundación" de nuestra Plataforma.
El punto 4, que en su redacción primera decía: "Por considerar que esta línea interconectada con las centrales nucleares, viola la moratoria nuclear del gobierno español, que impide la construcción de infraestructuras nucleares", queda ahora redactado como: "Por considerar que la ejecución de esta línea aseguraría la continuidad de las centrales nucleares en funcionamiento o incluso de la creación de nuevas, a las que nos oponemos por su elevado impacto ambiental y social", siendo el siguiente el texto íntegro de nuestro Manifiesto de Tremp:


Reunidos el domingo día 7 de diciembre en Puente de Montañana, y hoy sábado día 13 de diciembre en Tremp, partidos políticos, personas y asociaciones DECIDEN DE FORMA UNÁNIME:
CONSTITUIR:
Una coordinadora con el nombre de “Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica” que desde Peñalba conectaría Monzón con Isona.

CON LA FINALIDAD: De oponerse totalmente y con todos los medios al paso de la citada línea eléctrica, excluyendo cualquier negociación para estudiar pasos alternativos de la línea o compensaciones.
POR LAS SIGUIENTES RAZONES FUNDAMENTALES:
1.- Por considerar que las comarcas del alto Aragón y Lleida y, en especial, los pueblos del Pirineo y Prepirineo han sido los principales afectados y perjudicados por la construcción de decenas de presas y líneas de alta tensión, que han supuesto un expolio de sus recursos y de forma extraordinariamente contradictoria ni han repercutido en el bienestar de estos pueblos, ni han garantizado los servicios básicos. En la actualidad son una de las áreas más deprimidas, existiendo aún pueblos habitados sin luz.
2.- Por considerar que la línea atenta contra el gran valor paisajístico, ecológico y patrimonial de multitud de restos arquitectónicos que, igual que nuestros paisajes, suponen la mayor riqueza de estas tierras y al mismo tiempo el principal potencial socioeconómico, siendo nuestro deber conservar y transmitir en las mejores condiciones a las generaciones futuras.
3.- Por considerar que estas líneas suponen un atentado contra la salud de nuestra población, que aunque no reciben los beneficios que origina la línea, en cambio estarían expuestos a un campo electromagnético altamente perjudicial, como se desprende de estudios científicos rigurosos, que coinciden en sus conclusiones al mismo tiempo que consideran que los campos magnéticos de las torres de alta tensión pueden provocar el desarrollo de procesos cancerígenos entre los adultos, de leucemia entre niños y otras enfermedades.
4.- Por considerar que la ejecución de esta línea aseguraría la continuidad de las centrales nucleares en funcionamiento o incluso de la creación de nuevas, a las que nos oponemos por su elevado impacto ambiental y social.
5.- Por considerar que este proyecto no está justificado, ni por la demanda local de la zona ni por las necesidades de distribución y evacuación de la energía excedentaria producida en los territorios afectados que ya tienen sus propios canales, la mejora de los cuales sería más que suficiente para satisfacer las razones aducidas por Red Eléctrica Española. Asimismo, consideramos que es el momento de apostar por una nueva cultura de la energía que implique a todo el mundo en el ahorro, el uso eficiente y la generación renovable y descentralizada de la energía que no necesita grandes líneas de transporte.
Por todo lo expuesto:
Los abajo firmantes se comprometen a respetar y cumplir el documento y a dedicar todos los esfuerzos y medios a su alcance para trabajar coordinadamente.

FIRMANTES FUNDACIONALES
ASOCIACIONES: A.V. Amigos Torres del Obispo; Centre d’Estudis Ribagorçans, A.V. de Pueyo de Marguillen, Col.lectiu ecoactiu, Associació Ruralvitalia, Centre Social Xorret, Associació Muntanya Viva, Associació ambientalista Lo Pi Negre, Lo Trencalòs, AV Vilamolat de Mur, ASFA de Castell de Mur, IPCENA. PARTIDOS POLÍTICOS: CHA (Chunta aragonesista), ERC de Pallars Jussà.
ADHESIONES CON POSTERIORIDAD AL 13 DE DICIEMBRE DE 2008:
Asociación Juvenil "Senderos Legendarios", Ayuntamiento de Fonz (Huesca), Ecologistas en Acción, Iniciativa per Catalunya Verds Alta Ribagorça, Izquierda Unida Aragón, Associació de Veïns d'Aulas, Aulas al Sol, Asociación La Terreta, Asociación de Vecinos de Espluga de Serra para el Desarrollo Integral de la Montaña, Moviment per la Defensa del Patrimoni Natural de L'Alta Ribagorça. Lo Roure, Associació de Veïns de Puigcercós, Revolta Global-Esquerra Anticapitalista, Carrodilla Sostenible, Puyalón de Cuchas, Asociación Cultural de Fonz l'Esparavel, EQUO Huesca, Círculo PODEMOS Baja Ribagorza, Alto Aragón en Común, Amigos de Parque Geológico y Minero de La Litera y La Ribagorza.


Arran dels debats oberts en el nostre grup de google, hem detectat un error en la redacció del punt 4º del nostre Manifest fundacional de Tremp (13/XII/2008). Ens referim al fet que la "moratòria nuclear" a la qual al·ludim en aquest apartat del Manifest va ser eliminada en la pràctica amb la liberalització del sector elèctric que va portar a terme el PP en 1997. Per això, hem modificat la lletra d'aquest punt, de manera que, sense afectar en l'essencial al que allí volia expressar-se, se cenyeixi a la realitat actual. Cal dir, que en la reunió realitzada en el seu moment a Tremp es va observar (com ja hem apuntat en nombroses ocasions) que l'actual projecte de Red Eléctrica de España d'establir una autopista elèctrica entre Montsó i Isona és poc més que un canvi de denominació (adornat amb un discurs fal·laç que pretén justificar el projecte) dels antics projectes Aragó-Cazaril i Graus-Sallente, el que ens va dur a proposar un text per al nostre Manifest fundacional pràcticament idèntic al que en el seu moment es va elaborar quan es va iniciar la lluita contra aquest renovat intent de travessar la nostra terra amb una autopista elèctrica, raó per la qual sempre hem parlat de "refundació" i no exactament de "fundació" de la nostra Plataforma.
El punt 4, que en la seva redacció primera deia: "Per considerar que aquesta línia interconnectada amb les centrals nuclears, viola la moratòria nuclear del govern espanyol, que impedeix la construcció d'infraestructures nuclears", queda ara redactat com: "Per considerar que l'execució d'aquesta línia asseguraria la continuïtat de les centrals nuclears en funcionament o fins i tot de la creació de noves, a les quals ens oposem pel seu elevat impacte ambiental i social", sent el següent el text íntegre del nostre Manifest de Tremp:


Reunits el diumenge, dia 7 de desembre, a Pont de Montanyana i avui dissabte, dia 13 de desembre, a Tremp, partits polítics, persones associacions DECIDEIXEN DE FORMA UNÀNIME:

CONSTITUIR:
Una coordinadora amb el nom de “Plataforma unitària contra l’autopista elèctrica” que des de Peñalba connectaria Montsó amb Isona,

AMB LA FINALITAT:
D’oposar-se totalment i amb tots els mitjans al pas de l’ esmentada línia elèctrica, excloent qualsevol negociació per estudiar passos alternatius de la línia elèctrica o compensacions.

PER LES SEGÜENTS RAONS FONAMENTALS:
1.- Per considerar que les comarques del Alto Aragón i de Lleida i en especial els pobles del Pirineu i Prepirineu han estat els principals afectats i perjudicats per la construcció de desenes de preses i línies d’alta tensió, que han suposat un espoli dels seus recursos i de forma extraordinàriament contradictòria, no han repercutit en el benestar d’aquests pobles ni han garantit els serveis bàsics. En l’actualitat són una de les àrees més deprimides, existint encara pobles habitats sense llum.
2.- Per considerar que la línia atempta contra el gran valor paisatgístic, ecològic i patrimonial de multitud de restes arquitectòniques que, igual que els nostres paisatges, suposen la major riquesa d’aquestes terres, i alhora el principal potencial socioeconòmic, sent el nostre deure conservar i transmetre en les millors condicions a les generacions futures.
3.- Per considerar que aquestes línies suposen un atemptat contra la salut de la nostra població, que encara que no rebrien els beneficis que origina la línia, en canvi estarien exposats a un camp electromagnètic altament perjudicial, com es desprèn d’estudis científics rigorosos que coincideixen en les seves conclusions alhora de considerar que els camps magnètics de les torres d’alta tensió poden provocar el desenvolupament de processos cancerígens entre els adults, de leucèmia entre nens i altre malalties.
4.- Per considerar que l'execució d'aquesta línia asseguraria la continuïtat de les centrals nuclears en funcionament o fins i tot de la creació de noves, a les quals ens oposem pel seu elevat impacte ambiental i social.
5.- Per considerar que aquest projecte no està justificat ni per la demanda local de la zona ni per les necessitats de distribució i evacuació de l’energia excedentària produïda en els territoris afectats que ja tenen els seus propis canals, la millora dels quals seria més que suficient per a satisfer les raons adduïdes per Red Eléctrica Española. Així mateix considerem que és el moment d’apostar per una nova cultura de l’energia que impliqui a tothom en l’estalvi, l’ús eficient i la generació renovable i descentralitzada de l’energia que no necessita grans línies de transport.

Per tot l’ exposat:
Els sotasignats es comprometen a respectar i complir el document i ha dedicar tots els esforços i mitjans al seu abast per treballar coordinadament.

FIRMANTS FUNDACIONALS:
ASSOCIACIONS: A.V. Amics Torres del Obispo; Centre d’Estudis Ribagorçans, A.V de Pueyo de Marguillen, Col.lectiu Ecoactiu, Associació Ruralvitalia, Centre Social Casa Xorret, Associació Muntanya Viva, Associació ambientalista Lo Pi Negre, Lo Trencalòs, AV Vilamolat de Mur, ASFA de Castell de Mur, IPCENA.
PARTITS POLÍTICS: CHA (Chunta aragonesista), ERC de Pallars Jussà.

ADHESIONS AMB POSTERIORITAT AL 13 DE DESEMBRE DE 2008:
Associación Juvenil "Senderos Legendarios", Ayuntamiento de Fonz (Huesca), Ecologistas en Acción, Iniciativa per Catalunya Verds Alta Ribagorça, Izquierda Unida Aragón, Associació de Veïns d'Aulas, Aulas al Sol, Asociación La Terreta, Asociación de Vecinos de Espluga de Serra para el Desarrollo Integral de la Montaña, Moviment per la Defensa del Patrimoni Natural de L'Alta Ribagorça. Lo Roure, Associació de Veïns de Puigcercós, Revolta Global-Esquerra Anticapitalista, Carrodilla Sostenible, Puyalón de Cuchas, Asociación Cultural de Fonz l'Esparavel, EQUO Huesca, Cercle PODEM Baixa Ribargorça, Alto Aragón en Común, Amics del Parc Geològic i Miner de La Llitera i La Ribagorça.

martes, 17 de febrero de 2009

CHA presenta una moción exigiendo el rechazo del Gobierno de Aragón a la autopista eléctrica

Chunta Aragonesista, a través de su Diputado en las Cortes de Aragón, Bizén Fuster, ha presentado una moción exigiendo el rechazo del Gobierno de Aragón a la autopista eléctrica entre Peñalba, Monzón e Isona. La moción, que se debatira en el pleno de las Cortes de este próximo jueves, pretende obligar al Gobierno de Aragón a definir de manera definitiva su postura ante la nueva denominación de la antigua Aragón-Cazaril (luego Graus-Sallente), contra la que siempre estuvo en contra.
Mucho nos tememos, sin embargo, a tenor de las respuestas de los consejeros de Industria y Medio Ambiente, de las que informamos ya en este blog, que en este caso no va a ser así, aunque al menos esperamos que la moción sirva para dejar a cada uno en su sitio y acabar con el discurso deliberadamente ambiguo de ciertos partidos políticos.
Os dejamos con el enlace a la noticia en el Diario del Alto Aragón para que podáis informaros con más detalle de las declaraciones al respecto de la moción que han realizado César Ceresuela y Bizén Fuster y reproducimos a continuación el texto íntegro de esta moción:

A LA MESA DE LAS CORTES DE ARAGÓN:

El Grupo Parlamentario Chunta Aragonesista (CHA), al amparo de lo establecido en el artículo 186 del Reglamento de las Cortes de Aragón y dimanante de la Interpelación núm. 67/08, en relación a la política del Gobierno de Aragón respecto a las infraestructuras energéticas y sus afecciones medioambientales, formulada por el Diputado D. Bizén Fuster Santaliestra, presenta para su debate y votación en el pleno la siguiente

MOCIÓN

Las Cortes de Aragón, de acuerdo con los reiterados y unánimes pronunciamientos de la cámara contrarios a los proyectos de líneas eléctricas de Alta Tensión “Aragón-Cazaril” y “Graus-Sallente”, instan al Gobierno de Aragón a que, en coherencia con sus acuerdos y actuaciones anteriores, proceda a:

1.-Rechazar y mostrar su disconformidad con el Proyecto de Autopista Eléctrica (400 kilovoltios) Peñalba-Monzón-Isona, presentado por Red Eléctrica de España, S.A., por tratarse de una reedición o fusión de los dos proyectos anteriores, ya anulados por sendas sentencias del Tribunal Supremo, y descartados por sus enormes afecciones sociales, medioambientales y para la salud.

2.-Respaldar, con carácter general, los proyectos o alternativas de conexiones eléctricas que sean sostenibles social y medioambientalmente, que no hipotequen el futuro sino que resulten beneficiosos para los territorios por los que discurren, que posibiliten el aumento del consumo de la energía producida con fuentes renovables y eficientes, y que den respuesta a las necesidades energéticas de las zonas afectadas y de Aragón.

En el Palacio de la Aljafería, a 6 de febrero de 2009

El Portavoz
Chesús Bernal Bernal

Chunta Aragonesista, a través del seu Diputat en les Corts d'Aragó, Bizén Fuster, ha presentat una moció exigint el rebuig del Govern d'Aragó a l'autopista elèctrica entri Peñalba, Montsó i Isona. La moció, que es debatira en el ple de les Corts d'aquest pròxim dijous, pretén obligar al Govern d'Aragó a definir de manera definitiva la seva postura davant la nova denominació de l'antiga Aragó-Cazaril (després Graus-Sallente), contra la qual sempre va estar en contra.
Molt ens temem, no obstant això, a tenor de les respostes dels consellers d'Indústria i Medi ambient, de les quals vam informar ja en aquest blog, que en aquest cas no va a ser així, encara que almenys esperem que la moció serveixi per a deixar a cadascun en el seu lloc i acabar amb el discurs deliberatament ambigu de certs partits polítics.
Us deixem amb l'enllaç a la notícia en el Diario del Alto Aragón perquè pugueu informar-vos amb més detall de les declaracions referent a la moció que han realitzat César Ceresuela i Bizén Fusteri reproduïm a continuació el text íntegre d'aquesta moció:

A LA TAULA DE LES CORTS D'ARAGÓ:

El Grup Parlamentari Chunta Aragonesista (CHA), a l'empara de l'establert en l'article 186 del Reglament de les Corts d'Aragó i dimanante de la Interpel·lació núm. 67/08, en relació a la política del Govern d'Aragó respecte a les infraestructures energètiques i les seves afeccions mediambientals, formulada pel diputat D. Bizén Fuster Santaliestra, presenta per al seu debat i votació en el ple la següent

MOCIÓ

Les Corts d'Aragó, d'acord amb els reiterats i unànimes pronunciaments de la càmera contraris als projectes de línies elèctriques d'Alta Tensió "Aragó-Cazaril" i "Graus-Sallente", insten al Govern d'Aragó que, en coherència amb els seus acords i actuacions anteriors, procedeixi a:

1.-Rebutjar i mostrar la seva disconformitat amb el Projecte d'Autopista Elèctrica (400 kilovoltios) Peñalba-Montsó-Isona, presentat per Red Eléctrica de España S. A., per tractar-se d'una reedició o fusió dels dos projectes anteriors, ja anul·lats per sengles sentències del Tribunal Suprem, i descartats per les seves enormes afeccions socials, mediambientals i per a la salut.

2.-Protegir, amb caràcter general, els projectes o alternatives de connexions elèctriques que siguin sostenibles social i mediambientalment, que no hipotequin el futur sinó que resultin beneficiosos per als territoris pels quals discorren, que possibilitin l'augment del consum de l'energia produïda amb fonts renovables i eficients, i que donin resposta a les necessitats energètiques de les zones afectades i d'Aragó.

En el Palau de la Aljafería, a 6 de febrer de 2009.

El Portaveu
Chesús Bernal Bernal

Nueva asamblea de la Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica en Tremp (viernes, 20 de febrero, 19 horas)


Tal como informa el cartel que encabeza esta entrada, los compañeros del Pallars han convocado para este próximo viernes 20 de febrero, a las 19 horas, una asamblea de la Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica en el Centro Cívico Tarraquet de Tremp.
Con esta nueva reunión, dirigida especialmente a los afectados por el proyecto de autopista eléctrica en la comarca del Pallars, se trata de reforzar la organización de la Plataforma en el Pallars y establecer un calendario de actividades y acciones encaminadas a sensibilizar e informar a la población, algo especialmente necesario en un momento en que las declaraciones ambiguas de algunos políticos están generando cierta confusión con respecto a las intenciones e intereses de Red Eléctrica de España.
En este sentido, los compañeros de Eroles y Vilamolat de Mur, que se reunieron este pasado domingo 15 de febrero, han acordado ya iniciar una campaña informativa en sus localidades, con charlas y acciones reivindicativas, para dar a conocer a los vecinos las afecciones que podrían sufrir en el caso de que la autopista eléctrica pasase por sus localidades y se han comprometido a participar en la reunión de Tremp del próximo viernes con el fin de reforzar la organización de la Plataforma, concretando un calendario de acciones encaminadas (mediante difusión de folletos, carteles, etc.) a hacer visible nuestro conflicto e informar a toda la población afectada en la comarca del Pallars.
Por otra parte, en la comarca de La Ribagorza se están preparando ya charlas informativas (de las que os informaremos en cuanto se concreten lugares y fechas) y se está empezando ya a organizar la acción poética de la que hablamos en una entrada anterior y de la que, igualmente, os informaremos en cuanto esté cerrado el programa.

Tal com informa el cartell que encapçala aquesta entrada, els companys del Pallars han convocat per a aquest pròxim divendres 20 de febrer, a les 19 hores, una assemblea de la Plataforma unitària contra l'autopista elèctrica en el Centre Cívic Tarraquet de Tremp.
Amb aquesta nova reunió, dirigida especialment als afectats pel projecte d'autopista elèctrica en la comarca del Pallars, es tracta de reforçar l'organització de la
Plataforma en el Pallars i establir un calendari d'activitats i accions encaminades a sensibilitzar i informar a la població, el que resulta especialment necessari en un moment que les declaracions ambigües d'alguns polítics estan generant certa confusió pel que fa a les intencions i interessos de Red Eléctrica de España.
En aquest sentit, els companys de Eroles i Vilamolat de Mur, que es van reunir aquest passat diumenge 15 de febrer, han acordat ja iniciar una campanya informativa en les seves localitats, amb xerrades i accions reivindicatives, per a donar a conèixer als veïns les afeccions que podrien sofrir en el cas que l'autopista elèctrica passés per les seves localitats i s'han compromès a participar en la reunió de Tremp del pròxim divendres amb la finalitat de reforçar l'organització de la
Plataforma, concretant un calendari d'accions encaminades (mitjançant difusió de fullets, cartells, etc.) a fer visible el nostre conflicte i informar a tota la població afectada en la comarca del Pallars.
Per altra banda, en la comarca de La Ribargorça s'estan preparant ja xerrades informatives (de les quals us informarem quan es concretin llocs i dates) i s'està començant ja a organitzar l'acció poètica de la qual parlem en una entrada anterior i de la qual, igualment, us informarem quan estigui tancat el programa.

lunes, 16 de febrero de 2009

Respuesta del Consejero de Medio Ambiente del Gobierno de Aragón a la pregunta parlamentaria sobre la autopista eléctrica

Reproducimos a continuación el texto de la respuesta del Consejero de Medio Ambiente del Gobierno de Aragón, Alfredo Boné Pueyo, ante la pregunta parlamentaria del Diputado de CHA, Bizén Fuster. Por esta vez, no gastaremos mucho tiempo en valorar una respuesta que deja claro que el Gobierno de Aragón, en un tiempo record, ha pasado de su tradicional oposición a la autopista eléctrica, a considerarla poco menos que imprescindible y defenderla con las mismas falacias que la propia empresa de transporte eléctrico y los medios de comunicación de masas están divulgando a modo de consignas.
Nos remitimos, pues, a lo dicho en nuestra última nota de prensa, pero que sepan que los ciudadanos, que no somos tontos, aunque pretendan tratarnos como tales, tomamos buena nota.

Reproduïm a continuació el text de la resposta del Conseller de Medi ambient del Govern d'Aragó, Alfredo Boné Pueyo, davant la pregunta parlamentària del Diputat de CHA, Bizén Fuster. Per aquesta vegada, no gastarem molt temps a valorar una resposta que deixa clar que el Govern d'Aragó, en un temps record, ha passat de la seva tradicional oposició a l'autopista elèctrica, a considerar-la poc menys que imprescindible i defensar-la amb les mateixes fal·làcies que la pròpia empresa de transport elèctric i els mitjans de comunicació de masses estan divulgant a manera de consignes.
Ens remetem, doncs, al que s'ha dit en la nostra última nota de premsa, però que sàpiguen que els ciutadans, que no som ximples, encara que pretenguin tractar-nos com a tals, vam prendre bona nota.

lunes, 9 de febrero de 2009

Gran éxito del concierto de "Buena gente... Bona gent... Buena Chen"

Foto de Primo (http://primo.com.es/)

El concierto de "Buena gente... Bona gent... Buena chen...", que anunciábamos en una anterior entrada y que se llevó a cabo este pasado sábado en Zaragoza, se saldó con un inmenso éxito de público (se habla de unos 5.000 asistentes) pese a lo cual, como señala Purnas en o zierzo, no ha merecido ni un mínimo hueco en la prensa escrita aragonesa.
Os recordamos que este concierto, organizado por la Plataforma en Defensa de las Montañas de Aragón en defensa del Valle de Castanesa (amenazado por la especulación urbanística), nos permitió disponer de una mesa para dar a conocer nuestra lucha contra la autopista eléctrica Monzón-Isona. Los compañeros que allí estuvieron nos han confirmado el enorme éxito de público y el magnífico ambiente, que demuestra la fotografía que encabeza estas líneas, así como el gran interés que despertó nuestra lucha contra la línea de alta tensión.
Desde aquí nuestro agradecimiento a los organizadores del evento y al público que se solidarizó con las diversas causas que defendía el concierto.

El concert de "Buena gente... Bona gent... Buena chen...", que anunciàvem en una anterior entrada i que es va portar a terme aquest passat dissabte a Saragossa, es va saldar amb un immens èxit de públic (es parla d'uns 5.000 assistents) malgrat la qual cosa, com assenyala Purnas en o zierzo, no ha merescut ni un mínim buit en la premsa escrita aragonesa.
Us vam recordar que aquest concert, organitzat per la Plataforma en Defensa de les Muntanyes d'Aragó en defensa de la Vall de Castanesa (amenaçat per l'especulació urbanística), ens va permetre disposar d'una taula per a donar a conèixer la nostra lluita contra l'autopista elèctrica Montsó-Isona. Els companys que allí van estar ens han confirmat l'enorme èxit de públic i el magnífic ambient, que demostra la fotografia que encapçala aquestes línies, així com el gran interès que va despertar la nostra lluita contra la línia d'alta tensió.
Des d'aquí el nostre agraïment als organitzadors de l'esdeveniment i al públic que es va solidaritzar amb les diverses causes que defensava el concert.

Nota de prensa de la Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica

Como decíamos en la entrada anterior, esta misma tarde hemos envíado la nota de prensa, que a continuación reproducimos, con el fin de refutar ciertas afirmaciones (más bien habría que hablar de falacias) provenientes del autodenominado "Frente institucional" y, como acabamos de ver, del propio Gobierno de Aragón:
Ante las últimas declaraciones de los "representantes" políticos de los municipios y provincias afectadas por el proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona, autoproclamados Frente Institucional ANTE (SIC, no anti) la autopista eléctrica, la Plataforma Unitaria contra la Autopista Eléctrica, reconstituida en Tremp (Lleida) el 13 de diciembre de 2008, desea hacer las siguientes puntualizaciones:
  • Los alcaldes de estos municipios fueron invitados (y varios de ellos participaron y dieron su conformidad) en las reuniones de la Plataforma llevadas a cabo en Puente de Montañana (7/XII/08), Tremp (13/XII/08) y Fonz (17/I/09), en las que ésta se reconstituyó y estableció sus líneas maestras de actuación contra el tendido eléctrico proyectado por Red Eléctrica de España, entre las que cabe destacar la unidad de acción y el compromiso de no estudiar alternativas ni compensaciones.
  • Al respecto, resulta sospechoso y deslegitimador en relación con lo declarado por el Frente Institucional que, días después de la reunión de Fonz, varios alcaldes y diputados provinciales, en una reunión caracterizada por las ausencias de numerosos representantes políticos del territorio afectado y de la que no se informó ni a la Plataforma ni a la sociedad en general, se autootorguen una pretendida interlocución con la empresa del Transporte Eléctrico. En estas circunstancias su legitimidad como interlocutores nace viciada de origen y no puede ser interpretada sino como una maniobra política para desarticular el movimiento ciudadano de oposición a la autopista eléctrica.
  • Abundando en lo dicho, cabe destacar que, en el momento en que el Ministerio de Medio Ambiente, Medio Rural y Marino, envió a los ayuntamientos afectados el llamado "Documento Inicial" de Red Eléctrica de España, como inicio de la "fase de consultas" a su proyecto de autopista eléctrica, éstos no difundieron la información entre los vecinos a los que representan y deben proteger, haciéndolo sólo muy posteriormente y de manera muy tímida cuando los vecinos ya habían conseguido enterarse de éste por la prensa y ciertas filtraciones de alguno de los ayuntamientos, lo que pone en entredicho desde su origen su voluntad de representar realmente a la población afectada y apoyar su oposición al tendido eléctrico, manifiestamente reiterada por los afectados desde el año 1998.
  • Insistiendo en lo mismo, su actual "disponibilidad negociadora", según entendemos desde la Plataforma, encubre una legitimación del proyecto de autopista eléctrica, toda vez que, cuando aún no se ha llegado ni a la fase de información pública (en la que podrán alegar todos los ciudadanos y entidades cívicas), dan por inevitable e imprescindible el proyecto de Red Eléctrica de España, aprestándose a negociar y estudiar posibles "compensaciones", que consideramos imposibles, debido a la nocividad de esta infraestructura, y sangrantes, dado el expolio sistemático al que durante décadas han sido sometidos los territorios de La Ribagorza y el Pallars.
  • Con respecto a las declaraciones de algunos de los participantes en la Comisión creada por el autodenominado Frente Institucional, en las que condicionan su apoyo a la autopista eléctrica en la medida en que ésta pueda ser sostenible social y medioambientalmente, queremos declarar nuestra indignación por lo que no deja de ser un sofisma que hace pensar incluso en una futura campaña de desinformación interesada. Es evidente que una autopista eléctrica de estas características es insostenible medioambientalmente en un territorio cuyo principal patrimonio hoy por hoy es el medio ambiente (sin entrar en consideraciones acerca de los peligros para la salud de los habitantes). Y en cuanto a la sostenibilidad social, resulta igualmente evidente que el proyecto ha tenido una continua oposición desde sus inicios en la década de los 90 del pasado siglo, cuando fue desestimado, incluso judicialmente. En este momento, la rápida reconstitución de la Plataforma demuestra que la oposición frontal de los ciudadanos sigue vigente.
  • Por último, lo más sangrante de todo desde nuestro punto de vista es la postura del Gobierno y de las Cortes de Aragón, que declararon en reiteradas ocasiones su oposición a la autopista eléctrica, y que, sin un necesario debate público, han cambiado diametralmente su postura, apoyando la autopista con tímidas objeciones meramente formales, aludiendo a un Protocolo establecido con Red Eléctrica de España del que no se ha informado públicamente.
No obstante lo dicho, la Plataforma Unitaria contra la Autopista Eléctrica convoca a todos los representantes públicos y agentes sociales de La Ribagorza y del Pallars para debatir en mesas redondas y actos informativos, de cuya celebración se informará en su momento, acerca de las negativas afecciones del proyecto a nuestro territorio.

PLATAFORMA UNITARIA CONTRA LA AUTOPISTA ELÉCTRICA

http://autopistaelectricano.blogspot.com
http://www.terra.es/personal/kirke1/

Com dèiem en l'entrada anterior, aquesta mateixa tarda hem envíado la nota de premsa, que a continuació reproduïm, amb la finalitat de refutar certes afirmacions (més aviat caldria parlar de fal·làcies) provinents del autodenominado "Front institucional" i, com acabem de veure, del propi Govern d'Aragó:

Davant les últimes declaracions dels "representants" polítics dels municipis i províncies afectades pel projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona, autoproclamados Front Institucional DAVANT (SIC, no anti) l'autopista elèctrica, la Plataforma Unitària contra l'Autopista Elèctrica, reconstituïda a Tremp (Lleida) el 13 de desembre de 2008, desitja fer les següents puntualitzacions:
  • Els alcaldes d'aquests municipis van ser convidats (i varis d'ells van participar i van donar la seva conformitat) en les reunions de la Plataforma portades a terme en Pont de Montañana (7/XII/08), Tremp (13/XII/08) i Fonz (17/I/09), en les quals aquesta es va reconstituir i va establir les seves línies mestres d'actuació contra l'estesa elèctrica projectat per Red Eléctrica de España, entre les quals cap destacar la unitat d'acció i el compromís de no estudiar alternatives ni compensacions.
  • Referent a això, resulta sospitós i deslegitimador en relació amb el declarat pel front Institucional que, dies després de la reunió de Fonz, diversos alcaldes i diputats provincials, en una reunió caracteritzada per les absències de nombrosos representants polítics del territori afectat i de la qual no es va informar ni a la Plataforma ni a la societat en general, es autootorguen una pretesa interlocució amb l'empresa del Transport Elèctric. En aquestes circumstàncies la seva legitimitat com interlocutors neix viciada d'origen i no pot ser interpretada sinó com una maniobra política per a desarticular el moviment ciutadà d'oposició a l'autopista elèctrica.
  • Abundant en el que s'ha dit, cap destacar que, en el moment que el Ministeri de Medi ambient, Mitjà Rural i Marí, va enviar als ajuntaments afectats el cridat "Document Inicial" de Red Eléctrica de España com inici de la "fase de consultes" al seu projecte d'autopista elèctrica, aquests no van difondre la informació entre els veïns als quals representen i han de protegir, fent-lo només molt posteriorment i de manera molt tímida quan els veïns ja havien aconseguit assabentar-se d'aquest per la premsa i certes filtracions d'algun dels ajuntaments, el que posa en dubte des del seu origen la seva voluntat de representar realment a la població afectada i donar suport la seva oposició a l'estesa elèctrica, manifestament reiterada pels afectats des de l'any 1998.
  • Insistint en el mateix, el seu actual "disponibilitat negociadora", segons entenem des de la Plataforma, encobreix una legitimació del projecte d'autopista elèctrica, atès que, quan encara no s'ha arribat ni a la fase d'informació pública (en la qual podran al·legar tots els ciutadans i entitats cíviques), donen per inevitable i imprescindible el projecte de Red Eléctrica de España, afanyant-se a negociar i estudiar possibles "compensacions", que considerem impossibles, a causa de la nocividad d'aquesta infraestructura, i sagnants, donat l'expoli sistemàtic al que durant dècades han estat sotmesos els territoris de La Ribargorça i el Pallars.
  • Pel que fa a les declaracions d'alguns dels participants en la Comissió creada pel autodenominado Front Institucional, en les quals condicionen el seu suport a l'autopista elèctrica en la mesura que aquesta pugui ser sostenible social i mediambientalment, volem declarar la nostra indignació pel que no deixa de ser un sofisma que fa pensar fins i tot en una futura campanya de desinformació interessada. És evident que una autopista elèctrica d'aquestes característiques és insostenible mediambientalment en un territori el principal patrimoni del qual ara per ara és el medi ambient (sense entrar en consideracions sobre els perills per a la salut dels habitants). I quant a la sostenibilitat social, resulta igualment evident que el projecte ha tingut una contínua oposició des dels seus inicis en la dècada dels 90 del passat segle, quan va ser desestimat, fins i tot judicialment. En aquest moment, la ràpida reconstitución de la Plataforma demostra que l'oposició frontal dels ciutadans segueix vigent.
  • Finalment, el més sagnant de tot des del nostre punt de vista és la postura del Govern i de les Corts d'Aragó, que van declarar en reiterades ocasions la seva oposició a l'autopista elèctrica, i que, sense un necessari debat públic, han canviat diametralment la seva postura, donant suport l'autopista amb tímides objeccions merament formals, al·ludint a un Protocol establert amb Red Eléctrica de España del que no s'ha informat públicament.

No obstant això el que s'ha dit, la Plataforma Unitària contra l'Autopista Elèctrica convoca a tots els representants públics i agents socials de La Ribargorça i del Pallars para debatre en taules rodones i actes informatius, de la celebració dels quals s'informarà en el seu moment, sobre les negatives afeccions del projecte al nostre territori.


El Consejero de Medio Ambiente del Gobierno de Aragón afirma que la autopista eléctrica será imposible si no tiene sostenibilidad social

Tal como informa el Diario del Alto Aragón, "el Consejero de Medio Ambiente del Gobierno de Aragón, Alfredo Boné, afirmó ayer que la construcción de una nueva línea eléctrica de alta tensión entre las localidades de Peñalba, Monzón e Isona (Lérida), 'será imposible si no tiene sostenibilidad social', es decir, si no tiene apoyo de las personas e instituciones de los territorios que atraviesa".
Se confirma con ello lo que veníamos diciendo acerca de la confusa postura ante la autopista eléctrica del Gobierno de Aragón, que se opuso en su día a la Aragón-Cazaril y la Graus-Sallente (los anteriores nombres del actual proyecto de autopista eléctrica Monzón-Isona), se opuso, públicamente, al nuevo proyecto de Red Eléctrica de España cuando éste fue conocido a través de la prensa, cambió luego, oficialmente, su postura para apoyarlo (es lo que se deduce de lo que en su día expresó el Consejero de Industria) y se suma ahora al sofisma (inventado por el PAR) de condicionar su apoyo a la autopista eléctrica si es sostenible socialmente (como si no fuera evidente que no lo ha sido nunca, que sigue sin serlo y que no lo será jamás).
Para dejar claro de una vez por todas lo que opinamos ante esta estrategia política, hemos difundido esta misma tarde una nota de prensa de la que os daremos cuenta de inmediato en la siguiente entrada.

Tal com informa el Diario del Alto Aragón, "el Conseller de Medi ambient del Govern d'Aragó, Alfredo Boné, va afirmar ahir que la construcció d'una nova línia elèctrica d'alta tensió entre les localitats de Peñalba, Montsó i Isona (Lleida), 'serà impossible si no té sostenibilitat social', és a dir, si no té suport de les persones i institucions dels territoris que travessa".
Es confirma amb això el que veníem dient sobre la confusa postura davant l'autopista elèctrica del Govern d'Aragó, que es va oposar en el seu moment a l'Aragó-Cazaril i la Graus-Sallente (els anteriors noms de l'actual projecte d'autopista elèctrica Montsó-Isona), es va oposar, públicament, al nou projecte de Red Eléctrica de España quan aquest va ser conegut a través de la premsa, va canviar després, oficialment, la seva postura per a donar-lo suport (és el que es deduïx del que en el seu moment va expressar el Conseller d'Indústria) i se suma ara al sofisma (inventat pel PAR) de condicionar el seu suport a l'autopista elèctrica si és sostenible socialment (com si no fos evident que no ho ha estat mai, que segueix sense ser-lo i que no ho serà mai).
Per a deixar clar d'una vegada per sempre el que opinem davant aquesta estratègia política, hem difós aquesta mateixa tarda una nota de premsa de la qual us adonarem immediatament en la següent entrada.

jueves, 5 de febrero de 2009

"El Periódico de Catalunya" recoge la propuesta de que la autopista eléctrica aproveche alguna de las líneas ya existentes en el Pallars

Siguiendo con las propuestas provenientes de aquellos que dan por inevitable la construcción de la autopista eléctrica entre Monzón e Isona, hemos conocido a través de El Periódico de Catalunya la que apuesta ahora por aprovechar alguna de las numerosas líneas ya existentes en el Pallars para el proyecto de REDESA.
En este caso, nos remitimos al documento eleborado por ERC, que trata de poner orden entre los afectados por el proyecto, que empiezan a verse ya afectados también por el juego de los políticos al que venimos refiriéndonos en este blog y que se dirige sin duda a romper uno de los pilares en los que se sustenta nuestra oposición a la autopista eléctrica, el compromiso de oponernos unitariamente sin estudiar alternativas y compensaciones, esto es, sin dividirnos ni seguir el juego a REDESA:

http://fitxers.esquerra.cat/arxius/isona/comarcalMAT.pdf

Seguint amb les propostes provinents d'aquells que donen per inevitable la construcció de l'autopista elèctrica entre Montsó i Isona, hem conegut a través d'El Periódico de Catalunya la qual aposta ara per aprofitar alguna de les nombroses línies ja existents en el Pallars para el projecte de REDESA. En aquest cas, ens remetem al document eleborado per ERC, que tracta de posar ordre entre els afectats pel projecte, que comencen a veure's ja afectats també pel joc dels polítics al que venim referint-nos en aquest blog i que es dirigeix sens dubte a trencar un dels pilars en els quals se sustenta la nostra oposició a l'autopista elèctrica, el compromís d'oposar-nos unitàriament sense estudiar alternatives i compensacions, això és, sense dividir-nos ni seguir el joc A REDESA:


Nota de prensa de IU Aragón sobre su adhesión a nuestra Plataforma

El siguiente es el texto de la nota de prensa con la que IU Aragón ha informado de su adhesión a nuestra Plataforma.
Desde aquí nuestro agradecimiento por su solidaridad y apoyo.

IU ARAGÓN SE ADHIERE A LA PLATAFORMA CONTRA LA AUTOPISTA ELÉCTRICA

La Presidencia de Izquierda Unida de Aragón ha acordado formar parte del colectivo contra la línea de Alta Tensión Peñalba-Monzón-Isona

Zaragoza, 5 de febrero de 2009.- IU Aragón muestra su total apoyo a la Plataforma Unitaria contra la línea de Alta Tensión Peñalba-Monzón-Isona. Prueba de ello es que la Presidencia de la formación política acordó en la reunión mantenida ayer entrar a formar parte de este colectivo constituido en Tremp (Lleida) el 13 de diciembre de 2008.

El Coordinador Intercomarcal de IU Altoaragón, Miguel Aso, destaca “la importancia de las movilizaciones por la posible puesta en marcha de la línea de alta tensión de Monzón a Isona” y recuerda que “utiliza infraestructuras de una antigua línea de alta tensión denominada Aragón-Cazaril, la cual tuvo un gran rechazo social y político y finalmente fue parada entre otras cosas por dos sentencias del Supremo anulando los proyectos de REDESA y la negativa del Gobierno francés a permitir el trazado de la Aragón-Cazaril por el valle de Louron, a causa del impacto ambiental”.

En este sentido, desde Izquierda Unida manifiestan que participarán de forma activa en todos los actos y movilizaciones convocados para manifestar una frontal y rotunda oposición al estudio que pretender ser la antesala del un proyecto que con otro nombre pretende los mismos fines que la anterior Aragón-Cazaril.

Cabe recordar que IU ha registrado en el Congreso de los Diputados una pregunta al Gobierno relativa a esta infraestructura eléctrica, dado el evidente y fortísimo impacto ambiental y socioeconómico que tendría para las comarcas orientales de Huesca y del Pirineo.

La DGA presenta objeciones de carácter ambiental a la autopista eléctrica, pero no se opone a ella

Tal como informa Heraldo de Aragón, la Diputación General de Aragón ha presentado objeciones de carácter ambiental contra la autopista eléctrica entre Monzón e Isona, aunque sin oponerse a ella pues la considera "imprescindible".
Desde aquí tomamos buena nota de cómo nos "defienden" nuestros "representantes" públicos, los mismos que se opusieron en su día a la Aragón-Cazaril y que ahora la avalan con pequeñas reticencias disfrazadas de una aparente preocupación medioambiental y un discurso bien adobado con términos como "energías renovables" y semejantes. Una confirmación, en fin, de que la DGA no sólo comparte los objetivos de Red Eléctrica de España sino que colabora con ella en un triple frente (empresarial, político y mediático) de sobras conocido.
Os sugerimos la lectura del siguiente artículo que en su día analizaba un reportaje de Heraldo de Aragón que trataba igualmente de vendernos la autopista eléctrica como si fuera un dechado de virtudes ambientales:


Tal com informa
Heraldo de Aragón, la Diputación General de Aragón ha presentat objeccions de caràcter ambiental contra l'autopista elèctrica entre Montsó i Isona, encara que sense oposar-se a ella doncs la considera "imprescindible".
Des d'aquí prenem bona nota de com ens "defensen" els nostres "representants" públics, els mateixos que es van oposar en el seu moment a l'Aragó-Cazaril i que ara l'avalen amb petites reticències disfressades d'una aparent preocupació mediambiental i un discurs bé adobat amb termes com "energies renovables" i semblants. Una confirmació, en fi, que la DGA no només comparteix els objectius de Red Eléctrica de España sinó que col·labora amb ella en un triple front (empresarial, polític i mediàtic) de sobres conegut.
Us suggerim la lectura del següent article que en el seu moment analitzava un reportatge de Heraldo de Aragón que tractava igualment de vendre'ns l'autopista elèctrica com si anés un model de virtuts ambientals: