- En la Carretera General a unos 2 km al norte de Guàrdia de Tremp
- A 1,5 km de Vilamolat de Mur, cerca del Serrat de Purredó
- A 4 km al este de Pont de Montanyana, cerca de los mases de Roureda y Ensenyat (apuntando en dirección, si se prolonga la línea, hacia la Mora de Montanyana, ya en Aragón)
En definitiva, los resultados de esta investigación confirman lo que ya apuntábamos estos días, y resultan alarmantes e indignantes por los siguientes motivos:
- Demuestran que el Proyecto de la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona, pese a las numerosas alternativas presentadas por la empresa en la actual fase de consultas, surge únicamente con la voluntad de reaprovechar unas antiguas torres de alta-tensión que deberían haber sido demolidas en su día al anularse los proyectos de la Aragón-Cazaril y la Graus-Sallente. Red Eléctrica de España muestra así que sólo quiere esta línea para obtener el máximo beneficio posible, esto es, por puros motivos especulativos, para lo cual no le importa mentir o esconder sus verdaderas intenciones y aprovechar cualquier vacío legal, saltándose sentencias del Tribunal Supremo y compromisos de las administraciones públicas, cuya pasividad en todo el tiempo que ha mediado entre la instalación de esas torres y el actual proyecto de REESA, deja en entredicho su supuesta oposición a esta línea de muy alta tensión.
- El trazado en cuestión es excepcionalmente dañino para el medio ambiente y para algunas localidades, como Pueyo de Marguillén y, muy especialmente, La Puebla del Mon, que prácticamente quedaría sobrevolada por 400.000 voltios, situación escandalosa por lo que toca a la salud de sus habitantes y a su futuro como pueblo. Esto explicaría por qué, como ya denunciamos, de manera más que sospechosa esta localidad no aparecía en la cartografía presentada por REESA para su proyecto de Autopista Eléctrica.
- Pero lo más grave de todo es que, de ser certeras nuestras conclusiones, se demostraría que Red Eléctrica de España está mintiendo a las administraciones públicas (véase lo que declaró no hace muchos meses a la mesa de alcaldes) y que su desmentido no tiene ningún valor (¿quién ha puesto, si no, estas estacas siguiendo una de sus alternativas?). Resulta, en fin, escandaloso y gravísimo que ignore además totalmente el procedimiento administrativo, al estar ya marcando un trazado sin haberse presentado el preproyecto de la Autopista Eléctrica y sin que, por supuesto, se haya llevado a cabo el preceptivo estudio de impacto ambiental.
Aquest matí alguns dels nostres companys del Pallars han estat localitzant les estaques amb banderes de les que us parlàvem en les entrades anteriors. D'acord amb els resultats de la seva investigació, les estaques localitzades se sitúarían entre les següents coordenades:
- A la Carretera General a uns 2 km al nord de Guàrdia de Tremp
- A 1,5 km de Vilamolat de Mur, a prop del Serrat de Purredó
- A 4 km a l'est de Pont de Montanyana, a prop dels masos de Roureda i Ensenyat (apuntant en direcció, si es prolonga la línia, cap a la Mora de Montanyana, ja en Aragó)
En definitiva, els resultats d'aquesta investigació, confirmen el que ja apuntàvem aquests dies, i resulten alarmants i indignants pels següents motius:
- Demostren que el Projecte de l'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona, malgrat les nombroses alternatives presentades per l'empresa en l'actual fase de consultes, sorgeix únicament amb la voluntat de reaprofitar unes antigues torres d'alta-tensió que haurien d'haver estat demolides en el seu dia en anul·lar-se els projectes de l'Aragó-Cazaril i la Graus-Sallente. Red Eléctrica de España mostra així que només vol aquesta línia per obtenir el màxim benefici possible, això és, per purs motius especulatius, pel que no li importa, mentir o amagar les seves veritables intencions i aprofitar qualsevol buit legal, saltant-se sentències del Tribunal Suprem i compromisos de les administracions públiques, la passivitat de les quals en tot el temps que ha passat entre la instal·lació d'aquestes torres i l'actual projecte de REESA, deixa en entredit la seva presumpta oposició a aquesta línia de molt alta tensió.
- El traçat en qüestió és excepcionalment perjudicial pel medi ambient i per algunes localitats, com Pueyo de Marguillén i, molt especialment, La Puebla del Mon, que pràcticament quedaria sobrevolat per 400.000 volts, situació escandalosa pel que toca a la salut dels seus habitants i al seu futur com a poble. Això explicaria per què, com ja denunciem, de manera més que sospitosa, aquesta localitat no apareixia en la cartografia presentada per REESA pel seu projecte d'Autopista Elèctrica.
- Però el més greu de tot és que, en cas de ser precises les nostres conclusions, es demostraria que Red Eléctrica de España està mentint a les administracions públiques (vegi's el que va declarar no fa molts mesos a la taula d'alcaldes) i que el seu desmentit no té cap valor (qui ha posat, si no, aquestes estaques seguint una de les seves alternatives?). Resulta escandalós i gravíssim que ignori a més totalment el procediment administratiu, en ser ja marcant un traçat sense haver-se presentat el preprojecte de l'Autopista Elèctrica i sense que s'hagi dut a terme el preceptiu estudi d'impacte ambiental.
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