Según leemos en El País (véase: https://elpais.com/economia/2018/01/24/actualidad/1516824801_211465.amp.html), la Comisión Europea va a subvencionar con 578 millones de euros de dinero público el proyecto de interconexión eléctrica por cable submarino a través del Golfo de Bizkaia, cuyo coste es de casi 1.800 millones de euros.
Además, observamos estos días que la Comisión Europea ha expresado su voluntad de llevar a cabo la gran mayoria de proyectos de interconexión eléctrica y muestra un especial interés por este (véase: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-383_es.htm). Y todo ello teniendo presente que los proyectos en que el coste-beneficio no sea equilibrado tendrán que ser compensados económicamente por el menos beneficiado (en este caso Francia tendría que pagar a Eapaña). Véase al respecto: https://cincodias.elpais.com/cincodias/2017/10/02/companias/1506969225_969621.html (y ya veremos qué pasa al final, pero parece que hay margen para ajustar con una subvención tan voluminosa). En fin, un insoportable aroma a almacén Castor nos rodea, acompañado del permanente ruido de puertas giratorias, que se oye últimamente también en Bruselas (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2017/05/arias-canete-nombra-alejo-vidal-quadras.html).
Sea como sea, nos hemos apresurado a informar de este nuevo dato para no incurrir en errores (hasta ahora contábamos con que la subvención iba a ser de 700 millones de euros), aunque poco cambia cuando hablamos de centenares de millones de dinero público (el mismo que falta para tantas necesidades básicas).
No vamos a volver a repetir por extenso lo que ya venimos diciendo reiteradamente en estas últimas semanas (véanse, por ejemplo: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2018/01/la-red-de-apoyo-mutuo-en-respuesta-los_24.html y http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2018/01/las-interconexiones-electricas-con.html). Pero lo que está claro es que un solo euro que se invierta en estas megainfraestructuras inútiles e impuestas será un euro tirado a la basura, lo que duele e indigna, y mucho, en esta cínica Europa de la austeridad y los recortes.
Segons llegim en El País (vegeu: https://elpais.com/economia/2018/01/24/actualidad/1516824801_211465.amp.html), la Comissió Europea va a subvencionar amb 578 milions d'euros de diners públics el projecte d'interconnexió elèctrica per cable submarí a través del Golf de Bizkaia, el cost del qual és de gairebé 1.800 milions d'euros.
A més, observem aquests dies que la Comissió Europea ha expressat la seva voluntat de dur a terme la gran mayoria de projectes d'interconnexió elèctrica i mostra un especial interès per aquest (vegeu: http://europa.eu/rapid/press-release_ip-18-383_es.htm). I tot això tenint present que els projectes en què el cost-benefici no sigui equilibrat hauran de ser compensats econòmicament pel menys beneficiat (en aquest cas França hauria de pagar a Eapaña). Vegeu sobre aquest tema: https://cincodias.elpais.com/cincodias/2017/10/02/companias/1506969225_969621.html (i ja veurem què passa al final, però sembla que hi ha marge per ajustar amb una subvenció tan voluminosa). En fi, una insuportable aroma a magatzem Castor ens envolta, acompanyat del permanent soroll de portes giratòries, que se sent últimament també a Brussel·les (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2017/05/arias-canete-nombra-alejo-vidal-quadras.html).
Sigui com sigui, ens hem apressat a informar d'aquesta nova dada per no incórrer en errors (fins ara comptàvem amb que la subvenció anava a ser de 700 milions d'euros), encara que poc canvia quan parlem de centenars de milions de diners públics (el mateix que falta per a tantes necessitats bàsiques).
No anem a tornar a repetir per extens el que ja diem reiteradament en aquestes últimes setmanes (vegin-se, per exemple: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2018/01/la-red-de-apoyo-mutuo-en-respuesta-los_24.html i http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2018/01/las-interconexiones-electricas-con.html). Però el que és clar és que un sol euro que s'inverteixi en aquestes megainfraestructures inútils i imposades serà un euro tirat a les escombraries, la qual cosa dol i indigna, i molt, en aquesta cínica Europa de l'austeritat i les retallades.
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