Seguiremos, por supuesto, recabando información (para lo cual rogamos a nuestros lectores que nos hagáis llegar todo lo que podáis saber al respecto), cuando menos para que la población directamente afectada pueda ejercer su derecho incuestionable a defenderse. En cualquier caso, confirmadas ya las primeras sospechas sobre este nuevo proyecto, podemos afirmar:
- Que Red Eléctrica de España está empeñada en la construcción de autopistas eléctricas (400 Kv.), que, como es sabido, sólo sirven para el transporte de electricidad con la mínima pérdida posible, lo que apunta a que, más allá de los falsos argumentos y falacias con las que defiende sus proyectos, lo que realmente desea es conseguir los máximos beneficios (despreciando la salud y la vida de las personas afectadas y el patrimonio natural y cultural de unos pueblos condenados así a una lenta pero segura desaparición) vendiendo los excedentes de electricidad de nuestro país (para lo que cuenta con una ventajosa posición como monopolizadora del transporte eléctrico). Una actitud, en fin, que pone en entredicho el propio proceso de liberalización que convirtió a REESA en empresa privada.
- Que la desvergüenza y la prepotencia de esta empresa no tiene parangón pues, no contenta con intentar sacar adelante su viejo plan de la Aragón-Cazaril (reconvertido en la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona) sin atender al rechazo social y político e incluso a las históricas sentencias del Tribunal Supremo, quiere además reconvertir una línea de 220 Kv en otra autopista eléctrica que cruzaría también dos de las mismas comarcas afectadas por la Peñalba-Monzón-Isona, lo que compromete seriamente el futuro de La Ribagorza y el Pallars Jussà, tierras de por sí desfavorecidas y expoliadas, que, por lo que parece sólo servirán en un futuro, nada halagüeño, como terrenos baldíos para la obtención y transporte de la energía eléctrica con cuya venta se enriquecen los señores de REESA.
- Que este monopolio privado cuenta con el apoyo de algunas administraciones públicas que, pese a su obligación de velar por el bien de sus ciudadanos, ocultan los proyectos de REESA a los afectados directos, impidiéndoles así defender sus propiedades y su salud (se sabe, por ejemplo, que la nueva línea de 400 Kv. pasaría en algún lugar a escasos 4 metros de casas habitadas).
Dimarts passat informàvem en aquest blog que existien indicis que ens feien pensar que Red Eléctrica d'España ha projectat augmentar a 400 Kv. la tensió d'una línia existent entre Foradada del Toscar (Huesca) i Tremp (Lleida). Doncs bé, alguns companys han estat indagant en relació amb aquest assumpte i, a data d'avui, semblen confirmar-se les sospites. És aviat, això sí, per a desvetllar com ha arribat a nosaltres la informació en no contar encara amb les proves documentals, ja que, ara per ara, no hi ha hagut manera d'obtenir l'expedient corresponent del projecte. No obstant això, sembla que aquest existeix com avantprojecte almenys en l'Ajuntament de Tremp (Lleida). Però amb això, es dedueïx que, en efecte, Red Eléctrica d'España estaria pensant a doblar la potència de la línia Foradada del Toscar-Pobla de Segur fins a convertir-la en una Autopista Elèctrica (us recordem que les afeccions de l'alta tensió creixen exponencialment en relació amb l'augment de tensió) que afectaria a Foradada, Campo, Isábena (La Pobla de Roda és la capital d'aquest municipi) i Àren, en els ajuntaments dels quals ha de, igualment, existir aquesta informació, encara que, fins on nosaltres sabem, no ha transcendit a la població afectada per aquesta nova amenaça electromagnètica.
Seguirem, per descomptat, recaptant informació (per a això preguem als nostres lectors que ens feu arribar tot el que pugueu saber referent a això), si més no perquè la població directament afectada pugui exercir el seu dret inqüestionable a defensar-se. En qualsevol cas, confirmades ja les primeres sospites sobre aquest nou projecte, podem afirmar:
- Que Red Eléctrica de España està obstinada en la construcció d'autopistes elèctriques (400 Kv.), que, com és sabut, només serveixen per al transport d'electricitat amb la mínima pèrdua possible, el que apunta que, més enllà dels falsos arguments i fal·làcies amb les quals defensa els seus projectes, el que realment desitja és aconseguir els màxims beneficis (menyspreant la salut i la vida de les persones afectades i el patrimoni natural i cultural d'uns pobles condemnats així a una lenta però segura desaparició) venent els excedents d'electricitat del nostre país (pel que compta amb una avantatjosa posició com monopolizadora del transport elèctric). Una actitud, en fi, que posa en dubte el propi procés de liberalització que va convertir a REESA en empresa privada.
- Que el desvergonyiment i la prepotència d'aquesta empresa no té aturador doncs, no contenta amb intentar tirar endavant el seu vell pla de l'Aragó-Cazaril (reconvertit en l'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona) sense escoltar al rebuig social i polític i fins i tot a les històriques sentències del Tribunal Suprem, vol a més reconvertir una línia de 220 Kv en un altra autopista elèctrica que creuaria també dues de les mateixes comarques afectades per la Peñalba-Montsó-Isona, el que compromet seriosament el futur de La Ribargorça i el Pallars Jussà, terres de per si mateix desfavorides i espoliades, que, pel que sembla només serviran en un futur com a terrenys erms per a l'obtenció i transport de l'energia elèctrica amb la venda de la qual s'enriqueixen els senyors de REESA.
- Que aquest monopoli privat compte amb el suport d'algunes administracions públiques que, malgrat la seva obligació de vetllar pel bé dels seus ciutadans, oculten els projectes de REESA als afectats directes, impedint-los així defensar les seves propietats i la seva salut (se sap, per exemple, que la nova línia de 400 Kv. passaria en algun lloc a escassos 4 metres de cases habitades).
No hay comentarios:
Publicar un comentario