sábado, 16 de abril de 2011

Acerca de la charla informativa celebrada en el Ayuntamiento de Graus

Nuestros portavoces en Aragón, José Ramón Doz y Eduardo Pueyo, en la charla del pasado miércoles en Graus

Tal como os habíamos informado, el pasado miércoles a las 20 horas tuvo lugar en el Ayuntamiento de Graus una charla informativa de la Plataforma, en la que se difundió entre los presentes toda la información de que disponemos hasta el momento sobre el proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona, siguiendo el mismo guión que en ocasiones anteriores y repartiendo también entre los asistentes el folleto informativo que elaboramos hace poco para facilitar a los afectados la presentación de alegaciones contra el proyecto, que podrán presentarse en el momento en que sea publicado el anteproyecto (antes de las elecciones, según informaba en estos días REESA).
Hay que resaltar que en esta ocasión hubo una importante afluencia de personas ajenas a la Plataforma, que se quedaron muy sorprendidas y agradecidas por la información, que, en general desconocían. Igualmente, hay que destacar la presencia en el acto de la Alcaldesa de Graus y del Alcalde de Secastilla y Diputado Provincial por el PP.
La charla duró una hora y media, y se produjeron intervenciones y preguntas muy interesantes por parte del público asistente, dirigidas, sobre todo, a saber cómo puede hacerse para evitar la construcción de la nefasta Autopista Eléctrica y cómo puede hacerse para colaborar y adherirse a nuestra Plataforma ciudadana para sumarse a cuantas movilizaciones convoquemos en un futuro.
Os recordamos que el próximo martes 19 de abril tendrá lugar la próxima charla informativa, a las 20 horas, en Tolva.

Tal com us havíem informat, dimecres passat a les 20 hores va tenir lloc a l'Ajuntament de Graus una xerrada informativa de la Plataforma, en la qual es va difondre entre els presents tota la informació que disposem fins al moment sobre el projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona, seguint el mateix guió que en ocasions anteriors i repartint també entre els assistents el fullet informatiu que elaborem fa poc per facilitar als afectats la presentació d'al·legacions contra el projecte, que podran presentar-se en el moment en què sigui publicat l'avantprojecte (abans de les eleccions, segons informava en aquests dies REESA).
Cal ressaltar que en aquesta ocasió va haver-hi una important afluència de persones alienes a la Plataforma, que es van quedar molt sorpreses i agraïdes per la informació, que, en general desconeixien. Igualment, cal destacar la presència en l'acte de l'Alcaldessa de Graus i de l'Alcalde de Secastilla i Diputat Provincial pel PP.
La xerrada va durar una hora i mitja, i es van produir intervencions i preguntes molt interessants per part del públic assistent, dirigides, sobretot, a saber com pot fer-se per evitar la construcció de la nefasta Autopista Elèctrica i com pot fer-se per col·laborar i adherir-se a la nostra Plataforma ciutadana per sumar-se a quantes mobilitzacions convoquem en un futur.

Us recordem que dimarts que ve 19 d'abril tindrà lloc la propera xerrada informativa, a les 20 hores, en Tolva. 

jueves, 14 de abril de 2011

Más artículos y webs sobre los efectos sobre la salud de la contaminación electromagnética


Una compañera nos manda los siguientes documentos y enlaces (que os dejamos al pie) que añaden información de carácter científico a la que ya hemos recogido en anteriores entradas y en el folleto informativo que estamos distribuyendo en estos días (si queréis tener un recopilatorio de todo lo publicado hasta el momento en este blog, probad a navegar por las etiquetas campos electromagnéticos y salud).
No entendemos cómo es posible que sabiéndose lo que se sabe acerca del tema de las afecciones para la salud de la contaminación electromagnética (incluyendo hasta informes oficiales del Parlamento Europeo) Red Eléctrica de España, con la connivencia de nuestras autoridades, siga adelante con su proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona, para el que ha elegido un trazado que, según estos estudios (y téngase en cuenta que hablamos de una línea de 400.000 voltios) pone en peligro la salud de los habitantes de numerosas poblaciones del área afectada.
Ni todo el oro del mundo podría justificar un empeño que, desde nuestro punto de vista, se convierte, por su afección a la salud humana, en criminal.

Una companya ens mana els següents documents i enllaços (que us deixem al peu) que afegeixen informació de caràcter científic a la qual ja hem recollit en anteriors entrades i en el fullet informatiu que estem distribuint en aquests dies (si voleu tenir un recopilatori de tot el publicat fins al moment en aquest blog, proveu a navegar per les etiquetes camps electromagnètics i salut).
No entenem com és possible que sabent-se el que se sap sobre el tema de les afeccions per a la salut de la contaminació electromagnètica (incloent fins a informes oficials del Parlament Europeu) Red Eléctrica de España, amb la connivència de les nostres autoritats, segueixi avanci amb el seu projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona, pel qual ha triat un traçat que, segons aquests estudis (i tingui's en compte que parlem d'una línia de 400.000 volts) posa en perill la salut dels habitants de nombroses poblacions de l'àrea afectada.

Ni tot l'or del món podria justificar una obstinació que, des del nostre punt de vista, es converteix, per la seva afecció a la salut humana, en criminal.

miércoles, 13 de abril de 2011

Red Eléctrica sigue adelante con la Autopista Eléctrica aunque retrasa en un año sus planes para ponerla en funcionamiento

Hacer click para ampliar

Como podéis ver en la imagen que encabeza estas líneas, el Periódico de Aragón trae en su edición de hoy un amplio reportaje sobre las infraestructuras eléctricas de REESA en Aragón, a través del cual nos encontramos con dos datos de sumo interés para nuestro conflicto:
  1. Red Eléctrica de España sigue adelante con su proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona, diciendo ahora que publicará el anteproyecto y el estudio de impacto "antes de las elecciones" (lo que explica que no haya sido publicado aún, pese a la previsión inicial de que lo haría en el mes de marzo)
  2. Red Eléctrica de España retrasa en un año el plazo que se ha marcado para poner en funcionamiento la Autopista Eléctrica (dando como siempre por sentado que está acabará siendo construida, como si hubiera ya superado todos los trámites legales pertinentes), siendo ahora el previsto el año 2014
Estos nuevos datos que acabamos de conocer a través de la prensa nos dejan una sensación agridulce.
Por un lado, la noticia del retraso en un año para la puesta en funcionamiento de la autopista eléctrica, que REESA justifica en la necesidad de consensuar "al máximo" el recorrido elegido, dada la oposición de grupos ecologistas y ayuntamientos (es curioso que no nombre en absoluto a nuestra Plataforma, que es fundamentalmente, un movimiento vecinal), nos hace pensar que estamos haciendo bien las cosas y que nuestra radical y absoluta oposición a la autopista eléctrica, difundiendo entre la población afectada la información que ellos se esfuerzan en ocultar, está haciendo mella en sus planes. Digamos, en fin, que es un mínimo o exiguo éxito, que, sin embargo, no nos debe hacer bajar la guardia, sino, al contrario, insistir aún más en nuestro labor informativa y de oposición. Pues si REESA, una empresa que ha demostrado en todo momento un grado de arrogancia y soberbia insultantes, busca ahora tiempo y consenso para intentar sacar adelante sus planes, tiene que ser porque los ve peligrar de alguna manera (al menos en su actual planteamiento) y porque no puede mantener sus falaces argumentos ante las razones con las que continuamente se los hemos rebatido. Esto es, su paso atrás es quizá el mejor reconocimiento de que la razón y la ley están de nuestra parte.
Por otro lado, sin embargo, dicho retraso en los planes de REESA puede no ser sino una más de sus trampas y artimañas (en todo este tiempo ni por una sola vez hemos encontrado una declaración o una acción por su parte que no fuera, en el mejor de los casos, una verdad a medias). De hecho, el retraso no implica una marcha atrás en la presentación en breve del anteproyecto, que sigue defendiendo su delegado en Aragón como "indispensable", especialmente para la evacuación de la energía eólica, como si este señor no supiera que ya hace tiempo que descubrimos que la Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona, no tiene este cometido, tal como demuestra el protocolo que la empresa firmó, a escondidas del pueblo aragonés, con su principal valedor hoy por hoy, el Consejero de Industria del Gobierno de Aragón.
Nada pues que nos haga cantar victoria, sino al contrario. Noticias que despistan y que pueden esconder una trampa.
Quizá lo único bueno de las declaraciones de REESA sea su renuncia a la interconexión con Francia por el Pirineo Central (que, como dijimos, tenía prevista a través de una futura línea Graus-Cazaril). ¿Pero podemos confiar en que esta vez estén diciendo la verdad? ¿No será en realidad esto lo que está ahora motivando el retraso de la Autopista Eléctrica? Téngase en cuenta que el empecinamiento de REESA de llevar su Autopista Eléctrica hasta Capella solo puede justificarse racionalmente en el hecho de poner en pie una primera fase de la Aragón-Cazaril, pues de otra manera, su trazado para ir de Monzón a Isona es a todas luces disparatado y antieconómico.
Mantengámonos por tanto alerta y aprovechemos el tiempo que ganamos para seguir estudiando la manera de acabar con el proyecto que amenaza el futuro de nuestras tierras y nuestra propia salud, y recibamos con cautela las declaraciones de una empresa que no sabe informar sin hacerse propaganda y que oculta, sin embargo, sus inmensos beneficios, nacidos de la pura especulación y no, precisamente, de sus intentos de ser más eficaz y más beneficiosa para el bien común.

Beneficios de REESA en 2010 (Fuente: http://reealtatension.blogspot.com/)

Y, por cierto, señores de REESA, dejen ya de intentar pintar de verde sus líneas de transporte de 400 Kv. La energía eólica es una de las fuentes de electricidad que permitirían un cambio radical de nuestra cultura energética, que debería pasar por el cambio del modelo de distribución totalmente centralizado que ustedes defienden (y al que sirven sus nocivas autopistas eléctricas) a un modelo de generación distribuida, mucho menos nocivo para el medio ambiente, más racional, eficiente y económico y más beneficioso para el desarrollo armónico de nuestro territorio.

Com podeu veure en la imatge que encapçala aquestes línies, el Periódico de Aragón porta en la seva edició d'avui un ampli reportatge sobre les infraestructures elèctriques de REESA a Aragó, a través del que ens trobem amb dues dades de gran interès pel nostre conflicte:
  1. Red Eléctrica de España segueix avancant amb el seu projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona, dient ara que publicarà l'avantprojecte i l'estudi d'impacte "abans de les eleccions" (el que explica que no hagin estat publicats encara, malgrat la previsió inicial que ho faria en el mes de març)
  2. Red Eléctrica de España retarda en un any el termini que s'ha marcat per posar en funcionament l'Autopista Elèctrica (donant com sempre per sabut que acabarà sent construïda, com si  ja hagués superat tots els tràmits legals pertinents), essent ara  previst l'any 2014
Aquestes noves dades que acabem de conèixer a través de la premsa ens deixen una sensació agredolça.
D'una banda, la notícia del retard d'un any per a la posada en funcionament de l'autopista elèctrica, que REESA justifica en la necessitat de consensuar "al màxim" el recorregut triat, donada l'oposició de grups ecologistes i ajuntaments (és curiós que no anomeni en absolut la nostra Plataforma, que és fonamentalment, un moviment veïnal), ens fa pensar que estem fent bé les coses i que la nostra radical i absoluta oposició a l'autopista elèctrica, difonent entre la població afectada la informació que ells s'esforcen a ocultar, està afectant els seus plans. Diguem, en fi, que és un mínim o minso èxit, que, no obstant, no ens ha de fer baixar la guàrdia, ens tot al contrari, insistir encara més en la nostra labor informativa i d'oposició. Ja que si REESA, una empresa que ha demostrat en tot moment un grau d'arrogància i superba insultants, busca ara temps i consens per intentar tirar endavant els seus plans, ha de ser perquè els veu perillar d'alguna manera (almenys en el seu actual plantejament) i perquè no pot mantenir els seus fal·laços arguments davant les raons amb les quals contínuament els hem rebatut. Això és, el seu pas enrere és potser el millor reconeixement que la raó i la llei estan de la nostra part.
D'altra banda, tot i aixó, aquest retard en els plans de REESA pot ser un més dels seus paranys i ardits (en tot aquest temps ni per una sola vegada hem trobat una declaració o una acció per la seva banda que no fora, en el millor dels casos, una veritat a miges). De fet, el retard no implica una marxa enrere en la presentació en breu de l'avantprojecte, que segueix defensant el seu delegat a Aragó com a "indispensable", especialment per a l'evacuació de l'energia eòlica, com si aquest senyor no sabés que ja fa temps que descobrim que l'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona, no té aquesta finalitat, tal com demostra el protocol que l'empresa va signar, d'amagat del poble aragonès, amb el seu principal valedor ara com ara, el Conseller d'Indústria del Govern d'Aragó.
Rés doncs que ens faci cantar victòria, ens al contrari. Notícies que despisten i que poden amagar un parany.
Potser l'única cosa bona de les declaracions de REESA sigui la seva renúncia a la interconnexió amb França pel Pirineu Central (que, com vam dir, tenia prevista a través d'una futura línia Graus-Cazaril). Però podem confiar que aquesta vegada estiguin dient la veritat? No serà en realitat això el que està ara motivant el retard de l'Autopista Elèctrica? Tinguem en compte que l'afany de REESA de portar la seva Autopista Elèctrica fins a Capella només es pot justificar racionalment en el fet de posar en peus una primera fase de l'Aragó-Cazaril, doncs d'altra manera, el seu traçat per anar de Montsó a Isona és sens dubte absurd i antieconòmic.
Mantinguem-nos per tant alerta i aprofitem el temps que guanyem per seguir estudiant la manera d'acabar amb el projecte que amenaça el futur de les nostres terres i la nostra pròpia salut, i rebem amb cautela les declaracions d'una empresa que no sap informar sense fer-se propaganda i que oculta, no obstant, els seus immensos beneficis, nascuts de la pura especulació i no, precisament, dels seus intents de ser més eficaç i més beneficiosa pel ben comú.
I, per cert, senyors de REESA, deixin ja d'intentar pintar de verd les seves línies de transport de 400 Kv. L'energia eòlica és una de les fonts d'electricitat que permetrien un canvi radical de la nostra cultura energètica, que hauria de passar pel canvi del model de distribució totalment centralitzat que vostès defensen (i al que serveixen les seves nocives autopistes elèctriques) a un model de generació distribuïda, molt menys nociu per al medi ambient, més racional, eficient i econòmic i més beneficiós pel desenvolupament harmònic del nostre territori.


martes, 12 de abril de 2011

Quebrantahuesos en la sierra de la Carrodilla

Hacer click para ampliar

La foto, que tomamos de nuestros compañeros de Carrodilla Sostenible, da fe de la presencia, que ya habíamos advertido en entradas anteriores, de esta joya de nuestro patrimonio, estrictamente protegida, a escasa distancia del lugar por el que Red Eléctrica de España quiere hacer pasar su línea de 400 KV Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona. ¿No es esto una prueba definitiva de que, pese a las descaradas mentiras de esta empresa, el trazado elegido para su Autopista Eléctrica es uno de los más destructivos que cabe imaginar para el patrimonio aragonés y catalán? ¿No debería ser obligación de nuestras autoridades, que apoyan el proyecto con falacias no menos gruesas que las de REESA, parar este despropósito? ¿Son conocedores en la UE de esta barbaridad, que presagia un auténtico desastre ecológico con el beneplácito de quienes deberían velar por nuestro patrimonio?

La foto, que agafem dels nostres companys de Carrodilla Sostenible, dóna fe de la presència, que ja havíem advertit en entrades anteriors, d'aquesta joia del nostre patrimoni, estrictament protegida, a escassa distància del lloc pel qual Red Eléctrica de España vol fer passar la seva línia de 400 KV Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona. No estem doncs davant una prova definitiva que, malgrat les descarades mentides d'aquesta empresa, el traçat triat per a la seva Autopista Elèctrica és un dels més destructius que cal imaginar per al patrimoni aragonès i català? No hauria de ser obligació de les nostres autoritats, que recolzen el projecte amb fal·làcies no menys gruixudes que les de REESA, parar aquest despropòsit? Són coneixedors en la UE d'aquesta barbaritat, que presagia un autèntic desastre ecològic amb el beneplàcit dels qui haurien de vetllar pel nostre patrimoni?

lunes, 11 de abril de 2011

Cambio de lugar para la charla de Graus de este miércoles 13 de abril: será celebrada en el Ayuntamiento

Por coincidencia con una audición de música que tendrá lugar a la misma hora, la charla informativa de la Plataforma, que tendrá lugar en Graus este miércoles 13 de abril a las 20 horas, se celebrará en el propio Ayuntamiento de la localidad.
Difundid, por favor, el cambio de lugar para evitar confusiones.
Gracias.

Per coincidència amb una audició de música que tindrà lloc a la mateixa hora, la xerrada informativa de la Plataforma, que tindrà lloc a Graus aquest dimecres 13 d'abril a les 20 h se celebrarà al propi Ajuntament de la localitat.
Difongueu, si us plau, el canvi de lloc per evitar confusions.

Puyalón de Cuchas muestra su rechazo a la Autopista Eléctrica y se adhiere a nuestra Plataforma

Con el siguiente manifiesto, redactado en nuestras lenguas vernáculas, PUYALÓN DE CUCHAS muestra su rechazo absoluto a la Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona, identificándola muy acertadamente con el antiguo proyecto Aragón-Cazaril, al que quiere "resucitar" pese a las sentencias del Tribunal Supremo que pesan sobre ella, y se adhiere a nuestra Plataforma, suscribiendo nuestro manifiesto fundacional.
Bienvenidos y gracias por vuestro apoyo, compañeros.

Amb el següent manifest, redactat en les nostres llengües vernacles, PUYALÓN DE CUCHAS mostra el seu rebuig absolut a l'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona, identificant-la molt encertadament amb l'antic projecte Aragó-Cazaril, al que vol "ressuscitar" malgrat les sentències del Tribunal Suprem que pesen sobre ella, i s'adhereix a la nostra Plataforma, subscrivint el nostre manifest fundacional.
Benvinguts i gràcies pel vostre suport, companys.


PUYALON AMOSTRA EL SUYO RECHAZO ABSOLUTO A LA RESURRECCIÓN D'EL PROCHECTO DE LLINIA D'ALTA TENSIÓN ARAGON-CAZARIL
Una vegada mas mos cal manifestar la nuestra preocupación per unotra agresión a'l territorio. Manimenos la orden dada en sede parlamentaria en 1999, Red Electrica Española S.A. (Reesa) tiene la voluntat de recuperar el trazau de la llinia d'Alta Tensión Aragón-Cazaril en un prochecto que denominan Penyalba-Monzón-Isona.
Debant d'esta resurrección d'un prochecto muerto y enterrau, Puyalón quiere fer publico que refusa de tot el prochecto y s'achunta a los concellos de la zona en la comarca de La Ribagorça y a la Plataforma Unitaria contra la Autopista Eléctrica oposand-se-ie y amostrand la suya solidaridat con los afectaus per esta nueva agresión a'l país y a la suya chent. Agresión que conta amás con un colaborador necesario a'l Gubierno de Aragón, representau per el consellero d'Industria, Arturo Aliaga.
Puyalón se suma a'l Manifest de Tremp que decllara la suya oposición a'l prochecto per las siguients razons:
1.- Per considerar que las comarcas de l'Alto Aragón y Lleida y mas que mas los llugars d'el Pirineu y Prepirineu han siu los principals afectaus y perchudicaus per la construcción de decenas de presas y llinias d'alta tensión, que han suposau un expolio de los suyos recursos y de forma extraordinariament contradictoria no han repercutiu brenca en el benestar d'estes llugars ni han garantizau pas los servicios basicos. En la actualidat son una de las arias mas deprimidas, n'i habend encara llugars habitaus sin lluz electrica.
2.- Per considerar que la llinia atenta contra el gran valor paisachistico, ecolochico y patrimonial d'una ripa de restos arquitectonicos que, igual como los nuestros paisaches, suposan la mayor riqueza d'estas tierras y, de vez, el principal potencial socio-economico, send el nuestro deber conservar y transmitir en las millors condicions a las cheneracions futuras.
3.- Per considerar que estas llinias suposan un atentau contra la salut de la nuestra población que, encara que no reciben los beneficios que orichina la llinia, estarían expuestos a un campo electromagnetico perchudicial de tot, como se desprende de estudios scientificos rigurosos, que coinciden en las suyas conclusions de vez que consideran que los campos magneticos de las torres d'alta tensión pueden provocar el desembolic de procesos cancerichenos entre los adultos, de leucemia entre los zagalons y otras enfermedatz.
4.- Per considerar que esta llinia interconectada con las centrals nuclears, viola la moratoria nucleyar d'el gubierno espanyol, que impide la construcción de infraestructuras nuclears.
5.- Per considerar que este prochecto no está pas chustificau, ni per la demanda local de la zona ni por las necesidatz de distribución y evacuación de la enerchía excedentaria producida en los territorios afectaus que ya tienen las suyas propias canals, la millora de las quals sería prou pa satisfer las razons aducidas per Red Eléctrica Española. Asinas mesmo, consideram que é el momento de apostar per una nueva cultura de la enerchía que implique a tot el mundo en el aorro, l'uso eficient y la cheneración renovable y descentralizada de la enerchía que no emplea grans llinias de transporte.

PUYALÓN MOSTRA EL SEU ABSOLUT REBUIG A LA RESURRECCIÓ DEL PROJECTE DE LÍNIA D'ALTA TENSIÓ ARAGÓ-CAZARIL
Una vegada més manifestem la nostra preocupació per una altra agressió al territori. Tot i l'ordre donada en seu parlamentària el 1999, Red Eléctrica Española, SA (Reesa) té la voluntat de recuperar el traçat de la línia d'Alta Tensió Aragó-Cazaril en un projecte que anomenen Peñalba-Monzón-Isona.
Davant d'aquesta resurrecció d'un projecte mort i enterrat, Puyalón mostra el seu absolut rebuig al projecte i s'alinea amb els ajuntaments de la zona de la comarca de la Ribagorça, i amb la Plataforma Unitària contra l 'Autopista Elèctrica, en la seua total oposició al projecte i la seua solidaritat amb els afectats per aquesta nova agressió al país i la seua gent. Aquesta agressió compta amb d’un col·laborador necessari en el Govern d'Aragó, representat pel conseller d'Indústria, Arturo Aliaga.
Puyalón s'adhereix al Manifest de Tremp que declara les següents raons:
1 .- Per considerar que les comarques de l'Alt Aragó i Lleida i, en especial, els pobles del Pirineu i Prepirineu, han estat els principals afectats i perjudicats per la construcció de desenes de preses i línies d'alta tensió, que han suposat un espoli dels seus recursos i de forma extraordinàriament contradictòria, no han repercutit en el benestar d'aquests pobles, ni han garantit els serveis bàsics. En l'actualitat són una de les àrees més deprimides, existint pobles habitats sense llum encara.
2 .- Per considerar que la línia atempta contra el gran valor paisatgístic, ecològic i patrimonial de multitud de restes arquitectòniques que, igual que els nostres paisatges, suposen la major riquesa d'aquestes terres i al mateix temps el principal potencial socioeconòmic, sent el nostre deure conservar i transmetre en les millors condicions a les generacions futures.
3 .- Per considerar que aquestes línies suposen un atemptat contra la salut de la nostra població, que encara que no reben els beneficis que origina la línia, en canvi estarien exposats a un camp electromagnètic altament perjudicial, com es desprèn d'estudis científics rigorosos, que coincideixen en les seves conclusions a la vegada que consideren que els camps magnètics de les torres d'alta tensió poden provocar el desenvolupament de processos cancerígens entre els adults, de leucèmia entre nens i altres malalties.
4 .- Per considerar que aquesta línia interconnectada amb les centrals nuclears, viola la moratòria nuclear del govern espanyol, que impedeix la construcció d'infraestructures nuclears.
5 .- Per considerar que aquest projecte no està justificat, ni per la demanda local de la zona ni per les necessitats de distribució i evacuació de l'energia excedentària produïda en els territoris afectats que ja tenen els seus propis canals, la millora dels quals seria més que suficient per satisfer les raons adduïdes per Red Eléctrica Española, considerem que és el moment d'apostar per una nova cultura de l'energia que impliqui a tothom en l'estalvi, l'ús eficient i la generació renovable i descentralitzada de la energia que no necessita grans línies de transport.

domingo, 10 de abril de 2011

Recordatorio: este próximo miércoles 13 de abril charla informativa sobre la Autopista Eléctrica en la Casa de Cultura de Graus (20 horas)

Os recordamos que este próximo miércoles 13 de abril, a las 20 horas, tendrá lugar en la Casa de Cultura de Graus la charla informativa en la que informaremos a la población de las gravísimas afecciones para el territorio del proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona, que, como sabéis, pretende reutilizar las antiguas torres de la Aragón-Cazaril, aún en pie en gran parte del municipio grausino, lo que supone a todas luces un claro fraude de ley. Consideramos que esta cita es de suma importancia, ya que, en el territorio al que se dirige la charla, el trazado elegido para su proyecto por REESA afecta de manera muy grave al riquísimo patrimonio natural de las sierras de la Carrodilla y del Castillo de Laguarres, afectando además, de manera muy directa a las poblaciones de Aguinalíu, Pueyo de Marguillén y La Puebla del Mon, que podrían ver comprometido su futuro en caso de salir adelante el proyecto de esta línea de muy alta tensión (400 Kv).
Durante la charla se distribuirán, como indica el cartel, los folletos informativos que en su día elaboramos para alertar a la población sobre la amenaza que se cierne sobre nuestras cabezas.


Us recordem que aquest proper dimecres 13 d'abril, a les 20 hores, tindrà lloc a la Casa de Cultura de Graus la xerrada informativa en la qual informarem a la població de les gravíssimes afeccions per al territori del projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona, que, com sabeu, pretén reutilitzar les antigues torres de l'Aragó-Cazaril, encara en peus en gran part del municipi grausino, la qual cosa suposa sens dubte un clar frau de llei. Considerem que aquesta cita és de summa importància, ja que, al territori al que es dirigeix la xerrada, el traçat triat per al seu projecte per REESA afecta de manera molt greu al riquíssim patrimoni natural de les serres de la Carrodilla i del Castell de Llaguarres, afectant a més, de manera molt directa a les poblacions de Aguinalíu, Pueyo de Marguillén i La Puebla del Mon, que podrien veure compromès el seu futur en cas de tirar endavant el projecte d'aquesta línia de molt alta tensió (400 Kv).
Durant la xerrada es distribuiran, com indica el cartell, els fullets informatius que en el seu moment elaborem per alertar a la població sobre l'amenaça que plana sobre els nostres caps.