domingo, 2 de abril de 2023

Reunión de Salvem Lo Pallars y nuestra plataforma con la Consellera de la Generalitat

Nuestros compañeros y compañeras de Salvem lo Pallars, junto con uno de nuestros compañeros del Pallars, se han reunido con la Consellera de la Generalitat para exponerle la oposición a los megaproyectos fotovoltaicos en desarrollo con los argumentos explicados en la xerrada del sábado 25 de marzo, recogidos también en el siguiente dossier, que le han entregado en la reunión:

Desde la Generalitat han intervenido la Consellera y sus asistentes, que nos dicen que muchos proyectos se harán y otros no se aprobarán por irregularidades; que están haciendo la normativa a contrarreloj, porque se han encontrado que en los años anteriores no se había planificado nada. Afirman que con todos los tejados e infraestructuras no se cubriría ni el 30 % de la energía necesaria. ¿Nos lo hemos de creer?
La reunión ha durado alrededor de una hora y ha finalizado con un nuevo emplazamiento entre los Serveis Territorials de la Generalitat y el grupo técnico de Salvem lo Pallars pasada la Semana Santa.
Hay muchas cosas que se proyectan desde despachos ignorando la realidad sobre el terreno.
En opinión de nuestro compañero, presente en la reunión: les sorprendió la cantidad de información que aportó Salvem lo Pallars, tanto técnica-legal como del conocimiento del terreno; la nueva reunión es lo único positivo del acto.
Añadimos a esta breve crónica que esta misma semana hemos presentado alegaciones, magníficamente elaboradas por Salvem Lo Pallars, a la macrocentral fotovoltaica El Juncal, proyectada en Talarn.


Els nostres companys i companyes de 
Salvem lo Pallars, juntament amb un dels nostres companys del Pallars, s'han reunit amb la Consellera de la Generalitat per exposar l'oposició als megaprojectes fotovoltaics en desenvolupament amb els arguments explicats a la xerrada del dissabte 25 de març, recollits també al següent dossier (veure més amunt), que li han lliurat a la reunió.
Des de la Generalitat hi han intervingut la Consellera i els seus assistents, que ens diuen que molts projectes es faran i d'altres no s'aprovaran per irregularitats; que estan fent la normativa a contrarellotge, perquè s'han trobat que els anys anteriors no s'havia planificat res. Afirmen que amb totes les teulades i infraestructures no es cobriria ni el 30 % de l'energia necessària. Ens ho hem de creure?
La reunió ha durat al voltant d'una hora i ha finalitzat amb un nou emplaçament entre els Serveis Territorials de la Generalitat i el grup tècnic de Salvem lo Pallars passada la Setmana Santa.
Hi ha moltes coses que es projecten des de despatxos ignorant la realitat sobre el terreny.
En opinió del nostre company, present a la reunió: els va sorprendre la quantitat d'informació que va aportar Salvem lo Pallars, tant tècnica-legal com del coneixement del terreny; la nova reunió és l'única cosa positiva de l'acte.
Afegim a aquesta breu crònica que aquesta mateixa setmana hem presentat al·legacions, magníficament elaborades per Salvem Lo Pallars, a la macrocentral fotovoltaica El Juncal, projectada a Talarn.

Las interconexiones eléctricas: razones para acabar con una megaestafa

Haced clic en la imagen para ampliarla.

Nuestros compañeros y compañeras de Vizcaya en la Red de Apoyo Mutuo en respuesta a los Megaproyectos Energéticos siguen luchando a brazo partido contra el primero de los megaproyectos de interconexión eléctrica con Francia: el cable submarino entre Gatika (Vizcaya) y Cubnezais, en Francia, que pese a su continuo encarecimiento sigue adelante.
En la infografía que encabeza estas líneas (haced clic en la imagen para ampliarla), y en el siguiente artículo de Álvaro Campos: «La interconexión eléctrica por el Golfo de Vizcaya: un cable hacia ninguna parte», se recogen un buen número de razones de peso para frenar este auténtico despropósito que no deja de encarecerse, será pagado vía factura de la luz y desperdiciará hasta un 86 % de la energía que transportará.
Apoyemos a nuestros compañeros y compañeras. Recordemos que todos estamos en el mismo barco y que a partir del 2026 están previstas dos nuevas interconexiones eléctricas con Francia a través del Pirineo aragonés (atravesando el Valle de Bujaruelo) y del Pirineo navarro, con características semejantes a la atrocidad que pretenden llevar a cabo a través del Golfo de Vizcaya.


Els nostres companys i companyes de Biscaia a la Xarxa de Suport Mutu en resposta als Megaprojectes Energètics continuen lluitant de valent contra el primer dels megaprojectes d'interconnexió elèctrica amb França: el cable submarí entre Gatika (Biscaia) i Cubnezais, a França, que malgrat el seu continu encariment continua endavant.
A la infografia que encapçala aquestes línies (feu clic a la imatge per ampliar-la), i al següent article d'Álvaro Campos: «La interconexión eléctrica por el Golfo de Vizcaya: un cable hacia ninguna parte», es recullen un bon nombre de raons de pes per frenar aquest autèntic despropòsit que no deixa d'encarir-se, serà pagat via factura de la llum i malgastarà fins a un 86% de l'energia que transportarà.
Donem suport als nostres companys i companyes. Recordem que tots estem al mateix vaixell i que a partir del 2026 estan previstes dues noves interconnexions elèctriques amb França a través del Pirineu aragonès (travessant la Vall de Bujaruelo) i del Pirineu navarrès, amb característiques semblants a l'atrocitat que pretenen dur a terme través del Golf de Biscaia.