sábado, 4 de septiembre de 2010

Recordatorio de la próxima charla de Pedro Costa en Tremp (cartel en castellano)


El jueves pasado os anunciábamos oficialmente la convocatoria de nuestra Asamblea General del próximo 17 de septiembre a las 19 horas, en el Museo de Geología de Tremp, a continuación de la cual, a las 20 horas, tendrá lugar la interesantísima charla de Pedro Costa Morata, uno de los mayores expertos en contaminación electromagnética. Os dejamos hoy con el cartel en castellano, para que difundáis libremente, quienes lo deseéis, en las zonas afectadas por la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona en que no se hable catalán. Como en todos los casos, este documento pasa a la sección de archivos de nuestro grupo de google, para que, como decimos, independientemente de la tirada que hagamos desde la Plataforma, cada uno pueda darle difusión entre sus vecinos y conocidos.

El dijous passat us anunciàvem oficialment la convocatòria de la nostra Assemblea General del proper 17 de setembre a les 19 hores, en el Museu de Geologia de Tremp, a continuació de la qual, a les 20 hores, tindrà lloc la interesantíssima xerrada de Pedro Costa Morata, un dels majors experts en contaminació electromagnètica. Us deixem avui amb el cartell en castellà, perquè difongueu lliurement, els qui ho desitgeu, a les zones afectades per l'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona en què no es parli català. Com en tots els casos, aquest document passa a la secció d'arxius del nostre grup de google, perquè, com diem, independentment del tiratge que fem des de la Plataforma, cadascun pugui donar-li difusió entre els seus veïns i coneguts.

viernes, 3 de septiembre de 2010

"SEGRE" y "LA MANYANA" destacan en su edición de hoy que la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona dañaría espacios protegidos de gran valor

A destacar las denuncias de uno de nuestros compañeros de IPCENA, que, tal como nosotros hemos venido denunciando en este medio, lamentaba la actuación del delegado del Govern en el Pirineo y alcalde de Tremp, Víctor Orrit, al que acusa de ocultar información, negociar con REESA a espaldas de los vecinos y estar de acuerdo "más o menos" con que la Autopista Eléctrica discurriese por su municipio.



A destacar les denúncies d'un dels nostres companys de IPCENA, que, tal com nosaltres hem vingut denunciant en aquest mitjà, lamentava l'actuació del delegat del Govern al Pirineu i alcalde de Tremp, Víctor Orrit, al que acusa d'ocultar informació, negociar amb REESA a esquena dels veïns i estar d'acord "més o menys" amb que l'Autopista Elèctrica discorregués pel seu municipi.

jueves, 2 de septiembre de 2010

IMPORTANTE CORRECCIÓN (DIFUNDID, POR FAVOR)

Si se lee con detenimiento el texto de la noticia del diario Segre que aportábamos ayer junto con la crónica / acta de nuestra última asamblea, se observará que, seguramente debido a un lapsus, el citado diario informaba de que el día 9 de septiembre realizaremos al mismo tiempo una acción reivindicativa aprovechando el paso de la Vuelta Ciclista por Lleida y una concentración ante el Ayuntamiento de Tremp.
Obviamente, como decimos, se trata de un error, siendo lo correcto, como nosotros comunicábamos en esa misma entrada, que:
  • el 9 DE SEPTIEMBRE, la Plataforma hará presente su rechazo a la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona en diversos puntos, aprovechando el paso de la Vuelta Ciclista a España por la provincia de Lleida,
y que:
  • el 9 DE OCTUBRE A LAS 12 HORAS, se hará una concentración ante el Ayuntamiento de Tremp (se ha propuesto también realizar otras concentraciones, de las que, en su caso, se informará en su momento).
Es importante dar la máxima difusión a esta noticia para evitar errores que podrían acarrear consecuencias graves para el caso de la concentración que, insistimos, se llevará a cabo el 9 de octubre.

Si es llegeix amb deteniment el text de la notícia del diari Segre que aportàvem ahir junt amb la crònica / acta de la nostra última assemblea, s'observarà que, segurament a causa d'un lapsus, l'esmentat diari informava que el dia 9 de setembre realitzarem alhora una acció reivindicativa aprofitant el pas de la Volta Ciclista per Lleida i una concentració davant de l'Ajuntament de Tremp.
Òbviament, com diem, es tracta d'un error, sent el correcte, com nosaltres comunicàvem en aquesta mateixa entrada, que:
  • el 9 DE SETEMBRE, la Plataforma farà present el seu rebuig de l'Autopista Elèctrica Peñalba-Monzón-Isona en diversos punts, aprofitant el pas de la Volta Ciclista a Espanya per la província de Lleida,
i que:
  • el 9 D'OCTUBRE A LES 12 HORES, es farà una concentració davant de l'Ajuntament de Tremp (s'ha proposat també realitzar altres concentracions, de les que, en el seu cas, s'informarà en el seu moment).

És important donar la màxima difusió a aquesta notícia per evitar errors que podrien portar conseqüències greus per al cas de la concentració que, insistim, es durà a terme el 9 d'octubre

Asamblea General de la Plataforma y charla informativa de Pedro Costa Morata sobre los peligros de la contaminación electromagnética: Tremp, 17 de septiembre

Europa press informa de que las estacas de REESA están siendo retiradas por los dueños de las fincas

Extraña manera de dar una noticia la de europapress.es Catalunya, como si la noticia fuera que el dueño de una finca retirase de ella, estando en su derecho, cualquier cosa ajena a su propiedad que en ella encontrase. Seguimos pensando que la NOTICIA (y además escandalosa) es que Red Eléctrica de España actúe como si fuera la dueña del territorio (cuando ni siquiera es una empresa pública) y se salte el procedimiento administrativo por más maquillaje que le quiera poner a la cosa.
En fin es lo que hay.


Estranya manera de donar una notícia la de europapress.es Catalunya, com si la notícia fos que l'amo d'una finca retirés d'ella, estant en el seu dret, qualsevol cosa aliè a la seva propietat que en ella trobés. Continuem pensant que la NOTÍCIA (i a més escandalosa) és que Red Eléctrica de España actuï com si fos la propietària del territori (quan ni tan sols no és una empresa pública) i se salti el procediment administratiu per més maquillatge que el vulgui posar a la cosa.
Bo, això és el que hi ha.

miércoles, 1 de septiembre de 2010

La Plataforma Unitaria contra la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona convoca nuevas acciones informativas y reivindicativas para el mes de septiembre

La preocupación surgida entre los habitantes del Pallars Jussà, de la que os informábamos en la anterior entrada, se vio reflejada perfectamente en nuestra asamblea de ayer, 31 de agosto, en el Museo de Tremp, a la que asistieron unas cuarenta personas. La creación de comisiones para una mayor eficacia en nuestro trabajo y los acuerdos a los que se llegaron, que dan lugar a un intenso calendario de acciones y movilizaciones, así como la repercusión en la prensa (de la que os informaremos a continuación) suponen un importante empujón para nuestro movimiento ciudadano, que sale muy reforzado de estas últimas reuniones y dispuesto a luchar a brazo partido contra los planes de Red Eléctrica de España para nuestro territorio. Sin duda, nos espera un final de verano y un otoño muy "calientes". Los que han puesto sus ojos en nuestra tierra para especular con el transporte de la energía eléctrica no lo van a tener nada fácil.
Los acuerdos a los que ayer se llegaron y el calendario de convocatorias a las que nos hemos referido, son los siguientes:
  • Se ha creado una COMISIÓN DE DENUNCIAS con el fin de recoger todas las quejas de los afectados por las obras de REESA en el Pallars (las famosas estacas de las que ya informamos en su día) y estudiar la figura legal adecuada para denunciar estos hechos. Se contactará con los afectados (para lo cual se va a difundir la información sobre este asunto) y en el plazo de este mes se presentarán ante el juzgado, acto al que se dará la máxima difusión.
  • Una compañera se hará cargo de la recopilación de noticias en los medios de comunicación referidas a nuestro conflicto.
  • Se han valorado diversos medios para obtener fondos para nuestra lucha contra REESA.
  • Se intentará reducir el número de asambleas en aras de una mayor eficacia.
  • ACCIONES REIVINDICATIVAS E INFORMATIVAS CONVOCADAS (CALENDARIO):
    1. El 9 DE SEPTIEMBRE, la Plataforma hará presente su rechazo a la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona en diversos puntos, aprovechando el paso de la Vuelta Ciclista a España por la provincia de Lleida.
    2. El 10 DE SEPTIEMBRE (en torno a las 22 horas) participación en el Correfocs de Tremp con una performance reivindicativa, visible, contundente y divertida (se invita a participar a todo aquel que lo desee aportando ideas, para lo cual nos reuniremos previamente a las 18:00 en el Centre Cívic Tarraquet de Tremp).
    3. El 17 DE SEPTIEMBRE A LAS 19 HORAS EN EL MUSEO DE GEOLOGÍA DE TREMP, se llevará a cabo una ASAMBLEA GENERAL para dar a conocer todas las iniciativas e información recopilada. Tras la asamblea a las 20 HORAS, tendrá lugar una CHARLA INFORMATIVA SOBRE LOS PELIGROS PARA LA SALUD DE LA CONTAMINACIÓN ELECTROMAGNÉTICA A CARGO DE PEDRO COSTA MORATA (que, como recordaréis, es uno de los principales expertos en la materia, que impartió hace pocos meses, a instancias de la Plataforma, una conferencia en Benabarre)
    4. El 9 DE OCTUBRE A LAS 12 HORAS, concentración ante el Ayuntamiento de Tremp (se ha propuesto también realizar otras concentraciones, de las que, en su caso, se informará en su momento).
    5. De manera general se continuará con el ENVÍO DE CARTAS A LA PRENSA y la COLOCACIÓN DE PANCARTAS. Se invita a la población a que haga presente su rechazo a la Autopista Eléctrica con carteles en balcones, ventanas, etc. (no hay aún un modelo común, aunque existen en nuestra sección de archivos, como ya señalamos con anterioridad). Puede también usarse el lazo verde, que figura en la barra lateral derecha de este blog.
Todas las convocatorias se irán anunciando / recordando previamente en este blog.
A continuación, os dejamos con la repercusión en prensa de nuestra reunión de ayer en Tremp:


Segre, 1 de septiembre



La Manyana, 1 de septiembre

ABC (agencias)


La preocupació sorgida entre els habitants del Pallars Jussà, de la qual us informàvem en l'anterior entrada, es va veure reflectida perfectament en la nostra assemblea d'ahir, 31 d'agost, en el Museu de Tremp, a la qual van assistir unes quaranta persones. La creació de comissions per a una major eficàcia en el nostre treball i els acords als quals es va arribar, que donen lloc a un intens calendari d'accions i mobilitzacions, així com la repercussió en la premsa (de la qual us informarem a continuació) suposen una important empenta per al nostre moviment ciutadà, que surt molt reforçat d'aquestes últimes reunions i disposat a lluitar amb totes les forces contra els plans de Red Eléctrica de España pel nostre territori. Sens dubte, ens espera un final d'estiu i una tardor molt "calentes". Els que han posat els seus ulls en la nostra terra per especular amb el transport de l'energia elèctrica no ho tindràn gens fàcil.
Els acords als quals  es va arribar ahir i el calendari de convocatòries al que ens hem referit, són els següents:
  • S'ha creat una COMISSIÓ DE DENÚNCIES amb la finalitat de recollir totes les queixes dels afectats per les obres de REESA en el Pallars (les famoses estaques de les que ja vam informar en el seu moment) i estudiar la figura legal adequada per denunciar aquests fets. Es contactarà amb els afectats (per a això es va a difondre la informació sobre aquest assumpte) i en el termini d'aquest mes es presentaran davant el jutjat, acte del que es donarà màxima difusió. 
  • Una companya es farà càrrec de la recopilació de notícies en els mitjans de comunicació referides al nostre conflicte.
  • S'han valorat diversos mitjans per obtenir fons per a la nostra lluita contra REESA.
  • S'intentarà reduir el nombre d'assemblees en pro d'una major eficàcia. 
  • ACCIONS REIVINDICATIVES I INFORMATIVES CONVOCADES (CALENDARI):
    1. El 9 DE SETEMBRE, la Plataforma farà present el seu rebuig a l'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona en diversos punts, aprofitant el pas de la Vuelta Ciclista a Espanya per la província de Lleida.
    2. El 10 DE SETEMBRE (pels vols de les 22 hores) participació en el Correfocs de Tremp amb una performance reivindicativa, visible, contundent i divertida (es convida a participar a tothom que ho desitgi aportant idees, per a això ens reunirem prèviament a les 18:00 en el Centre Cívic Tarraquet de Tremp).
    3. El 17 DE SETEMBRE A LES 19 HORES EN EL MUSEU DE GEOLOGIA DE TREMP, es durà a terme una ASSEMBLEA GENERAL per donar a conèixer totes les iniciatives i informació recopilada. Després de l'assemblea a les 20 HORES, tindrà lloc una XERRADA INFORMATIVA SOBRE ELS PERILLS PER A LA SALUT DE LA CONTAMINACIÓ ELECTROMAGNÈTICA A CÀRREC DE PEDRO COSTA MORATA (que, com recordareu, és un dels principals experts en la matèria, que va impartir fa pocs mesos, a instàncies de la Plataforma, una conferència a Benavarri)
    4. El 9 D'OCTUBRE A LES 12 HORES, concentració davant l'Ajuntament de Tremp (s'ha proposat també realitzar altres concentracions, de les quals, si escau, s'informarà en el seu moment).
    5. De manera general es continuarà amb l'ENVIAMENT DE CARTES A LA PREMSA i la COL·LOCACIÓ DE PANCARTES. Es convida a la població  que faci present el seu rebuig a l'Autopista Elèctrica amb cartells en balconades, finestres, etc. (no hi ha encara un model comú, encara que existeixen en la nostra secció d'arxius, com ja assenyalem amb anterioritat). Pot també usar-se el llaç verd, que figura en la barra lateral dreta d'aquest blog.
Totes les convocatòries s'aniran anunciant / recordant prèviament en aquest blog.
A continuació, us deixem  la repercussió a la premsa de la nostra reunió d'ahir a Tremp:



Segre, 1 de setembre



La Manyana, 1 de setembre

martes, 31 de agosto de 2010

Los pueblos del Pallars Jussà temen que la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona dificulte la repoblación del territorio

Vista de Cotiella desde Pueyo de Marguillén (Fotografía de Manolo Enjuanes tomada de http://pueyo.wordpress.com)

Éste es el titular con el que hoy mismo, coincidiendo con nuestra reunión de esta tarde en Tremp (ver entrada anterior), el diario Segre (http://www.segre.com) titula un concienzudo reportaje de Anna Farràs, quien ha recorrido la zona afectada por la Autopista Eléctrica en el Pallars Jussà, entrevistando a alcaldes y afectados y descubriendo que incluso habría habitantes de la zona que acabarían marchándose si la infraestructura llegara a llevarse a cabo.
Una noticia, en fin, más que preocupante que, no obstante, no nos pilla por sorpresa pues venimos advirtiendo desde la misma refundación de nuestra Plataforma que, sin duda, será una de las consecuencias de este despropósito llamado Autopista Eléctrica, que pone en entredicho las políticas encaminadas a apoyar al mundo rural y luchar contra la despoblación en las comarcas pirenaicas. Ya lo advertían hace tiempo también en Aragón nuestros compañeros de Pueyo de Marguillén, y es que, hoy por hoy, las comarcas de La Ribagorza y el Pallars Jussà (dos de las afectadas por la Autopista Eléctrica), tras haber sufrido históricamente un expolio brutal (véanse si no los pantanos y líneas eléctricas que ya tienen que sufrir) que las ha llevado a un preocupante abandono de sus pueblos, no tienen más recursos económicos que el propio Medio Ambiente (traducible en actividades agropecuarias y de turismo rural) y sólo pueden esperar una recuperación de sus pueblos merced a la llegada de población atraída por la biodiversidad y el magnífico estado de conservación de algunas de sus sierras.
En definitiva, el reportaje debe hacer reaccionar a nuestros representantes políticos (que en su día se opusieron a la Autopista Eléctrica y respaldaron sólo las líneas de alta tensión sostenibles social y medioambientalmente) para que hagan todo lo que esté en sus manos para frenar lo que podría ser la puntilla definitiva para un buen número de pueblos de La Ribagorza y el Pallars Jussà. ¿Hacen falta, en fin, más pruebas acerca del rechazo social a la línea? ¿Es posible plantearse siquiera que una línea de 400.000 voltios sea sostenible ambientalmente en estos territorios?
Dejando a parte consideraciones ambientales y sanitarias (gravísimas, sin duda) y centrándonos sólo en las meramente económicas, cabe preguntarse también: ¿es aceptable que red Eléctrica de España, que debería haber desmantelado las torres de Alta Tensión de la Aragón-Cazaril gracias a la indemnización multimillonaria del Gobierno francés pretenda reutilizarlas con fines únicamente especulativos (las líneas de 400.000 voltios sólo sirven para transportar electricidad a grandes distancias) acabando así con la economía de un gran número de familias y con el patrimonio y el futuro de gran parte de los pueblos de la zona? Ético no es, por supuesto, y sólo por ello debería ser ilegal en un país en el que se dice que la soberanía está en manos del pueblo.
La verdad es que si algún día un despropósito así alcanzase la categoría de "interés público" sería como para irse, pero no simplemente de nuestros últimos pueblos, sino de este país al que, parafraseando la canción, sólo le interesan de nuestros territorios las montañas, el agua y la electricidad.



¿Sobramos también La Ribagorza y el Pallars Jussà?

Aquest és el titular amb que avui mateix, coincidint amb la nostra reunió d'aquesta tarda a Tremp (veure entrada anterior) el diari Segre (http://www.segre.com/) titula un conscienciós reportatge d'Anna Farràs, que ha recorregut la zona afectada per l'Autopista Elèctrica en el Pallars Jussà, entrevistant alcaldes i afectats i descobrint que fins i tot hi hauria habitants de la zona que acabarien marxant si la infraestructura arribés a portar-se a terme.  
Una notícia, finalment, més que preocupant que, tot i això, no ens agafa per sorpresa ja que ho haviem advertit des de la mateixa refundació de la nostra Plataforma que, sens dubte, serà una de les conseqüències d'aquest despropòsit  anomenat Autopista Elèctrica, que posa en dubte les polítiques encaminades a recolzar al món rural i lluitar contra la despoblació de les comarques pirinenques. Ja ho advertien fa temps també a l'Aragó els nostres companys de Pueyo de Marguillén, i és que, ara per ara, les comarques de La Ribagorça i el Pallars Jussà (dues de les afectades per l'Autopista Elèctrica), després d'haver sofert històricament un espoli brutal (veure si no els pantans i línies elèctriques que ja han de suportar) que les ha portat a un preocupant abandonament dels seus pobles, no tenen més recursos econòmics que el propi Medi Ambient (traduïble en activitats agropecuàries i de turisme rural) i només poden esperar una recuperació dels seus pobles a mercè de l'arribada de població atreta per la biodiversitat i el magnífic estat de conservació d'algunes de les seves serralades.
En definitiva, el reportatge ha de fer reaccionar els nostres representants polítics (que en el seu dia es van oposar a l'Autopista  Elèctrica i van recolzar només les línies d'alta tensió sostenibles socialment i mediambientalment) perquè facin tot el que estigui al seu abast per frenar el que podria ser el cop de gràcia definitiu per a un bon nombre de pobles de La Ribagorça i el Pallars Jussà. Calen finalment, més proves sobre el rebuig social de la línia? És possible plantejar-se si més no que una línia de 400.000 volts sigui sostenible ambientalment en aquests territoris?
Deixant de banda consideracions ambientals i sanitàries (gravíssimes, sens dubte) i centrant-se només en les merament econòmiques, podem preguntar-nos també: és acceptable que Red Eléctrica de España, que hauria d'haver desmantellat les torres d'Alta Tensió de l'Aragó-Cazaril gràcies a la indemnització multimilionària del Govern francès pretengui reutilitzar-les amb finalitats únicament especulatius (les línies de 400.000 volts només serveixen per transportar electricitat en grans distàncies) acabant així amb l'economia d'un gran nombre de famílies i amb el patrimoni i el futur de gran part dels pobles de la zona? Ètic no ho és, sens dubte, i només per això hauria de ser il·legal en un país en el qual es diu que la sobirania està a les mans del poble.
Veritablement si algun dia un despropòsit així assolís la categoria d'"interès públic" seria com per anar-se'n, però no simplement dels nostres últims pobles, sinó d'aquest país al qual, parafrasejant la cançó, només li interessen dels nostres territoris les muntanyes, l'aigua i l'electricitat.

lunes, 30 de agosto de 2010

REUNIÓN GENERAL DE LA PLATAFORMA: mañana martes 31, Museo de Tremp, 19 horas

Alarmados por las recientes tentativas de REESA de continuar con sus planes de la Autopista Eléctrica (mirad: http://autopistaelectricano.blogspot.com/2010/08/nota-de-prensa-de-la-plataforma-en.html) sin informar ni a los pueblos afectados ni a sus alcaldes, os solicitamos que nos echéis una mano.
Si alguno desea ayudar... a pintar pancartas, quedamos un poco antes, a las 17 horas, en el Centro Cívico Tarraquet de Tremp.

AlarMats per les recents tentatives de REESA de continuar els plans de l'Autopista Elèctrica (mireu:http://autopistaelectricano.blogspot.com/2010/08/nota-de-prensa-de-la-plataforma-en.html) sense informar ni als pobles afectats ni als alcaldes, us demanem un cop de mà!!
Si algú vol ajudar... a pintar pancartes, quedem una mica abans, a les 17h, al Centre Cívic Tarraquet de Tremp.