sábado, 26 de enero de 2013

Se crea un blog para la impulsar la creación de la Reserva de la Biosfera de la Sierra de la Carrodilla y Valles del Cinca, Ésera y Noguera Ribagorzana

Mapa del territorio en el que se desea impulsar la creación de la Reserva de la Biosfera de la Sierra de la Carrodilla y Valles del Cinca, Ésera y Noguera Ribagorzana (haced click en la foto para ampliarla).
Nos alegra enormemente poder comunicaros la que consideramos una magnífica noticia, la creación de un blog que pretende servir de soporte y medio para impulsar la creación de una Reserva de la Biosfera en gran parte del territorio en el que vivimos (abarcando tierras de las comarcas del Somontano de Barbastro, Cinca Medio, La Litera y La Ribagorza). Podéis verlo en el enlace: http://biosferacarrodilla.blogspot.com.es/
Algo sabíamos ya acerca de esta iniciativa gracias a la información publicada el pasado noviembre en el blog de nuestros compañeros de Carrodilla Sostenible (véase: http://carrodillasostenible.wordpress.com/2012/11/19/primer-paso-para-impulsar-la-reserva-de-la-biosfera-en-cuatro-comarcas-altoaragonesas/), pero no queríamos lanzar las campanas al vuelo hasta ver cómo iba desarrollándose este proyecto. Ahora, la creación del blog al que nos referimos (en cuya creación han colaborado personas de nuestros territorios) nos hace concebir la esperanza de que la citada reserva salga adelante pues una iniciativa de este tipo debe nacer, para tener éxito, de la propia sociedad civil de los territorios implicados.
Y si decimos que nos congratulamos por esta noticia es porque entendemos que una Reserva de la Biosfera es la figura idónea para unas tierras como las nuestras, pues, sin conllevar las restricciones propias de otras figuras de protección medioambiental, servirá para poner en valor el inmenso patrimonio medioambiental y cultural de nuestras tierras, ayudando en gran medida a promocionar el territorio y su desarrollo sostenible (en efecto, una Reserva de la Biosfera, como queda de manifiesto en el programa de la UNESCO Man and Biosphere, del que nació este tipo de espacio, es una figura de promoción y no de protección estricta del territorio). Por añadidura, y aunque ya sabemos lo poco que le importa a Red Eléctrica de España atravesar con sus líneas territorios con mucho mayor grado de protección, entendemos que, de lograrse la creación de esta reserva, se reforzaría notablemente nuestra postura de oposición a su proyecto de autopista eléctrica (así como a otros proyectos incompatibles con el desarrollo armónico y sostenible de nuestras tierras) pues, aunque la Reserva no implicaría restricciones a los usos ya existentes en el territorio (incluso a prácticas como la caza), sí debería suponer un freno para aquellos proyectos o actividades que, como la autopista eléctrica, pondrían en peligro, precisamente, estos usos tradicionales hipotecando nuestro desarrollo futuro.
Por todo ello, desde nuestra Plataforma queremos felicitar a todos aquellos que han estado trabajando para que pueda hacerse realidad dicha Reserva, que nosotros, como parte de la sociedad civil de esta tierra, apoyamos de manera firme y decidida.
Visitad pues el blog http://biosferacarrodilla.blogspot.com.es/ donde encontraréis una información abundante y detallada de lo que es exactamente una Reserva de la Biosfera y lo que para nuestra tierra podría suponer si logramos hacerla realidad.


Ens alegra enormement poder comunicar-vos la que considerem una magnífica notícia, la creació d'un blog que pretén servir de suport i mitjà per impulsar la creació d'una Reserva de la Biosfera en gran part del territori en el qual vivim (abastant terres de les comarques del Somontano de Barbastro, Cinca Medio, La Llitera i La Ribargorça). Podeu veure-ho en l'enllaç: http://biosferacarrodilla.blogspot.com.es/
Alguna cosa sabíem ja sobre aquesta iniciativa gràcies a la informació publicada el novembre passat en el blog dels nostres companys de Carrodilla Sostenible (vegeu: http://carrodillasostenible.wordpress.com/2012/11/19/primer-paso-para-impulsar-la-reserva-de-la-biosfera-en-cuatro-comarcas-altoaragonesas/), però no volíem llançar les campanes al vol fins a veure com anava desenvolupant-se aquest projecte. Ara, la creació del blog al que ens referim (en la creació del qual han col·laborat persones dels nostres territoris) ens fa concebre l'esperança que la citada reserva tiri endavant doncs una iniciativa d'aquest tipus ha de néixer, per tenir èxit, de la pròpia societat civil dels territoris implicats.
I si diem que ens congratulem per aquesta notícia és perquè entenem que una Reserva de la Biosfera és la figura idònia per a unes terres com les nostres, doncs, sense comportar les restriccions pròpies d'altres figures de protecció mediambiental, servirà per posar en valor l'immens patrimoni mediambiental i cultural de les nostres terres, ajudant en gran mesura a promocionar el territori i el seu desenvolupament sostenible (en efecte, una Reserva de la Biosfera, com queda de manifest al programa de la UNESCO
Man and Biosphere, del que va néixer aquest tipus d'espai, és una figura de promoció i no de protecció estricta del territori). Per afegiment, i encara que ja sabem el poc que li importa a Red Eléctrica de España travessar amb les seves línies territoris amb molt major grau de protecció, entenem que, d'aconseguir-se la creació d'aquesta reserva, es reforçaria notablement la nostra postura d'oposició al seu projecte d'autopista elèctrica (així com a altres projectes incompatibles amb el desenvolupament harmònic i sostenible de les nostres terres) doncs, encara que la Reserva no implicaria restriccions als usos ja existents al territori (fins i tot a pràctiques com la caça), sí hauria de suposar un fre per a aquells projectes o activitats que, com l'autopista elèctrica, posarien en perill, precisament, aquests usos tradicionals hipotecant el nostre desenvolupament futur.
Per tot això, des de la nostra Plataforma volem felicitar a tots aquells que han estat treballant perquè pugui fer-se realitat aquesta Reserva, que nosaltres, com a part de la societat civil d'aquesta terra, recolzem de manera ferma i decidida.
Visiteu doncs el blog http://biosferacarrodilla.blogspot.com.es/ on trobareu una informació abundant i detallada del que és exactament una Reserva de la Biosfera i el que para nostra terra podria suposar si aconseguim fer-la realitat.

jueves, 24 de enero de 2013

Empieza a recibirse de nuevo el EIA del proyecto de "recrecimiento" de la LAT Foradada del Toscar-La Pobla de Segur

Corte de la carretera nacional a su paso por Areny durante la Jornada Reivindicativa llevada a cabo en esta localidad el pasado 8 de diciembre.
Hemos sabido, a través de algunos/as compañeros/as de la zona afectada, que se está recibiendo ya el Estudio de Impacto Ambiental (EIA) del proyecto de aumento de capacidad de transporte de la Línea de Alta Tensión Foradada del Toscar-La Pobla de Segur, que, como sabéis, había sido solicitado por algunos/as compañeros/as y asociaciones del territorio afectado para poder así personarse en la fase de Información y Exposición Pública del citado proyecto, del que, como por desgracia viene siendo habitual, habían sido excluidos, pese a contar con los requisitos necesarios para ello. Con este envío, pues, se subsana el defecto citado y se abre un nuevo plazo de un mes (a partir de la recepción del EIA —conocemos directamente un caso de un compañero que lo ha recibido a fecha de 21 de enero—) para poder presentar alegaciones.
Teniendo en cuenta, por tanto, que se ha logrado al fin el objetivo de que las personas directamente afectadas puedan alegar en tiempo y forma, creemos conveniente y necesario aprovechar esta circunstancia para incrementar al máximo el número de alegaciones al citado proyecto, que afectaría gravemente, en caso de llevarse a cabo, a la salud de las personas, dada la proximidad de la línea a casas y núcleos habitados. De esta forma, se harán patentes los numerosos defectos ya detectados en este EIA, la gravedad de su impacto y, muy especialmente, el importante rechazo social a esta nueva agresión a nuestros territorios, algo que ya se puso de manifiesto en la Jornada Reivindicativa celebrada en Arén el pasado 8 de diciembre, pero que conviene hacer tangible a través del procedimiento administrativo en curso.
Para facilitaros el trabajo y que podáis sumar vuestras alegaciones, os recordamos que disponéis de un modelo estándar, que podéis descargar de la entrada en la que anunciábamos la citada jornada reivindicativa (ir a: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/12/programa-de-la-jornada-reivindicativa.html). Se trataría pues, simplemente, de descargarlo, personalizarlo, imprimirlo y, de nuevo con el fin de facilitaros la labor (por si no sabéis muy bien dónde y cómo presentarlo), depositarlo en la Herboristería-dietética La Terreta (de Pont de Suert) o en el Bar Escarlá de Arén. De esta manera, además, nuestros/as compañeros/as se encargarán de unificar todas las alegaciones para presentarlas juntas ante el Ministerio en Madrid (podremos así también disponer de un recuento más o menos exacto del conjunto de alegaciones presentadas).
Es pues el momento de actuar. En nuestras manos tenemos el que oigan alto y claro que no vamos a cruzarnos de brazos ante este nuevo despropósito (que, como siempre, Red Eléctrica de España trató de llevar a cabo ignorando la opinión de la población afectada y sin esperar siquiera a que se cerrase la fase de exposición e información públicas del mismo). Así, si no lo habéis hecho ya, presentad, por favor, cuanto antes, vuestras alegaciones (a título personal o como asociación). Los hechos demuestran que este no será un esfuerzo baldío. Más adelante, si no hacemos ahora ese esfuerzo en la defensa de nuestra tierra y nuestro futuro, solo nos quedaría lamentarnos.







Hem sabut, a través d'alguns/es companys/es de la zona afectada, que s'està rebent ja l'Estudi d'Impacte Ambiental (EIA) del projecte d'augment de capacitat de transport de la línia d'Alta Tensió Foradada del Toscar-la Pobla de Segur, que, com sabeu, havia estat sol·licitat per alguns/es companys/es i associacions del territori afectat per poder així personar-se a la fase d'Informació i Exposició Pública de l'esmentat projecte, del qual, com per desgràcia és habitual, havien estat exclosos, tot i comptar amb els requisits necessaris. Amb aquest enviament, doncs, s'esmena el defecte esmentat i s'obre un nou termini d'un mes (a partir de la recepció de l'EIA —coneixem directament un cas d'un company que l'ha rebut a data de 21 de gener—) per poder presentar al·legacions.
Tenint en compte, per tant, que s'ha aconseguit per fi l'objectiu que les persones directament afectades puguin al·legar en temps i forma, creiem convenient i necessari aprofitar aquesta circumstància per incrementar al màxim el nombre d'al·legacions a l'esmentat projecte, que afectaria greument, en cas de dur a terme, a la salut de les persones, a causa de la proximitat de la línia a cases i nuclis habitats. D'aquesta manera, es faran patents els nombrosos defectes ja detectats en aquest EIA, la gravetat del seu impacte i, molt especialment, l'important rebuig social a aquesta nova agressió als nostres territoris, cosa que ja es va posar de manifest en la Jornada Reivindicativa celebrada a Areny el passat 8 de desembre, però que convé fer tangible a través del procediment administratiu en curs.
Per facilitar-vos la feina i que pugueu sumar vostres al·legacions, us recordem que disposeu d'un model estàndard, que podeu descarregar de l'entrada en què anunciàvem l'esmentada jornada reivindicativa (anar a: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/ 2012/12/programa-de-la-jornada-reivindicativa.html). Es tractaria doncs, simplement, de descarregar-ho, personalitzar-ho, imprimir-ho i, de nou per tal de facilitar-vos la tasca (per si no sabeu ben bé on i com presentar-ho), dipositar-ho en la Herboristeria-dietètica La Terreta (de Pont de Suert) o al Bar Escarlá d'Areny. D'aquesta manera, a més, els/les nostres companys/es s'encarregaran d'unificar totes les al·legacions per presentar-les juntes davant el Ministeri a Madrid (podrem així també disposar d'un recompte més o menys exacte del conjunt d'al·legacions presentades).
És doncs el moment d'actuar. En les nostres mans tenim el que sentin alt i clar que no anem a creuar-nos de braços davant d'aquest nou despropòsit (que, com sempre, Red Eléctrica de España va tractar de dur a terme ignorant l'opinió de la població afectada i sense esperar ni tan sols que es tanqués la fase d'exposició i informació públiques del mateix). Així, si no ho heu fet ja, presenteu, si us plau, com més aviat, les vostres al·legacions (a títol personal o com a associació). Els fets demostren que aquest no serà un esforç erm. Més endavant, si no fem ara aquest esforç en la defensa de la nostra terra i el nostre futur, només ens quedaria lamentar-nos.

domingo, 20 de enero de 2013

Benjamín Nicolau, nuestro abogado: orgullo ribagorzano

Hace un par de semanas nos encontrábamos con la grata sorpresa de la entrevista que Heraldo de Aragón había hecho a nuestro abogado —del Consorcio que estamos creando y de nuestra propia Plataforma— Benjamín Nicolau Monclús, que aparecía publicada a página completa en la contraportada de Heraldo de Huesca. En ella se daba cuenta de la noticia de su reciente incorporación como socio a la prestigiosa firma Crowe Horwath International, en su oficina de Barcelona.
Obviamente, ante una noticia de esta envergadura, y dado el orgullo que sentimos por ser representados legalmente por un abogado con una trayectoria profesional excepcional, no hemos podido por menos que compartir esta noticia con quienes nos seguís pues, además, estamos convencidos de que su incorporación a Crowe Horwath refuerza exponencialmente nuestra capacidad para enfrentarnos legalmente a los proyectos que amenazan nuestro territorio ya que, no en vano, dicha firma es una de las principales y más prestigiosas firmas de auditoría, consultoría y servicios legales del mundo, con presencia en 109 países, más de 640 despachos y casi 30.000 empleados —podéis ver la citada entrevista, en la que se detalla ampliamente esta noticia, a continuación, haciendo previamente click en la imagen para poder leerla cómodamente.

Heraldo de Aragón, 6 de enero de 2013.
Pero si algo nos llena de orgullo especialmente es el hecho de que Benjamín Nicolau Monclús es además natural de Capella y, aunque por obvias razones laborales, reside en Barcelona, nunca ha dejado de estar vinculado con La Ribagorza, y no sólo por lazos familiares, sino también, como se expone en la citada entrevista, porque, directa o indirectamente, ha estado al frente de la defensa legal de nuestro territorio contra muchos de los numerosos proyectos que a lo largo de décadas han venido amenazando nuestro tierra —en efecto, en su día representó a la oposición popular al antiguo proyecto del pantano de Comunet, estuvo, igualmente, en los inicios de la lucha contra el proyecto del pantano de Santaliestra y, hoy en día como queda dicho, encabeza nuestro equipo de abogados contra el proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona.
No necesitábamos, por tanto, conocer su impresionante curriculum para conocer su excepcional calidad, tanto humana como profesional. De hecho —sin menoscabo del gran trabajo realizado en todo momento por nuestros/as compañeros/as— han sido en gran medida las acciones legales que ha emprendido en todos los frentes abiertos en nuestra lucha contra el proyecto de Red Eléctrica de España, así como su continua labor de coordinación y sus sabios consejos y directrices —tanto en lo tocante al ámbito jurídico-administrativo, como en el plano político, nacional o europeo, o en las tareas de información— lo que sin duda nos ha llevado al punto en el que actualmente nos encontramos, con el proyecto de Autopista Eléctrica suspendido de tramitación —lo que, si bien no nos debe llevar a bajar la guardia, nos da una fuerza y confianza en el futuro de la que, como bien sabéis y pese a haber estado siempre cargados de razón, carecíamos en los inicios de nuestra desigual lucha contra una empresa tan poderosa como Red Eléctrica de España. Benjamín Nicolau Monclús, además, ha ayudado también a coordinar los territorios aragoneses y catalanes afectados en las distintas acciones emprendidas.
Nos congratulamos, pues, tanto por tener a Benjamín al frente de nuestra lucha, como por la noticia de su incorporación a Crowe Horwath, por la que deseamos expresarle nuestra más sincera enhorabuena, un tanto egoísta, eso sí, por lo que para nosotros/as supone de refuerzo en nuestra lucha legal contra el insensato proyecto Peñalba-Arnero-Isona. Esta noticia, por cierto, ha tenido una notable repercusión mediática, como podréis comprobar haciendo una simple búsqueda en Google con su nombre y el de Crowe Horwath.


Fa un parell de setmanes ens trobàvem amb la grata sorpresa de l'entrevista que Heraldo de Aragón havia fet al nostre advocat —del Consorci que estem creant i de la nostra pròpia Plataforma— Benjamín Nicolau Monclús, que apareixia publicada a pàgina completa en la contraportada d'Heraldo de Huesca. En ella s'adonava de la notícia de la seva recent incorporació com a soci a la prestigiosa firma Crowe Horwath International, en la seva oficina de Barcelona.
Òbviament, davant una notícia d'aquesta envergadura, i donat l'orgull que sentim per ser representats legalment per un advocat amb una trajectòria professional excepcional, no hem pogut per menys que compartir aquesta notícia amb els qui ens seguiu doncs, a més, estem convençuts que la seva incorporació a Crowe Horwath reforça exponencialment la nostra capacitat per enfrontar-nos legalment als projectes que amenacen el nostre territori ja que, no en va, aquesta firma és una de les principals i més prestigioses firmes d'auditoria, consultoria i serveis legals del món, amb presència en 109 països, més de 640 despatxos i gairebé 30.000 empleats —podeu veure la citada entrevista, en la qual es detalla àmpliament aquesta notícia, més amunt, fent prèviament clic en la imatge per poder llegir-la còmodament.
Però si alguna cosa ens omple d'orgull especialment és el fet que Benjamín Nicolau Monclús és a més natural de Capella i, encara que per òbvies raons laborals, resideix a Barcelona, mai ha deixat d'estar vinculat amb La Ribargorça, i no només per llaços familiars, sinó també, com s'exposa en la citada entrevista, perquè, directa o indirectament, ha estat al capdavant de la defensa legal del nostre territori contra molts dels nombrosos projectes que al llarg de dècades han vingut amenaçant nostra terra —en efecte, en el seu moment va representar a l'oposició popular a l'antic projecte del pantà de Comunet, va estar, igualment, en els inicis de la lluita contra el projecte del pantà de Santaliestra i, avui dia com queda dit, encapçala el nostre equip d'advocats contra el projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona.
No necessitàvem, per tant, conèixer el seu impressionant currículum per conèixer la seva excepcional qualitat, tant humana com a professional. De fet —sense menyscapte del gran treball realitzat en tot moment pels nostres companys/es— han estat en gran mesura les accions legals que ha emprès en tots els fronts oberts en la nostra lluita contra el projecte de Red Eléctrica de España, així com la seva contínua labor de coordinació i els seus savis consells i directrius —tant tocant a l'àmbit jurídic-administratiu, com en el plànol polític, nacional o europeu, o en les tasques d'informació— el que sens dubte ens ha portat al punt en el qual actualment ens trobem, amb el projecte d'Autopista Elèctrica suspès de tramitació —el que, si ben no ens ha de portar a baixar la guàrdia, ens dóna una força i confiança en el futur de la qual, com bé sabeu i malgrat haver estat sempre carregats de raó, mancàvem en els inicis de la nostra desigual lluita contra una empresa tan poderosa com a Red Eléctrica de España. Benjamín Nicolau Monclús, a més, ha ajudat també a coordinar els territoris aragonesos i catalans afectats en les diferents accions empreses.
Ens congratulem, doncs, tant per tenir a Benjamín al capdavant de la nostra lluita, com per la notícia de la seva incorporació a Crowe Horwath, per la qual desitgem expressar-li nostra més sincera enhorabona, una miqueta egoista, això sí, ja que per a nosaltres suposa un reforç en la nostra lluita legal contra l'insensat projecte Peñalba-Arnero-Isona. Aquesta notícia, per cert, ha tingut una notable repercussió mediàtica, com podreu comprovar fent una simple cerca en Google amb el seu nom i el de Crowe Horwath.