martes, 4 de mayo de 2021

Asamblea telemática de la Plataforma Unitaria contra la Autopista Eléctrica: viernes 7 de mayo, 18 horas (por Zoom)

Imagen de un vídeo de la concentración de este pasado 2 de mayo en Barcelona (enlace Salvem Lo Pallars).
 
Este próximo viernes 7 de mayo, a las 18 horas, tendremos nuestra asamblea mensual, de nuevo a través de la aplicación ZOOM, y, como en anteriores ocasiones, pondremos las claves de conexión a la videoconferencia en nuestro Grupo de Google (si no estáis en este grupo, podéis solicitarlas a nuestro correo electrónico noalamatmonzonisona@gmail.com, sin que haya problema en que quienes sí lo estáis o participáis activamente en nuestra plataforma se las paséis a quienes conozcáis que quieran participar en la asamblea). Por esto mismo, rogamos puntualidad y concisión en las intervenciones debido a que, al no disponer de cuenta de pago de Zoom, contaremos solo con 40 minutos, prorrogables, volviéndose a conectar con las mismas claves, por otros 40 más.
En cuanto al orden del día, será, en esencia, el mismo que el de la asamblea de abril (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com/2021/04/la-plataforma-unitaria-contra-la.html), aunque, obviamente, el punto central serán las acciones convocadas para el sábado 8 en el Pallars Jussà (de las que se informa en nuestro anterior post). Pero, además, profundizaremos en cuestiones internas relativas a nuestra organización, representación y canales de comunicación; se informará con detalle del estado del contencioso administrativo contra la Subestación proyectada en Figuerola d'Orcau (y del que llevan nuestros compañeros de Ecologistas en Acción contra el recrecimiento de la LAT Foradada del Toscar-Escalona), y se expondrán con detalle las alegaciones presentadas por nuestra plataforma, el Consorcio Ribagorza Siglo XXI y ALIENTE a la planificación de la red eléctrica española para el periodo 2021-2026.  


Aquest proper divendres 7 de maig, a les 18 hores, tindrem la nostra assemblea mensual, de nou a través de l'aplicació ZOOM, i, com en anteriors ocasions, posarem les claus de connexió a la videoconferència en el nostre Grup de Google (si no esteu en aquest grup, podeu sol·licitar-les al nostre correu electrònic noalamatmonzonisona@gmail.com, sense que hi hagi problema en que els que sí ho esteu o participeu activament en la nostra plataforma es les passeu als que conegueu que vulguin participar a l'assemblea). Per això mateix, preguem puntualitat i concisió en les intervencions a causa que, al no disposar de compte de pagament de Zoom, comptarem només amb 40 minuts, prorrogables, tornant-se a connectar amb les mateixes claus, per altres 40 més.
Pel que fa a l'ordre del dia, serà, en essència, el mateix que el de l'assemblea d'abril (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com/2021/04/la-plataforma-unitaria-contra-la.html), encara que, òbviament, el punt central seran les accions convocades per al dissabte 8 al Pallars Jussà (de les que s'informa en el nostre anterior post). Però, a més, aprofundirem en qüestions internes relatives a la nostra organització, representació i canals de comunicació; s'informarà amb detall de l'estat del contenciós administratiu contra la subestació projectada a Figuerola d'Orcau (i del què porten els nostres companys d'Ecologistes en Acció contra el recreixement de la LAT Foradada del Toscar-Escalona), i s'exposaran amb detall les al·legacions presentades per la nostra plataforma, el Consorcio Ribagorza Siglo XXI i ALIENTE a la planificació de la xarxa elèctrica espanyola per al període 2021-2026.

El territori diu prou! Renovables sí, però no així! Marcha lenta entre Comiols, Isona y Tremp y concentraciones en Isona y Tremp: sábado 8 de mayo (inicio en Comiols a las 10 h.)

Haced clic en las imágenes para ampliarlas.
 
Nuestra plataforma y Salvem Lo Pallars convocan este próximo sábado 8 de mayo una serie de acciones bajo el lema El territori diu prou! Renovables sí, però no així!, para expresar el rechazo del territorio a los megaproyectos de energía eólica con los que, como sabéis, se pretende cubrir una buena parte del Pallars Jussà. Estas acciones forman parte de una acción conjunta en toda Catalunya que ha promovido la red Entitats en xarxa per una transicio energetica justa durante los días 8 y 9 de mayo, y que tomará forma, como en el Pallars Jussà, en cada uno de los territorios que se ven amenazados por la implantación a gran escala y sin planificación alguna de megacentrales eólicas y fotovoltaicas.
El programa de actos, como veis en el cartel que encabeza estas líneas, es el siguiente:
  1. Marcha lenta entre Comiols, Isona y Tremp (salida de Comiols a las 10 h.)
  2. Concentraciones: 
    1. 11 h. En la Plaça de l'Ajuntament d'Isona 
    2. 12 h. En el Passeig Pompeu Fabra de Tremp 
    3. 12:30 h. Lectura del manifiesto ante el Consell Comarcal
En este enlace podéis leer el citado manifiesto y suscribirlo.
 
Por otra parte, estas acciones son continuación de la concentración llevada acabo este pasado domingo en Barcelona, en la que también participó, junto a un gran número de entidades, Salvem Lo Pallars. Podéis informaros con más detalle sobre dicha concentración en nuestro grupo de Facebook (https://www.facebook.com/groups/59814656994) o en el de Salvem Lo Pallars (https://www.facebook.com/salvemlopallars)
 
Castell de Mur (Foto: Salvem Lo Pallars).
 
La nostra plataforma i Salvem Lo Pallars convoquen aquest proper dissabte 8 de maig una sèrie d'accions sota el lema El territori diu prou! Renovables sí, però no així!, per expressar el rebuig del territori als megaprojectes d'energia eòlica amb els que, com sabeu, es pretén cobrir una bona part del Pallars Jussà. Aquestes accions formen part d'una acció conjunta a tot Catalunya que ha promogut la xarxa Entitats en xarxa per una transicio energetica justa durant els dies 8 i 9 de maig, i que prendrà forma, com al Pallars Jussà, en cada un dels territoris que es veuen amenaçats per la implantació a gran escala i sense cap planificació de megacentrales eòliques i fotovoltaiques.
El programa d'actes, com veieu en el cartell que encapçala aquestes línies, és el següent:
  1. Marxa lenta entre Comiols, Isona i Tremp (sortida de Comiols a les 10 h.)
  2. Concentracions:
    1. 11 h. A la Plaça de l'Ajuntament d'Isona 
    2. 12 h. Al Passeig Pompeu Fabra de Tremp 
    3. 12:30 h. Lectura del manifest davant del Consell Comarcal
En aquest enllaç podeu llegir el citat manifest i subscriure-ho.
 
D'altra banda, aquestes accions són continuació de la concentració duta a terme aquest passat diumenge a Barcelona, ​​en què també va participar, al costat d'un gran nombre d'entitats, Salvem Lo Pallars. Podeu informar-vos amb més detall sobre aquesta concentració al nostre grup de Facebook (https://www.facebook.com/groups/59814656994) o al de Salvem Lo Pallars (https://www.facebook.com/salvemlopallars).