jueves, 22 de octubre de 2009

Charla informativa de la Plataforma: L'Autopista Elèctrica i Areny de Noguera (Arén, 31 de octubre, 18:00)

Como indica el cartel que encabeza estas líneas, el próximo sábado 31 de octubre, a las 18:00 horas, tendrá lugar en el Salón Parroquial de Arén una charla informativa acerca de las repercusiones de la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona en esta zona, en la cual se informará también de todas las novedades que tengamos acerca de los planes de REESA hasta la citada fecha.
Os esperamos. Es demasiado lo que nos jugamos como para permanecer indiferentes.

Com indica el cartell que encapçala aquestes línies, dissabte 31 d'octubre, a les 18:00 hores, tindrà lloc en el Saló Parroquial de Arén una xerrada informativa sobre les repercussions de l'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona en aquesta zona, en la qual s'informarà també de totes les novetats que tinguem sobre els plans de REESA fins a la citada data.
Us esperem. És massa el que ens juguem com per a romandre indiferents.

Campaña de recogida de firmas contra la línea de Alta Tensión Castejón (Navarra)-Vitoria (Álava)

La Plataforma creada contra el proyecto de REESA de establecer una línea de alta tensión entre Castejón (Navarra) y Vitoria (Álava), de la que hemos hablado en anteriores entradas, y que resulta muy semejante a la que la misma empresa quiere crear entre Peñalba, Monzón e Isona, ha abierto una campaña para recoger firmas en contra de esa línea a través de internet. Aquí tenéis el enlace:


La Plataforma creada contra el projecte de REESA d'establir una línia d'alta tensió entre Castejón (Navarra) i Vitòria (Àlaba), de la qual hem parlat en anteriors entrades, i que resulta molt semblant a la qual la mateixa empresa vol crear entri Peñalba, Montsó i Isona, ha obert una campanya per a recollir signatures en contra d'aquesta línia a través d'internet. Aquí teniu l'enllaç:

martes, 20 de octubre de 2009

Antecedentes de la lucha contra la Autopista Eléctrica Monzón-Isona: lo que Red Eléctrica y las administraciones parecen querer olvidar


Un compañero nos hacía llegar hoy un mapa elaborado por Red Eléctrica de España que muestra el sistema eléctrico peninsular a fecha de 31 de diciembre de 2008 (la edición es de enero de 2009) y que puede ser descargado en la propia página de esta empresa: http://www.ree.es/transporte/pdf/mapa_transporte_peninsular_2008_v2.pdf.
Aunque el mapa puede ser útil, especialmente, para ver los planes de REESA a escala peninsular (lo que no es poca cosa) a nosotros lo que nos ha sorprendido (por no decir irritado) es, lógicamente, lo que corresponde a nuestro territorio en el que, como podéis ver en el recorte con el que encabezamos estas líneas, NO APARECE EL PROYECTO DE AUTOPISTA ELÉCTRICA MONZÓN-ISONA (ni tampoco el proyecto de doblar la tensión entre Foradada y la Pobla de Segur), y eso que, como hemos señalado, en el mapa figura explícitamente la fecha de edición de enero de 2009, esto es, se difundió aproximadamente dos meses después de que se iniciase la fase de consultas de la línea contra la que luchamos. Es más, tanto como la no aparición en el mapa del proyecto de Autopista Eléctrica Monzón-Isona, sorprende que en él SÍ aparezca "en construcción" una línea de 400 Kv entre Monzón y Salas de Pallars. Es decir, el documento recoge exactamente la alternativa de trazado que, tras las sentencias del Tribunal Supremo que acabaron con la antigua Aragón-Cazaril y la posterior Graus-Sallente, propuso el Gobierno de España (informando en este sentido a la UE).
¿Quiere decir este mapa, en consecuencia, que éstos eran los planes que tenía Red Eléctrica de España en el año 2008? Si es así, ¿por qué razón se modificaron volviendo a recuperar el antiguo trazado de la Graus-Sallente, desestimado tras las sentencias a las que nos referimos? ¿Ha tenido algo que ver en ello el hecho de que nunca se destruyeran las pilonas instaladas para la Aragón-Cazaril? ¿Ha tenido que ver en ello el protocolo que, precisamente, firmó en el 2008 el Gobierno de Aragón con Red Eléctrica de España? Y, si no es así, ¿habrá que plantearse (como hacíamos en relación con la no aparición en el proyecto de la Monzón-Isona de algunas localidades directamente afectadas) si es que los técnicos de esta empresa son, simplemente, incompetentes?, ¿o tenemos que pensar, más bien, que los mapas que utilizan están deliberadamente manipulados para ocultar todo aquello que podría perjudicar a los intereses de Red Eléctrica?
Quizá convenga, para tratar de llegar a una conclusión, recordar los antecedentes del actual Proyecto de Red Eléctrica de unir Monzón con Isona con una línea de 400.000 v., los cuales sirvieron, precisamente, para sustentar la queja presentada ante el Justicia de Aragón este pasado verano y que, como ya informamos en su día, el propio Justicia remitió al Defensor del Pueblo. Estos datos, que a continuación exponemos, pueden servir, tras echar un vistazo al mapa que venimos comentando, para ver hasta qué punto, como denunciábamos en la prensa aragonesa hace pocos días, vivimos en un estado de inseguridad jurídica gravísimo, que, en el caso de las comarcas afectadas por la Autopista Eléctrica Monzón-Isona, históricamente expoliadas y desfavorecidas, podría estar comprometiendo seriamente cualquier intento o plan de desarrollo presente o futuro:

DATOS QUE SUSTENTAN LA QUEJA PRESENTADA ANTE EL DEFENSOR DEL PUEBLO POR MIEMBROS DE LA PLATAFORMA UNITARIA CONTRA LA AUTOPISTA ELÉCTRICA EN CONTRA DEL GOBIERNO DE ESPAÑA, EL GOBIERNO DE ARAGÓN Y EL AYUNTAMIENTO DE GRAUS
  1. El Gobierno de Aragón o DGA presentó en su momento un recurso contencioso administrativo sobre la inviabilidad de la línea ARAGÓN-CAZARIL, que terminó con la anulación de dicha línea por el Tribunal Supremo por sentencia de 19 de mayo de 1999. Las torres de alta tensión, que Red Eléctrica de España S. A. (REESA) construyó desde la subestación "Aragón", en Castelnou (Teruel), hasta el municipio oscense de Campo, deberían haber sido desmanteladas de oficio por la DGA como consecuencia del acatamiento obligado a la citada sentencia del Tribunal Supremo (en adelante STS), en cuyo procedimiento fue la DGA parte recurrente. Sin embargo, no sólo no se produjo dicha circunstancia, sino que se ha permitido el cableado ejecutado a partir del año 2000 entre Escatrón y Peñalba, que contradice la resolución judicial ya existente y la desobedece frontalmente al haberlo instalado sin contar con las autorizaciones actualmente obligatorias y, sobre todo, al omitir el estudio de impacto medio ambiental referido en el Considerando Decimotercero de la misma STS que dice literalmente: «Pues bien, el cambio de circunstancias a que se ha hecho referencia tiene como consecuencia inmediata la necesidad de proyectar un nuevo trazado para la línea de interconexión, trazado cuyas características no están aún prefijadas pero que, en todo caso habrá de ser sometido a evaluación de impacto ambiental, toda vez que la nueva legislación española en materia de instalación de líneas aéreas de transporte de energía eléctrica así lo establece (Disposición Adicional Duodécima de la Ley 5411997, de 27 de noviembre, del Sector Electrico).»
  2. El desmantelamiento de las dichas instalaciones de la antigua línea ARAGÓN-CAZARIL tampoco ha sido ejecutado o solicitado por los ayuntamientos afectados, ni, concretamente, por el de Graus (Huesca), que ha manifestado que no es competente pese a que se ha cometido una infracción urbanística muy grave por uso de suelo no urbanizable, lo que incumbe a la Administración inexcusablemente, como dice la STS, Sala 31 de 2 octubre 2002: «En los casos de actuaciones que contradicen el planeamiento urbanístico, la Administración resulta obligada a restaurar la realidad física alterada o transformada por medio de la acción ilegal», siendo, por tanto, en este caso la DGA y los ayuntamientos los obligados conforme a lo dispuesto en el Estatuto de Autonomía de Aragón y la Ley Urbanística de Aragón.
  3. El Gobierno de España aseguró a Europa que había descartado la línea eléctrica Graus-Isona (Heraldo de Aragón, 27 de febrero de 2004) y propuso un trazado alternativo de Peñalba a Salas de Pallars (Lleida) por Monzón, poco antes de ser anulado aquel trazado por el Tribunal Supremo el 19 de octubre de 2005. Según dicha información, «El Gobierno central ha asegurado a la Comisión Europea que ha desestimado el proyecto de la polémica línea de alta tensión Graus-Isona y apuesta por un nuevo trazado desde la subestación de Peñalba hasta el término leridano de Salas de Pallars, pasando por Monzón. Así se desprende de la información que ha proporcionado a la Dirección General de Medio Ambiente de la Comisión Europea, que se interesó por el proyecto a raíz de una queja presentada por la Mancomunidad de la Ribagorza Oriental y el Ayuntamiento de Tolva sobre el impacto ambiental de esta infraestructura». Según el documento remitido desde Bruselas con fecha 9 de febrero, la denuncia relativa a la construcción de la línea eléctrica de alta tensión denominada «"Unión de la línea Aragón-Frontera francesa con la línea Sentmenat-Sallente" será archivada, al haber desaparecido el proyecto que la motivaba y ser sustituido por uno nuevo, por lo que "no es posible identificar ya infracción alguna al derecho ambiental comunitario"». En concreto se señala que, de acuerdo a la documentación transmitida a la Comisión Europea por las autoridades españolas, «se ha determinado la conveniencia de redefinir el proyecto objeto de la referida queja», para lo que se contempla alimentar la subestación de Monzón de 220 kilovatios en 400 kilovatios desde la subestación de Peñalba, utilizando para ello el tramo ya construido de la Aragón-Cazaril. La nueva línea partiría desde la subestación de Peñalba y llegaría hasta una nueva subestación en el término de Salas de Pallars (Lleida). Según esta documentación aportada por el Gobierno central, «la función que estaba prevista para la subestación de Isona la desempeñará una nueva subestación en el término de Salas de Pallars, en las cercanías de la línea Sallente-Sentmenat».
  4. Pues bien, ni DGA ni Ayuntamiento de Graus han hecho valer el compromiso del Gobierno Español, a la hora de oponerse al "nuevo trazado" de la Monzón-Isona, que reproduce milimétricamente en una de sus alternativas el trazado anulado por el Supremo de la Graus-Isona y "desestimado" por el Gobierno Español, y que ha sido dado a conocer en forma de estudio de impacto ambiental por el Ministerio de Medio Ambiente, que, según la Dirección General de Calidad y Evaluación Ambiental ha recibido, procedente de la DIRECCIÓN GENERAL DE POLÍTICA ENERGÉTICA y MINAS, la solicitud y el documento inicial del proyecto 20080392LIE, NUEVAS SUBESTACIONES A 400/220 KV DE MONZÓN E ISONA Y DE LAS LÍNEAS DE CONEXIÓN (HUESCA Y LLEIDA), cuyo promotor es RED ELÉCTRICA DE ESPAÑA, SA., al objeto de realizar su evaluación de impacto ambiental, según lo establecido en el articulo 8 del Real Decreto LegislatIvo 1/2008, de 11 de enero, por el que se aprueba el texto refundido, de la Ley de Evaluacion de Impacto Ambiental de proyectos.


Un company ens feia arribar avui un mapa elaborat per Red Eléctrica de España que mostra el sistema elèctric peninsular a data de 31 de desembre de 2008 (l'edició és de gener de 2009) i que pot ser descarregat en la pròpia pàgina d'aquesta empresa: http://www.ree.és/transport/pdf/mapatransportpeninsular_2008v2.pdf.
Encara que el mapa pot ser útil, especialment, per a veure els plans de REESA a escala peninsular (el que no és poca cosa) a nosaltres el que ens ha sorprès (per no dir irritat) és, lògicament, el que correspon al nostre territori en el qual, com podeu veure en la retallada amb el qual encapçalem aquestes línies, NO APAREIX EL PROJECTE D'AUTOPISTA ELÈCTRICA MONTSÓ-ISONA (ni tampoc el projecte de doblegar la tensió entre Foradada i la Pobla de Segur), i això que, com hem assenyalat, en el mapa figura explícitament la data d'edició de gener de 2009, això és, es va difondre aproximadament dos mesos després que s'iniciés la fase de consultes de la línia contra la qual lluitem. És més, tant com la no aparició en el mapa del projecte d'Autopista Elèctrica Montsó-Isona, sorprèn que en ell SI aparegui "en construcció" una línia de 400 Kv entri Montsó i Sales de Pallars. És a dir, el document recull exactament l'alternativa de traçat que, després de les sentències del Tribunal Suprem que van acabar amb l'antiga Aragó-Cazaril i la posterior Graus-Sallente, va proposar el Govern d'Espanya (informant en aquest sentit a la UE).
Vol dir aquest mapa, en conseqüència, que aquests eren els plans que tenia Red Eléctrica de España en l'any 2008? Si és així, per quina raó es van modificar tornant a recuperar l'antic traçat de la Graus-Sallente, desestimat després de les sentències a les quals ens referim? Ha tingut alguna cosa que veure en això el fet que mai es destruïssin les pilones instal·lades per a l'Aragó-Cazaril? Ha tingut a veure en això el protocol que, precisament, va signar en el 2008 el Govern d'Aragó amb Red Eléctrica de España? I, si no és així, caldrà plantejar-se (com fèiem en relació amb la no aparició en el projecte de la Montsó-Isona d'algunes localitats directament afectades) si és que els tècnics d'aquesta empresa són, simplement, incompetents?, o hem de pensar, més aviat, que els mapes que utilitzen estan deliberatament manipulats per a ocultar tot allò que podria perjudicar als interessos de Red Eléctrica?
Potser convingui, per a tractar d'arribar a una conclusió, recordar els antecedents de l'actual Projecte de Red Eléctrica d'unir Montsó amb Isona amb una línia de 400.000 v., els quals van servir, precisament, per a sustentar la queixa presentada davant el Justícia d'Aragó aquest passat estiu i que, com ja vam informar en el seu moment, el propi Justícia va remetre al Defensor del Poble. Aquestes dades, que a continuació exposem, poden servir, després de fer un cop d'ull al mapa que venim comentant, per a veure fins a quin punt, com denunciàvem en la premsa aragonesa fa pocs dies, vivim en un estat d'inseguretat jurídica gravísim, que, en el cas de les comarques afectades per l'Autopista Elèctrica Montsó-Isona, històricament espoliades i desfavorides, podria estar comprometent seriosament qualsevol intent o pla de desenvolupament present o futur:
DADES QUE SUSTENTEN LA QUEIXA PRESENTADA DAVANT EL DEFENSOR DEL POBLE PER MEMBRES DE LA PLATAFORMA UNITÀRIA CONTRA L'AUTOPISTA ELÈCTRICA EN CONTRA DEL GOVERN D'ESPANYA, EL GOVERN D'ARAGÓ I L'AJUNTAMENT DE GRAUS
  1. El Govern d'Aragó o DGA va presentar en el seu moment un recurs contenciós administratiu sobre la inviabilidad de la línia ARAGÓ-CAZARIL, que va acabar amb l'anul·lació d'aquesta línia pel tribunal Suprem per sentència de 19 de maig de 1999. Les torres d'alta tensió, que Red Eléctrica de España S. A. (REESA) va construir des de la subestació "Aragó", en Castelnou (Teruel), fins al municipi oscense de Camp, haurien d'haver estat desmantellades d'ofici per la DGA com a conseqüència del acatamiento obligat a la citada sentència del Tribunal Suprem (des d'ara STS), en el procediment del qual va ser la DGA part recurrent. No obstant això, no només no es va produir aquesta circumstància, sinó que s'ha permès el cablejat executat a partir de l'any 2000 entri Escatrón i Peñalba, que contradiu la resolució judicial ja existent i la desobeïx frontalment a l'haver-lo instal·lat sense contar amb les autoritzacions actualment obligatòries i, sobretot, a l'ometre l'estudi d'impacte mig ambiental referit en el Considerant Tretzè de la mateixa STS que diu literalment: «Doncs bé, el canvi de circumstàncies que s'ha fet referència té com a conseqüència immediata la necessitat de projectar un nou traçat per a la línia d'interconnexió, traçat les característiques del qual no estan encara prefixades però que, en tot cas haurà de ser sotmès a avaluació d'impacte ambiental, atès que la nova legislació espanyola en matèria d'instal·lació de línies aèries de transport d'energia elèctrica així ho establix (Disposició Addicional Dotzena de la Llei 5411997, de 27 de novembre, del Sector Electrico).»
  2. El desmantellament d'aquestes instal·lacions de l'antiga línia ARAGÓ-CAZARIL tampoc ha estat executat o sol·licitat pels ajuntaments afectats, ni, concretament, pel de Graus (Huesca), que ha manifestat que no és competent malgrat que s'ha comès una infracció urbanística molt greu per ús de sòl no urbanitzable, el que incumbeix a l'Administració inexcusablement, com diu la STS, Sala 31 de 2 octubre 2002: «En els casos d'actuacions que contradiuen el planejament urbanístic, l'Administració resulta obligada a restaurar la realitat física alterada o transformada per mitjà de l'acció il·legal», sent, per tant, en aquest cas la DGA i els ajuntaments els obligats conforme al disposat en l'Estatut d'Autonomia d'Aragó i la Llei Urbanística d'Aragó.
  3. El Govern d'Espanya va assegurar a Europa que havia descartat la línia elèctrica Graus-Isona (Heraldo de Aragón, 27 de febrer de 2004) i va proposar un traçat alternatiu de Peñalba a Sales de Pallars (Lleida) per Montsó, poc abans de ser anul·lat aquell traçat pel tribunal Suprem el 19 d'octubre de 2005. Segons aquesta informació, «El Govern central ha assegurat a la Comissió Europea que ha desestimat el projecte de la polèmica línia d'alta tensió Graus-Isona i aposta per un nou traçat des de la subestació de Peñalba fins al terme lleidatà de Sales de Pallars, passant per Montsó. Així es desprèn de la informació que ha proporcionat a la Direcció general de Medi ambient de la Comissió Europea, que es va interessar pel projecte arran d'una queixa presentada per la Mancomunitat de la Ribargorça Oriental i l'Ajuntament de Tremuja sobre l'impacte ambiental d'aquesta infraestructura». Segons el document remès des de Brussel·les amb data 9 de febrer, la denúncia relativa a la construcció de la línia elèctrica d'alta tensió denominada «"Unió de la línia Aragó-Frontera francesa amb la línia Sentmenat-Sallente" serà arxivada, a l'haver desaparegut el projecte que la motivava i ser substituït per un nou, pel que "no és possible identificar ja infracció alguna al dret ambiental comunitari"». En concret s'assenyala que, d'acord a la documentació transmesa a la Comissió Europea per les autoritats espanyoles, «s'ha determinat la conveniència de redefinir el projecte objecte de la referida queixa», per al que es contempla alimentar la subestació de Montsó de 220 kilovatios en 400 kilovatios des de la subestació de Peñalba, utilitzant per a això el tram ja construït de l'Aragó-Cazaril. La nova línia partiria des de la subestació de Peñalba i arribaria fins a una nova subestació en el terme de Sales de Pallars (Lleida). Segons aquesta documentació aportada pel govern central, «la funció que estava prevista per a la subestació d'Isona l'ocuparà una nova subestació en el terme de Sales de Pallars, en les proximitats de la línia Sallente-Sentmenat».
  4. Doncs bé, ni DGA ni Ajuntament de Graus han fet valer el compromís del Govern Espanyol, a l'hora d'oposar-se al "nou traçat" de la Montsó-Isona, que reproduïx mil·limètricament en una de les seves alternatives el traçat anul·lat pel suprem de la Graus-Isona i "desestimat" pel govern Espanyol, i que ha estat donat a conèixer en forma d'estudi d'impacte ambiental pel ministeri de Medi ambient, que, segons la Direcció general de Qualitat i Avaluació Ambiental ha rebut, procedent de la DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA ENERGÈTICA i MINES, la sol·licitud i el document inicial del projecte 20080392LIE, NOVES SUBESTACIONS A 400/220 KV DE MONTSÓ I ISONA I DE LES LÍNIES DE CONNEXIÓ (HUESCA I LLEIDA), el promotor de la qual és RED ELÉCTRICA DE ESPAÑA, S. A., a fi de realitzar la seva avaluació d'impacte ambiental, segons l'establert en l'articulo 8 del Reial decret Legislatiu 1/2008, de 11 de gener, pel qual s'aprova el text refós, de la Llei de Evaluacion d'Impacte Ambiental de projectes.

lunes, 19 de octubre de 2009

"La Terreta Eléctrica", un nuevo blog que denuncia la situación en que se vive en Torogó (Lleida)

Foto de Torogó, tomada de la web del Ayuntamiento de Tremp. Sobran los comentarios.

Un compañero de la Plataforma nos manda hoy el enlace al blog que acaba de abrir y en el que denuncia con un punto de ironía la situación del núcleo de Torogó (perteneciente a Tremp) y que, como se ve en la foto que encabeza las líneas, está literalmente sobrevolado por los cables de una línea de 220 Kv, situada a escasos 4 metros de una de las casas. Éste sería uno de los lugares que, de confirmarse los planes de Red Eléctrica de España de doblar la tensión de la línea entre Foradada y Pobla de Segur, que denunciábamos aquí hace unos días, quedaría condenado a muerte (literalmente hablando, habida cuenta de las afecciones a la salud de una línea de semejante tensión a tan escasos metros de un núcleo habitado). Claro, que a lo peor el pueblo, como pasa con otros del proyecto de Autopista Eléctrica entre Peñalba, Monzón e Isona, no está en los mapas de REESA y, claro, entonces no pasa nada, que ya se sabe que para las administraciones valen más los papeles que las personas. En fin, como si de por sí no fuera grave ya el panorama que ilustra la foto. ¿A esto es a lo que se apela cuando se defienden los atentados de REESA con la excusa del progreso? ¿Será que, como se preguntaba Pedro Emilio Gómez, en uno de los poemas que leyó en la Poetifiesta Reivindicativa de Pueyo de Marguillén, crecer es desposeer a los más pobres?
En fin, os dejamos con el enlace a "La Terreta Eléctrica", cuyo título lo resume todo:


Un company de la Plataforma ens mana avui l'enllaç al blog que acaba d'obrir i en el qual denúncia amb un punt d'ironia la situació del nucli de Torogó (pertanyent a Tremp) i que, com es veu en la foto que encapçala les línies, està literalment sobrevolat pels cables d'una línia de 220 Kv, situada a escassos 4 metres d'una de les cases. Aquest seria un dels llocs que, de confirmar-se els plans de Red Eléctrica de España de doblar la tensió de la línia entre Foradada i Pobla de Segur, que denunciàvem aquí fa uns dies, quedaria condemnat a mort (literalment parlant, tenint en compte de les afeccions a la salut d'una línia de semblant tensió a tan escassos metres d'un nucli habitat). Clar, que al pitjor el poble, com passa amb altres del projecte d'Autopista Elèctrica entri Peñalba, Montsó i Isona, no està en els mapes de REESA i, clar, llavors no passa gens, que ja se sap que per a les administracions valen més els papers que les persones. En fi, com si de per si mateix no fos greu ja el panorama que il·lustra la foto. A això és al que s'apel·la quan es defensen els atemptats de REESA amb l'excusa del progrés? Serà que, com es preguntava Pedro Emilio Gómez, en un dels poemes que va llegir en la Poetifiesta Reivindicativa de Pueyo de Marguillén, créixer és desposseir als més pobres?
En fi, us deixem amb l'enllaç a "La Terreta Elèctrica", el títol de la qual ho resumeix tot:


domingo, 18 de octubre de 2009

Información para un mejor aprovechamiento de la información contenida en el blog


Para aquellos que no estéis acostumbrados a las weblogs o blogs, aquí tenéis unos consejos prácticos y algunas informaciones útiles para que podáis obtener la información que buscáis en este medio:
En primer lugar, recordaros que este es el blog de la Platafoma Unitaria contra la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona. Como todo blog, las entradas o posts que van apareciendo en él van superponiéndose a las anteriores, apareciendo siempre en primer lugar la más reciente. No obstante, como puede verse al pie de cada entrada, todas ellas están clasificadas con una o más etiquetas, de manera que, si se busca una información en particular, o se desea consultar todo lo que hemos recogido con respecto a un tema en particular, sólo hay que pinchar en una de esas etiquetas y aparecerán todas las entradas en orden cronológico. Estas etiquetas aparecen como enlace permanente en la barra de la derecha del blog, donde también se puede encontrar un índice del archivo del blog ordenado cronológicamente.
En cualquier caso, nuestra Plataforma cuenta también como web de referencia con la página de la Coordinadora contra líneas de alta tensión e instalaciones de transformación, que figura también en esa barra como "Enlace permanente" y que almacena una enorme cantidad de información y documentos sobre los peligros para la salud y el medio ambiente de las instalaciones que generan campos electromagnéticos así como sobre la lucha histórica de las gentes del Alto Aragón y el Pallars contra los renovados intentos de Red Eléctrica de España de atravesar estas tierras con una Autopista Eléctrica de muy alta tensión (400 Kv.). También en ella hay un gran número de enlaces a webs relacionadas con la alta tensión y sus peligros.
Para quienes estéis interesados en tener una información permanente e inmediata, existe también un grupo de Google de la Plataforma, que funciona a modo de foro y lista de correos, y que tiene como complemento un grupo en Facebook, administrado por uno de nuestros miembros. Puedes unirte a ellos entrando en los enlaces que encontrarás también en la barra lateral derecha, en la que también aparece un buzón que sirve de enlace a nuestro mail.
Por último, en esta misma barra veréis que aparece la lista de los miembros de nuestra Plataforma (a la que invitamos a sumar sus fuerzas a cualquier asociación, partido o grupo de personas que comparta nuestros principios o se sienta afectado por la amenaza de la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona), un enlace permanente a una web para recoger firmas de apoyo, una lista de enlaces de webs amigas o que aportan información valiosa sobre los peligros de la alta tensión (os invitamos, igualmente, a que nos hagáis llegar la vuestra si es el caso) y un enlace, al pie, a nuestro album de picassaweb, en el que recogemos las fotos de pancartas, pintadas, actos, etc. contra la Autopista Eléctrica (en el que nos gustaría recoger también las imágenes que hayáis realizado los lectores y queráis mandarnos con este fin).
En cualquier caso, un blog es, además de un medio de comunicación, un espacio para el debate. Por eso, os invitamos a que os suméis como miembros y os suscribáis al blog (podéis hacerlo también a través de la barra lateral derecha) y, sobre todo, a que nos dejéis vuestros comentarios en cada uno de los posts o entradas, lo que, sin duda, enriquecerá nuestras opiniones y servirá para crear un foro en el que públicamente se muestre el estado de opinión y el rechazo de toda la población afectada por el proyecto de Red Eléctrica de España, una baza que no debemos desperdiciar atendiendo a la postura expresada por nuestros políticos, que han declarado en varias ocasiones que no apoyan aquellos proyectos de líneas de alta tensión que sean rechazados socialmente.
Tomémosles la palabra y expresemos este rechazo con todas nuestras fuerzas antes de que tengamos que lamentarnos.

Per a aquells que no estigueu acostumats a les weblogs o blogs, aquí teniu uns consells pràctics i algunes informacions útils perquè pugueu obtenir la informació que busqueu en aquest mitjà: En primer lloc, recordar-vos que aquest és el blog de la Platafoma Unitària contra l'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona. Com tot blog, les entrades o posts que van apareixent en ell van superposant-se a les anteriors, apareixent sempre en primer lloc la més recent. No obstant això, com pot veure's al peu de cada entrada, totes elles estan classificades amb una o més etiquetes, de manera que, si es busca una informació en particular, o es desitja consultar tot el que hem recollit pel que fa a un tema en particular, només cal punxar en una d'aquestes etiquetes i apareixeran totes les entrades en ordre cronològic.
Aquestes etiquetes apareixen com enllaç permanent en la barra de la dreta del blog, on també es pot trobar un índex de l'arxiu del blog ordenat cronològicament. En qualsevol cas, la nostra Plataforma conta també com web de referència amb la pàgina de la
Coordinadora contra línies d'alta tensió i instal·lacions de transformació, que figura també en aquesta barra com "Enllaç permanent" i que emmagatzema una enorme quantitat d'informació i documents sobre els perills per a la salut i el medi ambient de les instal·lacions que generen camps electromagnètics així com sobre la lluita històrica de les gents de l'Alt Aragó i el Pallars contra els renovats intents de Red Eléctrica de España de travessar aquestes terres amb una Autopista Elèctrica de molt alta tensió (400 Kv.). També en ella hi ha un gran nombre d'enllaços a webs relacionades amb l'alta tensió i els seus perills.
Per a qui estigueu interessats a tenir una informació permanent i immediata, existeix també un grup de Google de la Plataforma, que funciona a manera de fòrum i llista de correus, i que té com complement un grup en Facebook, administrat per un dels nostres membres. Pots unir-te a ells entrant en els enllaços que trobaràs també en la barra lateral dreta, en la qual també apareix una bústia que serveix d'enllaç al nostre mail.
Finalment, en aquesta mateixa barra veureu que apareix la llista dels membres de la nostra Plataforma (a la qual convidem a sumar les seves forces a qualsevol associació, partit o grup de persones que comparteixi els nostres principis o s'asseu afectat per l'amenaça de l'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona), un enllaç permanent a una web per a recollir signatures de suport, una llista d'enllaços de webs amigues o que aporten informació valuosa sobre els perills de l'alta tensió (us convidem, igualment, que ens feu arribar la vostra si és el cas) i un enllaç, al peu, al nostre album de picassaweb, en el qual recollim les fotos de pancartes, pintades, actes, etc. contra l'Autopista Elèctrica (en el qual ens agradaria recollir també les imatges que hàgiu realitzat els lectors i vulgueu manar-nos a aquest efecte). En qualsevol cas, un blog és, a més d'un mitjà de comunicació, un espai per al debat. Per això, us convidem que us sumeu com membres i us subscrigueu al blog (podeu fer-lo també a través de la barra lateral dreta) i, sobretot, que ens deixeu els vostres comentaris en cadascun dels posts o entrades, el que, sens dubte, enriquirà les nostres opinions i servirà per a crear un fòrum en el qual públicament es mostri l'estat d'opinió i el rebuig de tota la població afectada pel projecte de Red Eléctrica de España, una basa que no hem de desperdiciar atenent a la postura expressada pels nostres polítics, que han declarat en diverses ocasions que no donen suport aquells projectes de línies d'alta tensió que siguin rebutjats socialment.
Prenguem-los la paraula i expressem aquest rebuig amb totes les nostres forces abans que hàgim de lamentar-nos.

El blog de Pueyo recoge un reportaje fotográfico sobre la última acción contra la línea de los vecinos de La Puebla del Mon


Hace unos días algunos vecinos de La Puebla del Mon, ayudados por unos amigos escaladores, desenredaron parte de los cuarenta metros de cable con banderolas que se instalaron en la Poetifiesta Reivindicativa de Pueyo de Marguillén del pasado 25 de abril. Se aprovechó la oación para hacer algunas fotos que muestran la cercanía de la futura Autopista Eéctrica Peñalba-Monzón-Isona a estas dos localidades ribagorzanas y, especialmente, a La Puebla del Mon, que quedaría dentro del radio de acción del campo electromagnético generado por la línea, condenando a sus habitantes, a gravísimos problemas de salud (lo que explica, sin duda, por qué esta población no aparece en los mapas presentados en su proyecto por Red Eléctrica de España, hecho gravísimo, que debería servir para invalidarlo bien por la mala intención que demuestra o, en el mejor de los casos, por su deficiente confección).
Podéis verlo en el siguiente enlace:

http://pueyo.wordpress.com

Fa uns dies alguns veïns de La Pobla del Mon, ajudats per uns amics escaladors, van desembolicar part dels quaranta metres de cable amb banderolas que es van instal·lar en la Poetifiesta Reivindicativa de Pueyo de Marguillén del passat 25 d'abril. Es va aprofitar la oación per a fer algunes fotos que mostren la proximitat de la futura Autopista Eéctrica Peñalba-Montsó-Isona a aquestes dues localitats ribagorzanas i, especialment, a La Pobla del Mon, que quedaria dintre del ràdio d'acció del camp electromagnètic generat per la línia, condemnant als seus habitants, a gravísimos problemes de salut (el que explica, sens dubte, per quina aquesta població no apareix en els mapes presentats en el seu projecte per Red Elétrica de España, fet gravísimo, que hauria de servir per a invalidar-lo bé per la dolenta intenció que demostra o, en el millor dels casos, per la seva deficient confecció).
Podeu veure'l en el següent enllaç: