martes, 21 de junio de 2022

Crónica de la Marcha lenta del sábado 18 de junio en el Pallars Jussà: Aturem les mega centrals solars! (+ instrucciones para la presentación de alegaciones)

Tal como se había previsto, la jornada reivindicativa del pasado sábado 18 en el Pallars Jussà se inició a las 11:00 h. en Figuerola d'Orcau, donde se concentraron una treintena de vehículos y se colgó una pancarta. De allí se salió hacia Vilamitjana, a una velocidad de unos 10 kilómetros por hora. 
Una vez en Vilamitjana, se sumaron algunos coches más. Se había previsto cortar la carretera durante 15 minutos, pero el intensísimo calor lo desaconsejó y se continuó hasta Tremp, donde los mossos apuntaron las matrículas de los vehículos participantes. En total, la marcha lenta tardó 1 hora y 20 minutos en recorrer los 12 kilómetros entre Figuerola y Tremp.
Ya en la Rambla del Dr. Pearson se llevó a cabo una pequeña manifestación a lo largo de esta, tras lo cual se leyó el manifiesto que se había preparado para la jornada (véase: https://autopistaelectricano.blogspot.com/2022/06/marcha-lenta-entre-figuerola-dorcau-y.html) y se recogieron alegaciones firmadas (no se hizo un recuento exhaustivo, pero con seguridad más de un centenar). Pirineus TV cubrió el acto entrevistando a un representante de nuestra plataforma y a una compañera portavoz de Salvem Lo Pallars.
En relación con las alegaciones, que publicábamos en este medio el viernes pasado (véase la entrada anterior o la página creada al efecto), se trata de un modelo sencillo o popular, pensado para facilitar la tarea de alegar al mayor número posible de afectados y afectadas. Puede descargarse y personalizarse de la citada página para ser presentado en cualquier registro oficial o bien mediante correo administrativo.
No obstante, para facilitar y centralizar la presentación de las alegaciones, puede entregarse en la gestoría PIRINEUSGESTIÓ de Tremp (o en Aragón, contactando con la gente de Tolva). En ese caso, en la primera página del documento solo se pondrá el nombre y dos apellidos de la persona que alega, su DNI y la firma, dejando en blanco la parte de dicada a la persona a la que se autoriza ya que aún no se ha determinado qué compañero o compañera se encargará de ello.
En cuanto al plazo para alegar, hemos calculado que finalizaría el 4 o 5 de julio, pero preferimos poner como fecha tope el 30 de junio para el caso de quienes entreguen sus alegaciones en los lugares indicados.
Queremos expresar desde aquí nuestro más sincero agradecimiento a todas las personas participantes en esta jornada reivindicativa. Valoramos muy especialmente su solidaridad teniendo en cuenta el calor extremo que se padeció en el Pallars Jussà el pasado sábado, y que, gracias a ellas, no impidió el éxito de esta acción, que deja patente, una vez más, el rechazo de nuestro territorio a los megaproyectos energéticos que pretenden imponernos y al modelo energético depredador que los sustenta.
 
 
Tal com s'havia previst, la jornada reivindicativa del passat dissabte 18 al Pallars Jussà es va iniciar a les 11.00 h. a Figuerola d'Orcau, on es van concentrar una trentena de vehicles i es va penjar una pancarta. Se'n va sortir cap a Vilamitjana, a una velocitat d'uns 10 quilòmetres per hora.
Un cop a Vilamitjana, es van sumar alguns cotxes més. S'havia previst tallar la carretera durant 15 minuts, però l'intensíssima calor la va desaconsellar i es va continuar fins a Tremp, on els mossos van apuntar les matrícules dels vehicles participants. En total, la marxa lenta va trigar 1 hora i 20 minuts a recórrer els 12 quilòmetres entre Figuerola i Tremp.
Ja a la Rambla del Dr. Pearson es va dur a terme una petita manifestació al llarg d'aquesta, i després es va llegir el manifest que s'havia preparat per a la jornada (vegeu: https://autopistaelectricano.blogspot.com/2022/06/marcha-lenta-entre-figuerola-dorcau-y.html) i es van recollir al·legacions signades (no se'n va fer un recompte exhaustiu, però amb seguretat més d'un centenar). Pirineus TV va cobrir l'acte entrevistant a un representant de la nostra plataforma i a una companya portaveu de Salvem Lo Pallars.
En relació amb les al·legacions, que publicàvem en aquest mitjà divendres passat (vegeu l'entrada anterior o la pàgina creada a aquest efecte), es tracta d'un model senzill o popular, pensat per facilitar la tasca d'al·legar el nombre més gran possible d'afectats i afectades. Podeu descarregar-vos i personalitzar-vos de l'esmentada pàgina per a ser presentats en qualsevol registre oficial o bé mitjançant correu administratiu. No obstant això, per facilitar i centralitzar la presentació de les al·legacions, es pot lliurar a la gestoria PIRINEUSGESTIÓ de Tremp (o a Aragó, contactant amb la gent de Tolba). En aquest cas, a la primera pàgina del document només es posarà el nom i dos cognoms de la persona que al·lega, el seu DNI i la signatura, deixant en blanc la part dedicada a la persona a qui s'autoritza ja que encara no es ha determinat quin company o companya se n'encarregarà.
Quant al termini per al·legar, hem calculat que finalitzaria el 4 o 5 de juliol, però preferim posar com a data límit el 30 de juny per al cas dels qui lliurin les seves al·legacions als llocs indicats.
Volem expressar des d'aquí el nostre agraïment més sincer a totes les persones participants en aquesta jornada reivindicativa. Vam valorar molt especialment la seva solidaritat tenint en compte la calor extrema que es va patir al Pallars Jussà dissabte passat, i que, gràcies a elles, no va impedir l'èxit d'aquesta acció, que deixa palès, una vegada més, el rebuig del nostre territori als megaprojectes energètics que pretenen imposar-nos i al model energètic depredador que els sustenta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario