jueves, 23 de abril de 2009

La FIRA NATURA de Sort se traslada al Polideportivo

Según acaban de informarnos, la FIRA NATURA del Pallars Sobirà, que tendrá lugar el próximo domingo 26 de abril, se trasladará al Polideportivo de Sort por razones climatológicas. Allí podréis encontrar a nuestros compañeros de la Plataforma en una interesante charla-coloquio sobre la Autopista Eléctrica.
Os dejamos con el programa que nos ha mandado el compañero Armand.

Segons acaben d'informar-nos, la FIRA NATURA del Pallars Sobirà, que tindrà lloc diumenge que ve 26 d'abril, es traslladarà al Poliesportiu de Sort per raons climatològiques. Allí podreu trobar als nostres companys de la Plataforma en una interessant xerrada-col·loqui sobre l'Autopista Elèctrica.
Us deixem amb el programa que ens ha manat el company Armand.

Todo dispuesto para la Poetifiesta Reivindicativa del próximo sábado 25 en Pueyo de Marguillén

Tal como informa hoy el blog de Pueyo (que advierte de las últimas novedades en relación con este evento), todo está dispuesto ya para la Poetifiesta Reivindicativa del próximo sábado 25, que os recordamos con esta entrada, esperando que todos los que estamos en contra del proyecto de Autopista Eléctrica que amenaza a nuestra tierra nos reencontremos en esta fiesta de la poesía.

Tal com informa avui el blog de Pueyo (que adverteix de les últimes novetats en relació amb aquest esdeveniment), tot està disposat ja per a la Poetifiesta Reivindicativa del pròxim dissabte 25, que us recordem amb aquesta entrada, esperant que tots els quals estem en contra del projecte d'Autopista Elèctrica que amenaça a la nostra terra ens retrobem en aquesta festa de la poesia.


sábado, 18 de abril de 2009

Actividad de la Plataforma en el boletín informativo de ERC-Isona

Nuestro compañero Joan Martín nos manda el artículo publicado en el boletín de ERC de Isona en el que se da cuenta de nuestras últimas actividades.
Gracias, compañeros.

El nostre company Joan Martín ens mana l'article publicat en el butlletí de ERC d'Isona en el qual s'adóna de les nostres últimes activitats.
Gràcies, companys.

"ACTIVITAT DE LA PLATAFORMA CONTRA L’AUTOPISTA ELÈCTRICA"
Els membres de la Plataforma han continuat treballant en reunions setmanals al Centre Cívic Tarraquet de Tremp per l’organització a la nostra comarca. Durant aquests mesos han iniciat una campanya informativa i de recollida de signatures, principalment als mercats de Tremp i La Pobla de Segur, van participar a la manifestació del dia 22 de març a Barcelona en contra de la política mediambiental de la Generalitat i van ser presents amb una taula informativa a la XI Fira Natura a Lleida els dies 3,4 i 5 d’abril. El divendres dia 27 de març van començar a Vilamitjana les xerrades pels diferents pobles, a continuació el 24 d’abril a Puigcercós, amb la intenció d’apropar la informació a tothom, també està previst fer-ne a Figuerola d’Orcau i Isona.
Els companys d’Aragó han organitzat una festa reivindicativa el dia 25 d’abril a partir de les 11 del matí a Pueyo de Marguillén (Osca), es farà un recital de poesia amb diferents participants pels carrers del poble (un dels més afectats pel projecte), dinar popular i actuacions musicals. Més informació : http://autopistaelectricano.blogspot.com
La gent d’ERC ens oposem a la nova línia d’alta tensió i a qualsevol nova agressió al territori, donem suport i col·laborem amb la Plataforma i a nivell institucional estem treballant perquè, si finalment no es pot aturar el projecte, es redueixi al màxim el seu impacte ambiental.

viernes, 17 de abril de 2009

Más acerca de la Plataforma "Seny i paisatge"

Línea de pilonas (de la línea que no existía según el Tribunal Supremo) dirigiéndose hacia La Puebla del Mon (Huesca)

El pasado domigo transcribíamos aquí el manifiesto de la Plataforma "Seny i Paisatge" valorando positivamente los puntos en común con esta iniciativa (lo que nos une) y animando a los lectores a sumarse a esta iniciativa bajo la máxima de "la unión hace la fuerza".
Al mismo tiempo, abríamos en nuestro grupo de google un debate interno sobre la posibilidad de adherirnos a este manifiesto y, tras recibir las opiniones de algunos de nuestros miembros, hemos decidido que, sin desdecirnos de lo que publicábamos en una anterior entrada, no nos parece oportuna la adhesión como Plataforma a las propuestas de "Seny i Paisatge" en razón de las diferencias que nos separan, que afectan a nuestra estrategia de oposición a las líneas eléctricas que a todos nos afectan.
Así, aunque valoramos de manera positiva la apuesta por la cordura y la negociación de nuestros colegas de "Seny i paisatge", creemos que, cuando en su manifiesto dan por hecho consumado la instalación de la MAT de Girona, están partiendo de una postura de mínimos que debilita la oposición a esta infraestructura tan dañina, no sólo para el medio ambiente y el paisaje, sino también para los pueblos y la salud de las personas.
Por nuestra parte, no somos tan ingenuos como para no ser conscientes de que nuestra lucha es muy difícil y de que nuestras posibilidades son pocas ante el enorme poder de REESA y el Gobierno Español. ¡Cómo para no ser conscientes de ello cuando vemos el poco valor que tienen en este país incluso las sentencias del Tribunal Supremo, de las que el Gobierno y REESA se burlan con toda facilidad con sólo cambiar el nombre a un proyecto, convirtiendo la antigua Aragón-Cazaril en la actual Monzón-Isona!
Pero, precisamente, por ello, desde el momento en que nuestra Plataforma se refundó y, especialmente, tras la reunión celebrada en Fonz el pasado mes de enero, dejamos claro que nuestra postura era de NO ACEPTAR LA AUTOPISTA ELÉCTRICA MONZÓN-ISONA bajo ningún concepto, SIN ALTERNATIVAS NI COMPENSACIONES, y planteando nuestra oposición como movimiento ciudadano pues la experiencia nos dice que, con el déficit democrático del país en el que vivimos (el mismo en el que según la UE no existe una auténtica seguridad jurídica), sirve de muy poco confiar en las instituciones o los tribunales.
Francamente, aunque no sabemos si esta vez lograremos una nueva victoria contra el tercer intento de REESA de atravesar nuestras tierras con sus líneas asesinas, es muy pronto para rebajar tanto nuestra postura como para dar por hecha la autopista eléctrica y pedir simplemente su soterramiento. No sería coherente cuando pensamos que el proyecto de REESA es innecesario y antieconómico (al menos visto desde el interés común porque, claro, quién sabe los intereses particulares que oculta...). No seería tampoco muy inteligente por nuestra parte cuando llevamos ya más de una década con nuestros paisajes destruidos por las pilonas instaladas para la antigua Aragón-Cazaril, que nunca fueron derribadas pese a la sentencia del Tribunal Supremo que consideraba inexistente esta línea.
¿Si han sido capaces de destruir nuestro paisaje sin beneficio alguno para nadie con una línea fantasma, iban a soterrar la que nos quieren imponer para su propio beneficio?

El passat domigo transcrivíem aquí el manifest de la Plataforma "Seny i Paisatge" valorant positivament els punts en comú amb aquesta iniciativa (el que ens uneix) i animant als lectors a sumar-se a aquesta iniciativa sota la màxima de "la unió fa la força".
Al mateix temps, obríem en el nostre grup de google un debat intern sobre la possibilitat d'adherir-nos a aquest manifest i, després de rebre les opinions d'alguns dels nostres membres, hem decidit que, sense desdir-nos del que publicàvem en una anterior entrada, no ens sembla oportuna l'adhesió com Plataforma a les propostes de "Seny i Paisatge" en raó de les diferències que ens separen, que afecten a la nostra estratègia d'oposició a les línies elèctriques que a tots ens afecten.
Així, encara que valorem de manera positiva l'aposta pel seny i la negociació dels nostres col·legues de "Seny i paisatge", creiem que, quan en el seu manifest donen per fet consumat la instal·lació de la MAT de Girona, estan partint d'una postura de mínims que afebleix l'oposició a aquesta infraestructura tan nociva, no només per al medi ambient i el paisatge, sinó també per als pobles i la salut de les persones.
Per la nostra banda, no som tan ingenus com per a no ser conscients que la nostra lluita és molt difícil i que les nostres possibilitats són poques davant l'enorme poder de REESA i el Govern Espanyol. Com para no ser conscients d'això quan veiem el poc valor que tenen en aquest país fins i tot les sentències del Tribunal Suprem, de les quals el Govern i REESA es burlen amb tota facilitat amb només canviar el nom a un projecte, convertint l'antiga Aragó-Cazaril en l'actual Montsó-Isona!
Però, precisament, per això, des del moment que la nostra Plataforma es refundó i, especialment, després de la reunió celebrada en Fonz el passat mes de gener, vam deixar clar que la nostra postura era de NO ACCEPTAR L'AUTOPISTA ELÈCTRICA MONTSÓ-ISONA en cap concepte, SENSE ALTERNATIVES NI COMPENSACIONS, i plantejant la nostra oposició com moviment ciutadà doncs l'experiència ens diu que, amb el dèficit democràtic del país en el qual vivim (el mateix en el qual segons la UE no existeix una autèntica seguretat jurídica), serveix de molt poc confiar en les institucions o els tribunals.
Francament, encara que no sabem si aquesta vegada assolirem una nova victòria contra el tercer intent de REESA de travessar les nostres terres amb les seves línies assassines, és molt prompte per a rebaixar tant la nostra postura com per a donar per feta l'autopista elèctrica i demanar simplement el seu soterrament. No seria coherent quan pensem que el projecte de REESA és innecessari i antieconòmic (almenys vist des de l'interès comú perquè, clar, qui sap els interessos particulars que oculta...). No seería tampoc molt intel·ligent per la nostra banda quan vam dur ja més d'una dècada amb els nostres paisatges destruïts per les pilones instal·lades per a l'antiga Aragó-Cazaril, que mai van ser derrocades malgrat la sentència del Tribunal Suprem que considerava inexistent aquesta línia.
Si han estat capaces de destruir el nostre paisatge sense benefici algun per a ningú amb una línia fantasma, anaven a soterrar la qual ens volen imposar per al seu propi benefici?

lunes, 13 de abril de 2009

Abierto un punto de información sobre la autopista eléctrica en Pueyo de Marguillén

En el blog de Pueyo de Marguillén anuncian hoy la apertura de un punto de información, en su salón municipal, en el que se informa sobre el proyecto de autopista eléctrica y sobre la lucha que los vecinos de Pueyo, como parte integrante de nuestra Plataforma están llevando a cabo contra esta megaestructura de transporte eléctrico que pone en peligro su futuro y su salud.
El mural informativo estará a disposición de los participantes en la POETIFIESTA REIVINDICATIVA que se realizará en Pueyo el próximo día 25 de abril.

En el blog de Pueyo de Marguillén anuncien avui l'obertura d'un punt d'informació, en el seu saló municipal, en el qual s'informa sobre el projecte d'autopista elèctrica i sobre la lluita que els veïns de Pueyo, com parteix integrant de la nostra Plataforma estan portant a terme contra aquesta megaestructura de transport elèctric que posa en perill el seu futur i la seva salut.
El mural informatiu estarà a la disposició dels participants en la POETIFIESTA REIVINDICATIVA que es realitzarà en Pueyo el pròxim dia 25 d'abril.

domingo, 12 de abril de 2009

Seny i Paisatge / Sensatez y Paisaje

A través de nuestro grupo de google nos ha llegado la noticia de la existencia de una Plataforma denominada "Seny i Paisatge" (Sensatez y Paisaje) cuyo manifiesto coincide en gran medida con nuestros principios fundacionales.
Lo transcribimos a continuación animándoos a que os suméis a esta Plataforma siguiendo la máxima de "la unión hace la fuerza" (podéis hacerlo en el siguiente enlace: http://www.senyipaisatge.org/index.php?option=com_chronocontact&Itemid=11).
Enhorabuena por la iniciativa, compañeros de "Seny i Paisatge".

A través del nostre grup de google ens ha arribat la notícia de l'existència d'una Plataforma denominada "Seny i Paisatge", el manifest de la qual coincideix en gran mesura amb els nostres principis fundacionals.
Ho transcrivim a continuació animant-vos que us sumeu a aquesta Plataforma seguint la màxima de "la unió fa la força" (podeu fer-lo en el següent enllaç: http://www.senyipaisatge.org/index.php?option=comchronocontact&Itemid=11).
Enhorabona per la iniciativa, companys de "Seny i Paisatge".


MANIFIESTO DE SENY I PAISATGE

Ciutadans i ciutadanes,
Actualment s’està construint la línia de molt alta tensió (MAT) entre Vic i Bescanó. Aquesta línia aèria, amb torres de desenes de metres d’alçada, trinxen Osona, les Guilleries, la Selva i el Gironès, les quals s’han aixecat sense cap cura amb l’entorn. Tampoc no han rebut cap tractament cromàtic, així no s’han pintat de color verd les que al darrera tenen muntanya amb una frondosa massa forestal, fet que faria disminuir el seu impacte visual, com ja s’ha fet a la línia de les Gavarres. Les obres són realitzades per Red Eléctrica de España (REE) amb el vist-i-plau del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç. Les properes obres de la MAT són la connexió de Bescanó a Santa Llogaia, el ramal de Santa Coloma de Farners a la subestació elèctrica de Riudarenes, i la connexió soterrada de Santa Llogaia fins a França. Un cop es veu que la construcció de la MAT és una realitat, demanem que la construcció de la resta de trams de la MAT i d’altres futures línies elèctriques, com la projectada entre el Pallars Jussà i la Ribagorça aragonesa, que afectaran a Catalunya, que es realitzin aprofitant els actuals corredors d’infraestructures ( ferroviari com el TAV, viari com l’AP7 o elèctric) i que se soterri en tots els trams on sigui factible. Per què es demana això: Davant la política erràtica i contradictòria de certs governants, amb una visió que no arriba més enllà de les parets dels seus despatxos. La nostra proposta d’aprofitament dels corredors d’infraestructures avui disponibles i de soterrament en tots els trams on sigui factible, és assenyada, i abasta tot l’àmbit del Principat. El mateix govern de la Generalitat, segons informe del Departament de Medi Ambient i Habitatge, està a favor que la connexió de la MAT a la subestació de Riudarenes es faci pel corredor d’infraestructures (TAV) i se soterri en el llocs més problemàtics, com és la zona de l’aeroport. Aquesta postura volem que s’estengui a tots els traçats de la MAT i a les futures noves línies elèctriques. Fins hi tot la connexió Sentmenat frontera francesa es podria fer tota aprofitant el TAV o l’AP7. Recordem que des de la dècada dels 90 del segle XX s’ha intentat la interconnexió elèctrica entre Espanya i França, i ha fracassat: així s’intentà pel País Basc, per la Vall del Loron, per la Vall d’Aran, pel Pirineus Atlàntics i l’Alta Garona. En tots aquests casos una forta oposició de la població, dels poders polítics i econòmics locals, van rebutjar els projectes. Finalment des del 2001 els esforços dels dos estats es van centrar en els Pirineus Orientals, on finalment passarà. Si tots formen part de l’Estat Espanyol i ens ha tocat el rebre d’haver de patir la interconnexió, exigim que la construcció de la MAT no suposi la destrucció de més paisatge, sinó aprofitar els corredors d’infraestructures existents. El malbaratem del paisatge, a part d’una pèrdua ambiental i patrimonial, suposa la utilització d’un recurs no renovable, com és el sòl. Una de les raons que argumenten per no soterrar la MAT és el seu cost econòmic. En aquest cas hem de recordar que a Madrid la MAT està soterrada fins a l’aeroport de Barajas. Catalunya no pot patir més greuges comparatius envers Madrid. Així si a la capital de l’Estat es pot soterrar aquí també. Finalment a França tot el tram de la MAT, anomenada allà la THT, va soterrat. Com a catalans que formen part d’Europa, igual que els francesos, hem d’exigir el màxim de soterrament de la MAT i de futures MATS. Davant tots aquestes fets demanem l’adhesió a aquest manifest.

jueves, 9 de abril de 2009

Próximo acto público de la Plataforma: Puigcercós (Jussà), 24 de abril, 20 horas

Según nos informan los compañeros del Pallars, se ha convocado un acto público en Puigcercós, en la antigua escuela, a las 20 horas del próximo 24 de abril. Allí os esperamos a todos los que queráis informaros más y mejor sobre los peligros del proyecto de Autopista Eléctrica Monzón-Isona.
Os dejamos, por cierto, con unas fotos que muestran la importante actividad informativa de la Plataforma en el Pallars.
Felicitaciones por el gran trabajo que estáis realizando, compañeros.






Segons ens informen els companys del Pallars, s'ha convocat un acte públic en Puigcercós, en l'antiga escola, a les 20 hores del pròxim 24 d'abril.
Allí us esperem a tots els quals vulgueu informar-vos més i millor sobre els perills del projecte d'Autopista Elèctrica Montsó-Isona.
Us deixem, per cert, amb unes fotos que mostren la important activitat informativa de la Plataforma en el Pallars.
Felicitacions pel gran treball que esteu realitzant, companys.

jueves, 2 de abril de 2009

El editorial de la revista "Temps de Franja" apoya nuestras tesis y nuestra lucha contra la Autopista Eléctrica

Reproducimos a continuación el editorial de la revista Temps de Franja, correspondiente a su nº 89, del pasado mes de marzo, en el que, como podéis ver, se apoya abiertamente a nuestra Plataforma y se critican las contradicciones de los representantes políticos (que ya denunciamos en este blog) en relación con su "aparente" oposición al proyecto de Autopista Eléctrica entre Peñalba-Monzón e Isona.
Desde aquí nuestro más sincero agradecimiento por el apoyo recibido desde esta importante revista de la Franja, que demuestra, una vez más, la oposición de los habitantes de las comarcas afectadas por el proyecto de Autopista Eléctrica. La misma oposición que, tomando la palabra a nuestros políticos, hace inviable este proyecto de Red Eléctrica de España.


Reproduïm a continuació l'editorial de la revesteixi Temps de Franja, corresponent al seu nº 89, del passat mes de març, en el qual, com podeu veure, es dóna suport obertament a la nostra Plataforma i es critiquen les contradiccions dels representants polítics (que ja denunciem en aquest blog) en relació amb la seva "aparent" oposició al projecte d'Autopista Elèctrica entri Peñalba-Montsó i Isona.
Des d'aquí el nostre més sincer agraïment pel suport rebut des d'aquesta important revista de la Franja, que demostra, una vegada més, l'oposició dels habitants de les comarques afectades pel projecte d'Autopista Elèctrica. La mateixa oposició que, prenent la paraula als nostres polítics, fa inviable aquest projecte de Red Eléctrica de España.

lunes, 30 de marzo de 2009

Las verdaderas razones que llevan a Red Eléctrica de España a proponer su proyecto de Autopista Eléctrica Monzón-isona

Los habitantes de La Ribagorza y el Pallars no nos hemos "tragado" en ningún momento los argumento con los que Red Eléctrica de España (REESA) defiende su proyecto de Autopista Eléctrica entre Peñalba, Monzón e Isona, razón por la que, desde un principio, nuestro primer argumento en contra de su proyecto es que éste es, a todas luces, innecesario y, dada la actual "crisis", antieconómico por sus enormes dimensiones.
En relación con esto, repasando los argumentos a los que nos referimos, no resulta creible la necesidad de interconexiones para un mejor aprovechamiento de la creciente producción de energías de origen solar o eólico. Si ésta fuera una de las verdaderas razones, la solución de REESA atenta contra el sentido común pues, si algo permite el número creciente de centrales de energías renovables, es un nuevo modelo de gestión del transporte eléctrico que no resulte tan agresivo. Así, en el mejor de los casos, habría que denunciar el proyecto de Autopista Eléctrica por descabellado y, como decíamos, antieconómico. Sin embargo, no creemos que sea necesario entrar en ese debate a no ser para denunciar de nuevo la política colonialista del Estado en nuestros territorios pirenaicos, que tendrían que soportar una nueva agresión (de consecuencias muy graves para el territorio) para transportar la energía producida por otros y para otros; pues, ciertamente, la interconexión que proponen entre Monzón e Isona no se produce en un territorio en el que existan centrales eólicas o solares de importancia. A decir verdad, como hemos comentado en otras ocasiones, este argumento parece sólo un lavado de cara (suena muy bien hablar en estos tiempos de energías renovables) y así parece que lo han entendido los políticos y los grandes medios de comunicación, que han aireado siempre este argumento de REESA que, en definitiva, parece más una consigna del grupo de poder que en su conjunto forman.
En cuanto a la necesidad de reforzar la línea del AVE, que en este caso sí pasa por Monzón, volveríamos de nuevo a preguntarnos si semejante argumento es válido para aquellos que tendríamos que ver cómo una autopista eléctrica pone en peligro nuestro futuro económico (al dañar seriamente nuestro patrimonio natural y cultural) y nuestra propia salud, simplemente, para beneficio de quienes pueden servirse de este medio de transporte. Que echen un vistazo al estado de los medios de transporte públicos en La Ribagorza y el Pallars y nos digan luego si es de ley tener que ser los paganos (que ya bastante lo somos mediante impuestos que no revierten en nuestro territorio) de los beneficios que se llevarían otros. Que lo digan más a las claras: para quienes gestionan así el territorio somos poco más que un grano en el culo; un molesto estorbo, que encima tiene la desfachatez de protestar y defender su futuro en un territorio que para ellos sólo sirve para extraer agua, energía y como parque de fin de semana par los que sí disponen de AVE a cuenta de los bolsillos de todos los contribuyentes. Tampoco es pues un argumento en el que entrar a debatir. No nos es posible desde el momento en que nos rebaja al papel de ciudadanos de segunda (o quinta categoría), cuyos impuestos y votos no pesan nada en la balanza. Tampoco nos es posible pues no estamos reclamando una compensación a cambio del futuro de nuestros pueblos: no existe compensación posible si lo que se pone en juego es todo, incluida la salud y el futuro.
Por último, el argumento de que la Autopista Eléctrica podría traer energía para futuros polígonos empresariales es algo así como la zanahoria que le ponían al burro para que siguiera caminando. Estamos casi seguros (pues el engaño siempre ha sido la estrataegia de los poderosos) que será su próxima consigna, la que utilizarán cuando quieran desmovilizar a la población de esta tierra que se opone a sus planes. Pero ya lo hemos dicho: no hay compensación posible para la destrucción que traería su línea asesina; y, además, ¿de verdad hay alguien que pueda creerse que una línea de 400 Kv se puede aprovechar para dar energía a nuestros pueblos? Seamos serios, señores, que aunque aquí la mayoría de la gente es muy mayor, todos tenemos un mínimo de conocimiento.
Dicho esto cabe preguntarse entonces: ¿para qué quiere realmente REESA la Autopista Eléctrica Peñalba-Monzón-Isona? Francamente, nos gustaría saberlo a ciencia cierta, pero, como no esperamos que ni ellos, ni la prensa ni los que nos gobiernan nos lo digan, trataremos de suponerlo a partir de los siguientes indicios:
  • Por lo que parece la necesidad de interconexión de la red eléctrica de España tendría como fin último convertir a nuestro país en el gran transportista de la electricidad que, previsiblemente, se producirá en un futuro no muy lejano en el norte de África. Hay serios indicios al respecto hacia los que apunta el vídeo de nuestros compañeros de la Plataforma contra la línea Castejón-Vitoria, que publicábamos hace poco. Lo son, desde luego, la interconexión con Marruecos por Tarifa (os remitimos aquí al siguiente artículo de la Coordinadora contra líneas de alta tensión e instalaciones de transformación) y la defensa de la energía nuclear que hace poco hacía el Consejero de Industria y Empleo del Principado de Asturias, quien, por cierto, suele tratar de "majaderos" a nuestros compañeros de la Plataforma contra la línea Sama-Velilla, dejando muy claro con ello su "esmerada" educación y el nerviosismo que suele cundir entre quienes se encuentran con una oposición dura y sólida a sus lucrativos planes; pues, en relación con este punto, no hay que olvidar que REESA ejerce un monopolio sobre el transporte de la energía eléctrica y que de ser ciertas estas suposiciones el beneficio económico podría ser muy sustancioso.
  • En el entorno de la Autopista Eléctrica Monzón-Isona se están generando dos megaproyectos que, de llevarse a cabo, necesitarían de una enorme cantidad de energía. Nos referimos al megacasino Gran Scala y a la inmensa ampliación de Cerler. El primero no tiene aún un futuro demasiado claro; sin embargo, es evidente que, dada su ubicación, podría aprovechar a las mil maravillas la línea Peñalba-Monzón-Isona. El segundo, el megaproyecto de ARAMÓN, tiene ya al parecer todas las bendiciones necesarias y, dadas sus dimensiones, exigiría una gran cantidad de energía, que podría obtener fácilmente de la cercana Monzón-Isona (podéis informaros sobre esta grave amenaza en la web de la Plataforma en Defensa de las Montañas de Aragón o acudiendo al acto informativo que, al respecto, han preparado para este próximo jueves 2 de abril en Zaragoza).

Si la justificación de la Autopista Eléctrica Monzón-Isona fuera cualquiera de las anteriores (o todas en su conjunto) se desvelaría que Red Eléctrica de España no está sino al servicio de los intereses especulativos de aquellos que han generado el marasmo en el que algunos han sumido a nuestra sociedad (y que, eufemísticamente han dado en llamar "crisis" para ocultar que no ha sido sino el resultado de la avaricia sin límites, la mercantilización brutal y el saqueo). Por ello, no es esperable que REESA aluda a estas razones en un momento en que hasta desde la Unión Europea se está advirtiendo seriamente a España en relación con su escandalosa política económica basada en la pura especulación urbanística (la misma que, pese a todo, sigue vigente en los planes de Gran Scala o ARAMÓN).
Todo ello nos lleva, en definitiva, a proponer, como venimos haciendo continuamente en este blog, lo que deben ser los tres pilares de nuestra oposición contra los planes de Red Electrica de España y que no pasan, por supuesto, por tratar de razonar con REESA unos argumentos que parecen puras falacias. Estos tres pilares serían:
  • La unidad de todas las plataformas contra autopistas eléctricas actualmente en marcha en España, pues todas responden a los mismos intereses y, en todos los casos, generan afecciones semejantes. Además, igualmente en todos los casos, afectan a territorios con escaso peso poblacional, lo que aconseja la unidad para alcanzar la fuerza necesaria contra un monopolio tan poderoso como REESA (recordemos que su actual Presidente es el exministro Atienza)
  • Una nueva cultura de la energía que haga que nuestra oposición a los proyectos de REESA vaya más allá de la simple defensa de nuestro territorio y nuestras gentes (que por otra parte nos llena de razón y fuerza moral) pues los planes de REESA no se pueden desligar de una concepción económica mercantilista que, apoyada en la coartada del liberalismo (insostenible desde el momento en que REESA es un monopolio), está poniendo en peligro no sólo el futuro de determinados territorios, sino, como todos sabemos, el futuro mismo de nuestro planeta y de la humanidad en su conjunto.
  • La creación de un Foro Social en nuestros territorios que aglutine la oposición al conjunto de amenazas que ponen en peligro nuestros pueblos y medios de vida. Pues, por lo que parece, como decíamos antes, comarcas como la Ribagorza o el Pallars están destinadas a jugar simplemente (al más puro estilo colonialista) el papel de productores de energía y agua, servidumbre de paso para infraestructuras tan dañinas como una autopista eléctrica y parque temático para los ciudadanos de mayor poder adquisitivo que, con infraestructuras al estilo de las que se preveen en Cerler, serían los dueños reales del territorio en el que, visto lo visto, estamos de sobra aquellos que nos empecinamos en mantener vivo el medio rural.

Els habitants de La Ribargorça i el Pallars no ens hem "empassat" en cap moment els argument amb els quals Red Eléctrica de España (REESA) defensa el seu projecte d'Autopista Elèctrica entri Peñalba, Montsó i Isona, raó per la qual, des d'un principi, el nostre primer argument en contra del seu projecte és que aquest és, sens dubte, innecessari i, donada l'actual "crisi", antieconómico per les seves enormes dimensions.
En relació amb això, repassant els arguments als quals ens referim, no resulta creible la necessitat d'interconnexions per a un millor aprofitament de la creixent producció d'energies d'origen solar o eòlic. Si aquesta anés una de les veritables raons, la solució de REESA atenta contra el sentit comú doncs, si alguna cosa permet el nombre creixent de centrals d'energies renovables, és un nou model de gestió del transport elèctric que no resulti tan agressiu. Així, en el millor dels casos, caldria denunciar el projecte d'Autopista Elèctrica per desgavellat i, com dèiem, antieconómico. No obstant això, no creiem que sigui necessari entrar en aquest debat a no ser per a denunciar de nou la política colonialista de l'Estat en els nostres territoris pirinencs, que haurien de suportar una nova agressió (de conseqüències molt greus per al territori) per a transportar l'energia produïda per uns altres i per a uns altres; doncs, certament, la interconnexió que proposen entre Montsó i Isona no es produïx en un territori en el qual existeixin centrals eòliques o solars d'importància. Francament, com hem comentat en altres ocasions, aquest argument sembla només un rentat de cara (sona molt bé parlar en aquests temps d'energies renovables) i així sembla que ho han entès els polítics i els grans mitjans de comunicació, que han airejat sempre aquest argument de REESA que, en definitiva, sembla més una consigna del grup de poder que en el seu conjunt formen.
Quant a la necessitat de reforçar la línia de l'AVE, que en aquest cas sí passa per Montsó, tornaríem de nou a preguntar-nos si semblant argument és vàlid per a aquells que tindríem a veure com una autopista elèctrica posa en perill el nostre futur econòmic (al danyar seriosament el nostre patrimoni natural i cultural) i la nostra pròpia salut, simplement, per a benefici de qui poden servir-se d'aquest mitjà de transport. Que facin un cop d'ull a l'estat dels mitjans de transport públics en La Ribargorça i el Pallars i ens diguin després si és de llei haver de ser els pagans (que ja bastant ho som mitjançant impostos que no reverteixen en el nostre territori) dels beneficis que es durien altres. Que ho diguin més a les clares: per a qui gestionen així el territori som poc més que un gra en el cul; un molest entrebanc, que damunt té la desfachatez de protestar i defensar el seu futur en un territori que per a ells només serveix per a extreure aigua, energia i com parc de cap de setmana per els quals sí disposen d'AVE a compte de les butxaques de tots els contribuents. Tampoc és doncs un argument en el qual entrar a debatre. No ens és possible des del moment que ens rebaixa al paper de ciutadans de segona (o cinquena categoria), els impostos i vots d'els quals no pesen gens en la balança. Tampoc ens és possible doncs no estem reclamant una compensació en canvi del futur dels nostres pobles: no existeix compensació possible si el que es posa en joc és tot, inclosa la salut i el futur.
Finalment, l'argument que l'Autopista Elèctrica podria portar energia per a futurs polígons empresarials és una mica així com la pastanaga que li posaven al ruc perquè seguís caminant. Estem gairebé segurs (doncs l'engany sempre ha estat la estrataegia dels poderosos) que serà la seva pròxima consigna, la qual utilitzaran quan vulguin desmovilizar a la població d'aquesta terra que s'oposa als seus plans. Però ja ho hem dit: no hi ha compensació possible per a la destrucció que portaria la seva línia assassina; i, a més, de debò hi ha algú que pugui creure's que una línia de 400 Kv es pot aprofitar per a donar energia als nostres pobles? Siguem seriosos, senyors, que encara que aquí la majoria de la gent és molt major, tots tenim un mínim de coneixement.
Dita això cap preguntar-se llavors: para què vol realment REESA l'Autopista Elèctrica Peñalba-Montsó-Isona? Francament, ens agradaria saber-lo amb certesa, però, com no vam esperar que ni ells, ni la premsa ni els quals ens governen ens ho diguin, tractarem de suposar-lo a partir dels següents indicis:

  • Pel que sembla la necessitat d'interconnexió de la xarxa elèctrica d'Espanya tindria com fi última convertir al nostre país en el gran transportista de l'electricitat que, previsiblement, es produirà en un futur no molt llunyà en el nord d'Àfrica. Hi ha seriosos indicis referent a això cap als quals apunta el vídeo dels nostres companys de la Plataforma contra la línia Castejón-Vitòria, que publicàvem fa poc. Ho són, per descomptat, la interconnexió amb El Marroc per Tarifa (us remetrem aquí al següent article de la Coordinadora contra línies d'alta tensió i instal·lacions de transformació) i la defensa de l'energia nuclear que fa poc feia el Conseller d'Indústria i Ocupació del Principat d'Astúries, qui, per cert, sol tractar de "majaderos" als nostres companys de la Plataforma contra la línia Sama-Velilla, deixant molt clar amb això el seu "acurada" educació i el nerviosisme que sol condir entre qui es troben amb una oposició dura i sòlida als seus lucratius plans; doncs, en relació amb aquest punt, no cal oblidar que REESA exerceix un monopoli sobre el transport de l'energia elèctrica i que de ser certes aquestes suposicions el benefici econòmic podria ser molt sustancioso.
  • En l'entorn de l'Autopista Elèctrica Montsó-Isona s'estan generant dues megaproyectos que, posat que es porti a terme, necessitarien d'una enorme quantitat d'energia. Ens referim al megacasino Gran Scala i a la immensa ampliació de Cerler. El primer no té encara un futur massa clar; no obstant això, és evident que, donada la seva ubicació, podria aprofitar d'allò més bé la línia Peñalba-Montsó-Isona. El segon, el megaproyecto de ARAMÓN, té ja pel que sembla totes les benediccions necessàries i, donades les seves dimensions, exigiria una gran quantitat d'energia, que podria obtenir fàcilment de la propera Montsó-Isona (podeu informar-vos sobre aquesta greu amenaça en la web de la Plataforma en Defensa de les Muntanyes d'Aragó o acudint a l'acte informatiu que, referent a això, han preparat per a aquest pròxim dijous 2 d'abril a Saragossa).
Si la justificació de l'Autopista Elèctrica Montsó-Isona fora qualsevol de les anteriors (o totes en el seu conjunt) es desvetllaria que Red Eléctrica de España no està sinó al servei dels interessos especulatius d'aquells que han generat el marasme en el qual alguns han sumit a la nostra societat (i que, eufemísticamente han donat a cridar "crisi" per a ocultar que no ha estat sinó el resultat de l'avarícia sense límits, la mercantilización brutal i el saqueig). Per això, no és esperable que REESA al·ludeixi a aquestes raons en un moment que fins a des de la Unió Europea s'està advertint seriosament a Espanya en relació amb la seva escandalosa política econòmica basada en la pura especulació urbanística (la mateixa que, malgrat tot, segueix vigent en els plans de Gran Scala o ARAMÓN).
Tot això ens duu, en definitiva, a proposar, com venim fent contínuament en aquest blog, el que han de ser els tres pilars de la nostra oposició contra els plans de Red Eléctrica de España i que no passen, per descomptat, per tractar de raonar amb REESA uns arguments que semblen pures fal·làcies. Aquests tres pilars serien:

  • La unitat de totes les plataformes contra autopistes elèctriques actualment en marxa a Espanya, doncs totes responen als mateixos interessos i, en tots els casos, generen afeccions semblants. A més, igualment en tots els casos, afecten a territoris amb escàs pes poblacional, el que aconsella la unitat per a arribar a la força necessària contra un monopoli tan poderós com REESA (recordem que el seu actual President és l'exministre Atienza).
  • Una nova cultura de l'energia que faci que la nostra oposició als projectes de REESA vagi més enllà de la simple defensa del nostre territori i les nostres gents (que per altra banda ens ompli de raó i força moral) doncs els plans de REESA no es poden deslligar d'una concepció econòmica mercantilista que, recolzada en la coartada del liberalisme (insostenible des del moment que REESA és un monopoli), està posant en perill no només el futur de determinats territoris, sinó, com tots sabem, el futur mateix del nostre planeta i de la humanitat en el seu conjunt.
  • La creació d'un Fòrum Social en els nostres territoris que aglutini l'oposició al conjunt d'amenaces que posen en perill els nostres pobles i mitjos de vida. Doncs, pel que sembla, com dèiem abans, comarques com la Ribargorça o el Pallars estan destinades a jugar simplement (al més pur estil colonialista) el paper de productors d'energia i aigua, servitud de passada per a infraestructures tan nocives com una autopista elèctrica i parc temàtic per als ciutadans de major poder adquisitiu que, amb infraestructures a l'estil de les quals es preveen en Cerler, serien els amos reals del territori en el qual, vist el vist, estem de sobres aquells que ens entossudim a mantenir viu el mitjà rural.

domingo, 29 de marzo de 2009

Proliferan las pancartas y letreros que expresan la oposición a la Autopista Eléctrica Monzón-Isona

En la anterior entrada os mostrábamos la pancarta que han colocado en la carretera Graus-Benabarre los habitantes de Pueyo de Marguillén. Las que os mostramos en esta entrada están en el Pallars, la primera de ellas en el cruce de Eroles, en cuyo blog informan, por cierto, de que tras las quejas de la Plataforma, el Ayuntamiento de Tremp, nos ha devuelto las pancartas que retiró (¡viva la libertad de expresión!). Los letreros informativos están en el Castillo de Mur y, como informa el blog de Vilamolat, son fruto del esfuerzo de un vecino y amigo que ha decidido colaborar así con nuestra lucha.
Nuestro agradecimiento a todos los que, de esta manera, habéis decidido alzar la voz y expresar vuestra oposición al proyecto de Autopista Eléctrica que pone en peligro el futuro de nuestros pueblos.
Y por cierto, os recordamos que, si nos mandáis las fotos que tengáis de pancartas, carteles, letreros, etc., les daremos la máxima difusión.

En l'anterior entrada us mostràvem la pancarta que han col·locat en la carretera Graus-Benavarri els habitants de Pueyo de Marguillén. En aquesta entrada us mostrem unes altres que estan en el Pallars, la primera d'elles en l'encreuament de Eroles (en el seu blog informen, per cert, que després de les queixes de la Plataforma, l'Ajuntament de Tremp, ens ha retornat les pancartes que va retirar —visqui la llibertat d'expressió!—). Els rètols informatius estan en el Castell de Mur i, com informa el blog de Vilamolat, són fruit de l'esforç d'un veí i amic que ha decidit col·laborar així amb la nostra lluita.
El nostre agraïment a tots els quals, d'aquesta manera, heu decidit alçar la veu i expressar la vostra oposició al projecte d'Autopista Elèctrica que posa en perill el futur dels nostres pobles.
I per cert, us recordem que, si e
ns maneu les fotos que tingueu de pancartes, cartells, rètols, etc., els donarem la màxima difusió.

Nueva pancarta contra la autopista eléctrica en Pueyo de Marguillén

Como anuncia hoy el blog de Pueyo, sus vecinos han aprovechado la mañana para volver a poner en el Parque de la Basa una pancarta contra el proyecto de autopista eléctrica Monzón-Isona que amenaza nuestra tierra.
Esperemos que esta vez los amigos de lo ajeno la dejen en su sitio, proclamando la oposición de las gentes de La Ribagorza y el Pallars a la línea asesina que pone en peligro a nuestros pueblos.

Com anuncia avui el blog de Pueyo, els seus veïns han aprofitat el matí per a tornar a posar en el Parc de la Basa una pancarta contra el projecte d'autopista elèctrica Montsó-Isona que amenaça la nostra terra.
Esperem que aquesta vegada els amics de l'aliè la deixin en el seu lloc, proclamant l'oposició de les gents de La Ribargorça i el Pallars a la línia assassina que posa en perill als nostres pobles.

viernes, 27 de marzo de 2009

Poetifiesta Reivindicativa contra la Autopista Eléctrica en Pueyo de Marguillén (25 de abril)

Hace ya tiempo que veníamos anunciando la intención de llevar a cabo en Pueyo de Marguillén una acción poética en contra del maldito proyecto de Autopista Eléctrica Monzón-Isona, que pone en peligro nuestra salud y nuestro futuro. Y hoy, al fin, podemos anunciároslo adelantándoos ya las líneas generales del programa, elaborado gracias a la colaboración desinteresada de los convocantes y de los poetas y músicos que han decidido, generosamente, colaborar con nuestra lucha.
La idea, que, como os dijimos, surgió de nuestros compañeros de Pueyo de Marguillén y Torres del Obispo (las Asociaciones de Vecinos de Pueyo de Marguillén y “Amigos de Torres del Obispo”) ha ido evolucionando, hasta tomar forma en el programa que ahora os adelantamos, gracias a las contribuciones desinteresadas y entusiastas del Colectivo Espoleta, que ha asumido también la organización y convocatoria del acto, del Círculo Cultural “Baltasar Gracián” y de la editorial independiente Papeles de Casa Vigo, radicada en el propio pueblo de Pueyo de Marguillén.
Durante este tiempo hemos ido recogiendo también la colaboración desinteresada de los poetas y músicos que figuran en el cartel, cuya participación nos honra dado su gran prestigio: Alfredo Saldaña es uno de los poetas aragoneses más reconocido actualmente y es además profesor de la Universidad de Zaragoza; Ángel Guinda es uno de los más grandes poetas aragoneses, cuya generosa contribución nos llena de orgullo; otro tanto podemos decir de Emilio Pedro Gómez, antiguo profesor del Instituto de Graus y persona muy unida a nuestra tierra, y, por supuesto, de Manuel Martínez Forega, uno de los más activos poetas y editores independientes zaragozanos. A ellos se unirán las voces de Ricardo Díez, del Colectivo Espoleta, el joven poeta Rafael Luna y el poeta local Carlos Bozalongo. Mención especial queremos hacer, para acabar, de Diego Serrano Pachón, poeta sevillano que, probablemente, no podrá estar presente en persona, dada la distancia, pero que nos ha envíado sus poemas para que, en el peor de los casos, sean leídos por alguno de los presentes en el acto.
Igualmente, queremos destacar la generosa contribución de los muchos amigos músicos que han decidido unirse al acto para acompañar en pasacalles a los poetas, entre los que destacamos en el cartel la presencia del grupo de Salamanca “Duende venimos” y “Para que no digan que estamos muertos”, grupo creado para el acto por Ángel Martínez y algunos de los componentes de “Duende venimos”. Miguel Magrans y Carlos Bozalongo han decidido crear también para el acto un grupo al que han denominado “ElectroPueyo y los iones negativos”. Pero queremos destacar que serán muchos más, por lo que ya sabemos, los músicos que de manera desinteresada colaborarán en la acción.
Durante la jornada se ha previsto también la creación de una Biblioteca Popular con los libros que aporten los poetas participantes y todos los asistentes que así lo deseen (y a los que, desde aquí animamos a que, efectivamente, aporten su granito de arena para tan bella idea). Igualmente, se están preparando paneles informativos y experimentos con el fin de informar sobre el proyecto de Autopista Eléctrica y los peligros que entraña para la población.
La Poetifiesta constará de un acto central que se llevará a cabo por las calles de Pueyo a partir de las 11:00 y en el que, con el acompañamiento de los músicos, los poetas recitarán ante las casas del pueblo, que adornaremos con algunos de sus textos. Tras ello, está previsto que los asistentes al acto realicemos una acción poética simbólica en contra del proyecto de Autopista Eléctrica que nos amenaza (acción que en estos momentos estamos diseñando y planificando). Acabaremos, en fin, en el Parque de la Balsa de Pueyo de Marguillén con una comida popular (con las viandas y bebidas que traigan quienes deseen participar); todo, por supuesto, en un ambiente que queremos que sea festivo y de hermandad para contrarrestrar las malas vibraciones que nos han transmitido esos señores desconocidos que han decidido trazar en un mapa una línea de altísima tensión sin pararse a pensar por un momento en las tierras y las gentes que tendríamos que vivir bajo su continua amenaza en el caso de que se hicieran realidad sus intenciones. Es decir, si lo consiguen, claro.
Desde aquí nuestro más sincero agradecimiento para todas las personas y colectivos que han hecho posible esta actividad y nuestra invitación a que conozcáis nuestro pueblo y nuestra tierra uniendo vuestras fuerzas a las nuestras contra la línea asesina que amenaza nuestro futuro.

Fa ja temps que veníem anunciant la intenció de portar a terme en Pueyo de Marguillén una acció poètica en contra del maleït projecte d'Autopista Elèctrica Montsó-Isona, que posa en perill la nostra salut i el nostre futur. I avui, per fi, podem anunciar-vos-el avançant-vos ja les línies generals del programa, elaborat gràcies a la col·laboració desinteressada dels convocants i dels poetes i músics que han decidit, generosament, col·laborar amb la nostra lluita.
La idea, que, com us vam dir, va sorgir dels nostres companys de Pueyo de Marguillén i Torres del Bisbe (les Associacions de Veïns de Pueyo de Marguillén i "Amigos de Torres del Obispo") ha anat evolucionant, fins a prendre forma en el programa que ara us avancem, gràcies a les contribucions desinteressades i entusiastes del Colectivo Espoleta, que ha assumit també l'organització i convocatòria de l'acte, del Círculo Cultural "Baltasar Gracián" i de l'editorial independent Papeles de Casa Vigo, radicada en el propi poble de Pueyo de Marguillén.
Durant aquest temps hem anat recollint també la col·laboració desinteressada dels poetes i músics que figuren en el cartell, la participació dels quals ens honra donat el seu gran prestigi: Alfredo Saldaña és un dels poetes aragonesos més reconegut actualment i és a més professor de la Universitat de Saragossa; Ángel Guinda és un dels més grans poetes aragonesos, la generosa contribució del qual ens ompli d'orgull; un altre tant podem dir d'Emilio Pedro Gómez, antic professor de l'Institut de Graus i persona molt unida a la nostra terra, i, per descomptat, de Manuel Martínez Forega, un dels més actius poetes i editors independents saragossans. A ells s'uniran les veus de Ricardo Díez, del Colectivo Espoleta, el jove poeta Rafael Luna i el poeta local Carlos Bozalongo. Esment especial volem fer, per a acabar, de Diego Serrà Pachón, poeta sevillà que, probablement, no podrà estar present en persona, donada la distància, però que ens ha envíado els seus poemes perquè, en el pitjor dels casos, siguin llegits per algun dels presents en l'acte.
Igualment, volem destacar la generosa contribució dels molts amics músics que han decidit unir-se a l'acte, entre els quals destaquem en el cartell la presència del grup de Salamanca "Duende venimos" i "Para que no digan que estamos muertos", grup creat per a l'acte per Ángel Martínez i alguns dels components de
"Duende venimos". Miguel Magrans i Carlos Bozalongo han decidit crear també per a l'acte un grup al que han denominat "ElectroPueyo y los iones negativos". Però volem destacar que seran molts més, pel que ja sabem, els músics que de manera desinteressada col·laboraran en l'acció.
Durant la jornada s'ha previst també la creació d'una Biblioteca Popular amb els llibres que aportin els poetes participants i tots els assistents que així ho desitgin (i als quals, des d'aquí animem a que, efectivament, aportin el seu òbol per a tan bella idea). Igualment, s'estan preparant panells informatius i experiments amb la finalitat d'informar sobre el projecte d'Autopista Elèctrica i els perills que comporta per a la població.
La Poetifiesta constarà d'un acte central que es portarà a terme pels carrers de Pueyo a partir de les 11:00 i en el qual, amb l'acompanyament dels músics, els poetes recitaran davant les cases del poble, que adornarem amb alguns dels seus textos. Després d'això, està previst que els assistents a l'acte realitzem una acció poètica simbòlica en contra del projecte d'Autopista Elèctrica que ens amenaça (acció que en aquests moments estem dissenyant i planificant). Acabarem, en fi, en el Parque de la Balsa de Pueyo de Marguillén amb un menjar popular (amb les viandes i begudes que portin qui desitgin participar); tot, per descomptat, en un ambient que volem que sigui festiu i de germanor per a contrarrestrar les dolentes vibracions que ens han transmès aquests senyors desconeguts que han decidit traçar en un mapa una línia d'altíssima tensió sense parar-se a pensar per un moment en les terres i les gents que hauríem de viure sota la seva contínua amenaça en el cas que es fessin realitat les seves intencions. És a dir, si ho aconsegueixen, clar.
Des d'aquí el nostre més sincer agraïment per a totes les persones i col·lectius que han fet possible aquesta activitat i la nostra invitació que conegueu el nostre poble i la nostra terra unint les vostres forces a les nostres contra la línia assassina que amenaça el nostre futur.

Recogida de firmas contra la Autopista Eléctrica en la XI FIRA NATURA de Lleida (3, 4 y 5 de abril)

Durante los días 3, 4 y 5 de abril, se ha previsto disponer de una mesa para la recogida de firmas contra el proyecto de Autopista Eléctrica Monzón-Isona en el recinto de la XI Fira Natura de Lleida.
Si queréis colaborar, poneros en contacto con nosotros.

Durant els dies 3, 4 i 5 d'abril, s'ha previst disposar d'una taula per a la recollida de signatures contra el projecte d'Autopista Elèctrica Montsó-Isona en el recinte de la XI Fira Natura de Lleida.
Si voleu col·laborar, posar-vos en contacte amb nosaltres.

Acto público contra la Autopista Eléctrica en Villamitjana (hoy viernes a las 7 de la tarde)

La Plataforma Unitaria contra la autopista eléctrica ha convocado para esta misma tarde, a las 19 horas, un acto público contra la Autopista Eléctrica en el Ayuntamiento de Villamitjana, en el cual se ha previsto, como en todos nuestros actos, una mesa para la recogida de firmas en contra del proyecto de Red Eléctrica de España.

La Plataforma Unitària contra l'autopista elèctrica ha convocat per a aquesta mateixa tarda, a les 19 hores, un acte públic contra l'Autopista Elèctrica en l'Ajuntament de Villamitjana, en el qual s'ha previst, com en tots els nostres actes, una taula per a la recollida de signatures en contra del projecte de Red Eléctrica de España.

miércoles, 18 de marzo de 2009

RAT NO!! EZ!!

Recogemos aquí el vídeo que nuestros compañeros de la Plataforma contra la línea de alta tensión entre Castejón (Navarra) y Vitoria han difundido a través de youtube.
Se trata de un trabajo magnífico que deja bien claras las verdaderas intenciones de Red Eléctrica de España, sus obscenos intereses, sus mentiras, y el hecho ya confirmado de que los diversos proyectos de autopistas eléctricas (400.000 voltios) con los que quieren crucificar algunos de los más bellos parajes de nuestra Península (poniendo en peligro su futuro y la salud de sus gentes) son en realidad un único proyecto, lo que hace necesario que, frente a su línea de alta tensión eléctrica, construyamos por nuestra parte como justa respuesta una única línea de alta tensión social con la que dejar bien claro que no podrán acabar fácilmente con nuestros pueblos y nuestras gentes. Porque tenemos el mismo problema, la misma seria amenaza, y porque en la unión está la fuerza.
Enhorabuena compañeros.



Recollim aquí el vídeo que els nostres companys de la
Plataforma contra la línia d'alta tensió entre Castejón (Navarra) i Vitòria han difós a través de youtube.
Es tracta d'un treball magnífic que deixa bé clares les veritables intencions de Red Eléctrica de España, els seus obscens interessos, les seves mentides, i el fet ja confirmat que els diversos projectes d'autopistes elèctriques (400.000 volts) amb els quals volen crucificar alguns dels més bells paratges de la nostra Península (posant en perill el seu futur i la salut de les seves gents) són en realitat un únic projecte, el que fa necessari que, enfront de la seva línia d'alta tensió elèctrica, construïm per la nostra banda com justa resposta una única línia d'alta tensió social amb la qual deixar bé clar que no podran acabar fàcilment amb els nostres pobles i les nostres gents. Perquè tenim el mateix problema, la mateixa seriosa amenaça, i perquè en la unió està la força.
Enhorabona companys.

Segunda edición de la revista "Crisis"

Ayer martes 17 de marzo, salía a la calle la segunda edición de la revista Crisis, bajo el lema "Podemos vivir sin el capitalismo". En su anterior número del pasado 17 de septiembre, la revista incluía entre sus contenidos un interesante artículo de Bernabé Bravo y Blanca Brissac acerca de los movimientos sociales como alternativas al sistema, en el que se hace referencia a la lucha contra los proyectos de autopistas eléctricas, definidos, muy acertadamente, como símbolos del crecimiento energético centralizado.
La revista fue distribuida ayer mismo, a partir de las 11 horas, en el mercado de Sort, al tiempo que nuestros compañeros del Pallars recogían de nuevo firmas en apoyo a nuestra lucha contra la autopista eléctrica.


Enlace para descargar.

Ahir dimarts 17 de març, sortia al carrer la segona edició de la revista Crisi, sota el lema "Podem viure sense el capitalisme". En el seu anterior nombre del passat 17 de setembre, la revista incloïa entre els seus continguts un interessant article de Bernabé Bravo i Blanca Brissac sobre els moviments socials com alternatives al sistema, en el qual es fa referència a la lluita contra els projectes d'autopistes elèctriques, definits, molt encertadament, com símbols del creixement energètic centralitzat.
La revista va ser distribuïda ahir mateix, a partir de les 11 hores, en el mercat de Sort, al mateix temps que els nostres companys del Pallars recollien de nou signatures en suport a la nostra lluita contra l'autopista elèctrica.

viernes, 13 de marzo de 2009

Manifestación en Barcelona contra la Política Ambiental de la Generalitat (Barcelona, 22 de marzo)

Os recordamos que el próximo 22 de marzo (tal como ya anunciamos en este blog) tendrá lugar una manifestación CONTRA LA POLÍTICA AMBIENTAL DE LA GENERALITAT, en la que nuestra Plataforma, a través de IPCENA, estará representada junto a gran número de colectivos que quieren expresar con este acto su rechazo a la destrucción del territorio.
Damos por descontado la presencia de nuestros compañeros catalanes en esta manifestación, pero estimamos oportuno hacer extensiva esta convocatoria a todos aquellos que tanto en La Ribagorza como en el Pallars estamos afectados por el proyecto de Red Eléctrica de España de establecer una autopista eléctrica entre Monzón e Isona. Aunque este proyecto no dependa de las administraciones autonómicas, es necesario dejar bien clara nuestra postura y el importante rechazo social a esta agresión ante una de las administraciones de los dos territorios afectados y unir nuestras fuerzas a las de aquellos colectivos afectados por problemas semejantes y que basan su oposición a la política ambiental de la Generalitat en los mismos principios que guían nuestra lucha contra la autopista eléctrica: la defensa de nuestro territorio, nuestro futuro y nuestra salud y la apuesta por una nueva cultura de la energía. Porque las políticas que ponen en peligro nuestros territorios, aragoneses o catalanes, no conocen fronteras administrativas y son fruto de una especulación y un mercantilismo para el que, como decíamos antes, somos sólo un estorbo en el camino.
Si queréis más información, podéis encontrarla en la web de IPCENA, que, como muestra el cartel, ha previsto un servicio de transporte para facilitar nuestra presencia en la capital catalana.
El 22 de marzo, todos a Barcelona

¡AUTOPISTA ELÉCTRICA NO!
¡PUEBLOS VIVOS!


Us recordem que el pròxim 22 de març (tal com ja anunciem en aquest blog) tindrà lloc una manifestació CONTRA LA POLÍTICA AMBIENTAL DE LA GENERALITAT, en la qual la nostra Plataforma, a través de IPCENA, estarà representada al costat de gran nombre de col·lectius que volen expressar amb aquest acte el seu rebuig a la destrucció del territori.
Donem per descomptat la presència dels nostres companys catalans en aquesta manifestació, però estimem oportú fer extensiva aquesta convocatòria a tots aquells que tant en La Ribargorça com en el Pallars estem afectats pel projecte de Red Eléctrica de España d'establir una autopista elèctrica entre Montsó i Isona. Encara que aquest projecte no depengui de les administracions autonòmiques, és necessari deixar bé clara la nostra postura i l'important rebuig social a aquesta agressió davant una de les administracions dels dos territoris afectats i unir les nostres forces a les d'aquells col·lectius afectats per problemes semblants i que basen la seva oposició a la política ambiental de la Generalitat en els mateixos principis que guien la nostra lluita contra l'autopista elèctrica: la defensa del nostre territori, el nostre futur i la nostra salut i l'aposta per una nova cultura de l'energia. Perquè les polítiques que posen en perill els nostres territoris, aragonesos o catalans, no coneixen fronteres administratives i són fruit d'una especulació i un mercantilismo per al qual, com dèiem abans, som només un entrebanc en el camí.
Si voleu més informació, podeu trobar-la en la web de IPCENA, que, com mostra el cartell, ha previst un servei de transport per a facilitar la nostra presència en la capital catalana.

El 22 de març, tots A Barcelona

AUTOPISTA ELÈCTRICA NO!
POBLES VIUS!

Autopista eléctrica, energía eólica y sostenibilidad

En la sección de opinión del Diari de Girona (en su edición del pasado miércoles 11 de marzo) se recoge un interesantísimo texto de Pasqual Aguilar, que realiza una lectura crítica del artículo de José Santamarta y Fernando Rodrigo "Evolución de gases de efecto invernadero en España (1990-2007)" (World Watch nº 29).
En su análisis de este estudio, tras destacar la seriedad y rigor del trabajo realizado por estos autores, Pasqual Aguilar, pone de manifiesto, sin embargo, la incoherencia (en el marco de una publicación que defiende una visión sostenible del planeta como es World Watch) de las afirmaciones de José Santamarta y Fernando Rodrigo acerca de la necesidad de reforzar las interconexiones eléctricas entre África y Europa para el aprovechamiento de la energía de origen eólico. Al hilo de esta crítica, Pasqual Aguilar demuestra además lo insidioso de la imagen que semejante idea implica, esto es, el hecho de que aquellos que se oponen a obras faraónicas como son las autopistas eléctricas (precisamente por su terrible impacto en el medio ambiente y en la salud de las personas) sean acusados de estar en contra de la implantación de la energía eólica y, con ello, de oponerse a las energías renovables.
En definitiva, recomendamos la lectura de este artículo pues pone al descubierto las falacias con las que Red Eléctrica de España y las administraciones públicas (recordemos las declaraciones a favor de la Autopista Eléctrica Monzón-Isona de los consejeros del Gobierno de Aragón) están defendiendo sus proyectos aquí y en muchos otros lugares de la Península, lavándoles la cara con una supuesta necesidad derivada de la implantación y canalización de la energía producida por los parques eólicos. Sus falsos argumentos esconden, en realidad, grandes intereses económicos nacidos de la explotación (monopolística) del transporte de energía en el marco de un mundo globalizado, en el que territorios como La Ribagorza o el Pallars (por no decir la Península Ibérica en su conjunto) están condenados, por lo que parece, a jugar el papel de simple servidumbre de paso para la energía eléctrica que, en un futuro próximo, fluirá del norte de África al corazón de la Europa industrializada. Y aquellos que, como ya estamos haciendo, reclamemos una nueva cultura de la energía (que pasa no sólo por la generalización de las energías renovables, sino también por un modelo más racional y equilibrado de distribución y transporte de la electricidad producida a partir de ellas) seremos acusados, en el colmo del cinismo (como también está ocurriendo ya en este momento), de oponernos a estas energías limpias.
Ya lo dijimos en otras ocasiones: sólo defendemos nuestra tierra, nuestra salud y nuestro futuro, pero tenemos la desgracia de estar en la mitad del camino de los planes mercantilistas de quienes quieren sacar la mayor tajada posible de las energías renovables.

En la secció d'opinió del Diari de Girona (en la seva edició del passat dimecres 11 de març) es recull un interesantísimo text de Pasqual Aguilar, que realitza una lectura crítica de l'article de José Santamarta i Fernando Rodrigo "Evolución de gases de efecto invernadero en España (1990-2007)" (World Watch nº 29).
En la seva anàlisi d'aquest estudi, després de destacar la serietat i rigor del treball realitzat per aquests autors, Pasqual Aguilar, posa de manifest, no obstant això, la incoherència (en el marc d'una publicació que defensa una visió sostenible del planeta com és
World Watch) de les afirmacions de José Santamarta i Fernando Rodrigo sobre la necessitat de reforçar les interconnexions elèctriques entre Àfrica i Europa per a l'aprofitament de l'energia d'origen eòlic. Al fil d'aquesta crítica, Pasqual Aguilar demostra a més el insidioso de la imatge que semblant idea implica, això és, el fet que aquells que s'oposen a obres faraónicas com són les autopistes elèctriques (precisament pel seu terrible impacte en el medi ambient i en la salut de les persones) siguin acusats d'estar en contra de la implantació de l'energia eòlica i, amb això, d'oposar-se a les energies renovables.
En definitiva, recomanem la lectura d'aquest article doncs posa al descobert les fal·làcies amb les quals Red Eléctrica de España i les administracions públiques (recordem les declaracions a favor de l'Autopista Elèctrica Montsó-Isona dels consellers del Govern d'Aragó) estan defensant els seus projectes aquí i en molts altres llocs de la Península, rentant-los la cara amb una suposada necessitat derivada de la implantació i canalització de l'energia produïda pels parcs eòlics. Els seus falsos arguments amaguen, en realitat, grans interessos econòmics nascuts de l'explotació (monopolística) del transport d'energia en el marc d'un món globalitzat, en el qual territoris com La Ribargorça o el Pallars (per no dir la Península Ibèrica en el seu conjunt) estan condemnats, pel que sembla, a jugar el paper de simple servitud de passada per a l'energia elèctrica que, en un futur pròxim, fluirà del nord d'Àfrica al cor de l'Europa industrialitzada. I aquells que, com ja estem fent, reclamem una nova cultura de l'energia (que passa no només per la generalització de les energies renovables, sinó també per un model més racional i equilibrat de distribució i transport de l'electricitat produïda a partir d'elles) serem acusats, en el súmmum del cinisme (com també està ocorrent ja en aquest moment), d'oposar-nos a aquestes energies netes.
Ja ho vam dir en altres ocasions: només defensem la nostra terra, la nostra salut i el nostre futur, però tenim la desgràcia d'estar en la meitat del camí dels plans mercantilistas de qui volen treure la major tallada possible de les energies renovables.

martes, 3 de marzo de 2009

Difusión de información y recogida de adhesiones en Graus

Añadido a lo que comentábamos ayer y para desánimo de aquellos que se esfuerzan en acallar nuestra voz, os informamos de que, desde hace ya unos días, existen en varios establecimientos comerciales de Graus folletos informativos acerca de nuestra Plataforma y del proyecto de autopista eléctrica Monzón-Isona, que contienen una hoja para adherirse a nuestro movimiento ciudadano, la cual puede ser depositada en los buzones que hemos dejado en esos mismos establecimientos.
Por lo que nos decían esta mañana, la iniciativa ha sido acogida de manera muy favorable (casi se han agotado ya los folletos) y, efectivamente, en la primera recogida de uno solo de los buzones a los que nos referíamos, nos hemos encontrado ya con 33 personas que nos han ofrecido su ayuda.
Cuando vayamos recogiendo más, prepararemos una lista de correos para informar a todas las personas que se nos han unido a título individual de una manera particular.
Por ahora, vaya desde aquí nuestro más sincero agradecimiento por un gesto que les honra como ciudadanos preocupados por el futuro de su tierra.

Afegit al que comentàvem ahir i per a descoratjament d'aquells que s'esforcen a fer callar la nostra veu, us vam informar que, des de fa ja uns dies, existeixen en diversos establiments comercials de Graus fullets informatius sobre la nostra Plataforma i del projecte d'autopista elèctrica Montsó-Isona, que contenen una fulla per a adherir-se al nostre moviment ciutadà, la qual pot ser dipositada en les bústies que hem deixat en aquests mateixos establiments.
Pel que ens deien aquest matí, la iniciativa ha estat acollida de manera molt favorable (gairebé s'han esgotat ja els fullets) i, efectivament, en la primera recollida d'un solament de les bústies als quals ens referíem, ens hem trobat ja amb 33 persones que ens han ofert la seva ajuda.
Quan anem recollint més, prepararem una llista de correus per a informar a totes les persones que se'ns han unit a títol individual d'una manera particular.
Ara com ara, vagi des d'aquí el nostre més sincer agraïment per un gest que els honra com ciutadans preocupats pel futur de la seva terra.

lunes, 2 de marzo de 2009

NO PODRÁN TAPARNOS LA BOCA

Al hilo de lo que comentábamos en la anterior entrada, los compañeros del Pallars nos han informado de que a ellos también les han quitado ya tres pancartas, lo que nos hace pensar que los autores de estos hechos son claramente personas que no desean que nuestra voz se haga pública. Difícil lo tienen (pues tendrían que encontrar también la manera de acallar nuestra voz en nuestros distintos blogs y foros de internet). De momento, para que sufran un poquito más (pues quien arranca una pancarta debe de ser alguien que internamente sufre mucho) ahí van unas fotos del mercadillo de los lunes de Tremp, donde nuestros compañeros están difundiendo nuestras opiniones y nuestras webs pese a los intentos, ya evidentes, de taparnos la boca.

Al fil del que comentàvem en l'anterior entrada, els companys del Pallars ens han informat que a ells també els han llevat ja tres pancartes, el que ens fa pensar que els autors d'aquests fets són clarament persones que no desitgen que la nostra veu es faci pública. Difícil ho tenen (doncs haurien de trobar també la manera de fer callar la nostra veu en els nostres distints blogs i fòrums d'internet). De moment, perquè sofreixin un poc més (doncs qui arrenca una pancarta deu ser algú que internament sofreix molt) aquí van unes fotos del mercadillo dels dilluns de Tremp, on els nostres companys estan difonent les nostres opinions i les nostres webs malgrat els intents, ja evidents, de tapar-nos la boca.


Desaparece la pancarta contra la autopista eléctrica de Pueyo de Marguillén


Tal como informa el blog de Pueyo de Marguillén, esta pasada noche ha desaparecido la pancarta que desde hace un mes proclamaba, a la vista de la carretera de Graus a Benabarre, la oposición de esta población al proyecto de autopista eléctrica entre Monzón e Isona. No se sabe si el hecho es obra de algún caprichoso, de una cuadrilla de vándalos (no sería el primer destrozo con nocturnidad en la zona) o de alguien al que le molestaba esta libre expresión de opinión.
Si se tratase del último caso, mucho nos tememos que al autor o autores de la desaparición (o, mejor dicho, robo) le van a faltar noches para taparnos la boca. Los habitantes de Pueyo avisan ya de que, en cuanto puedan, sustituirán la pancarta por una nueva y los compañeros del Pallars, tras lo acordado en las últimas reuniones se aprestan a llenar su comarca de pancartas.
Para compensar en la medida de lo posible la desaparición de la pancarta, hemos inaugurado al pie de la columna derecha del blog una galería fotográfica con todas nuestras pancartas. Mandadnos, por favor, vuestras fotos de pancartas, carteles, pintadas, etc. y las colgaremos en ella.
En fin, lo que el hecho deja bien claro es la poca cultura y educación democrática del país en el que vivimos.


Tal com informa el blog de Pueyo de Marguillén, aquesta passada nit ha desaparegut la pancarta que des de fa un mes proclamava, a la vista de la carretera de Graus a Benavarri, l'oposició d'aquesta població al projecte d'autopista elèctrica entre Montsó i Isona. No se sap si el fet és obra d'algun capritxós, d'una quadrilla de vándalos (no seria la primera destrossa amb nocturnidad en la zona) o d'algú al que li molestava aquesta lliure expressió d'opinió.
Si es tractés de l'últim cas, molt ens temem que a l'autor o autors de la desaparició (o, millor dita, robatori) li van a faltar nits per a tapar-nos la boca. Els habitants de Pueyo avisen ja que, quan puguin, substituiran la pancarta per una nova i els companys del Pallars, després de l'acordat en les últimes reunions s'afanyen a omplir la seva comarca de pancartes.
Per a compensar en la mesura del possible la desaparició de la pancarta, hem inaugurat al peu de la columna dreta del blog una galeria fotogràfica amb totes les nostres pancartes. Maneu-nos, per favor, les vostres fotos de pancartes, cartells, pintades, etc. i les penjarem en ella.

En fi, el que el fet deixa bé clar és la poca cultura i educació democràtica del país en el qual vivim.