La semana pasada nuestros compañeros del Pallars Jussà nos hicieron llegar las siguientes noticias, publicadas por el diario Segre, a través de las cuales hemos conocido la preocupante noticia de que Red Eléctrica de España ha completado en estos días la compra de los terrenos que, conforme al proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona, utilizaría, en caso de salir adelante dicho proyecto, para construir en Figuerola d'Orcau la subestación eléctrica "Isona" (haced click en las imágenes para ampliarlas):
La noticia, que podéis ampliar en http://www.pallarsdigital.cat/jussa/item/1098-red-electrica-compra-els-terrenys-de-figuerola-d-orcau-per-construir-la-subestacio-electrica-de-la-mat, unida a la que, como habréis visto, recogía igualmente Segre el pasado jueves, informando de los requerimientos de varios ayuntamientos del Pallars a Red Eléctrica de España por llevar a cabo obras en la línea de 400 kV. Sentmenat-Sallent al paso por sus municipios sin contar con su permiso, demuestra una vez más la desvergüenza de esta empresa, que actúa como si fuera dueña del territorio y estuviera por encima de las leyes. De hecho, lo más preocupante del asunto es comprobar cómo Red Eléctrica de España sigue adelante sin el menor pudor con sus planes de sacar adelante su anhelada Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona pese a que, como explica el mismo diario Segre, al parecer el Ministerio de Industria ha aparcado el proyecto hasta el año 2017 (algo de lo que, sorprendentemente, no se nos había informado pese a ser afectados directos y haber presentado nuestras alegaciones en la fase de exposición e información pública del proyecto).
Por otra parte, la actitud de Red Eléctrica de España resulta sorprendente si se tiene en cuenta que ya no cabe la menor duda de que sus intenciones con este proyecto tienen como fin lograr a medio o largo plazo una nueva interconexión eléctrica con Francia a través del Pirineo central, lo que contrasta con la reciente noticia de que España ha quedado al margen de las grandes infraestructuras europeas, no existiendo actualmente (al menos de manera oficial) ningún plan de nueva interconexión con nuestro país vecino (véase: http://economia.elpais.com/economia/2013/10/18/actualidad/1382120141_519914.html).
Pero quizá ahí esté el quid de la cuestión, en la falta absoluta de transparencia (por no decir en las gruesas mentiras con que Red Eléctrica de España y nuestros gobernantes han venido tapando sus verdaderas intenciones) que permite a esa empresa seguir adelante, como si nada, con un proyecto cuya legalidad está más que en entredicho gracias a nuestros sucesivos informes (que podéis consultar en la barra derecha de este blog) y al informe de la Asociación Electrotécnica Española (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/informe-de-la-asociacion-electrotecnica.html)
Poco parece importarle a Red Eléctrica de España todo esto, las dos sentencias del Tribunal Supremo que pesan sobre sus anteriores intentos de sacar adelante una línea semejante a la ahora en proyecto y el hecho indignante, y que hemos denunciado en numerosas ocasiones, de que esos continuos intentos de construir una autopista eléctrica por nuestras tierras (y llevamos así desde los años 90 del pasado siglo) supongan una durísima hipoteca para nuestras comarcas, que ven así continuamente comprometidas sus posibilidades de desarrollo futuro.
Pero claro está, difícilmente Red Eléctrica de España soltará la presa y dejará de seguir presionando a las administraciones cuando, como ha quedado demostrado gracias a los informes a los que aludíamos antes, su principal objetivo es el reaprovechamiento de las viejas torres de la Aragón-Cazaril para lograr que entre todos volvamos a pagárselas (¡y con ello ya las habría cobrado por tres veces!).
Que con ello se acabe con el futuro y hasta la existencia de numerosos pueblos aragoneses y catalanes y que, además, haya que forzar las leyes de protección medioambiental hasta dejarlas en papel mojado es algo que, al parecer, le importa un bledo a esta compañía que ni siquiera respeta su compromiso de responsabilidad corporativa. Además, ya sabemos cómo y para quién se "dictan" hoy las leyes, y, claro, si molestan a los poderosos (a los demás no, por supuesto), pues se cambian y ya está (y si no, echad un ojo a esta más que preocupante noticia: http://sociedad.elpais.com/sociedad/2013/10/13/actualidad/1381682552_927556.html).
En fin, que la guerra promete, una vez más, ser muy muy larga y que, como venimos advirtiendo, no podemos, en absoluto, dormirnos en los laureles.
*Como os hemos dicho en anteriores ocasiones, os sugerimos que, para estar continuamente informados, sigáis nuestro perfil en facebook, https://www.facebook.com/groups/59814656994/, en el que podréis informaros a diario sobre el estado de nuestro conflicto y otros asuntos relacionados con la vergonzante política energética española.
La setmana passada els nostres companys del Pallars Jussà ens van fer
arribar les següents notícies (veure més amunt), publicades pel diari Segre, a través de
les quals hem conegut la preocupant notícia que Red Eléctrica de España ha completat en aquests dies la compra dels terrenys que,
conforme al projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona,
utilitzaria, en cas de tirar endavant aquest projecte, per construir a
Figuerola d'Orcau la subestació elèctrica "Isona".
La notícia, que podeu ampliar
en http://www.pallarsdigital.cat/jussa/item/1098-red-electrica-compra-els-terrenys-de-figuerola-d-orcau-per-construir-la-subestacio-electrica-de-la-mat,
unida a la que, com haureu vist, recollia igualment Segre dijous
passat, informant dels requeriments de diversos ajuntaments del Pallars a Red Eléctrica de España per dur a terme obres en la línia de 400 kV.
Sentmenat-Sallent al pas pels seus municipis sense comptar amb el seu
permís, demostra una vegada més el desvergonyiment d'aquesta empresa, que
actua com si fos propietària del territori i estigués per sobre de les
lleis. De fet, el més preocupant de l'assumpte és comprovar com Red Eléctrica de España segueix avanci sense el menor pudor amb els seus
plans de treure endavant la seva anhelada Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona malgrat que, com explica el mateix diari Segre,
pel que sembla el Ministeri d'Indústria ha aparcat el projecte fins a
l'any 2017 (cosa de la qual, sorprenentment, no se'ns havia informat
malgrat ser afectats directes i haver presentat les nostres al·legacions
en la fase d'exposició i informació pública del projecte).
D'altra
banda, l'actitud de Red Eléctrica de España resulta sorprenent si es
té en compte que ja no cap el menor dubte que les seves intencions amb
aquest projecte tenen com a fi aconseguir a mitjà o llarg termini una
nova interconnexió elèctrica amb França a través del Pirineus central,
la qual cosa contrasta amb la recent notícia que Espanya ha quedat al
marge de les grans infraestructures europees, no existint actualment
(almenys de manera oficial) cap pla de nova interconnexió amb el nostre
país veí (vegeu:
http://economia.elpais.com/economia/2013/10/18/actualidad/1382120141_519914.html).
Però
potser aquí estigui el quid de la qüestió, en la falta absoluta de
transparència (per no dir en les gruixudes mentides amb que Red Eléctrica de España i els nostres governants han vingut tapant les seves
veritables intencions) que permet a aquesta empresa seguir endavant,
com si gens, amb un projecte la legalitat del qual està més que en dubte
gràcies als nostres successius informes (que podeu consultar en la
barra dreta d'aquest blog) i a l'informe de l'Associació Electrotècnica
Espanyola (vegeu:
http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/informe-de-la-asociacion-electrotecnica.html)
Poc
sembla importar-li a Red Eléctrica de España tot això, les dues
sentències del Tribunal Suprem que pesen sobre els seus anteriors
intents de treure endavant una línia semblant a l'ara en projecte i el
fet indignant, i que hem denunciat en nombroses ocasions, que aquests
continus intents de construir una autopista elèctrica per les nostres
terres (i portem així des dels anys 90 del passat segle) suposin una
duríssima hipoteca per a les nostres comarques, que veuen així
contínuament compromeses les seves possibilitats de desenvolupament
futur.
Però és clar, difícilment Red Eléctrica de España
deixarà anar la presa i deixarà de seguir pressionant a les
administracions quan, com ha quedat demostrat gràcies als informes als
quals al·ludíem abans, el seu principal objectiu és el reaprofitament de les velles torres de l'Aragón-Cazaril per
aconseguir que entre tots tornem a pagar-les-hi (i amb això ja les
hauria cobrat per tres vegades!).
Que amb això s'acabi amb el futur i
fins a l'existència de nombrosos pobles aragonesos i catalans i que, a
més, calgui forçar les lleis de protecció mediambiental fins a
deixar-les en paper mullat és cosa que, pel que sembla, li
importa un rave a aquesta companyia que ni tan sols respecta el seu compromís de responsabilitat corporativa. A més, ja sabem com i para qui
es "dicten" avui les lleis, i, clar, si molesten als poderosos (als
altres no, per descomptat), doncs es canvien i ja està (i si no, tireu
un ull a aquesta més que preocupant notícia:
http://sociedad.elpais.com/sociedad/2013/10/13/actualidad/1381682552_927556.html).
En
fi, que la guerra promet, una vegada més, ser molt molt llarga i que,
com venim advertint, no podem, en absolut, dormir-nos en els llorers.
*Com
us hem dit en anteriors ocasions, us suggerim que, per estar
contínuament informats, seguiu el nostre perfil en facebook,
https://www.facebook.com/groups/59814656994/, en el qual podreu
informar-vos diàriament sobre l'estat del nostre conflicte i altres
assumptes relacionats amb la vergonyant política energètica espanyola.
lunes, 28 de octubre de 2013
Red Eléctrica de España sigue adelante con sus planes de construcción de la Autopista Eléctrica pese a no contar con autorización administrativa
Publicado por
Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica / Plataforma unitària contra l'autopista elèctrica
en
20:53
No hay comentarios:
Etiquetas:
alta tensión,
Aragón-Cazaril,
Catalunya,
Figuerola d'Orcau,
interconexión con Francia,
noticias,
Opinión,
Pallars Jussà,
Red Eléctrica,
Revista de prensa
martes, 15 de octubre de 2013
No hay actividad alguna en estos momentos en las prospecciones de Centenera
![]() |
| Permisos concedidos para investigar la posibilidad de extracción de hidrocarburos mediante fractura hidráulica en Aragón y comunidades limítrofes. Haced click en la imagen para ampliarla. |
Pues bien, a partir de los datos obtenidos por algunos compañeros, podemos aseguraros hoy que no hay ninguna actividad en estos momentos en la antigua plataforma petrolífera de Centenera y que los guardas jurados que se encontraban en la zona no tienen nada que ver con la empresa concesionaria de los permisos de investigación, sin que, por otra parte, sepamos a ciencia cierta por qué motivo se encontraban allí.
Lamentamos la alarma que hayamos podido provocar, pero la damos por buena considerando que no podemos bajar la guardia ni un ápice pues la normativa aprobada por el actual gobierno, de la que os hablábamos en el anterior post (véase también, por ejemplo: http://frackingteruel.blogspot.com.es/2013/10/el-senado-aprueba-por-la-noche-y.html) y, en particular, la nueva normativa sobre Evaluación de Impacto Ambiental (EIA), que acelera los plazos para dificultar en extremo la participación ciudadana en los proyectos que precisen de EIA, aconsejan mantener una vigilancia permanente para evitar que nos podamos encontrar en una situación de indefensión, sin poder siquiera alegar ante un posible proyecto de fracking en nuestro territorio. Todos sabemos, por otra parte, gracias a la dura experiencia de años de lucha contra los proyectos de Red Eléctrica de España, que, llegado el caso, y aunque resulte lamentable que tal cosa suceda en un Estado supuestamente democrático, los promotores de este tipo de proyectos procurarán que estos pasen desapercibidos para los afectados.
Así pues, viendo cómo nuestro ejecutivo ha allanado el camino al fracking y apuesta decididamente por esta sucia técnica, seguiremos alerta y denunciando en este blog cualquier indicio de actividad en las zonas afectadas por los permisos Carlota y Turbón, de los que os recordamos que disponemos de un exhaustivo informe elaborado por nuestros compañeros de Ecologistas en Acción y que podéis ver o descargar en: https://docs.google.com/file/d/0BwOyZ2s2eE2STUIyNlJOUjhxV2c/edit.
Com us vam dir el passat 5 d'octubre (quan ens fèiem ressò de la preocupació sorgida als voltants de Centenera per la presència a la zona de guardes jurats, que ens va portar a pensar en la possibilitat que s'estiguessin iniciant allí treballs de perforació per estudiar l'extracció de gas), hem estat investigant en aquests dies sobre el terreny per tractar de comprovar si els nostres temors eren certs.
Doncs bé, a partir de les dades obtingudes per alguns companys, podem assegurar-vos avui que no hi ha cap activitat en aquests moments en l'antiga plataforma petrolífera de Centenera i que els guardes jurats que es trobaven a la zona no tenen res a veure amb l'empresa concessionària dels permisos de recerca, sense que, d'altra banda, sapiguem amb certesa per què motiu es trobaven allí.
Lamentem l'alarma que hàgim pogut provocar, però la donem per bona considerant que no podem baixar la guàrdia gens doncs la normativa aprovada per l'actual govern, de la qual us parlàvem en l'anterior post (vegeu també, per exemple: http://frackingteruel.blogspot.com.es/2013/10/el-senado-aprueba-por-la-noche-y.html) i, en particular, la nova normativa sobre Avaluació d'Impacte Ambiental, que accelera els terminis per dificultar en extrem la participació ciutadana en els projectes que precisin d'EIA, aconsellen mantenir una vigilància permanent per evitar que ens puguem trobar en una situació d'indefensió, sense poder si més no al·legar davant un possible projecte de fracking al nostre territori. Tots sabem, d'altra banda, gràcies a la dura experiència d'anys de lluita contra els projectes de Red Eléctrica de España, que, arribat el cas, i encara que resulti lamentable que tal cosa succeeixi en un Estat suposadament democràtic, els promotors d'aquest tipus de projectes procuraran que aquests passin desapercebuts per als afectats.
Així doncs, veient com el nostre executiu ha aplanat el camí al fracking i aposta decididament per aquesta bruta tècnica, seguirem alerta i denunciant en aquest blog qualsevol indici d'activitat a les zones afectades pels permisos Carlota i Turbón, dels quals us recordem que disposem d'un exhaustiu informe elaborat pels nostres companys d'Ecologistas en Acción i que podeu veure o descarregar en: https://docs.google.com/file/d/0bwoyz2s2ee2stuiynljoujhxv2c/edit.
domingo, 13 de octubre de 2013
El Senado da vía libre al fracking con nocturnidad y alevosía
Decimos bien: con nocturnidad (dada la hora, la media noche del pasado miércoles) y con alevosía, pues, ciertamente, la normativa aprobada en el Senado, lejos de "regular" la técnica de la fractura hidráulica o fracking, como pretenden los medios de comunicación al servicio de los grupos de poder, facilitará su implementación al dificultar enormemente la participación ciudadana en los proyectos que planteen extraer gas mediante esta sucia técnica, lo que, en definitiva, se ajusta a la perfección a la definición de alevosía, que en términos jurídicos se entiende como cometer un delito a traición y sobre seguro, "sin riesgo para el autor de acciones que procedan de la defensa que pudiera hacer el sujeto pasivo o un tercero".
Podéis ver algunas noticias publicadas en estos días que inciden, precisamente, en ello, destacando que la normativa ha salido adelante, sin debate alguno y únicamente, con el apoyo del Partido Popular y UPN y la taimada abstención de CIU y PNV, demostrándose así, también, lo que ya señalábamos en nuestro anterior post, esto es, que las grandes empresas para las que gobiernan estos partidos y la propia política energética de nuestro gobierno apuestan abiertamente por el gas como la principal fuente de energía, sin preocuparse ni un ápice por las graves consecuencias que ello tendrá para los ciudadanos afectados, para el medio ambiente y, al menos para el caso de Aragón, para nuestras reservas hídricas. O dicho de otro modo, precisamente los presuntos "patriotas" de uno u otro lugar se disponen a vender nuestro subsuelo a las grandes multinacionales, aunque ello signifique convertir gran parte del territorio peninsular en un páramo inhabitable:
- Vía libre a la práctica del 'fracking'. El Senado aprueba una reforma legislativa que avala la polémica técnica de inyección de agua a presión en el subsuelo para obtener gas natural: http://www.cadenaser.com/economia/articulo/via-libre-practica-fracking/csrcsrpor/20131009csrcsreco_8/Tes
- El Senado aprueba la normativa que regula el 'fracking' para extraer gas o petróleo: http://www.hoy.es/v/20131010/sociedad/senado-aprueba-normativa-regula-20131010.html
![]() |
| Haced click en las imágenes para ampliarlas. |
Por otra parte, para finalizar, os recordamos, como ya han hecho en su blog nuestros compañeros de Ecologistas en Acción (véase: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/10/19-de-octubre-dia-contra-el-fracking.html), que el próximo 19 de octubre se celebrará el 2º Día Internacional contra el Fracking, que coincide con el II Encuentro de Movimientos Sociales, que tendrá lugar también ese mismo día en Huesca (http://huesca15m.org/ai1ec_event/ii-encuentro-de-movimientos-sociales-colectivos-mareas-15m-de-aragon-huesca/).
Diem bé: amb nocturnitat (a causa de l'hora, la mitjanit del passat dimecres) i amb traïdoria, doncs, certament, la normativa aprovada en el Senat, lluny de "regular" la tècnica de la fractura hidràulica o fracking, com pretenen els mitjans de comunicació al servei dels grups de poder, facilitarà la seva implementació en dificultar enormement la participació ciutadana en els projectes que plantegin extreure gas mitjançant aquesta bruta tècnica, la qual cosa, en definitiva, s'ajusta a la perfecció a la definició de traïdoria, que en termes jurídics s'entén com cometre un delicte a traïció i a cap segur, "sense risc per a l'autor d'accions que procedeixin de la defensa que pogués fer el subjecte passiu o un tercer".
Podeu veure algunes notícies publicades en aquests dies que incideixen, precisament, en això, destacant que la normativa ha tirat endavant, sense debat algun i únicament, amb el suport del Partit Popular i UPN i la múrria abstenció de CIU i PNB, demostrant-se així, també, el que ja assenyalàvem en el nostre anterior post, això és, que les grans empreses per les quals governen aquests partits i la pròpia política energètica del nostre govern aposten obertament pel gas com la principal font d'energia, sense preocupar-se gens per les greus conseqüències que això tindrà per als ciutadans afectats, per al medi ambient i, almenys per al cas d'Aragó, per a les nostres reserves hídriques. O dit d'una altra manera, precisament els presumptes "patriotes" d'un o un altre lloc es disposen a vendre el nostre subsòl a les grans multinacionals, encara que això signifiqui convertir gran part del territori peninsular en un erm inhabitable:
- Vía libre a la práctica del 'fracking'. El Senado aprueba una reforma legislativa que avala la polémica técnica de inyección de agua a presión en el subsuelo para obtener gas natural: http://www.cadenaser.com/economia/articulo/via-libre-practica-fracking/csrcsrpor/20131009csrcsreco_8/Tes
- El Senado aprueba la normativa que regula el 'fracking' para extraer gas o petróleo: http://www.hoy.es/v/20131010/sociedad/senado-aprueba-normativa-regula-20131010.html
D'altra banda, per finalitzar, us recordem, com ja han fet en el seu blog els nostres companys d'Ecologistas en Acción (vegeu: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/10/19-de-octubre-dia-contra-el-fracking.html), que el proper 19 d'octubre se celebrarà el 2º Dia Internacional contra el Fracking, que coincideix amb la II Trobada de Moviments Socials, que tindrà lloc també aquest mateix dia a Osca (http://huesca15m.org/ai1ec_event/ii-encuentro-de-movimientos-sociales-colectivos-mareas-15m-de-aragon-huesca/).
Maíllo (IU) critica la aprobación con "nocturnidad" en el Senado de la regulación del 'fracking'
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1945263/0/#xtor=AD-15&xts=467263
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1945263/0/#xtor=AD-15&xts=467263
Maíllo (IU) critica la aprobación con "nocturnidad" en el Senado de la regulación del 'fracking'
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1945263/0/#xtor=AD-15&xts=467263
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1945263/0/#xtor=AD-15&xts=467263
Maíllo (IU) critica la aprobación con "nocturnidad" en el Senado de la regulación del 'fracking'
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1945263/0/#xtor=AD-15&xts=467263
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1945263/0/#xtor=AD-15&xts=467263
Maíllo (IU) critica la aprobación con "nocturnidad" en el Senado de la regulación del 'fracking'
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1945263/0/#xtor=AD-15&xts=467263
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1945263/0/#xtor=AD-15&xts=467263
jueves, 10 de octubre de 2013
Nuestros compañeros de CHA presentan dos preguntas parlamentarias para tratar de obtener información sobre la situación actual en Centenera
En relación con la noticia que os comunicábamos el pasado sábado (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/10/preocupacion-ante-la-posibilidad-de-que.html) sobre la preocupación existente en La Ribagorza ante la presencia de guardas jurados en el entorno de Centenera y otros indicios que hacen pensar en la posibilidad de que se estén iniciando trabajos de perforación para estudiar las posibilidades de extracción de gas, os informamos de que Joaquín Palacín, diputado de Chunta Aragonesista por el Alto Aragón, ha presentado las siguientes preguntas parlamentarias para tratar de obtener información fehaciente sobre la situación en que se encuentran las concesiones de investigación para la posible utilización del fracking en esta comarca:
Igualmente, nuestros compañeros de Ecologistas en Acción en esta comarca han publicado un interesante post en su blog (véase: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/10/ensayos-con-fractura-hidraulica.html) en el que denuncian la falta de transparencia sobre las citadas concesiones de investigación y expresan su preocupación por el posible uso del fracking en La Ribagorza, por lo que os recomendamos vivamente su lectura. Al respecto, queremos señalar, además, que, aunque se nos ha informado en el pasado que en la zona de Centenera se pretende llevar a cabo extracción de gas por métodos convencionales, no estamos totalmente convencidos de que realmente sea así por las siguientes razones:
Para acabar, os informamos también de que el programa La Enredadera, de Radio Topo, tratará este próximo domingo de la situación que se está viviendo en el entorno del proyecto Castor e informará también de los peligros del fracking (véase: http://laenredadera.noblezabaturra.org/2013/10/10/este-domingo-agrietando-la-tierra/).
En relació amb la notícia que us comunicàvem dissabte passat (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/10/preocupacion-ante-la-posibilidad-de-que.html) sobre la preocupació existent en La Ribargorça davant la presència de guardes jurats a l'entorn de Centenera i altres indicis que fan pensar en la possibilitat que s'estiguin iniciant treballs de perforació per estudiar les possibilitats d'extracció de gas, us informem que Joaquín Palacín, diputat de Chunta Aragonesista per l'Alt Aragó, ha presentat les següents preguntes parlamentàries (veure més amunt) per tractar d'obtenir informació fefaent sobre la situació en què es troben les concessions de recerca per a la possible utilització del fracking en aquesta comarca.
Igualment, els nostres companys d'Ecologistas en Acción en aquesta comarca han publicat un interessant post en el seu blog (vegeu: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/10/ensayos-con-fractura-hidraulica.html) en el qual denuncien la falta de transparència sobre les citades concessions de recerca i expressen la seva preocupació pel possible ús del fracking en La Ribargorça, per la qual cosa us recomanem vivament la seva lectura. Sobre aquest tema, volem assenyalar, a més, que, encara que se'ns ha informat en el passat que a la zona de Centenera es pretén dur a terme extracció de gas per mètodes convencionals, no estem totalment convençuts que realment sigui així per les següents raons:
Per acabar, us informem també que el programa La Enredadera, de Radi Topo, tractarà aquest proper diumenge de la situació que s'està vivint a l'entorn del projecto Castor i informarà també dels perills del fracking (vegeu: http://laenredadera.noblezabaturra.org/2013/10/10/este-domingo-agrietando-la-tierra/).
![]() |
| Haced click en las imágenes para ampliarlas. |
Igualmente, nuestros compañeros de Ecologistas en Acción en esta comarca han publicado un interesante post en su blog (véase: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/10/ensayos-con-fractura-hidraulica.html) en el que denuncian la falta de transparencia sobre las citadas concesiones de investigación y expresan su preocupación por el posible uso del fracking en La Ribagorza, por lo que os recomendamos vivamente su lectura. Al respecto, queremos señalar, además, que, aunque se nos ha informado en el pasado que en la zona de Centenera se pretende llevar a cabo extracción de gas por métodos convencionales, no estamos totalmente convencidos de que realmente sea así por las siguientes razones:
- no deja de ser sorprendente que la antigua prospección de Centenera vuelva a recuperarse ahora, justo cuando nuestro gobierno central apuesta decididamente por la sucia técnica de la fractura hidráulica;
- venimos observando cómo nuestros gobernantes, singularmente el Gobierno de Aragón, han cambiado su discurso una vez que el fracking, a raíz de la polémica surgida en toda Europa, se ha convertido en un término tabú, por lo que creemos que la insistencia en negar que allí se va a utilizar la técnica de la fractura hidráulica podría ser simplemente una forma de evitarse problemas a la hora de seguir adelante con sus planes (téngase en cuenta que, al mismo tiempo, el gobierno central, como sabéis, ha aprobado una nueva normativa para las evaluaciones de impacto ambiental merced a la cual su tramitación se llevará a cabo en un tiempo tan reducido que dificultará enormemente la participación pública de los ciudadanos y ciudadanas afectados en este tipo de proyectos, y (en relación con esto)
- resultaría insensato dar credibilidad a nuestros gobernantes cuando, precisamente en estos días, estamos comprobando cómo manipulan de la manera más descarada la información en relación con el proyecto Castor, que ha generado un cúmulo de terremotos en las costas de Castellón y Tarragona.
- (Febrero del año pasado) Florentino Pérez da un pelotazo de más de 500 millones con Castor: http://www.eleconomista.es/empresas-finanzas/noticias/3736659/02/12/Florentino-Perez-da-un-pelotazo-de-mas-de-500-millones-con-Castor.html
- (Estos últimos días) Claves para entender los terremotos de la zona de Vinaroz: http://www.huffingtonpost.es/2013/10/03/proyecto-castor-sismos-vinaroz_n_4035765.html y http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/10/06/catalunya/1381064397_329386.html
- (Análisis del trasfondo) El sistema gasista español, la siguiente burbuja a explotar + semejanzas con el déficit de tarifa en relación con la denuncia de ADICAE sobre el gran negocio montado por la banca con dicho déficit: http://heliosyeolos.blogspot.com.es/2013/10/el-sistema-gasista-espanol-la-siguiente.html y http://arainfo.org/2013/10/adicae-denuncia-el-gran-negocio-que-hacen-los-bancos-con-el-deficit-de-tarifa-electrico/ y http://ataquealpoder.wordpress.com/2012/10/15/el-deficit-tarifario-de-las-electricas-es-una-estafa-de-24-000-millones-de-euros/
Para acabar, os informamos también de que el programa La Enredadera, de Radio Topo, tratará este próximo domingo de la situación que se está viviendo en el entorno del proyecto Castor e informará también de los peligros del fracking (véase: http://laenredadera.noblezabaturra.org/2013/10/10/este-domingo-agrietando-la-tierra/).
En relació amb la notícia que us comunicàvem dissabte passat (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/10/preocupacion-ante-la-posibilidad-de-que.html) sobre la preocupació existent en La Ribargorça davant la presència de guardes jurats a l'entorn de Centenera i altres indicis que fan pensar en la possibilitat que s'estiguin iniciant treballs de perforació per estudiar les possibilitats d'extracció de gas, us informem que Joaquín Palacín, diputat de Chunta Aragonesista per l'Alt Aragó, ha presentat les següents preguntes parlamentàries (veure més amunt) per tractar d'obtenir informació fefaent sobre la situació en què es troben les concessions de recerca per a la possible utilització del fracking en aquesta comarca.
Igualment, els nostres companys d'Ecologistas en Acción en aquesta comarca han publicat un interessant post en el seu blog (vegeu: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/10/ensayos-con-fractura-hidraulica.html) en el qual denuncien la falta de transparència sobre les citades concessions de recerca i expressen la seva preocupació pel possible ús del fracking en La Ribargorça, per la qual cosa us recomanem vivament la seva lectura. Sobre aquest tema, volem assenyalar, a més, que, encara que se'ns ha informat en el passat que a la zona de Centenera es pretén dur a terme extracció de gas per mètodes convencionals, no estem totalment convençuts que realment sigui així per les següents raons:
- no deixa de ser sorprenent que l'antiga prospecció de Centenera torni a recuperar-se ara, just quan el nostre govern central aposta decididament per la bruta tècnica de la fractura hidràulica;
- venim observant com els nostres governants, singularment el Govern d'Aragó, han canviat el seu discurs una vegada que el fracking, arran de la polèmica sorgida en tota Europa, s'ha convertit en un terme tabú, per la qual cosa creiem que la insistència a negar que allí es va a utilitzar la tècnica de la fractura hidràulica podria ser simplement una forma d'evitar-se problemes a l'hora de seguir endavant amb els seus plans (tingui's en compte que, al mateix temps, el govern central, com sabeu, ha aprovat una nova normativa per a les avaluacions d'impacte ambiental gràcies a la qual la seva tramitació es durà a terme en un temps tan reduït que dificultarà enormement la participació pública dels ciutadans i ciutadanes afectats en aquest tipus de projectes, i (en relació amb això)
- resultaria insensat donar credibilitat als nostres governants quan, precisament en aquests dies, estem comprovant com manipulen de la manera més descarada la informació en relació amb el projecte Castor, que ha generat un cúmul de terratrèmols en les costes de Castelló i Tarragona.
- (Febrer de l'any passat) Florentino Pérez dóna un "pelotazo" de més de 500 milions amb Castor: http://www.eleconomista.es/empresas-finanzas/noticias/3736659/02/12/Florentino-Perez-da-un-pelotazo-de-mas-de-500-millones-con-Castor.html
- (Aquests últims dies) Claus per entendre els terratrèmols de la zona de Vinaròs: http://www.huffingtonpost.es/2013/10/03/proyecto-castor-sismos-vinaroz_n_4035765.html i http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/10/06/catalunya/1381064397_329386.html
- (Anàlisi del rerefons) El sistema gasista espanyol, la següent bombolla a explotar + semblances amb el dèficit de tarifa en relació amb la denúncia d'ADICAE sobre el gran negoci muntat per la banca amb aquest dèficit: http://heliosyeolos.blogspot.com.es/2013/10/el-sistema-gasista-espanol-la-siguiente.html i http://arainfo.org/2013/10/adicae-denuncia-el-gran-negocio-que-hacen-los-bancos-con-el-deficit-de-tarifa-electrico/ i http://ataquealpoder.wordpress.com/2012/10/15/el-deficit-tarifario-de-las-electricas-es-una-estafa-de-24-000-millones-de-euros/
Per acabar, us informem també que el programa La Enredadera, de Radi Topo, tractarà aquest proper diumenge de la situació que s'està vivint a l'entorn del projecto Castor i informarà també dels perills del fracking (vegeu: http://laenredadera.noblezabaturra.org/2013/10/10/este-domingo-agrietando-la-tierra/).
Publicado por
Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica / Plataforma unitària contra l'autopista elèctrica
en
20:29
No hay comentarios:
Etiquetas:
Aragón,
Centenera,
Ecologistas en Acción,
fracking,
La Puebla de Fantova,
La Ribagorza,
noticias,
Opinión,
política,
preguntas parlamentarias,
proyecto Castor
sábado, 5 de octubre de 2013
Testing reivindicativo ¡Autopista Eléctrica No! Informe y listado de especies georreferenciadas
Con una magnífica asistencia, que abarrotó la sala dispuesta para la presentación del informe en el Espacio Pirineos (cuyo aforo, para que os hagáis una idea, era de 50 personas) y con la presencia del alcalde de Graus, de miembros de esta misma corporación, entre ellos los alcaldes pedáneos de este municipio, así como de numerosos representantes de los ayuntamientos colindantes y territorios cercanos, se llevó a cabo la presentación del informe que hemos elaborado, en colaboración con Biodiversidad Virtual, a partir de los datos obtenidos en el Testing Reivindicativo "¡Autopista Eléctrica No!", del que os hablábamos hace unos días en este blog (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/09/presentacion-publica-del-informe-sobre.html).
Esta corrió a cargo de tres de los autores de las fotografías y del propio texto del informe:
Como ya se dijo en la presentación, el propio informe es suficientemente explícito en relación con los datos obtenidos y las conclusiones a las que se ha llegado, por lo que no vamos a extendernos más en su descripción y otras valoraciones y os ofrecemos ya el enlace desde el que podéis proceder a su descarga para su lectura detenida (debido a su volumen, casi 300 MB, no puede ser visualizado en pantalla):
Igualmente, como podréis observar, existe ya un enlace permanente para la descarga del informe en la barra lateral derecha de este blog y, en breve, se encontrará disponible para su descarga desde la página de Biodiversidad Virtual dedicada al Punto BV Espacio Pirineos de Graus: http://www.biodiversidadvirtual.org/taxofoto/puntos-bv/1580.
Por otra parte, tal como se informó en el acto de presentación, el informe tiene como complemento un apéndice con el el listado completo de las especies determinadas en el citado testing, para cada una de las cuales se ofrece el enlace a la fotografía o fotografías de cada una de ellas en los bancos taxonómicos de las diversas galerías presentes en la web de Biodiversidad Virtual (http://www.biodiversidadvirtual.org), así como la cuadrícula MGRS de 10 x 10 km. en la que se encuentra georreferenciada cada cita. No obstante, de acuerdo con el código ético y principios de Biodiversidad Virtual, y dado que la ubicación de muchas de estas especies es un dato sensible que no conviene hacer público en orden a su preservación, este documento, encriptado, no se ha colgado para su difusión pública, habiéndose acordado que solo se proporcionará (junto con la contraseña para acceder a él), con carácter general, a investigadores y expertos universitarios, perfectamente acreditados, que vayan a hacer uso de la información con fines científicos. En todo caso, para obtenerlo, se deberá remitir al mail bozalongo arroba hotmail punto com una solicitud perfectamente fundamentada, reservándose los responsables de la elaboración del estudio presentado en el informe la decisión de remitirlo a los interesados tras valorar lo expresado en dicha solicitud.
Con la satisfacción de haber llevado a cabo un trabajo que nos permite, en todo caso, tener un amplísimo y detallado conocimiento de nuestra biodiversidad (lo que lo convierte en una buena base para poner en valor uno de nuestros principales patrimonios) y con el buen sabor de boca que nos ha dejado el éxito de la presentación ayer de nuestro informe, os dejamos, rogándoos que le deis la mayor difusión posible, y aprovechamos una vez más para agradecer su trabajo y colaboración en la confección de este trabajo de investigación sobre nuestra biodiversidad a todos los participantes en el testing (que siguen colaborando en el Punto BV Espacio Pirineos de Graus), a Ecologistas en Acción, la Asociación Fotografía y Biodiversidad y el Ayuntamiento de Graus por el apoyo recibido y, de manera especial, a los coordinadores y expertos de las diversas galerías de Biodiversidad Virtual por su desinteresada labor de determinación de las especies, sin la cual no hubiera sido posible la realización de este estudio.
Amb una magnífica assistència, que va abarrotar la sala disposada per a la presentació de l'informe en l'Espacio Pirineos (l'aforament de la qual, perquè us feu una idea, era de 50 persones) i amb la presència de l'alcalde de Graus, de membres d'aquesta mateixa corporació, entre ells els alcaldes pedanis d'aquest municipi, així com de nombrosos representants dels ajuntaments confrontants i territoris propers, es va dur a terme la presentació de l'informe que hem elaborat, en col·laboració amb Biodiversidad Virtual, a partir de les dades obtingudes en el Testing Reivindicatiu "Autopista Elèctrica No!", del que us parlàvem fa uns dies en aquest blog (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/09/presentacion-publica-del-informe-sobre.html).
Aquesta va ser a càrrec de tres dels autors de les fotografies i del propi text de l'informe:
Igualment, com podreu observar, existeix ja un enllaç permanent per a la descàrrega de l'informe en la barra lateral dreta d'aquest blog i, en breu, es trobarà disponible per a la seva descàrrega des de la pàgina de Biodiversidad Virtual dedicada al Punt BV Espacio Pirineos de Graus: http://www.biodiversidadvirtual.org/taxofoto/puntos-bv/1580.
D'altra banda, tal com es va informar en l'acte de presentació, l'informe té com a complement un apèndix amb l'el llistat complet de les espècies determinades en el citat testing, per a cadascuna de les quals s'ofereix l'enllaç a la fotografia o fotografies de cadascuna d'elles als bancs taxonòmics de les diverses galeries presents en la web de Biodiversidad Virtual (http://www.biodiversidadvirtual.org), així com la quadrícula MGRS de 10 x 10 km. en la qual es troba georeferenciada cada cita. No obstant això, d'acord amb el codi ètic i principis de Biodiversidad Virtual, i atès que la ubicació de moltes d'aquestes espècies és una dada sensible que no convé fer públic amb vista a la seva preservació, aquest document, encriptat, no s'ha penjat per a la seva difusió pública, havent-se acordat que solament es proporcionarà (juntament amb la contrasenya per accedir a ell), amb caràcter general, a investigadors i experts universitaris, perfectament acreditats, que vagin a fer ús de la informació amb finalitats científiques. En tot cas, per obtenir-ho, s'haurà de remetre al mail bozalongo arrova hotmail punt com una sol·licitud perfectament fonamentada, reservant-se els responsables de l'elaboració de l'estudi presentat en l'informe la decisió de remetre-ho als interessats després de valorar l'expressat en aquesta sol·licitud.
Amb la satisfacció d'haver dut a terme un treball que ens permet, en tot cas, tenir un amplíssim i detallat coneixement de la nostra biodiversitat (el que ho converteix en una bona base per posar en valor un dels nostres principals patrimonis) i amb el bon sabor de boca que ens ha deixat l'èxit de la presentació ahir del nostre informe, us deixem, pregant-vos que li doneu la major difusió possible, i aprofitem una vegada més per agrair el seu treball i col·laboració en la confecció d'aquest treball de recerca sobre la nostra biodiversitat a tots els participants en el testing (que segueixen col·laborant en el Punt BV Espacio Pirineos de Graus), a Ecologistas en Acción, l'Associació Fotografía i Biodiversidad i l'Ajuntament de Graus pel suport rebut i, de manera especial, als coordinadors i experts de les diverses galeries de Biodiversidad Virtual per la seva desinteressada labor de determinació de les espècies, sense la qual no hagués estat possible la realització d'aquest estudi.
Esta corrió a cargo de tres de los autores de las fotografías y del propio texto del informe:
- Henri Bourrut, figura destacada del ecologismo en Aragón (todo un lujo contar con su presencia en estos días en que está presentando su obra Homenaje a la biodiversidad oculta) y que actuó en representación de la Asociación Fotografía y Biodiversidad, presentándonos la labor llevada a cabo por la plataforma ciudadana Biodiversidad Virtual, a la que da sustento dicha asociación.
- Álex Serrano, que actuó en representación de Ecologistas en Acción, y del que sobran las presentaciones, pues, como sabéis es, además, uno de nuestros compañeros más activos, que en este caso hizo una valoración de los resultados más destacados obtenidos en el testing, recalcando que confirma plenamente lo que ya veníamos afirmando en anteriores informes, es decir, que el proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona es inaceptable en términos ambientales y que, por tanto, debería ser anulado por su fortísimo impacto sobre numerosas especies en peligro de extinción o muy vulnerables así como sobre hábitats de interés comunitario de excepcional valor.
- Carlos González Sanz, miembro de nuestra plataforma, que, además de presentar el informe en sí destacó las graves afecciones sobre el paisaje, la salud de los habitantes de los pueblos afectados y el desarrollo sostenible de nuestras tierras, señalando que, en breve se procederá a difundir este informe entre los medios de comunicación; autoridades y grupos políticos nacionales, autonómicos y europeos y expertos internacionales en fauna y flora.
![]() |
| Una instantánea del acto de presentación en el magnífico marco del Espacio Pirineos de Graus. De izquierda a derecha, Carlos González, Henri Bourrut y Álex Serrano. |
Igualmente, como podréis observar, existe ya un enlace permanente para la descarga del informe en la barra lateral derecha de este blog y, en breve, se encontrará disponible para su descarga desde la página de Biodiversidad Virtual dedicada al Punto BV Espacio Pirineos de Graus: http://www.biodiversidadvirtual.org/taxofoto/puntos-bv/1580.
![]() |
| Henri Bourrut presentándonos la web de Biodiversidad Virtual. |
Con la satisfacción de haber llevado a cabo un trabajo que nos permite, en todo caso, tener un amplísimo y detallado conocimiento de nuestra biodiversidad (lo que lo convierte en una buena base para poner en valor uno de nuestros principales patrimonios) y con el buen sabor de boca que nos ha dejado el éxito de la presentación ayer de nuestro informe, os dejamos, rogándoos que le deis la mayor difusión posible, y aprovechamos una vez más para agradecer su trabajo y colaboración en la confección de este trabajo de investigación sobre nuestra biodiversidad a todos los participantes en el testing (que siguen colaborando en el Punto BV Espacio Pirineos de Graus), a Ecologistas en Acción, la Asociación Fotografía y Biodiversidad y el Ayuntamiento de Graus por el apoyo recibido y, de manera especial, a los coordinadores y expertos de las diversas galerías de Biodiversidad Virtual por su desinteresada labor de determinación de las especies, sin la cual no hubiera sido posible la realización de este estudio.
Amb una magnífica assistència, que va abarrotar la sala disposada per a la presentació de l'informe en l'Espacio Pirineos (l'aforament de la qual, perquè us feu una idea, era de 50 persones) i amb la presència de l'alcalde de Graus, de membres d'aquesta mateixa corporació, entre ells els alcaldes pedanis d'aquest municipi, així com de nombrosos representants dels ajuntaments confrontants i territoris propers, es va dur a terme la presentació de l'informe que hem elaborat, en col·laboració amb Biodiversidad Virtual, a partir de les dades obtingudes en el Testing Reivindicatiu "Autopista Elèctrica No!", del que us parlàvem fa uns dies en aquest blog (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/09/presentacion-publica-del-informe-sobre.html).
Aquesta va ser a càrrec de tres dels autors de les fotografies i del propi text de l'informe:
- Henri Bourrut, figura destacada de l'ecologisme a Aragó (tot un luxe comptar amb la seva presència en aquests dies en què està presentant la seva obra Homenaje a la biodiversidad oculta) i que va actuar en representació de l'Associació Fotografía y Biodiversidad, presentant-nos la labor duta a terme per la plataforma ciutadana Biodiversitat Virtual, a la qual dóna sustento aquesta associació.
- Álex Serrano, que va actuar en representació d'Ecologistas en Acción, i del que sobren les presentacions, doncs, com sabeu és, a més, un dels nostres companys més actius, que en aquest cas va fer una valoració dels resultats més destacats obtinguts en el testing, recalcant que confirma plenament el que ja veníem afirmant en anteriors informes, és a dir, que el projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona és inacceptable en termes ambientals i que, per tant, hauria de ser anul·lat pel seu fortíssim impacte sobre nombroses espècies en perill d'extinció o molt vulnerables així com sobre hàbitats d'interès comunitari d'excepcional valor.
- Carlos González Sanz, membre de la nostra plataforma, que, a més de presentar l'informe en si va destacar les greus afeccions sobre el paisatge, la salut dels habitants dels pobles afectats i el desenvolupament sostenible de les nostres terres, assenyalant que, en breu es procedirà a difondre aquest informe entre els mitjans de comunicació; autoritats i grups polítics nacionals, autonòmics i europeus i experts internacionals en fauna i flora.
Igualment, com podreu observar, existeix ja un enllaç permanent per a la descàrrega de l'informe en la barra lateral dreta d'aquest blog i, en breu, es trobarà disponible per a la seva descàrrega des de la pàgina de Biodiversidad Virtual dedicada al Punt BV Espacio Pirineos de Graus: http://www.biodiversidadvirtual.org/taxofoto/puntos-bv/1580.
D'altra banda, tal com es va informar en l'acte de presentació, l'informe té com a complement un apèndix amb l'el llistat complet de les espècies determinades en el citat testing, per a cadascuna de les quals s'ofereix l'enllaç a la fotografia o fotografies de cadascuna d'elles als bancs taxonòmics de les diverses galeries presents en la web de Biodiversidad Virtual (http://www.biodiversidadvirtual.org), així com la quadrícula MGRS de 10 x 10 km. en la qual es troba georeferenciada cada cita. No obstant això, d'acord amb el codi ètic i principis de Biodiversidad Virtual, i atès que la ubicació de moltes d'aquestes espècies és una dada sensible que no convé fer públic amb vista a la seva preservació, aquest document, encriptat, no s'ha penjat per a la seva difusió pública, havent-se acordat que solament es proporcionarà (juntament amb la contrasenya per accedir a ell), amb caràcter general, a investigadors i experts universitaris, perfectament acreditats, que vagin a fer ús de la informació amb finalitats científiques. En tot cas, per obtenir-ho, s'haurà de remetre al mail bozalongo arrova hotmail punt com una sol·licitud perfectament fonamentada, reservant-se els responsables de l'elaboració de l'estudi presentat en l'informe la decisió de remetre-ho als interessats després de valorar l'expressat en aquesta sol·licitud.
Amb la satisfacció d'haver dut a terme un treball que ens permet, en tot cas, tenir un amplíssim i detallat coneixement de la nostra biodiversitat (el que ho converteix en una bona base per posar en valor un dels nostres principals patrimonis) i amb el bon sabor de boca que ens ha deixat l'èxit de la presentació ahir del nostre informe, us deixem, pregant-vos que li doneu la major difusió possible, i aprofitem una vegada més per agrair el seu treball i col·laboració en la confecció d'aquest treball de recerca sobre la nostra biodiversitat a tots els participants en el testing (que segueixen col·laborant en el Punt BV Espacio Pirineos de Graus), a Ecologistas en Acción, l'Associació Fotografía i Biodiversidad i l'Ajuntament de Graus pel suport rebut i, de manera especial, als coordinadors i experts de les diverses galeries de Biodiversidad Virtual per la seva desinteressada labor de determinació de les espècies, sense la qual no hagués estat possible la realització d'aquest estudi.
Publicado por
Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica / Plataforma unitària contra l'autopista elèctrica
en
16:18
No hay comentarios:
Etiquetas:
Álex Serrano,
alta tensión,
biodiversidad,
Biodiversidad Virtual,
charlas informativas,
Documentos,
Ecologistas en Acción,
Graus,
Henri Bourrut,
La Ribagorza,
noticias,
Opinión,
Red Eléctrica
Preocupación ante la posibilidad de que se estén iniciando trabajos de perforación en la zona de Centenera
Como sabéis, ayer, media hora antes del acto de presentación en el Espacio Pirineos de Graus del informe elaborado a partir de los datos obtenidos en el Testing Reivindicativo ¡Autopista Eléctrica No! (del que os hablaremos en el siguiente post) estaba prevista nuestra periódica reunión de coordinación Plataforma-Ayuntamientos afectados; sin embargo, los retrasos motivados en gran medida por la multitudinaria asistencia a dicha presentación, redujeron la reunión prevista a un breve intercambio de impresiones y al reparto de talonarios de lotería del Consorcio Ribagorza Siglo XXI (que como sabéis, será la que venderemos también este año en nuestra plataforma para la zona aragonesa afectada por el proyecto de Autopista Eléctrica).
En cuanto al citado intercambio de impresiones, este se centró en la preocupación surgida ante la presencia en la zona de Centenera (donde, como sabéis, existe una concesión para investigar las posibilidades de extracción de gas, que hace pensar en la posible utilización para ello de la peligrosísima técnica del fracking) de guardas jurados, lo que ha hecho saltar la alarma por si se estuviera empezando a realizar tareas de perforación, de las que aún no tenemos, sin embargo, noticia alguna, pese a las gestiones de nuestros compañeros de Ecologistas en Acción en La Ribagorza (véase: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/09/nueva-peticion-de-informacion-al.html).
Si unimos a este hecho la alarma surgida ante las noticias de los terremotos que está causando el proyecto Castor en la zona costera de Castellón y Tarragona (http://www.huffingtonpost.es/2013/10/03/proyecto-castor-sismos-vinaroz_n_4035765.html), que demuestra los peligros que conlleva la intervención en nuestro subsuelo y aconseja no fiarse en absoluto de los discursos oficiales con los que empresas y administración defienden la "inocuidad" de sus proyectos, se comprenderá la preocupación y la alarma surgida en nuestro territorio.
Sea como sea, en próximos días trataremos de obtener información fehaciente sobre lo que pueda estar sucediendo en la zona de Centenera para dar la respuesta oportuna.
Por otra parte, como ya ha sucedido en anteriores citas, os informaremos con tiempo en este blog de nuestras próximas acciones y de nuestra próxima reunión de coordinación.
Com sabeu, ahir, mitja hora abans de l'acte de presentació en l'Espacio Pirineos de Graus de l'informe elaborat a partir de les dades obtingudes en el Testing Reivindicatiu Autopista Elèctrica No! (del que us parlarem en el següent post) estava prevista nostra periòdica reunió de coordinació Plataforma-Ajuntaments afectats; no obstant això, els retards motivats en gran manera per la multitudinària assistència a aquesta presentació, van reduir la reunió prevista a un breu intercanvi d'impressions i al repartiment de talonaris de loteria del Consorci Ribargorça Segle XXI (que com sabeu, serà la que vendrem també aquest any en la nostra plataforma per a la zona aragonesa afectada pel projecte d'Autopista Elèctrica).
Quant al citat intercanvi d'impressions, aquest es va centrar en la preocupació sorgida davant la presència a la zona de Centenera (on, com sabeu, existeix una concessió per investigar les possibilitats d'extracció de gas, que fa pensar en la possible utilització per a això de la perillosíssima tècnica del fracking) de guardes jurats, la qual cosa ha fet saltar l'alarma per si s'estigués començant a realitzar tasques de perforació, de les quals encara no tenim, no obstant això, notícia alguna, malgrat les gestions dels nostres companys d'Ecologistas en Acción en La Ribargorça (vegeu: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/09/nueva-peticion-de-informacion-al.html).
Si unim a aquest fet l'alarma sorgida davant les notícies dels terratrèmols que està causant el projecte Castor a la zona costanera de Castelló i Tarragona (http://www.huffingtonpost.es/2013/10/03/proyecto-castor-sismos-vinaroz_n_4035765.html), que demostra els perills que comporta la intervenció en el nostre subsòl i aconsella no fiar-se en absolut dels discursos oficials amb els quals empreses i administració defensen la "innocuïtat" dels seus projectes, es comprendrà la preocupació i l'alarma sorgida al nostre territori.
Sigui com sigui, en propers dies tractarem d'obtenir informació fefaent sobre el que pugui estar succeint a la zona de Centenera per donar la resposta oportuna.
D'altra banda, com ja ha succeït en anteriors cites, us informarem amb temps en aquest blog de les nostres properes accions i de la nostra propera reunió de coordinació.
En cuanto al citado intercambio de impresiones, este se centró en la preocupación surgida ante la presencia en la zona de Centenera (donde, como sabéis, existe una concesión para investigar las posibilidades de extracción de gas, que hace pensar en la posible utilización para ello de la peligrosísima técnica del fracking) de guardas jurados, lo que ha hecho saltar la alarma por si se estuviera empezando a realizar tareas de perforación, de las que aún no tenemos, sin embargo, noticia alguna, pese a las gestiones de nuestros compañeros de Ecologistas en Acción en La Ribagorza (véase: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/09/nueva-peticion-de-informacion-al.html).
| Una instantánea de la visita llevada a cabo el pasado 22 de abril a la plataforma petrolífera de Centenera (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/04/gran-exito-de-la-jornada-contra-el.html). |
Sea como sea, en próximos días trataremos de obtener información fehaciente sobre lo que pueda estar sucediendo en la zona de Centenera para dar la respuesta oportuna.
Por otra parte, como ya ha sucedido en anteriores citas, os informaremos con tiempo en este blog de nuestras próximas acciones y de nuestra próxima reunión de coordinación.
Com sabeu, ahir, mitja hora abans de l'acte de presentació en l'Espacio Pirineos de Graus de l'informe elaborat a partir de les dades obtingudes en el Testing Reivindicatiu Autopista Elèctrica No! (del que us parlarem en el següent post) estava prevista nostra periòdica reunió de coordinació Plataforma-Ajuntaments afectats; no obstant això, els retards motivats en gran manera per la multitudinària assistència a aquesta presentació, van reduir la reunió prevista a un breu intercanvi d'impressions i al repartiment de talonaris de loteria del Consorci Ribargorça Segle XXI (que com sabeu, serà la que vendrem també aquest any en la nostra plataforma per a la zona aragonesa afectada pel projecte d'Autopista Elèctrica).
Quant al citat intercanvi d'impressions, aquest es va centrar en la preocupació sorgida davant la presència a la zona de Centenera (on, com sabeu, existeix una concessió per investigar les possibilitats d'extracció de gas, que fa pensar en la possible utilització per a això de la perillosíssima tècnica del fracking) de guardes jurats, la qual cosa ha fet saltar l'alarma per si s'estigués començant a realitzar tasques de perforació, de les quals encara no tenim, no obstant això, notícia alguna, malgrat les gestions dels nostres companys d'Ecologistas en Acción en La Ribargorça (vegeu: http://ribagorzaenaccion.blogspot.com.es/2013/09/nueva-peticion-de-informacion-al.html).
Si unim a aquest fet l'alarma sorgida davant les notícies dels terratrèmols que està causant el projecte Castor a la zona costanera de Castelló i Tarragona (http://www.huffingtonpost.es/2013/10/03/proyecto-castor-sismos-vinaroz_n_4035765.html), que demostra els perills que comporta la intervenció en el nostre subsòl i aconsella no fiar-se en absolut dels discursos oficials amb els quals empreses i administració defensen la "innocuïtat" dels seus projectes, es comprendrà la preocupació i l'alarma sorgida al nostre territori.
Sigui com sigui, en propers dies tractarem d'obtenir informació fefaent sobre el que pugui estar succeint a la zona de Centenera per donar la resposta oportuna.
D'altra banda, com ja ha succeït en anteriors cites, us informarem amb temps en aquest blog de les nostres properes accions i de la nostra propera reunió de coordinació.
domingo, 29 de septiembre de 2013
Presentación pública del informe sobre el Testing reivindicativo "¡Autopista Eléctrica No!": Graus, Espacio Pirineos, viernes 4 de octubre, 20 horas
Como recordaréis, en nuestra última reunión de coordinación Plataforma-ayuntamientos afectados, acordamos llevar a cabo nuestra próxima reunión haciéndola coincidir con la presentación pública del informe que, justo en estas últimas semanas, hemos concluido a partir de los datos obtenidos en el Testing reivindicativo "¡Autopista Eléctrica No!", que llevamos a cabo durante el año 2011, con la inestimable colaboración de la plataforma Biodiversidad Virtual (comenzando en nuestra histórica Jornada Reivindicativa de Capella del 10 de marzo).
Pues bien, ya tenemos fecha para ambos actos, que tendrán lugar en el Espacio Pirineos de Graus el próximo viernes 4 de octubre. En primer lugar, se llevará a cabo nuestra periódica reunión de coordinación (a las 19:30 horas) y, a continuación, a las 20 horas, presentaremos dicho informe.
En este acto contaremos con la presencia de representantes de nuestra plataforma, de nuestros compañeros de Ecologistas en Acción, de la plataforma Biodiversidad Virtual (organizaciones ciudadanas que han hecho posible, con encomiable esfuerzo, el informe que presentaremos), y del Ayuntamiento de Graus, que, a raíz del testing del que da cuenta dicho informe, firmó un acuerdo de colaboración con la Asociación Fotografía y Biodiversidad, que da soporte a la plataforma Biodiversidad Virtual, para la creación del Punto BV del Espacio Pirineos de Graus.
Os recordamos que el testing fotográfico al que hacemos referencia (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/02/testing-reivindicativo-no-la-autopista.html) nació con la voluntad de demostrar que el Estudio de Impacto Ambiental que Red Eléctrica de España había presentado para su proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona era de todo punto inaceptable dadas sus escandalosas carencias y el hecho, más que evidente, de que había sido elaborado para "justificar" a toda costa que el trazado propuesto por la empresa (justo el que reaprovechaba al máximo las viejas torres de la Aragón-Cazaril) resultase "aceptable" medioambientalmente. Dicho objetivo ha sido ampliamente superado (pudiéndose afirmar, a la vista de los datos obtenidos, que dicho trazado supondría un auténtico atentado medioambiental), pero, además, gracias a la ingente labor llevada a cabo, los resultados nos permiten tener ahora un magnífico conocimiento de nuestra fauna, flora y patrimonio geológico, paisajístico y etnográfico, de manera que, en estos momentos, creemos que el informe del testing puede y debe servir también para poner en valor nuestro excepcional patrimonio natural y humano, que, en definitiva, es nuestra principal fuente de riqueza de cara a un futuro desarrollo sostenible de nuestras comarcas y nuestros pueblos.
No es el momento para adelantar conclusiones (para ello hemos planteado precisamente esta presentación pública), pero un repaso a las cifras absolutas, solo de los apartados principales, servirá para hacerse una idea cabal de la magnitud del proyecto que hemos llevado a cabo; y tened en cuenta que, para poder llevar a cabo la redacción del informe (que nos ha ocupado varios meses), cerramos el listado a fecha de marzo del presente año y solo hemos tomado en consideración las especies determinadas en ese momento:
En cuanto al informe en sí, sus dimensiones (246 páginas ilustradas con una ingente cantidad de fotografías a color) nos impiden plantearnos una edición en papel, por lo que lo distribuiremos en formato pdf, quedando disponible para su descarga pública tanto desde este blog como desde el apartado de la web de Biodiversidad Virtual dedicado al Punto BV del Espacio Pirineos de Graus. Junto con él, subiremos también el listado completo de fotos con su ubicación en una cuadrícula de 10x10 km. y los enlaces para acceder a cada una de ellas; no obstante, dado que se trata de datos muy sensibles, este listado o apéndice al informe estará encriptado y solo proporcionaremos la contraseña para acceder a él a investigadores acreditados de toda confianza.
En definitiva, creemos que la cita del próximo viernes 4 en el Espacio Pirineos es ineludible para todos aquellos que quieran conocer a fondo el trabajo realizado y la excepcional biodiversidad de nuestros territorios, por lo que os emplazamos a que acudáis al acto de presentación, en el que ampliaremos toda esta información.
En ese momento, por otra parte, colgaremos en este blog, como ya hemos dicho, los documentos en pdf que contienen el informe e iniciaremos una distribución masiva de este, con la que queremos hacer llegar el conocimiento de nuestros tesoros naturales y del despropósito que supondría construir por estas tierras la Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona, a nuestras autoridades y grupos políticos autonómicos, nacionales y europeos; a medios de comunicación y a expertos nacionales e internacionales en las diversas materias objeto de estudio.
No queremos finalizar sin agradecer una vez más a todos los que con su esfuerzo han hecho posible este magnífico trabajo, tanto a las organizaciones e instituciones que han colaborado para hacerlo realidad como a los compañeros y compañeras que se han dejado la piel fotografiando nuestro entorno y sus especies animales y vegetales, con una mención especial a los coordinadores y expertos de las diversas galerías de Biodiversidad Virtual, cuya desinteresada labor ha permitido en último término que hoy contemos con un excepcional registro de la gran biodiversidad de la que disfrutamos en nuestras tierras y que ha de ser la base de nuestro futuro desarrollo armónico y sostenible.
Com recordareu, en la nostra última reunió de coordinació Plataforma-ajuntaments afectats, vam acordar dur a terme la nostra propera reunió fent-la coincidir amb la presentació pública de l'informe que, just en aquestes últimes setmanes, hem conclòs a partir de les dades obtingudes en el Testing reivindicatiu "Autopista Elèctrica No!", que vam dur a terme durant el any 2011, amb la inestimable col·laboració de la plataforma Biodiversidad Virtual (començant en la nostra històrica Jornada Reivindicativa de Capella del 10 de març).
Doncs bé, ja tenim data per a tots dos actes, que tindran lloc en l'Espacio Pirineos de Graus divendres que ve 4 d'octubre. En primer lloc, es durà a terme la nostra periòdica reunió de coordinació (a les 19:30 hores) i, a continuació, a les 20 hores, presentarem aquest informe.
En aquest acte comptarem amb la presència de representants de la nostra plataforma, dels nostres companys d'Ecologistas en Acción, de la plataforma Biodiversidad Virtual (organitzacions ciutadanes que han fet possible, amb encomiable esforç, l'informe que presentarem), i de l'Ajuntament de Graus, que, arran del testing del que adona aquest informe, va signar un acord de col·laboració amb l'Associació Fotografia i Biodiversidad, que dóna suport a la plataforma Biodiversidad Virtual, per a la creació del Punto BV de l'Espacio Pirineos de Graus.
Us recordem que el testing fotogràfic al que fem referència (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/02/testing-reivindicativo-no-la-autopista.html) va néixer amb la voluntat de demostrar que l'Estudi d'Impacte Ambiental que Red Eléctrica de España havia presentat per al seu projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona era totalment inacceptable a causa de les seves escandaloses manques i el fet, més que evident, que havia estat elaborat per "justificar" costi el que costi que el traçat proposat per l'empresa (just el que reaprofitava al màxim les velles torres de l'Aragón-Cazaril) resultés "acceptable" mediambientalment. Aquest objectiu ha estat àmpliament superat (podent-se afirmar, a la vista de les dades obtingudes, que aquest traçat suposaria un autèntic atemptat mediambiental), però, a més, gràcies a la ingent labor duta a terme, els resultats ens permeten tenir ara un magnífic coneixement de la nostra fauna, flora i patrimoni geològic, paisatgístic i etnogràfic, de manera que, en aquests moments, creiem que l'informe del testing pot i ha de servir també per posar en valor el nostre excepcional patrimoni natural i humà, que, en definitiva, és nostra principal font de riquesa de cara a un futur desenvolupament sostenible de les nostres comarques i els nostres pobles.
No és el moment per avançar conclusions (per a això hem plantejat precisament aquesta presentació pública), però un repàs a les xifres absolutes, solament dels apartats principals, servirà per fer-se una idea total de la magnitud del projecte que hem dut a terme; i tingueu en compte que, per poder dur a terme la redacció de l'informe (que ens ha ocupat diversos mesos), vam tancar el llistat a data de març del present any i solament hem pres en consideració les espècies determinades en aquest moment:
En efecte, des de la data de tancament dels llistats amb els quals hem elaborat l'informe, han estat moltíssimes més les fotos i espècies determinades (sobretot en els apartats de flora i fauna invertebrada), al que cal sumar el magnífic ritme de treball registrat en el Punto BV de l'Espacio Pirineos de Graus, que encara que solament registra la biodiversitat de la zona de la Baixa Ribargorça (no com en el testing, en el qual es va estudiar tot el territori afectat pel projecte d'Autopista Elèctrica), ha incrementat gairebé en d'altres les fotos pujades i determinades fins al present.
En suma, com dèiem, creiem que tenim entre mans un estudi excepcional tant pel fet que s'ha portat (i se segueix portant) a cap per part de la societat civil i, sobretot, pels resultats obtinguts, que confirmen una extraordinària biodiversitat als territoris que es veurien afectats per l'Autopista Elèctrica, el projecte de la qual hauria de ser, per tant, desestimat davant el veritable atemptat ecològic que suposaria. I és que, per afegiment, com es podrà comprovar en l'informe que presentarem aquest proper divendres, que ofereix un capítol específic per a cada secció estudiada, són nombroses en gairebé tots els apartats les espècies que es troben catalogades en llistes de la UICN i llibres vermells i que disposen, en conseqüència, de figures de protecció legal, tenint en alguns casos (sobretot entre les aus i els invertebrats) la categoria d'espècies en perill d'extinció.
Quant a l'informe en si, les seves dimensions (246 pàgines il·lustrades amb una ingent quantitat de fotografies a color) ens impedeixen plantejar-nos una edició en paper, per la qual cosa ho distribuirem en format pdf, quedant disponible per a la seva descàrrega pública tant des d'aquest blog com des de l'apartat de la web de Biodiversidad Virtual dedicat al Punto BV de l'Espacio Pirineos de Graus. Juntament amb ell, pujarem també el llistat complet de fotos amb la seva ubicació en una quadrícula de 10x10 km. i els enllaços per accedir a cadascuna d'elles; no obstant això, atès que es tracta de dades molt sensibles, aquest llistat o apèndix a l'informe estarà encriptat i solament proporcionarem la contrasenya per accedir a ell a investigadors acreditats de tota confiança.
En definitiva, creiem que la cita del proper divendres 4 en l'Espacio Pirineos és ineludible per tots aquells que vulguin conèixer a fons el treball realitzat i l'excepcional biodiversitat dels nostres territoris, per la qual cosa us emplacem al fet que acudiu a l'acte de presentació, en el qual ampliarem tota aquesta informació.
En aquest moment, d'altra banda, penjarem en aquest blog, com ja hem dit, els documents en pdf que contenen l'informe i iniciarem una distribució massiva d'est, amb la qual volem fer arribar el coneixement dels nostres tresors naturals i del despropòsit que suposaria construir per aquestes terres l'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona, a les nostres autoritats i grups polítics autonòmics, nacionals i europeus; a mitjans de comunicació i a experts nacionals i internacionals en les diverses matèries objecto d'estudi.
No volem finalitzar sense agrair una vegada més a tots els que amb el seu esforç han fet possible aquest magnífic treball, tant a les organitzacions i institucions que han col·laborat per fer-ho realitat com als companys i companyes que s'han deixat la pell fotografiant el nostre entorn i les seves espècies animals i vegetals, amb un esment especial als coordinadors i experts de les diverses galeries de Biodiversidad Virtual, la desinteressada labor dels quals ha permès en últim terme que avui comptem amb un excepcional registre de la gran biodiversitat de la qual gaudim a les nostres terres i que ha de ser la base del nostre futur desenvolupament harmònic i sostenible.
Pues bien, ya tenemos fecha para ambos actos, que tendrán lugar en el Espacio Pirineos de Graus el próximo viernes 4 de octubre. En primer lugar, se llevará a cabo nuestra periódica reunión de coordinación (a las 19:30 horas) y, a continuación, a las 20 horas, presentaremos dicho informe.
En este acto contaremos con la presencia de representantes de nuestra plataforma, de nuestros compañeros de Ecologistas en Acción, de la plataforma Biodiversidad Virtual (organizaciones ciudadanas que han hecho posible, con encomiable esfuerzo, el informe que presentaremos), y del Ayuntamiento de Graus, que, a raíz del testing del que da cuenta dicho informe, firmó un acuerdo de colaboración con la Asociación Fotografía y Biodiversidad, que da soporte a la plataforma Biodiversidad Virtual, para la creación del Punto BV del Espacio Pirineos de Graus.
Os recordamos que el testing fotográfico al que hacemos referencia (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/02/testing-reivindicativo-no-la-autopista.html) nació con la voluntad de demostrar que el Estudio de Impacto Ambiental que Red Eléctrica de España había presentado para su proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona era de todo punto inaceptable dadas sus escandalosas carencias y el hecho, más que evidente, de que había sido elaborado para "justificar" a toda costa que el trazado propuesto por la empresa (justo el que reaprovechaba al máximo las viejas torres de la Aragón-Cazaril) resultase "aceptable" medioambientalmente. Dicho objetivo ha sido ampliamente superado (pudiéndose afirmar, a la vista de los datos obtenidos, que dicho trazado supondría un auténtico atentado medioambiental), pero, además, gracias a la ingente labor llevada a cabo, los resultados nos permiten tener ahora un magnífico conocimiento de nuestra fauna, flora y patrimonio geológico, paisajístico y etnográfico, de manera que, en estos momentos, creemos que el informe del testing puede y debe servir también para poner en valor nuestro excepcional patrimonio natural y humano, que, en definitiva, es nuestra principal fuente de riqueza de cara a un futuro desarrollo sostenible de nuestras comarcas y nuestros pueblos.
No es el momento para adelantar conclusiones (para ello hemos planteado precisamente esta presentación pública), pero un repaso a las cifras absolutas, solo de los apartados principales, servirá para hacerse una idea cabal de la magnitud del proyecto que hemos llevado a cabo; y tened en cuenta que, para poder llevar a cabo la redacción del informe (que nos ha ocupado varios meses), cerramos el listado a fecha de marzo del presente año y solo hemos tomado en consideración las especies determinadas en ese momento:
FAUNA (7.693 fotos determinadas)
- Especies identificadas: 1.215
- Ejemplares identificados hasta género: 141
- Ejemplares identificados hasta familia: 38
FLORA (623 fotos determinadas)
- Especies identificadas: 165
- Ejemplares identificados hasta género: 15
HONGOS Y LÍQUENES (113 fotos determinadas)
- Especies identificadas: 33
- Ejemplares identificados hasta género: 13
GEOLOGÍA (65 fotos determinadas)
En suma, como decíamos, creemos que tenemos entre manos un estudio excepcional tanto por el hecho de que se ha llevado (y se sigue llevando) a cabo por parte de la sociedad civil y, sobre todo, por los resultados obtenidos, que confirman una extraordinaria biodiversidad en los territorios que se verían afectados por la Autopista Eléctrica, cuyo proyecto debería ser, por tanto, desestimado ante el verdadero atentado ecológico que supondría. Y es que, por añadidura, como se podrá comprobar en el informe que presentaremos este próximo viernes, que ofrece un capítulo específico para cada sección estudiada, son numerosas en casi todos los apartados las especies que se encuentran catalogadas en listas de la UICN y libros rojos y que disponen, en consecuencia, de figuras de protección legal, teniendo en algunos casos (sobre todo entre las aves y los invertebrados) la categoría de especies en peligro de extinción.
En efecto, desde la fecha de cierre de los listados con los que hemos elaborado el informe, han sido muchísimas más las fotos y especies determinadas (sobre todo en los apartados de flora y fauna invertebrada), a lo que hay que sumar el magnífico ritmo de trabajo registrado en el Punto BV del Espacio Pirineos de Graus, que aunque solo registra la biodiversidad de la zona de la Baja Ribagorza (no como en el testing, en el que se estudió todo el territorio afectado por el proyecto de Autopista Eléctrica), ha incrementado casi en otras tantas las fotos subidas y determinadas hasta el presente.
En cuanto al informe en sí, sus dimensiones (246 páginas ilustradas con una ingente cantidad de fotografías a color) nos impiden plantearnos una edición en papel, por lo que lo distribuiremos en formato pdf, quedando disponible para su descarga pública tanto desde este blog como desde el apartado de la web de Biodiversidad Virtual dedicado al Punto BV del Espacio Pirineos de Graus. Junto con él, subiremos también el listado completo de fotos con su ubicación en una cuadrícula de 10x10 km. y los enlaces para acceder a cada una de ellas; no obstante, dado que se trata de datos muy sensibles, este listado o apéndice al informe estará encriptado y solo proporcionaremos la contraseña para acceder a él a investigadores acreditados de toda confianza.
En definitiva, creemos que la cita del próximo viernes 4 en el Espacio Pirineos es ineludible para todos aquellos que quieran conocer a fondo el trabajo realizado y la excepcional biodiversidad de nuestros territorios, por lo que os emplazamos a que acudáis al acto de presentación, en el que ampliaremos toda esta información.
En ese momento, por otra parte, colgaremos en este blog, como ya hemos dicho, los documentos en pdf que contienen el informe e iniciaremos una distribución masiva de este, con la que queremos hacer llegar el conocimiento de nuestros tesoros naturales y del despropósito que supondría construir por estas tierras la Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona, a nuestras autoridades y grupos políticos autonómicos, nacionales y europeos; a medios de comunicación y a expertos nacionales e internacionales en las diversas materias objeto de estudio.
No queremos finalizar sin agradecer una vez más a todos los que con su esfuerzo han hecho posible este magnífico trabajo, tanto a las organizaciones e instituciones que han colaborado para hacerlo realidad como a los compañeros y compañeras que se han dejado la piel fotografiando nuestro entorno y sus especies animales y vegetales, con una mención especial a los coordinadores y expertos de las diversas galerías de Biodiversidad Virtual, cuya desinteresada labor ha permitido en último término que hoy contemos con un excepcional registro de la gran biodiversidad de la que disfrutamos en nuestras tierras y que ha de ser la base de nuestro futuro desarrollo armónico y sostenible.
![]() |
| Cubierta del informe Testing reivindicativo ¡Autopista Eléctrica No! (haced click en la imagen para amplarla). |
Com recordareu, en la nostra última reunió de coordinació Plataforma-ajuntaments afectats, vam acordar dur a terme la nostra propera reunió fent-la coincidir amb la presentació pública de l'informe que, just en aquestes últimes setmanes, hem conclòs a partir de les dades obtingudes en el Testing reivindicatiu "Autopista Elèctrica No!", que vam dur a terme durant el any 2011, amb la inestimable col·laboració de la plataforma Biodiversidad Virtual (començant en la nostra històrica Jornada Reivindicativa de Capella del 10 de març).
Doncs bé, ja tenim data per a tots dos actes, que tindran lloc en l'Espacio Pirineos de Graus divendres que ve 4 d'octubre. En primer lloc, es durà a terme la nostra periòdica reunió de coordinació (a les 19:30 hores) i, a continuació, a les 20 hores, presentarem aquest informe.
En aquest acte comptarem amb la presència de representants de la nostra plataforma, dels nostres companys d'Ecologistas en Acción, de la plataforma Biodiversidad Virtual (organitzacions ciutadanes que han fet possible, amb encomiable esforç, l'informe que presentarem), i de l'Ajuntament de Graus, que, arran del testing del que adona aquest informe, va signar un acord de col·laboració amb l'Associació Fotografia i Biodiversidad, que dóna suport a la plataforma Biodiversidad Virtual, per a la creació del Punto BV de l'Espacio Pirineos de Graus.
Us recordem que el testing fotogràfic al que fem referència (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/02/testing-reivindicativo-no-la-autopista.html) va néixer amb la voluntat de demostrar que l'Estudi d'Impacte Ambiental que Red Eléctrica de España havia presentat per al seu projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona era totalment inacceptable a causa de les seves escandaloses manques i el fet, més que evident, que havia estat elaborat per "justificar" costi el que costi que el traçat proposat per l'empresa (just el que reaprofitava al màxim les velles torres de l'Aragón-Cazaril) resultés "acceptable" mediambientalment. Aquest objectiu ha estat àmpliament superat (podent-se afirmar, a la vista de les dades obtingudes, que aquest traçat suposaria un autèntic atemptat mediambiental), però, a més, gràcies a la ingent labor duta a terme, els resultats ens permeten tenir ara un magnífic coneixement de la nostra fauna, flora i patrimoni geològic, paisatgístic i etnogràfic, de manera que, en aquests moments, creiem que l'informe del testing pot i ha de servir també per posar en valor el nostre excepcional patrimoni natural i humà, que, en definitiva, és nostra principal font de riquesa de cara a un futur desenvolupament sostenible de les nostres comarques i els nostres pobles.
No és el moment per avançar conclusions (per a això hem plantejat precisament aquesta presentació pública), però un repàs a les xifres absolutes, solament dels apartats principals, servirà per fer-se una idea total de la magnitud del projecte que hem dut a terme; i tingueu en compte que, per poder dur a terme la redacció de l'informe (que ens ha ocupat diversos mesos), vam tancar el llistat a data de març del present any i solament hem pres en consideració les espècies determinades en aquest moment:
FAUNA (7.693 fotos determinades)
- Espècies identificades: 1.215
- Exemplars identificats fins a gènere: 141
- Exemplars identificats fins a família: 38
FLORA (623 fotos determinades)
- Espècies identificades: 165
- Exemplars identificats fins a gènere: 15
FONGS I LÍQUENS (113 fotos determinades)
- Espècies identificades: 33
- Exemplars identificats fins a gènere: 13
GEOLOGIA (65 fotos determinades)
En efecte, des de la data de tancament dels llistats amb els quals hem elaborat l'informe, han estat moltíssimes més les fotos i espècies determinades (sobretot en els apartats de flora i fauna invertebrada), al que cal sumar el magnífic ritme de treball registrat en el Punto BV de l'Espacio Pirineos de Graus, que encara que solament registra la biodiversitat de la zona de la Baixa Ribargorça (no com en el testing, en el qual es va estudiar tot el territori afectat pel projecte d'Autopista Elèctrica), ha incrementat gairebé en d'altres les fotos pujades i determinades fins al present.
En suma, com dèiem, creiem que tenim entre mans un estudi excepcional tant pel fet que s'ha portat (i se segueix portant) a cap per part de la societat civil i, sobretot, pels resultats obtinguts, que confirmen una extraordinària biodiversitat als territoris que es veurien afectats per l'Autopista Elèctrica, el projecte de la qual hauria de ser, per tant, desestimat davant el veritable atemptat ecològic que suposaria. I és que, per afegiment, com es podrà comprovar en l'informe que presentarem aquest proper divendres, que ofereix un capítol específic per a cada secció estudiada, són nombroses en gairebé tots els apartats les espècies que es troben catalogades en llistes de la UICN i llibres vermells i que disposen, en conseqüència, de figures de protecció legal, tenint en alguns casos (sobretot entre les aus i els invertebrats) la categoria d'espècies en perill d'extinció.
Quant a l'informe en si, les seves dimensions (246 pàgines il·lustrades amb una ingent quantitat de fotografies a color) ens impedeixen plantejar-nos una edició en paper, per la qual cosa ho distribuirem en format pdf, quedant disponible per a la seva descàrrega pública tant des d'aquest blog com des de l'apartat de la web de Biodiversidad Virtual dedicat al Punto BV de l'Espacio Pirineos de Graus. Juntament amb ell, pujarem també el llistat complet de fotos amb la seva ubicació en una quadrícula de 10x10 km. i els enllaços per accedir a cadascuna d'elles; no obstant això, atès que es tracta de dades molt sensibles, aquest llistat o apèndix a l'informe estarà encriptat i solament proporcionarem la contrasenya per accedir a ell a investigadors acreditats de tota confiança.
En definitiva, creiem que la cita del proper divendres 4 en l'Espacio Pirineos és ineludible per tots aquells que vulguin conèixer a fons el treball realitzat i l'excepcional biodiversitat dels nostres territoris, per la qual cosa us emplacem al fet que acudiu a l'acte de presentació, en el qual ampliarem tota aquesta informació.
En aquest moment, d'altra banda, penjarem en aquest blog, com ja hem dit, els documents en pdf que contenen l'informe i iniciarem una distribució massiva d'est, amb la qual volem fer arribar el coneixement dels nostres tresors naturals i del despropòsit que suposaria construir per aquestes terres l'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona, a les nostres autoritats i grups polítics autonòmics, nacionals i europeus; a mitjans de comunicació i a experts nacionals i internacionals en les diverses matèries objecto d'estudi.
No volem finalitzar sense agrair una vegada més a tots els que amb el seu esforç han fet possible aquest magnífic treball, tant a les organitzacions i institucions que han col·laborat per fer-ho realitat com als companys i companyes que s'han deixat la pell fotografiant el nostre entorn i les seves espècies animals i vegetals, amb un esment especial als coordinadors i experts de les diverses galeries de Biodiversidad Virtual, la desinteressada labor dels quals ha permès en últim terme que avui comptem amb un excepcional registre de la gran biodiversitat de la qual gaudim a les nostres terres i que ha de ser la base del nostre futur desenvolupament harmònic i sostenible.
Publicado por
Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica / Plataforma unitària contra l'autopista elèctrica
en
22:39
No hay comentarios:
Etiquetas:
biodiversidad,
Biodiversidad Virtual,
charlas informativas,
Consorcio,
Convocatorias,
Documentos,
Ecologistas en Acción,
Graus,
La Ribagorza,
noticias,
Opinión
El Gobierno de Aragón no tiene constancia de ningún proyecto de interconexión eléctrica con Francia por el Pirineo Central
Como recordaréis, cuando tuvimos conocimiento del informe elaborado por la Asociación Electrotécnica Española (a petición del Consell Comarcal del Pallars) sobre el proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/informe-de-la-asociacion-electrotecnica.html y http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/la-ue-desea-una-nueva-conexion.html), y ante las noticias que alertaban sobre un posible futuro proyecto de interconexión eléctrica con Francia, aprovechando esta línea de 400 kV, nuestros compañeros de Chunta Aragonesista presentaron sendas preguntas parlamentarias, dirigidas al Consejero de Industria del Gobierno de Aragón, para comprobar si nuestro gobierno autónomo tenía conocimiento de dicho informe y de esa posible futura interconexión y, en su caso, claro está, saber cuál sería su postura sobre esta (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/preguntas-parlamentarias-registradas.html).
Pues bien, el pasado jueves 26 de septiembre, dichas preguntas parlamentarias, formuladas por el Diputado de CHA por el Alto Aragón, Joaquín Palacín, tuvieron su respuesta, que os ofrecemos a continuación (haced click en las imágenes para ampliarlas); en ambos casos, el Gobierno de Aragón, a través de su Consejero de Industria, declara no tener constancia ni del citado informe de la Asociación Electrotécnica Española (por lo que no se pronuncia sobre este) ni tampoco sobre una posible futura interconexión eléctrica por el Pirineo Central, que al parecer sí estaba prevista en la Planificación de los Sectores de Electricidad y Gas 2012-2020, pero que, actualmente, a raíz del decreto del gobierno central que paralizaba la concesión de autorizaciones administrativas a nuevas líneas eléctricas, ha desaparecido de la planificación de la red eléctrica española, no teniéndose constancia de que haya por ahora proyecto alguno en este sentido en la planificación en desarrollo para los años 2014-2020.
Así las cosas, no nos queda sino reiterar nuestra extrañeza por el hecho de que, por lo que parece, siga abierto el proceso de Evaluación de Impacto Ambiental del proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona, que a todas luces es inviable tanto medioambientalmente como socialmente, y lo que es peor, incluso en términos legales.
Creemos que no es de recibo que dicho proyecto, que tal como demostramos en su día y tal como demuestra también el informe al que venimos refiriéndonos, solo tendría sentido para servir como interconexión con Francia, no haya sido anulado ya explícita y definitivamente.
El hecho de que no sea así y que la Evaluación de Impacto Ambiental siga adelante nos lleva a pensar en que, como ya ocurrió con el más que irregular mantenimiento en pie de las viejas torres de la Aragón-Cazaril, se esté jugando con nuestro futuro a medio o largo plazo, esperando a tiempos mejores para volver a reeditar la anhelada línea de 400 kV., con la que Red Eléctrica de España pretende embolsarse por tercera vez ya el coste de las torres que instaló en los años 90 del pasado siglo para el descartado proyecto de interconexión Aragón-Cazaril. Algo totalmente inaceptable por la insoportable inseguridad jurídica a la que nos somete y por la pesada hipoteca que supone para el desarrollo sostenible y armónico de las tierras prepirenaicas aragonesas y catalanas que atravesaría esta desproporcionada infraestructura.
Com recordareu, quan vam tenir coneixement de l'informe elaborat per l'Asociación Electrotécnica Española (a petició del Consell Comarcal del Pallars) sobre el projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/informe-de-la-asociacion-electrotecnica.html i http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/la-ue-desea-una-nueva-conexion.html), i a causa de les notícies que alertaven sobre un possible futur projecte d'interconnexió elèctrica amb França, aprofitant aquesta línia de 400 kV, els nostres companys de Chunta Aragonesista van presentar sengles preguntes parlamentàries, dirigides al Conseller d'Indústria del Govern d'Aragó, per comprovar si el nostre govern autònom tenia coneixement d'aquest informe i d'aquesta possible futura interconnexió i, si escau, és clar, saber quin seria la seva postura sobre aquesta (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/preguntas-parlamentarias-registradas.html).
Doncs bé, dijous passat 26 de setembre, aquestes preguntes parlamentàries, formulades pel Diputat de CHA per l'Alt Aragó, Joaquín Palacín, van tenir la seva resposta, que us oferim més amunt (feu clic en les imatges per ampliar-les); en tots dos casos, el Govern d'Aragó, a través del seu Conseller d'Indústria, declara no tenir constància ni del citat informe de l'Asociación Electrotécnica Española (pel que no es pronuncia sobre aquest) ni tampoc sobre una possible futura interconnexió elèctrica pel Pirineu Central, que pel que sembla sí estava prevista en la Planificació dels Sectors d'Electricitat i Gas 2012-2020, però que, actualment, arran del decret del govern central que paralitzava la concessió d'autoritzacions administratives a noves línies elèctriques, ha desaparegut de la planificació de la xarxa elèctrica espanyola, no tenint-se constància que hi hagi ara com ara projecto algun en aquest sentit en la planificació en desenvolupament per als anys 2014-2020.
Així les coses, no ens queda sinó reiterar la nostra estranyesa pel fet que, pel que sembla, segueixi obert el procés d'Avaluació d'Impacte Ambiental del projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona, que sens dubte és inviable tant mediambientalment com socialment, i el que és pitjor, fins i tot en termes legals.
Creiem que no és de rebut que aquest projecte, que tal com vam demostrar en el seu moment i tal com demostra també l'informe al que venim referint-nos, solament tindria sentit per servir com a interconnexió amb França, no hagi estat anul·lat ja explícita i definitivament.
El fet que no sigui així i que l'Avaluació d'Impacte Ambiental segueixi avanci ens porta a pensar que, com ja va ocórrer amb el més que irregular manteniment en peus de les velles torres de l'Aragón-Cazaril, s'estigui jugant amb el nostre futur a mitjà o llarg termini, esperant a temps millors per tornar a reeditar l'anhelada línia de 400 kV., amb la qual Red Eléctrica de España pretén embutxacar-se per tercera vegada ja el cost de les torres que va instal·lar en els anys 90 del passat segle per al descartat projecte d'interconnexió Aragón-Cazaril. Una cosa totalment inacceptable per la insuportable inseguretat jurídica a la qual ens sotmet i per la pesada hipoteca que suposa per al desenvolupament sostenible i harmònic de les terres prepirinenques aragoneses i catalanes que travessaria aquesta desproporcionada infraestructura.
Pues bien, el pasado jueves 26 de septiembre, dichas preguntas parlamentarias, formuladas por el Diputado de CHA por el Alto Aragón, Joaquín Palacín, tuvieron su respuesta, que os ofrecemos a continuación (haced click en las imágenes para ampliarlas); en ambos casos, el Gobierno de Aragón, a través de su Consejero de Industria, declara no tener constancia ni del citado informe de la Asociación Electrotécnica Española (por lo que no se pronuncia sobre este) ni tampoco sobre una posible futura interconexión eléctrica por el Pirineo Central, que al parecer sí estaba prevista en la Planificación de los Sectores de Electricidad y Gas 2012-2020, pero que, actualmente, a raíz del decreto del gobierno central que paralizaba la concesión de autorizaciones administrativas a nuevas líneas eléctricas, ha desaparecido de la planificación de la red eléctrica española, no teniéndose constancia de que haya por ahora proyecto alguno en este sentido en la planificación en desarrollo para los años 2014-2020.
![]() |
| Haced click en las imágenes para ampliarlas. |
Así las cosas, no nos queda sino reiterar nuestra extrañeza por el hecho de que, por lo que parece, siga abierto el proceso de Evaluación de Impacto Ambiental del proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-Arnero-Isona, que a todas luces es inviable tanto medioambientalmente como socialmente, y lo que es peor, incluso en términos legales.
Creemos que no es de recibo que dicho proyecto, que tal como demostramos en su día y tal como demuestra también el informe al que venimos refiriéndonos, solo tendría sentido para servir como interconexión con Francia, no haya sido anulado ya explícita y definitivamente.
El hecho de que no sea así y que la Evaluación de Impacto Ambiental siga adelante nos lleva a pensar en que, como ya ocurrió con el más que irregular mantenimiento en pie de las viejas torres de la Aragón-Cazaril, se esté jugando con nuestro futuro a medio o largo plazo, esperando a tiempos mejores para volver a reeditar la anhelada línea de 400 kV., con la que Red Eléctrica de España pretende embolsarse por tercera vez ya el coste de las torres que instaló en los años 90 del pasado siglo para el descartado proyecto de interconexión Aragón-Cazaril. Algo totalmente inaceptable por la insoportable inseguridad jurídica a la que nos somete y por la pesada hipoteca que supone para el desarrollo sostenible y armónico de las tierras prepirenaicas aragonesas y catalanas que atravesaría esta desproporcionada infraestructura.
Com recordareu, quan vam tenir coneixement de l'informe elaborat per l'Asociación Electrotécnica Española (a petició del Consell Comarcal del Pallars) sobre el projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/informe-de-la-asociacion-electrotecnica.html i http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/la-ue-desea-una-nueva-conexion.html), i a causa de les notícies que alertaven sobre un possible futur projecte d'interconnexió elèctrica amb França, aprofitant aquesta línia de 400 kV, els nostres companys de Chunta Aragonesista van presentar sengles preguntes parlamentàries, dirigides al Conseller d'Indústria del Govern d'Aragó, per comprovar si el nostre govern autònom tenia coneixement d'aquest informe i d'aquesta possible futura interconnexió i, si escau, és clar, saber quin seria la seva postura sobre aquesta (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2013/08/preguntas-parlamentarias-registradas.html).
Doncs bé, dijous passat 26 de setembre, aquestes preguntes parlamentàries, formulades pel Diputat de CHA per l'Alt Aragó, Joaquín Palacín, van tenir la seva resposta, que us oferim més amunt (feu clic en les imatges per ampliar-les); en tots dos casos, el Govern d'Aragó, a través del seu Conseller d'Indústria, declara no tenir constància ni del citat informe de l'Asociación Electrotécnica Española (pel que no es pronuncia sobre aquest) ni tampoc sobre una possible futura interconnexió elèctrica pel Pirineu Central, que pel que sembla sí estava prevista en la Planificació dels Sectors d'Electricitat i Gas 2012-2020, però que, actualment, arran del decret del govern central que paralitzava la concessió d'autoritzacions administratives a noves línies elèctriques, ha desaparegut de la planificació de la xarxa elèctrica espanyola, no tenint-se constància que hi hagi ara com ara projecto algun en aquest sentit en la planificació en desenvolupament per als anys 2014-2020.
Així les coses, no ens queda sinó reiterar la nostra estranyesa pel fet que, pel que sembla, segueixi obert el procés d'Avaluació d'Impacte Ambiental del projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-Arnero-Isona, que sens dubte és inviable tant mediambientalment com socialment, i el que és pitjor, fins i tot en termes legals.
Creiem que no és de rebut que aquest projecte, que tal com vam demostrar en el seu moment i tal com demostra també l'informe al que venim referint-nos, solament tindria sentit per servir com a interconnexió amb França, no hagi estat anul·lat ja explícita i definitivament.
El fet que no sigui així i que l'Avaluació d'Impacte Ambiental segueixi avanci ens porta a pensar que, com ja va ocórrer amb el més que irregular manteniment en peus de les velles torres de l'Aragón-Cazaril, s'estigui jugant amb el nostre futur a mitjà o llarg termini, esperant a temps millors per tornar a reeditar l'anhelada línia de 400 kV., amb la qual Red Eléctrica de España pretén embutxacar-se per tercera vegada ja el cost de les torres que va instal·lar en els anys 90 del passat segle per al descartat projecte d'interconnexió Aragón-Cazaril. Una cosa totalment inacceptable per la insuportable inseguretat jurídica a la qual ens sotmet i per la pesada hipoteca que suposa per al desenvolupament sostenible i harmònic de les terres prepirinenques aragoneses i catalanes que travessaria aquesta desproporcionada infraestructura.
Publicado por
Plataforma unitaria contra la autopista eléctrica / Plataforma unitària contra l'autopista elèctrica
en
20:35
No hay comentarios:
Etiquetas:
alta tensión,
Aragón,
Aragón-Cazaril,
Asociación Electrotécnica Española,
interconexión con Francia,
noticias,
Opinión,
Pallars Jussà,
política,
preguntas parlamentarias,
Red Eléctrica
martes, 17 de septiembre de 2013
El pleno del Ayuntamiento de Monzón aprueba una moción de nuestros compañeros de IU que declara al Municipio "Libre de Fracking"
Nos informan nuestros compañeros de Izquierda Unida de Monzón que en el último pleno del Ayuntamiento de esta localidad se aprobó la moción que habían presentado (podéis verla más abajo) solicitando, en esencia, como podéis ver, la declaración de Monzón como "Municipio Libre de Fracking".
Nos congratulamos por este nuevo avance en la lucha contra la gravísima amenaza de la técnica de la fractura hidráulica, que, como bien sabéis, planea sobre nuestros territorios, en especial La Ribagorza, y más porque además viene acompañada del inicio de una campaña contra el fracking a nivel estatal, que ayer lunes era presentada en una rueda de prensa en Madrid por el Coordinador Federal de IU, Cayo Lara, y el responsable federal de Políticas Energéticas de esta misma formación política, Adolfo Barrena.
Podéis conocer más sobre esta campaña en http://www.izquierda-unida.es/node/12689, donde encontraréis interesantes materiales, como el vídeo informativo con el que os dejamos:
Ens informen els nostres companys d'Izquierda Unida de Montsó que en l'últim ple de l'Ajuntament d'aquesta localitat es va aprovar la moció que havien presentat (podeu veure-la més amunt) sol·licitant, en essència, com podeu veure, la declaració de Montsó com a "Municipi Lliure de Fracking".
Ens congratulem per aquest nou avanç en la lluita contra la gravíssima amenaça de la tècnica de la fractura hidràulica, que, com bé sabeu, planeja sobre els nostres territoris, especialment La Ribargorça, i més perquè a més ve acompanyada de l'inici d'una campanya contra el fracking a nivell estatal, que ahir dilluns era presentada en una roda de premsa a Madrid pel Coordinador Federal d'IU, Cayo Lara, i el responsable federal de Polítiques Energètiques d'aquesta mateixa formació política, Adolfo Barrena.
Podeu conèixer més sobre aquesta campanya en http://www.izquierda-unida.es/node/12689, on trobareu interessants materials, com el vídeo informatiu amb el qual us deixem (veure més amunt).
![]() |
| Haced click en las imágenes para ampliarlas. |
Nos congratulamos por este nuevo avance en la lucha contra la gravísima amenaza de la técnica de la fractura hidráulica, que, como bien sabéis, planea sobre nuestros territorios, en especial La Ribagorza, y más porque además viene acompañada del inicio de una campaña contra el fracking a nivel estatal, que ayer lunes era presentada en una rueda de prensa en Madrid por el Coordinador Federal de IU, Cayo Lara, y el responsable federal de Políticas Energéticas de esta misma formación política, Adolfo Barrena.
Podéis conocer más sobre esta campaña en http://www.izquierda-unida.es/node/12689, donde encontraréis interesantes materiales, como el vídeo informativo con el que os dejamos:
Ens informen els nostres companys d'Izquierda Unida de Montsó que en l'últim ple de l'Ajuntament d'aquesta localitat es va aprovar la moció que havien presentat (podeu veure-la més amunt) sol·licitant, en essència, com podeu veure, la declaració de Montsó com a "Municipi Lliure de Fracking".
Ens congratulem per aquest nou avanç en la lluita contra la gravíssima amenaça de la tècnica de la fractura hidràulica, que, com bé sabeu, planeja sobre els nostres territoris, especialment La Ribargorça, i més perquè a més ve acompanyada de l'inici d'una campanya contra el fracking a nivell estatal, que ahir dilluns era presentada en una roda de premsa a Madrid pel Coordinador Federal d'IU, Cayo Lara, i el responsable federal de Polítiques Energètiques d'aquesta mateixa formació política, Adolfo Barrena.
Podeu conèixer més sobre aquesta campanya en http://www.izquierda-unida.es/node/12689, on trobareu interessants materials, com el vídeo informatiu amb el qual us deixem (veure més amunt).
Número de la Lotería Nacional para este año
Como ya os informamos en este blog, este año nuestra plataforma no venderá lotería propia en Aragón, donde hemos preferido, para unir esfuerzos, vender la del Consorcio Ribagorza Siglo XXI. La finalidad de la venta de lotería, como ya sabéis, es la de sufragar nuestros gastos, sobre todo los derivados de las acciones emprendidas por nuestro gabinete de abogados, por lo que os rogamos la máxima colaboración y apoyo.
Por su parte, nuestros compañeros del Pallars apoyarán, igualmente, en la venta de lotería a la plataforma anti-desahucios.
Si queréis participar, vendiendo o comprando, el número que figura sobre estas líneas, podéis hacerlo contactando con el mail resistir13 arroba gmail punto com. Los talonarios, por cierto, son de 50 papeletas.
Com ja us vam informar en aquest blog, aquest any la nostra plataforma no vendrà loteria pròpia a Aragó, on hem preferit, per unir esforços, vendre la del Consorcio Ribagorza Siglo XXI. La finalitat de la venda de loteria, com ja sabeu, és la de sufragar les nostres despeses, sobretot els derivats de les accions empreses pel nostre gabinet d'advocats, per la qual cosa us preguem la màxima col·laboració i suport.
Per la seva banda, els nostres companys del Pallars recolzaran, igualment, en la venda de loteria a la plataforma anti-desnonaments.
Si voleu participar, venent o comprant, el nombre que figura sobre aquestes línies, podeu fer-ho contactant amb el mail resistir13 arrova gmail punt com. Els talonaris, per cert, són de 50 paperetes.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)










.jpg)
.jpg)













