jueves, 17 de mayo de 2012

CHA exige al Consejero Aliaga que se retracte de sus declaraciones y cumpla el acuerdo unánime de las Cortes de Aragón contra el proyecto de Autopista Eléctrica

Nuestros compañeros de Chunta Aragonesista se han apresurado, del mismo modo que hacíamos desde nuestra Plataforma a través del anterior post, a dar cumplida respuesta a las indignantes declaraciones del Consejero de Industria del Gobierno de Aragón, Arturo Aliaga López, en defensa del proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona.
Y es que no es para menos, sobre todo si se tiene en cuenta el despropósito que supone que el consejero de un ejecutivo vaya en contra de una decisión unánime de la cámara que representa al pueblo para el cual (teóricamente) gobierna.
Haced click en la imagen para ampliar la nota de prensa de CHA:





Els nostres companys de Chunta Aragonesista s'han afanyat, de la mateixa manera que fèiem des de la nostra Plataforma a través de l'anterior post, a donar complerta resposta a les indignants declaracions del Conseller d'Indústria del Govern d'Aragó, Arturo Aliaga López, en defensa del projecte d 'Autopista elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona.

I és que no és per menys, sobretot si es té en compte el despropòsit que suposa que el conseller d'un executiu vagi en contra d'una decisió unànime de la cambra que representa el poble per al qual (teòricament) governa.
Feu clic a sobre per ampliar la nota de premsa de CHA.

Arturo Aliaga López vuelve a tomarnos por tontos y defiende una vez más la Autopista Eléctrica


Una vez más, el Consejero de Industria del Gobierno de Aragón, Arturo Aliaga López, realiza unas declaraciones en las que, sin el menor pudor y con un descaro inaudito, defiende el proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona con falsos argumentos dirigidos a confundir a la opinión pública y con los que, como podemos presuponer y nos tememos, pretende preparar el terreno para recuperar su anhelado proyecto de Autopista Eléctrica (véase: http://www.elperiodicodearagon.com/noticias/aragon/arturo-aliaga-considera-fundamental-linea-electrica_757612.html).
Al respecto, hay que recordar que fue precisamente Arturo Aliaga López quien, en una reunión con el anterior presidente de Red Eléctrica de España, Luis Atienza, elaboró el protocolo que dio carta de naturaleza a la recuperación del actual proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona, vergonzosa reedición de la Aragón-Cazaril y la Graus-Sallente, proyectos ambos, frenados en el Tribunal Supremo (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2009/07/protocolo-firmado-por-el-gobierno-de.html y, para más información sobre la línea proyectada, http://ecowiki.ecologistasenaccion.org/wiki/Autopista_El%C3%A9ctrica_Pe%C3%B1alba-El_Arnero-Isona). Este protocolo, que sólo fue conocido por la opinión pública con mucha posterioridad y gracias a una solicitud parlamentaria de nuestros compañeros de Chunta Aragonesista (eso sí que es transparencia, señor Aliaga), demuestra palpablemente que las justificaciones con las que Red Eléctrica de España (y los altos cargos que, como el señor Aliaga, la apoyan) defienden su proyecto de línea de 400.000 voltios son puras falacias. Véase, si no, si el perfil de capacidades de conexión eólica en la zona de Monzón en el horizonte del presente año justifica de manera racional una infraestructura descomunal (tanto por sus características como por su multimillonario presupuesto) como es la Autopista Eléctrica proyectada:

Anexo 2 del citado protocolo. Haced click en la imagen para ampliarla.
Pero lo especialmente grave de las declaraciones hechas por el señor Aliaga es el hecho de que todo un consejero de un gobierno autónomo, que, como cargo institucional, debería defender los intereses de toda la población sobre la que gobierna (y que, por tanto, está ignorando en estos momentos la enorme oposición social al proyecto de Autopista Eléctrica, que incluye a los propios representantes de su partido político en el territorio afectado; véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/03/mas-de-300-personas-cruzan-la-sierra.html) pretenda engañar a la población y hasta a ayuntamientos como el de Monzón con la especie de que una línea de 400.000 voltios puede servir para llevar energía a empresas o ciudadanos. No queremos gastar mucho tiempo en rebatir un disparate como éste pues, inocentemente, les estaríamos haciendo el juego a los que lanzan este tipo de consignas para manipular a la opinión pública, convirtiendo como por arte de magia en verdades de fe (mediante el goebbeliano procedimiento de repetir una y otra vez lo mismo) lo que son puras y simples falacias. Por ello, y para que pueda comprobarse hasta qué punto son falaces los argumentos con los que ha defendido la Autopista Eléctrica, tan sólo le recordaremos ahora al señor Aliaga:
  1. todo lo que ya le dijimos en su día (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2011/02/vayase-senor-aliaga.html) en respuesta a sus insultantes palabras en defensa de la Autopista Eléctrica, palabras en las que nos reafirmamos de nuevo;
  2. que hasta la propia Diputación de Huesca ha puesto en entredicho la necesidad y justificación de la Autopista Eléctrica (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2011/12/la-diputacion-huesca-insiste-en.html) y
  3. algo tan simple y tan sencillo (para poder valorar con exactitud la veracidad de sus declaraciones) como es el hecho de que ni siquiera una ciudad del tamaño de Zaragoza precisa para su enorme población y numerosas industrias de una línea de 400.000 voltios, que, como es sabido, es, exclusivamente, una infraestructura al servicio del transporte eléctrico a largas distancias (tengan cuidado pues, señores y señoras del Ayuntamiento de Monzón, no sea que les estén vendiendo gato por liebre y al final se queden sin el desarrollo industrial que buscan al tiempo que ven pasar por delante de sus puertas una electricidad que sale de Aragón para ser vendida al mejor postor en tierras lejanas).
Más allá de todo esto, hay que recordarle también al señor Aliaga la actual situación en la que nos encontramos con respecto a este proyecto que él considera fundamental:
  1. las Cortes de Aragón, a fecha de 19 de febrero de 2009, rechazaron por unanimidad (esto es, también con los votos del propio partido político del que forma parte el señor Aliaga) el proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2009/02/texto-integro-de-la-mocion-en-contra-de.html); es más, fue su propio grupo político el que añadió a la moción de la que dimanó este rechazo, presentada por CHA, un punto en el que se rechazaba toda infraestructura de estas características que no fuera sostenible social y medioambientalmente (¿le parece ahora al señor Aliaga, después de haber recibido prácticamente 3.000 alegaciones, que el proyecto de Autopista Eléctrica es sostenible social y medioambientalmente?);
  2.  su deseado proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona está siendo investigado por la Comisión Europea por la multitud de afecciones que causaría y por el gran número de incumplimientos legales que acumula (véanse: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2011/10/investigacion-en-curso-en-la-union.html y https://docs.google.com/file/d/0B5ID6gGygl3TZDljMDBlNGQtZDcyNC00MTgwLWI2ODEtMTUyNjMxNzEyYTIw/edit?hl=en_US&pli=1);
  3. el gobierno ha paralizado la concesión de autorizaciones administrativas a nuevas líneas como medida de control del déficit (¿pretende el señor Aliaga con sus declaraciones evitar esta situación recuperando un proyecto meramente especulativo cuyo coste es de más de 67 millones de euros? —véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/01/por-que-no-alcanzan-los-recortes-los.html—);
  4. algunos cambios legales recientes (véase, por ejemplo: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2011/10/la-nueva-ley-de-salud-publica-consagra.html) harían imposible el trazado elegido para la Autopista Eléctrica por sus gravísimas afecciones a la salud pública.
Podríamos añadir a todo lo dicho un largo etcétera, pero no tenemos cuerpo ni humor para seguir respondiendo aquí a las declaraciones de alguien que parece empeñado, pese a su cargo, en acabar con las posibilidades de desarrollo (e incluso con el futuro sin más) de una buena parte del Alto Aragón y el Pallars Jussà merced a su descabellada defensa de un proyecto cuya utilidad para las tierras que va a atravesar es absoltumente nula. Sólo nos gustaría que el señor Aliaga, de una vez por todas, nos repondiese a una sencilla pregunta (formulada por quienes en gran medida somos parte de sus "administrados"): ¿A quién sirve usted, señor Aliaga?
Mire usted que no pensamos parar en la defensa de nuestros pueblos y nuestra tierra; que en estos últimos días, tras la euforia surgida al conocer el Decreto 13-2012 de acompañamiento a los Presupuestos Generales del Estado, y de transposición de directivas comunitarias sobre energía y corrección de desajustes entre costes e ingresos del sistema eléctrico y gasista (véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/04/victoria-de-la-oposicion-vecinal-al.html), hemos seguido trabajando con discrección en todos los frentes abiertos contra el proyecto con el que nos amenaza, pero sin desvelar los numerosos datos que vamos obteniendo y que pondríamos sobre la mesa, llegado el caso, para demostrar el despropósito y la vulneración de numerosas leyes que supondría la construcción de la Autopista Eléctrica. Y no lo dude, ni usted ni nadie: no sólo estamos dispuestos a defender a ultranza nuestra tierra y nuestros pueblos en contra de la Autopista Eléctrica, sino de exigir todas las responsabilidades legales en que incurra quien quiera defender lo indefendible, ignorando la normativa vigente en la Unión Europea, España, Aragón y Cataluña.
Las leyes, guste o no, están para que TODOS las cumplamos.


*Sea como sea las declaraciones de Arturo Aliaga López y la noticia que recientemente dábamos sobre las previsiones del gobierno en relación con futuras interconexiones eléctricas (http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/04/noticias-preocupantes-el-gobierno.html) nos hacen pensar en la existencia de maniobras para sacar adelante el proyecto de Autopista Eléctrica ignorando el Decreto del Gobierno que ha suspendido la concesión de autorizaciones administrativas a nuevas líneas. Hemos pues de redoblar esfuerzos en nuestra lucha por el futuro de nuestros pueblos y nuestras comarcas, exigiendo que se deje de jugar con nosotros. No es de recibo, como dábamos a entender ayer en nuestro último post, que en este país la población del ámbito rural deba vivir sometida a una inseguridad jurídica, inaceptable en un estado de derecho y que incapacita a los ciudadanos que vivimos en este ámbito a planificar nuestro desarrollo futuro de una manera racional y sostenible.



Un cop més, el conseller del Govern d'Aragó, Arturo Aliaga López, realitza unes declaracions en què, sense cap pudor i amb un desvergonyiment inaudit, defensa el projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona amb falsos arguments dirigits a confondre l'opinió pública i amb els que, com podem pressuposar i ens temem, pretén preparar el terreny per recuperar el seu anhelat projecte d'Autopista Elèctrica (vegeu: http://www.elperiodicodearagon.com/noticias/aragon/arturo-aliaga-considera-fundamental-linea-electrica_757612.html). 
Respecte d'això, cal recordar que va ser precisament Arturo Aliaga López qui, en una reunió amb l'anterior president de Red Eléctrica de España, Luis Atienza, va elaborar el protocol que va donar carta de naturalesa a la recuperació de l'actual projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona, vergonyosa reedició de l'Aragón-Cazaril i la Graus-Sallente, projectes tots dos, frenats al Tribunal Suprem (vegeu:  http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2009/07/protocolo-firmado-por-el-gobierno-de.html i, per a més informació sobre la línia projectada, http://ecowiki.ecologistasenaccion.org/wiki/Autopista_El%C3%A9ctrica_Pe%C3%B1alba-El_Arnero-Isona). Aquest protocol, que només va ser conegut per l'opinió pública amb molta posterioritat i gràcies a una sol·licitud parlamentària dels nostres companys de Chunta Aragonesista (això sí que és transparència, senyor Aliaga), demostra palpablement que les justificacions amb què Red Eléctrica de España (i els alts càrrecs que, com el senyor Aliaga, li donen suport) defensen el seu projecte de línia de 400.000 volts són pures fal·làcies. Vegeu, si no, si el perfil de capacitats de connexió eòlica a la zona de Montsó en l'horitzó d'enguany justifica de manera racional una infraestructura descomunal (tant per les seves característiques com pel seu multimilionari pressupost) com és l'Autopista Elèctrica projectada:


Annex 2 de l'esmentat protocol. Feu clic a sobre per ampliar la imatge.

Però el especialment greu de les declaracions fetes pel senyor Aliaga és el fet que tot un conseller d'un govern autònom, que, com a càrrec institucional, hauria de defensar els interessos de tota la població sobre la que governa (i que, per tant, està ignorant en aquests moments l'enorme oposició social al projecte d'Autopista Elèctrica, que inclou els propis representants del seu partit polític en el territori afectat; consulteu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/03/mas-de-300-personas-cruzan-la-sierra.html) pretengui enganyar a la població i fins a ajuntaments com el de Montsó amb l'espècie de que una línia de 400.000 volts pot servir per portar energia a empreses o ciutadans. No volem gastar molt temps en rebatre un disbarat com aquest doncs, innocentment, els estaríem fent el joc als que llancen aquest tipus de consignes per manipular a l'opinió pública, convertint com per art de màgia en veritats de fe (mitjançant el goebbelià procediment de repetir una i altra vegada el mateix) el que són pures i simples fal·làcies. Per això, i perquè es pugui comprovar fins a quin punt són fal·laços els arguments amb què ha defensat l'Autopista Elèctrica, tan sols el recordarem ara al senyor Aliaga:
  1. tot el que ja li vam dir al seu dia (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2011/02/vayase-senor-aliaga.html) en resposta a les seves insultants paraules en defensa de l'Autopista Elèctrica, paraules en què ens reafirmem de nou; 
  2. que fins a la pròpia Diputació d'Osca ha posat en dubte la necessitat i justificació de l'Autopista Elèctrica (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2011/12/la-diputacion-huesca-insiste-en.html) i 
  3. una cosa tan simple i tan senzilla (per poder valorar amb exactitud la veracitat de les seves declaracions) com és el fet que ni tan sols una ciutat de la mida de Saragossa precisa per la seva enorme població i nombroses indústries d'una línia de 400.000 volts, que, com és sabut, és, exclusivament, una infraestructura al servei del transport elèctric a llargues distàncies (vagin amb compte doncs, senyors i senyores de l'Ajuntament de Montsó, no sigui que els estiguin venent gat per llebre i al final es quedin sense el desenvolupament industrial que busquen al mateix temps que veuen passar per davant de les seves portes una electricitat que surt d'Aragó per ser venuda al millor postor en terres llunyanes).
Més enllà de tot això, cal recordar també al senyor Aliaga l'actual situació en què ens trobem pel que fa a aquest projecte que ell considera fonamental:
  1. les Corts d'Aragó, a data de 19 de febrer de 2009, van rebutjar per unanimitat (és a dir, també amb els vots del propi partit polític del qual forma part el senyor Aliaga) el projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó) - Isona (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2009/02/texto-integro-de-la-mocion-en-contra-de.html), és més, va ser el seu propi grup polític el que va afegir a la moció de la qual es va derivar aquest rebuig, presentada per CHA, un punt en el qual es rebutjava tota infraestructura d'aquestes característiques que no fos sostenible social i mediambientalment (li sembla ara al senyor Aliaga, després d'haver rebut pràcticament 3.000 al·legacions, que el projecte de Autopista Elèctrica és sostenible socialment i mediambientalment?); 
  2. el seu desitjat projecte d 'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona està sent investigada per la Comissió Europea per la multitud d'afeccions que causaria i pel gran nombre d'incompliments legals que acumula (vegeu:http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2011/10/investigacion-en-curso-en-la-union.html i https://docs.google.com/file/d/0B5ID6gGygl3TZDljMDBlNGQtZDcyNC00MTgwLWI2ODEtMTUyNjMxNzEyYTIw/edit?hl=en_US&pli=1); 
  3. el govern ha paralitzat la concessió d'autoritzacions administratives a noves línies com a mesura de control del dèficit (pretén el senyor Aliaga amb les seves declaracions evitar aquesta situació recuperant un projecte merament especulatiu que té un cost de més de 67 milions d'euros? —vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/01/por-que-no-alcanzan-los-recortes-los.html); 
  4. alguns canvis legals recents (vegeu, per exemple: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2011/10/la-nueva-ley-de-salud-publica-consagra.html) farien impossible el traçat elegit per l'Autopista Elèctrica per les seves gravíssimes afeccions a la salut pública.
Podríem afegir a tot això un llarg etcètera, però no tenim cos ni humor per seguir responent aquí a les declaracions d'algú que sembla entestat, tot al seu càrrec, a acabar amb les possibilitats de desenvolupament (i fins i tot amb el futur sense més) d'una bona part de l'Alt Aragó i el Pallars Jussà gràcies a la seva desgavellada defensa d'un projecte, la utilitat del qual per a les terres que va a travessar és absoltumente nul·la. Només ens agradaria que el senyor Aliaga, d'una vegada per totes, ens repondiese a una senzilla pregunta (formulada per qui en gran mesura som part dels seus "administrats"): a qui serveix vostè, senyor Aliaga?
Miri vostè que no pensem parar a la defensa dels nostres pobles i la nostra terra, que en aquests últims dies, després de l'eufòria sorgida al conèixer el Decret 13-2012 d'acompanyament als pressupostos generals de l'Estat, i de transposició de directives comunitàries sobre energia i correcció de desajustaments entre costos i ingressos del sistema elèctric i gasista (vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/04/victoria-de-la-oposicion-vecinal-al.html), hem seguit treballant amb discreció en tots els fronts oberts contra el projecte amb què ens amenaça, però sense revelar les nombroses dades que anem obtenint i que posaríem sobre la taula, arribat el cas, per demostrar el despropòsit i la vulneració de nombroses lleis que suposaria la construcció de l'Autopista Elèctrica. I no ho dubti, ni vostè ni ningú: no només estem disposats a defensar a ultrança la nostra terra i els nostres pobles en contra de l'Autopista Elèctrica, sinó d'exigir totes les responsabilitats legals en què incorri qui vulgui defensar l'indefensable, ignorant la normativa vigent a la Unió Europea, Espanya, Aragó i Catalunya.
Les lleis, agradi o no, estan perquè TOTS les complim.
 


*Sigui com sigui les declaracions d'Arturo Aliaga López i la notícia que recentment donàvem sobre les previsions del govern en relació amb futures interconnexions elèctriques (http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/2012/04/noticias-preocupantes-el-gobierno.html) ens fan pensar en l'existència de maniobres per tirar endavant el projecte d'Autopista Elèctrica ignorant el Decret del Govern que ha suspès la concessió d'autoritzacions administratives a noves línies. Hem doncs de redoblar esforços en la nostra lluita pel futur dels nostres pobles i les nostres comarques, exigint que es deixi de jugar amb nosaltres. No és de rebut, com donàvem a entendre ahir en el nostre darrer post, que en aquest país la població de l'àmbit rural hagi de viure sotmesa a una inseguretat jurídica, inacceptable en un estat de dret i que incapacita els ciutadans que vivim en aquest àmbit a planificar el nostre desenvolupament futur d'una manera racional i sostenible.

Red Eléctrica de España condenada a pagar 10 millones de euros por el apagón de julio de 2007

Fuente: www.elperiodico.com

Para quienes en alguna ocasión pudieran haber pensado que éramos unos exagerados al acusar a Red Eléctrica y a las eléctricas en general de apostar por las grandes infraestructuras de carácter especulativo (como la Autopista Eléctrica) al tiempo que descuidaban el mantenimiento de la red que da servicio a los hogares, ahí va el enlace a una noticia de hoy mismo que pone los puntos sobre las íes:


Por cierto, nos preguntamos por qué en las noticias que se están dando en los medios acerca del grave incendio que está sufriendo Rasquera (Tarragona), se insiste en descartar la posibilidad de que haya sido originado por la red eléctrica. ¿Es que alguien había apuntado previamente a esta posibilidad?



Para els qui en alguna ocasió poguessin haver pensat que érem uns exagerats en acusar a Red Eléctrica i a les elèctriques en general d'apostar per les grans infraestructures de caràcter especulatiu (com l'Autopista Elèctrica) al mateix temps que descuraven el manteniment de la xarxa que dóna servei a les llars, aquí va l'enllaç a una notícia d'avui mateix que posa els punts sobre les is:

Per cert, ens preguntem per què en les notícies que s'estan donant en els mitjans sobre el greu incendi que està sofrint Rasquera (Tarragona), s'insisteix a descartar la possibilitat que hagi estat originat per la xarxa elèctrica. És que algú havia apuntat prèviament a aquesta possibilitat?

miércoles, 16 de mayo de 2012

Aldo Leopold y la "Ética de la Tierra"

Aldo Leopold. Foto de la Aldo Leopold Foundation Archives. Fuente: http://cierzo-vientosdeleste.blogspot.com.es/2012/01/aldo-leopold-la-etica-de-la-tierra.html
Os ofrecemos a continuación un enlace a una reseña sobre la obra e ideas de Aldo Leopold, creador del concepto "Ética de la Tierra", que Armando Martínez ha publicado en: http://www.lagarbancitaecologica.org/garbancita/index.php/sobre-aldo-leopold/152-aldo-leopold-una-etica-de-la-tierra-conclusiones. Sirva ello como invitación a conocer y leer la obra de este autor imprescindible, cuyas ideas, como hemos comprobado con gran satisfacción, coinciden en gran medida con los principios y emociones que nos han llevado a defendernos de la agresión injustificable, se mire como se mire, que supone el proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona.
A modo de sucinta introducción, os recordamos que la premisa de la que parte cualquier ética es que el individuo es miembro de una comunidad de partes interdependientes. Pues bien, la Ética de la Tierra, desarrollada en un capítulo de la obra de Aldo Leopold A Sand County Almanac extiende esta comunidad a suelos, plantas, aguas y animales, esto es, a la Tierra en su conjunto. De esta manera, aunque reconoce el derecho del ser humano a alterar, gestionar y hacer uso de los “recursos”, afirma su derecho a continuar existiendo y, en la medida de lo posible, a hacerlo en su estado natural.
Como veis, de una manera intuitiva, las ideas de Aldo Leopold coinciden, como decíamos, con nuestros principios. Por nuestra parte, simplemente añadiríamos a lo dicho por este autor, el derecho de una comunidad (como la que forman nuestros pueblos y comarcas) a seguir existiendo conforme a sus posibilidades de desarrollo sostenible y racional sin la inseguridad jurídica que supone encontrarse en un futuro incierto con una hipoteca como la que supone una infraestructura tan desproporcionada e injustificable como es una línea de 400.000 voltios.
¿Qué derecho tenemos o, mejor dicho, tiene Red Eléctrica de España o quien sea a alterar a otros miembros de esta comunidad comprometiendo incluso su existencia?


Us oferim a continuació un enllaç a una ressenya sobre l'obra i idees d'Aldo Leopold, creador del concepte "Ètica de la Terra", que Armando Martínez ha publicat a: http://www.lagarbancitaecologica.org/garbancita/index.php/sobre-aldo-leopold/152-aldo-leopold-una-etica-de-la-tierra-conclusiones. Serveixi això com a invitació a conèixer i llegir l'obra d'aquest autor imprescindible, les idees del qual, com hem comprovat amb gran satisfacció, coincideixen en gran mesura amb els principis i emocions que ens han portat a defensar-nos de l'agressió injustificable, es miri com es miri , que suposa el projecte d 'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona.
Com a succinta introducció, us recordem que la premissa de la qual parteix qualsevol ètica és que l'individu és membre d'una comunitat de parts interdependents. Doncs bé, l'Ètica de la Terra, desenvolupada en un capítol de l'obra d'Aldo Leopold A Sand County Almanac estén aquesta comunitat a sòls, plantes, aigües i animals, és a dir, a la Terra en conjunt. D'aquesta manera, encara que reconeix el dret de l'ésser humà a alterar, gestionar i fer ús dels "recursos", afirma el seu dret a continuar existint i, en la mesura del possible, a fer-ho en el seu estat natural.
Com veieu, d'una manera intuïtiva, les idees d'Aldo Leopold coincideixen, com dèiem, amb els nostres principis. Per la nostra part, simplement afegiríem al que s'ha dit per aquest autor, el dret d'una comunitat (com la que formen els nostres pobles i comarques) a seguir existint d'acord amb les seves possibilitats de desenvolupament sostenible i racional sense la inseguretat jurídica que suposa trobar-se en un futur incert amb una hipoteca com la que suposa una infraestructura tan desproporcionada i injustificable com és una línia de 400.000 volts.
Quin dret tenim o, més ben dit, té Red Eléctrica de España o qui sigui a alterar a altres membres d'aquesta comunitat comprometent fins i tot la seva existència?

Mendi martxa contra la línea Dicastillo-Itsaso: Iltzarbe-Irurtzun 19 de mayo



Nuestros compañeros de la Plataforma "Autopista Elektrorik Ez", que se opone al proyecto de línea de 400 kV. Dicastillo (Navarra)-Itsaso (Gipuzkoa) —en gran medida semejante al que amenaza nuestra tierra— han convocado para este próximo sábado 19 de mayo una jornada reivindicativa cuyo acto central es también, como en la jornada que tenemos previsto celebrar el 27 de mayo en El Pallars y la ya celebrada en Capella el pasado 10 de marzo, una marcha campo a través.
Nos hacemos eco aquí de esta noticia tanto para mostrar toda nuestra solidaridad y apoyo a nuestros compañeros vasco-navarros, como para hacer hincapié, una vez más, en la necesidad de frenar una política energética que, como vemos, promueve este tipo de megaproyectos desarrollistas y especulativos, que amenazan directamente a un enorme número de territorios rurales, de excepcional riqueza medioambiental, hipotecando para siempre sus posibilidades de desarrollo socioeconómico racional y sostenible. En este contexto, consideramos que el modelo de protesta basado en marchas campo a través es el idóneo para hacer visible el despropósito que estos proyectos, tanto aquí como en otros lugares, pueden suponer para el paisaje, la salud humana, el medioambiente y el desarrollo sostenible, bienes, todos ellos, teóricamente protegidos por la legislación europea y nacional y que deberían ser prioritarios en términos de interés público (muy por encima de los proyectos de líneas de 400 kV., que responden a un modelo energético periclitado y meramente especulativo).
Podéis ampliar el cartel anunciador de la jornada haciendo click en la imagen. A continuación, no obstante, os dejamos con el programa y la información básica sobre el proyecto de línea al que nos referimos que nos han enviado desde la Fundación Sustrai Erakuntza:

Sábado 19 de mayo de 2012: 9.30 -14.30 h.
Navarra: Iltzarbe (Valle de Ollo) – Olarregi (collado entre Gaztelu y Txurregi) – Irurtzun 
  • Anímate, subiremos despacio, ¡apto para todos los públicos! Pasaremos una estupenda mañana primaveral y disfrutaremos de las vistas de toda la Cuenca de Pamplona y de Sakana.
  • Te esperamos en Iltzarbe con el desayuno; tráete algo para beber y picar por el camino; en Olarregi o Gaztelu sacaremos fotos y daremos una breve explicación del trazado; en Irurtzun (Pikuxar) haremos una comida popular (apúntate de antemano en latmendimartxa@gmail.com, Pikuxar o Iltzarbe).
  • En tus desplazamientos comparte el coche para llegar a Iltzarbe (de Irurtzun-Pikuxar saldremos a las 9.15 h.) y si puedes utiliza el transporte público (ver horario de autobuses hasta/desde Irurtzun).
  • Adjuntamos un cartel, por si lo quieres poner en tu pueblo o barrio, y este enlace para que escuches una cuña que hemos hecho para la radio ¡Difunde esta convocatoria a tus amig@s!
Red Eléctrica Española (REE) tiene proyectado instalar una nueva línea de alta tensión (a 400 KV) entre Dicastillo e Itsaso (en Gipuzkoa). Muchas de las 69 alternativas de trazado propuestas atraviesan los valles de Ollo y Arakil. Ver mapas del trazado. Una de ellas ‘une’ ambos valles a través de Olarregi, el collado entre Txurregi y Gaztelu, (ver fotos) donde se levantaría una torre de unos 50 metros de altura, con una base de 10 x 10 metros.
Una línea de alta tensión de estas características tiene efectos relevantes sobre la salud (ruido, campos eléctricos y magnéticos...), impactos en el entorno natural y afecciones a la economía local basada en los recursos endógenos (agricultura ecológica, turismo...) (pincha aquí para leer más sobre los impactos). Pero lo más importante sea quizás la ausencia de una justificación social y pública real. El hecho de que no todas las alternativas previstas atraviesen estos valles descarta el argumento de que este proyecto sea para resolver algún problema de suministro eléctrico. Entendemos que el proyecto que se nos presenta es parte del negocio privado de las grandes empresas energéticas. Recientemente hemos conocido que el proyecto se va a replantear, pero no se ha descartado todavía. (Leer noticia, en el Noticias).
Por ello creemos importante que te informes, participes y expreses acerca del proyecto, sus consecuencias y de los derechos y posibilidades que tenemos para defendernos ante esta imposición.

Ni por aquí, ni por allá: no a la especulación energética!

Apoyan: Ayuntamiento del Valle de Arakil / Ayuntamiento del Valle de Ollo / Concejo de Iltzarbe / Concejo de Anotz / Concejo de Urritzola


Els nostres companys de la Plataforma "Autopista Elektrorik Ez", que s'oposa al projecte de línia de 400 kV. Dicastillo (Navarra)-Itsaso (Gipuzkoa) —en gran mesura semblant al que amenaça la nostra terra— han convocat per a aquest proper dissabte 19 de maig una jornada reivindicativa l'acte central de la qual és també, com en la jornada que tenim previst celebrar el 27 de maig en El Pallars i la ja celebrada en Capella el passat 10 de març, una marxa camp a través.
Ens fem ressò aquí d'aquesta notícia tant per mostrar tota la nostra solidaritat i suport als nostres companys basc-navarresos, com per posar l'accent, una vegada més, en la necessitat de frenar una política energètica que, com veiem, promou aquest tipus de megaprojectes desenvolupistes i especulatius, que amenacen directament a un enorme nombre de territoris rurals, d'excepcional riquesa mediambiental, hipotecant per sempre les seves possibilitats de desenvolupament socioeconòmic racional i sostenible. En aquest context, considerem que el model de protesta basat en marxes camp a través és l'idoni per fer visible el despropòsit que aquests projectes, tant aquí com en altres llocs, poden suposar per al paisatge, la salut humana, el medi ambient i el desenvolupament sostenible, béns, tots ells, teòricament protegits per la legislació europea i nacional i que haurien de ser prioritaris en termes d'interès públic (molt per sobre dels projectes de línies de 400 kV., que responen a un model energètic periclitat i merament especulatiu).
Podeu ampliar el cartell anunciador de la jornada fent clic en la imatge. A continuació, no obstant això, us deixem amb el programa i la informació bàsica sobre el projecte de línia al que ens referim que ens han enviat des de la Fundació Sustrai Erakuntza (veure més amunt).

lunes, 14 de mayo de 2012

Caminada popular contra l'Autopista Elèctrica: Sant Serni, 27 de mayo

Haced click en la imagen para ampliarla / descargarla a la máxima definición.
A falta de concretar los últimos detalles, que, como os decíamos en el post anterior, se ultimarán en la reunión del próximo viernes 18 de mayo en Tremp, os presentamos ya el cartel de la Jornada Lúdico-Reivindicativa contra el proyecto de Autopista Eléctrica Peñalba-El Arnero (Monzón)-Isona, que tendrá lugar el domingo 27 de mayo en Sant Serni conforme al programa que recoge el cartel.
Por otra parte, tal como ya hicimos para la Jornada celebrada el pasado 10 de marzo, hemos habilitado una página para esta nueva jornada donde iremos actualizando toda la información sobre adhesiones y otros detalles organizativos.  Véase: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/p/jornada-reivindicativa-27-de-mayo.html
Se ruega máxima difusión.


Mancant concretar els últims detalls, que, com us dèiem en el post anterior, s'ultimaran en la reunió del proper divendres 18 de maig a Tremp, us presentem ja el cartell de la Jornada Lúdic-Reivindicativa contra el projecte d'Autopista Elèctrica Peñalba-El Arnero (Montsó)-Isona, que tindrà lloc el diumenge 27 de maig a Sant Serni conforme al programa que recull el cartell.

D'altra banda, tal com ja vam fer per a la Jornada celebrada el passat 10 de març, hem habilitat una pàgina per a aquesta nova jornada on anirem actualitzant tota la informació sobre adhesions i altres detalls organitzatius. Vegeu: http://autopistaelectricano.blogspot.com.es/p/jornada-reivindicativa-27-de-mayo.html
 Es prega màxima difusió.

domingo, 13 de mayo de 2012

Avanza la organización de la jornada lúdico-reivindicativa del 27 de mayo en Sant Serni. Nueva reunión de trabajo: Centre Cívic Tarraquet de Tremp, 18 de mayo, 19 horas

Tal como nos comunican nuestros compañeros del Pallars, tras la reunión del pasado viernes, se convoca una nueva reunión en el Centre Cívic Tarraquet de Tremp para el próximo viernes 18 de mayo a las 19 horas con objeto de cerrar ya los preparativos, nota de prensa e invitaciones.
A los compañeros aragoneses, os recordamos que se está tratando de contactar con quienes deseen asistir con el fin de estudiar la posibilidad de organizar un transporte colectivo o, en su defecto, organizarnos para compartir vehículos y acudir de la manera más coordinada posible. Podéis encontrar los mails de las personas que se responsabilizan de esto en diversos lugares de nuestra geografía en nuestro grupo de google (https://groups.google.com/group/noalamatmonzonisona).
Hagamos todos el máximo esfuerzo para hacer una auténtica demostración de rechazo al proyecto de Autopista Eléctrica, pues no podemos ni debemos bajar la guardia hasta que no tengamos la absoluta certeza de contar con un futuro libre de la amenaza y la hipoteca del proyecto especulativo de Red Eléctrica de España.



Tal com ens comuniquen els nostres companys del Pallars, després de la reunió del passat divendres, es convoca una nova reunió en el Centre Cívic Tarraquet de Tremp per divendres que ve 18 de maig a les 19 hores a fi de tancar ja els preparatius, nota de premsa i invitacions.

Als companys aragonesos, us recordem que s'està tractant de contactar amb els qui desitgin assistir amb la finalitat d'estudiar la possibilitat d'organitzar un transport col·lectiu o, en defecte d'això, organitzar-nos per compartir vehicles i acudir de la manera més coordinada possible. Podeu trobar els mails de les persones que es responsabilitzen d'això en diversos llocs de la nostra geografia en el nostre grup de google (https://groups.google.com/group/noalamatmonzonisona).
Fem tots el màxim esforç per fer una autèntica demostració de rebot al projecte d'Autopista Elèctrica, doncs no podem ni hem de baixar la guàrdia fins que no tinguem l'absoluta certesa de comptar amb un futur lliure de l'amenaça i la hipoteca del projecte especulatiu de Red Eléctrica de España.