Este es el análisis que hacemos, un tanto apresurado dada la urgencia informativa:
- El Protocolo lo hizo, por parte del Gobierno de Aragón, Arturo Aliaga, Consejero de Industria, Comercio y Turismo. ¿Fue a espaldas del resto del Gobierno? Creemos que NO.
- Se trata, como venimos señalando, de un "Protocolo", o sea, UNA DECLARACIÓN DE INTENCIONES. No tiene, por tanto, pese a las declaraciones del señor Atienza, ninguna validez ni legal, ni jurídica. Es más, después de la resolución de las Cortes de Aragón que por unanimidad votó en contra de la Peñalba-Monzón-Isona, la parte que se refiere a ella debería dejar de tener ningún tipo de validez.
- Como veréis el documento tiene 3 partes:
- Una primera, el protocolo propiamente dicho (5 páginas incluyendo la carta del envío), es muy genérica, haciendo permanentemente alusión a las energías renovables (como venimos defendiendo aquí, parece una auténtica consigna defender y lavar la cara a estos proyectos con la mención de las energías renovables).
- El Anexo I (5 páginas), con las subestaciones (muchísimas a 400 kV) y fechas de alta, los nuevos transformadores y reactancias y las nuevas líneas. En la segunda hoja (nº 8 del documento) aparece la Peñalba-Monzón-Salas de Pallars, pero hay muchas otras en Zaragoza y Teruel a 400 kV.
- El Anexo II, con los perfiles de captación eólica, en el que, curiosamente, Monzón es la subestación con menor captación de este tipo de energía (40 MW), lo que demuestra de manera definitiva y objetiva que teníamos razón al considerar una auténtica falacia (podríamos ya decir abiertamente una "MENTIRA") el argumento de REESA de que la Autopista Eléctrica se hace fundamentalmente para dar salida a la producción de este tipo de energía.
Acaba d'enviar-nos Eduardo, el nostre company de Fonz i un dels portaveus de la nostra Plataforma, el que podem denominar una autèntica primícia informativa: el famós Protocol que van signar el passat 29 de setembre de 2008 el Govern d'Aragó i Red Eléctrica d'España, protocol del que vam tenir notícia en el seu moment gràcies a la resposta del Conseller d'Indústria, Comerç i Turisme del Govern d'Aragó a una pregunta parlamentària de Chunta Aragonesista i que, lògicament, va despertar la nostra indignació (ningú en sabia res d'ell, això vol dir, es va signar a esquenes dels ciutadans), motivant la sol·licitud, per part de Chunta Aragonesista, per tal que li fos lliurat. Ara, després de quatre mesos, el Govern d'Aragó ha lliurat per fi el document, que ens apressem a publicar en aquest blog per el coneixement públic a causa de la seva transcendència (fa poc vam veure com l'exministre Atienza s'escudava en ell per assegurar que compliria amb la seva part en la construcció de l'Autopista Elèctrica Montsó-Isona) i també perquè en una primera anàlisi del seu contingut revela dades sorprenents que demostren que els arguments amb els quals REESA defensa el seu projecte són, com sempre hem defensat aquí, pures fal·làcies.
Aquest és l'anàlisi que fem, una miqueta precipitat donada l'urgència informativa:
Aquest és l'anàlisi que fem, una miqueta precipitat donada l'urgència informativa:
- El Protocol el va signar, per part del Govern d'Aragó, Arturo Aliaga, Conseller d'Indústria, Comerç i Turisme. Va ser d'esquena de la resta del Govern? Creiem que NO.
- Es tracta, com hem anat assenyalant, d'un "Protocol", o sigui, UNA DECLARACIÓ D'INTENCIONS. No té, per tant, malgrat les declaracions del senyor Atienza, cap validesa ni legal, ni jurídica. És més, després de la resolució de les Corts d'Aragó que per unanimitat van votar en contra de la Peñalba-Montsó-Isona, la part que es refereix a ella hauria de deixar de tenir cap tipus de validesa.
- Com veureu el document té 3 parts:
- Una primera, el protocol pròpiament aquest (5 pàgines incloent la carta de l'enviament), és molt genèrica, fent permanentment al·lusió a les energies renovables (com venim defensant aquí, sembla una autèntica consigna defensar i rentar la cara a aquests projectes amb l'esment de les energies renovables).
- L'Annex I (5 pàgines), amb les subestacions (moltíssimes a 400 KV) i dates d'alta, els nous transformadors i reactàncies i les noves línies. En la segona fulla (nº 8 del document) apareix la Peñalba-Montsó-Sales de Pallars, però n'hi ha moltes d'altres a Saragossa i Terol a 400 KV.
- L'Annex II, amb els perfils de captació eòlica, en el qual, curiosament, Montsó és la subestació amb menor captació d'aquest tipus d'energia (40 MW), el que demostra de manera definitiva i objectiva que teníem raó al considerar una autèntica fal·làcia (podríem ja dir obertament una "MENTIDA") l'argument de REESA que l'Autopista Elèctrica es fa fonamentalment per a donar sortida a la producció d'aquest tipus d'energia.